Jump to content

Какви свещи?


Recommended Posts

Привет. Колата е Audi A6 C5 2.4 V6 (ALF). Инсталацията е Романо OBD II. Последният път сложих NGK модел, с който си излиза от завода, но все повече слушам, че хората слагат Bosh или подобни свещи по 8-10 лева. Нямам конкретни оплаквания освен няколко грешки с пропуск за запалването и ниско напрежение на сондите, но не знам дали и до колко има със свещите. Така или иначе съм минал пробега и мисля да ги сменя. Та какви да сложа този път?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквито си дават за двигателя :) Историите със свещи "за газ" според мен са небивалици. 

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще кажа мое мнение !Аз карах с Бош за  газ(Руски) който е за моя мотор. Купувах го за около 5лв/бр карам го 1г.което при мен е 22-25000км и го сменям задължително преди зимата .Пак с такъв и така около 130.000км без никъкви ядове. Така ,че си е вариянт.Естественно не най- добрия.Всеки си преценя сам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/24/2018 at 10:12 PM, vladi said:

Каквито си дават за двигателя :) Историите със свещи "за газ" според мен са небивалици. 

Свещите "за газ" са всъщност всички свещи, по-добри от оем-ските.

Добри свещи са Денсо VK серията, аз пробвах и новата (по-евтина) TT серия - също положителна промяна, спрямо оригинални ОЕМ свещи (в случая платинени ребрандирани Бош) .....всичките ги "дават" за двигателя :).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид, че някои хора слагат свещи за по 5 лв (препоръчани от някой газаджия), и ги сменят по-рано, а изхвърлят иридиеви(примерно). Това съм го виждал при 1,8т, и след по продължително каране под товар нямаше следа от електродите на 2 свещи, бяха излезли през ауспуха. А и не е единствен случай. 

А твоя пример е, че просто слагаш по-добри свещи (и е правилен според мен), а не както описах горе по-евтини/калпави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Моя избор са иридиеви свещи  ама истински , Дензо IW16TT  - ПОДХОДЯЩИ като топлинно число за моя автомобил 25-30 лв за брой  по магазините или 7-8$ от Амазон.

По мои наблюдения с тях се пали по-лесно, някакви осезаеми увеличения на мощноста или подобряване на разхода не се наблюдават практически  ( теоретично  според производителя ги има:))но по-важното е че са дълговечни  над 100 000 км и искровата междина не се нуждае от честа регулировка ! (Иридиевите свещи за първоначално вграждане са с малко по-дебели електроди  от тези които се продават на вторичния пазар но за сметка на това се сменят след 160 000 км. и не се регулират никога!)

Искровата междина е "по-отворена -аеродинамично" в сравнение с обикновените свещи което допринася за по -лесното ( и в по-голям обем)преминаване на сместа през искровата междина и електродите са много по тънки ( в моя случай 0.4 мм) това допринася за по-ниско пробивно напрежение на междината ( или съответно може да увеличите искровата междина препоръчана за вашия двигател като запазите същото пробивно напрежение) , по-малката маса метал (на електродите)в първоначалното огнище на пламъка му отнема по - малко топлина ,всичко това допринася за ускоряване изгарянето на горивната смес , което до някъде компенсира по-бавното горене на газо- въздушната смес (до определени средни обороти разбира се , след това трябва да се мисли за намаляване на "Аванса")

Чувал съм (но не съм го проверявал лично) че електродите на иридиевите свещи ерозират бързо при неправилен поляритет на вторичното напрежение на бубините и съответно при автомобили при които запалването е с двуизводни бубини ( една бубина на два цилиндъра ) на едната свещ напрежението е правилно ( минус на централния електрод ) а на другата е обратно ( на нея и ерозията е по-бърза и по-специално от страната на масовия електрод)

Като марки , обикновено препоръките са за придържане към японските Дензо и НЖК но напоследък  чешките Бриск ( сега са американски или полу американски)също са препоръчвани а и имат интересни нови дизайни без страничен електрод с повърхностен разряд и т.н. Но лично не съм ги пробвал за сега.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да спомена колеги , че ако трябва да избирате между свещи с един или с повече от един странични електрода избирайте първите , тъй като те осигуряват по-бързо изгаряне на сместа в сравнение с много електродните( многото странични електроди възпрепятстват свободното движение на сместа в исковия промеждутък  . Идеята на много електродните е само по-дълъг живот на свеща съответно по-дълги интервали между обслужванията. След създаването на иридиевите свещи  проблема с дълговечността отпада .

