Jump to content

Какви свещи?


Recommended Posts

Колега аз не пиша тука за да водя " Войни "с вас или да ви заблуждавам . Естествено че съм виждал свещи работили на богата смес и тези не извеждат така. Какво значи леко богата или леко бедна смес ,,всеки двигател в зависимост от режима си работи по някога по-ниско , понякога по-високо от стехиометричната смес. Свещите се четат най - добре когато сте карали под товар , След всяко стартиране за кратко без достигане на работна температура ще има някакви отлагания .

Добре са му свещите на момчето и както се казва в материала ще изкара още много с тях .

Виждал съм и износени свещи със закръглени електроди които също продължават да си работят добре ( ако разстоянието им е правилно) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Тонев said:

Какво значи леко богата или леко бедна смес

Значи, че на различните мотори свещите изглеждат различно.

За неговия мотор свещите не трябва да изглеждат така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеше някой да определя така категорично "леко " бедна  или богата смес по снимка направена на явно недостатъчна светлина ( а има и друг фактор цветопредаване на мониторите на компютрите не е константно от екран до екран ) да не говорим че 18%по статиска от мъжкото население сме далтонисти( някой дори не подозират че са такива)и без да се е поинтерсувал за режима в който е работил двигателя преди момента на сваляне на свеща то нямаше да има нужда от газоанализатори и широколентови ламбда сонди.

Свеща на колегата изглежда в рамките на нормалното  и ще работи още дълго време съдейки по формата на електродите и информацията от линка който публикувах .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Режима на работа на двигателя преди свалянето на свеща мога да опиша много подробно, защото е винаги един и същ когатo се прибирам у нас. Последния 1 километър е равен път по който карам между 40 и 60 км/ч на D. След това завивам по улицата на която се живея, която е 5% надолнище и веднага включвам на 1-ва скорост и се спускам без газ и без да натискам спирачката. Това продължава 200 метра при които колата се движи с около 10 - 15 км/ч. Следват 10 метра равен подземен гараж който минавам или на 1-ва или на D с около 7-8 км/ч. Последните 3 метра са на задна. Изгасям колата веднага след като я паркирам.

 

Свеща я отвъртях на другата сутрин при студен двигател. Снимката е правена на бял фон със принудителна светкавица, затова изглежда малко тъмна.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Тонев виждам, че си любознателен. Ще намериш в нета достатъчно информация за 10+ годишни ФСИ мотори на ВАГ.

А накратко - бедната смес при тях е софтуерно заложена и се контролира с широколентови сонди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега  само от обща техническа култура без да претендирам че съм кой знае какъв специалист , (Ауди с директно впръскване съм карал но не съм  притежавал)

Та ,директното впръскване наистина може да работи с изключително бедни смеси но , за да работи въобще заряда в камерата не е хомогенен  а е разслоен , навярно няма смистюъл да обяснявам какво значи това  но за всеки случай : 

Сместа не е  с еднаква  ламбда( не е хомогенна) по целия обем на горивната камера  а точно около свеща се обогатява ( някой двигатели използват стратегиис две и повече впръсквания на цикъл) за да е въобще възможно запалването на останалата (обеднената )част която иначе въобще  нямаше и да се запали . Така че това леко почерняване на централния електрод и страничния ( на мястото точно срещу централния ) може да се дължи точно на това . 

Интересен е момента на преход когато от спускане по нанадолнището без газ е подал газ за пръв път по равното подава газ. Може би тогава се и получило защото за двеста метра по нанадолнище без газ свеща му е слязла на долния праг на температурите за самопочистване а може и под него . След това не е следвало никакво сериозно натоварване за да вдигнат свещите достатъчна температура за да се само почистят електродите им . Но въпреки всичко тази чернилка е нищо !

Извинявам се за любопитсвото но вие да не би да сте сервизен специалист на ВАГ?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, CVT said:

Режима на работа на двигателя преди свалянето на свеща мога да опиша много подробно, защото е винаги един и същ когатo се прибирам у нас. Последния 1 километър е равен път по който карам между 40 и 60 км/ч на D. След това завивам по улицата на която се живея, която е 5% надолнище и веднага включвам на 1-ва скорост и се спускам без газ и без да натискам спирачката. Това продължава 200 метра при които колата се движи с около 10 - 15 км/ч. Следват 10 метра равен подземен гараж който минавам или на 1-ва или на D с около 7-8 км/ч. Последните 3 метра са на задна. Изгасям колата веднага след като я паркирам.

 

Свеща я отвъртях на другата сутрин при студен двигател. Снимката е правена на бял фон със принудителна светкавица, затова изглежда малко тъмна.

Много подробно описаниее колега , благодаря ! И поздравления за свалянето на свещите на студено!

Сега още няколко въпроса:)

1. На какъв вид гориво бяхте по време на описаната сценка?

2. Защо свалихте свещите, имаше ли някакви оплаквания от работата на двигателя или просто защото ви се струва ,че сте изминали твърде много километри с тях и вероятно са за смяна?

3. Всичките ви свещи ли изглеждат по един и същи начин?

4. Може ли една снимка направена на дневна слънчева светлина , най -добре от всички свещи.?

 

Едно предложение накрая : Към края на седмицата сме в момента и ако имате път нанякъде през уикенда ( извинявам се за американизма :)) може да пробвате следното :

Карате с нормална круизна скорост 90-100 извънградско поне едно 20-30 км след което , като стигнете до някое крайпътно капанче с хубави кебапчета или кюфтенца , спирате без да му мислите , хапвате бавно и без бира! ( за мое и на колегата здраве!) и след вкусния обяд  45мин до час (двигателят ви вече ще е поизстинал) сваляте свещите отново и снимате на слънчева светлина . Аз предполагам че тогава централният и страничния  електроди ще са напълно бели :)

 

На здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, Тонев said:

Много подробно описаниее колега , благодаря ! И поздравления за свалянето на свещите на студено!

Сега още няколко въпроса:)

1. На какъв вид гориво бяхте по време на описаната сценка?

2. Защо свалихте свещите, имаше ли някакви оплаквания от работата на двигателя или просто защото ви се струва ,че сте изминали твърде много километри с тях и вероятно са за смяна?

3. Всичките ви свещи ли изглеждат по един и същи начин?

4. Може ли една снимка направена на дневна слънчева светлина , най -добре от всички свещи.?

 

Едно предложение накрая : Към края на седмицата сме в момента и ако имате път нанякъде през уикенда ( извинявам се за американизма :)) може да пробвате следното :

Карате с нормална круизна скорост 90-100 извънградско поне едно 20-30 км след което , като стигнете до някое крайпътно капанче с хубави кебапчета или кюфтенца , спирате без да му мислите , хапвате бавно и без бира! ( за мое и на колегата здраве!) и след вкусния обяд  45мин до час (двигателят ви вече ще е поизстинал) сваляте свещите отново и снимате на слънчева светлина . Аз предполагам че тогава централният и страничния  електроди ще са напълно бели :)

 

На здраве :)

 

Ето отговорите:

 

1. Бензинa с който карам е А100 от Марешки. На него съм от няколко месеца.

2. Нямам оплаквания и не вижам някаква разлика от времето когато колата беше чисто нова. Просто като заговорихте за свещи се сетих че не съм ги сменял отдавна. Погледнах в дневника и видях че последната смяна е била преди 60 хил. км. До сега не бях карал с "дълголетни" свещи и забелязах че беше доста трудно да извадя бобините след толкова много време.

3. Всичките изглеждат така.

4. Снимката е на дневна светлина, само че със светкавица. Направих и без светкавица, обаче долната част излиза абсолютно черна, защото горната е много бяла. От двете снимки избрах тази която е най-близка до това което видях с очите си. Електродите не са нито бели, нито черни, а изглеждат светло сиви.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеално ,значи сигурно ще препродаде (някога си ) автомобила преди да се наложи да ги сменяте отново.

Добри са свещите , както вече казах !

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки с критериите си :).

 

Наскоро познат смени поредните добре изглеждащи оригинални Бош/ВАГ и е много доволен.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ще липсваш  :) Иначе аз си смених свещите днес, изминал съм 100хил.км с тях, въпреки това изглеждаха много добре. Май се прецаках, като гледам какво сте писали:hilezh: 

Сложих дензо ик24 на тръца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, bat_Vite said:

 

Определено сте добре информиран, имате опит с горивните системи и имате какво да споделите.

 

Аз мога да поспоря тук. За какво е добре информиран?

Четейки руски форуми, с нулев опит за конкретни марки автомобили и свещи....

Времето на Ауди Б4 мина, но когато бяха актуални е достатъчно коментирано какви свещи са подходящи и защо еднополюсните свещи не са подходящи.

"Колегата" днес е открил, че има значение как е ориентирана свеща в горивната камера и си мисли, че е открил топлата вода.

Нито е виждал, нито е карал с платинени Бош-ове, но по геометрията на електродите дава мнение за състоянието на свеща.

За него беше кулутрен шок да разбере, че не всички автомобили са проектирани да се стремят към стехиометрична смес.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия спор започна така: сложих снимка на моята свещ:

 

IMG_2828.JPG

 

След това ти каза:

 

On 11/27/2018 at 7:31 AM, robobug said:

Принципно 2.0Т работи леко бедно, тази свещ говори за леко богата смес.

...

 

Аз търсих в Нета снимки за сравнение повечето твърдят следното:

 

spark-plug-lean-rich-optimal-640x360.jpg

 

Моята мисля че прилича повече на бедната и на оптималната, отколкото на богатата. Защо мислиш че свеща говори за леко богата смес?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята свещ нито е бяла, нито е червена. По-точно съм написал "леко богата за 2.0т"....или поне така трябва да се разбира :)

Конкретният мотор BWE/BWA (и подобни) фабрично работи с по-бедни смеси от масов атмосферен мотор с "обикновени" дюзи.....от какъвто мотор са примерните снимки от нета.

Конкретните свещи на Бош работят по-лошо от японски иридиеви свещи.

Приказките как свещите изкарват по 100к км са същите като приказките за маслото по 30к км.

Вероятно е възможно в лабораторни условия с качествени свещи, каквито не се пускат на пазара :).

Аз лично не съм карал 60к км с едни свещи, независимо как изглеждат. След смяна винаги е имало промяна.....и изобщо не говоря за медни свещи.

Едни Денсо TT са около 12-13лв, VK са 22-23лв. NGK са по средата.

Не съм привърженик на твърденията, че всички горива са еднакви, всички масла са еднакви, всички гуми са еднакви и всички свещи са еднакви. Но за много хора са  еднакви....или "няма проблем".

Ако имам свещи на 60к км и то марка БОШ изобщо не бих ги гледал в какво състояние са.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...