И накрая два трика от автомобилните спортове :

1. Установено е , че подрязването на страничния ( масовия ) електрод на свещите , така че края на страничния електрод да завършва над средата на централния подобрява излагането на горивовъздушната смес на въздвйствието на исковия разряд , което ускорява изгарянето (много важно за газовите горива) . Някой навярно ще попита а защо производителите на автомобилни свещи не ги произвеждат по този начин ? Отговорът е , че електродите на свеща се износват доста по-бързо по този начин и изискват много по-често регулиране на между електронното разстояние. Може да го изпробвате на свещите които вече мислите да замените вече и ще бъдете приятно изненадани.

2. Индексиране на свещите или подбиране на конкретна свещ за конкретен цилиндър , така че при напълно затегнато състояние на свеща ( не презатягайте свещите !  Повечето се стягат с 1.5-2 кг /м) тя да е ориентирана ,така че отворената част на искровия промеждутък да гледа към вътрешноста на горивната камера ( особено важно при двуклапанните двигатели при 4 и 5 клапаните свеща се явява в средата на горивната камера,  така че за тях ефекта от индексирането е по - малък).

Опитно е установено,  че за да подберете един комплект (правилно ориентирани свещи ) ви трябват три комплекта  свещи !

Доколко това е важно , може да се съди и по факта че автомобил Хонда Инсайт хибрид 1 генерация има не просто универсални свещи които се завиват в произволен цилиндър а са конкретно предназначени за 1,2 или 3ти цилиндр и не бива да се разместват , не че няма да работят , но ще работят по-лошо !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.05.2018 г. at 22:12, vladi написа:

Каквито си дават за двигателя...

Аз също съм на това мнение.

Принципно още една горивна система не трябва да променя съществуващата, а да се адаптира към нея.

 

На 24.05.2018 г. at 22:12, vladi написа:

... Историите със свещи "за газ" според мен са небивалици. 

В общият случай свещите на газ ще работят перфектно на газ, а на бензин - не толкова добре.

Въпрос на избор и компромиси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и нашите бензинови двигатели са предназначени за каране на бензин  със средно 95 октана но ние си ги караме на ПБ  98-108 октана ( в зависимост от отношението между компонентите и най лошото не е постоянно и по-специално зимата е провече пропан а лятото повече бутан)или още по -лошо на СПГ 125-130 октана , хубавото е ,че е постоянно.

Това води до повишена средна температура в горивната камера и  електродите на свещите , изпускателните клапани ,леглата им и колектора са елементите които страдат от това . Специално за свещите това води до по-бързото износване на електродите и съответно нарастване на искровата междина . Така че ако карате на газ с обикновенни свещи проверявайте и регулирайте по-често между електродното  разстояние .Ако чакате до момента в който започнат да се усещат прпуските

в запалването рискувате ( с голяма вероятност). Да повредите някой от елементите на запалването по веригата комутатор- запалителна бубина - дистрибутор-високоволтови кабели -свещ

а в случаите на отделни бубини ( понякога комутатора е интегриран в едно с бубината) губите всичко!

Горното иска да покаже че специални свещи за газ имат смисъл и според мен иридиевите подхождат най-добре в сравнение с всички останали , това разбира се не означава ,че те не подхождат за каране на бензин .

Между другото се сетих за още един трик , за автомобилите които се експлоатират при по-високи натоварвания се препоръчва да се подбират свещи с единица по- студено топлинно число! При нас , каращите на газ това е изключително актуално,  тъй като и без големи натоварвания поради неоптималноста ( относно октаво число) на използваното гориво за  бензиновите двигатели  те си поддържат. по-висока средна температура ( почти еквивалентно на по-високо натоварване).

 

А също ако помислите , един комплект иридиеви свещи  издържа колкото 3-4 комплекта обикновени  , така че цената за единица пробег е същата или по-ниска но разходите по обслужване ( които както знаете са обикновено по-големи ) се съкращават значително а и  качеството на експлоатациата нараства .

 

Всичко което съм написал вече не е само мое лично мнение и разбира се всеки е свободен да не се съобразява с него и да постъпва както намери за добре :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тук снимка от правилно ( индексирана)и неправилно ориентирана (не индексирана случайно подбрана)свещ в горивната камера на двуклапанов двигател .Между другото някой специалисти твърдят че двуклапановите (на цилиндър)ДВГ та  ускоряват по добре до средни обороти понеже сместа при двуклапановите и четириклапановия вариант се върти по различен начин в цилиндъра и горивната камера с оси на въртене  едната по оста на цилиндъра а другата по ос перпендикулярна на оста на цилиндъра . Туй ще да е причината поради която късам Аудита на старта :)

image.jpeg

image.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това се косях , че не съм направил такава а те са на колата в България а аз съм от другата страна на глобуса в момента:) но ще снимам новите , които ги купих от Амазомн тука в Щатите и ще я публикувам след малко!

Ето , малко светлината не е добра (при мен е 2:08 през ноща) и таблетчето не направи много добри снимки .

image.jpeg

image.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайте в предвид , че според братята Руси има много ментета на Дензо и НЖК може да погледнете в Ютуб за видиа на руски в които обясняват как да ги отличите !

Тези които ги купих миналата година докато си бях в България ги нямаха в наличност , поръчаха ги и чаках около 2 седмици да ги доставят , не си спомням точната сума но бяха някъде 115-120 лв за комплект от 4 свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото , не знам дали сте чули но Тойота е главен акционер в Дензо .Предишната кола на жената тука в Щатите беше Корола с иридиеви свещи от завода , така си я и продадохме на 90 000 мили без дори да се налага да се регулират разстоянията и работеше перфектно. По инструкция ако си спомням правилно трябваше да се сменят някъде на около 110-115 000 мили или по 1.6 на около 180-200 000 км . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за снимките, колега! Исках да ги сравня с моите, защото не съм сигурен да ги сменям ли или не. Те са Bosch Double Platinum и ги сложих точно преди 4 години и имат навъртяни малко над 60 хил. км. Ето как изглежда едната - другите не съм отвъртал, но ще ги проверя и тях:

 

IMG_2828.JPG

 

Разбира се нищо общо с графиката от сайта: цък! :hilezh:

 

Пише че издържали 3 пъти по-дълго от стандартни медни свещи, така че не знам кога трябва да ги сменя. Иначе не съм имал misfire грешки с тях никога.

 

Също разстоянието ми изглежда доста (точно 1 мм е), не знам трябва ли да го намаля или така са ОК?

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен тази свещ изглежда добре . Разстоянието  по принцип го правите както препоръчва производителя на автомобила( и внимателно с електродите платиниевите и иридиевите свещи не понасят грубости , даже някой не съветват въобще те  да бъдат регулирани)  . Газаджиите препоръчват то да се намалява леко (с 0.05мм)но това е повече като застраховка , че  няма да го изпуснете да нарастне твърде много ,твърде скоро или да си вържат гащите както се казва.

Иначе , теоретично пробивното напрежение на газо-въздушните смеси е малко по-високо и съответно  изисква по -малка искровата хлабина но съвременните  запалителни системи са със троен и четворен запас по пробивно напрежение , така че за тях тази препоръчвана разлика от 0.05 мм не е от съществено значение. От друга страна колкото искровата междина на електродите на свещите е по-голяма и съответно искрата по-дълга  толкова по-голямо количество гориво-въздушна смес се излага едновременно на въздействито на искрата и запалването и горенето са по-бързи и пълни. Затова и много съвременни автомобили имат препоръчителна хлабина над 1мм  , в не толкова далечното минало хлабините бяха 0.7 , 0.8.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото , тези свещи на Дензо са с най тънките електроди в бранша , което и сваля пробивното напрежение на искровата междина , централния им електрод е с диаметър само 0.4 мм и дори иридиевите  НЖК са с по- голям диаметър електрод . 

Това което искам да кажа че не бива да ползвате моята снимка за сравнение свашата свещ защото просто те са различни .

Също  картинката на сайта на който ме изпратихте е художествен кад модел , не е снимка на реална свещ ,така че не сравнявайте и по него .

Най  - добре свещите се проверяват в специален тестер  под налягане 10-12 атмосфери  . Някой сервизи го имат но навярно  е по-добре да инвестирате парите за проверката в нов комплект свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разстоянието се мери със специален луфтомер с кръгло сечение , също може да използвате тънко свредло с диаметър 1 мм .На око е неточен метод .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е това начина на измерване но е по- добре отколкото на око . Поинтересувайте се колко е точно препоръчвания пробег на платиниевите свещи но като гледам среза на централния електрод е без никакво заобляне на на ръбовете , тоест  добри са все още .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно 2.0Т работи леко бедно, тази свещ говори за леко богата смес.

VK са проверените свещи за турбо мотор, включително и на 2.0.

Повечето Бош свещи когато и да се сменят е късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тука обяснения за различните видове свещи от една много известна американска верига за авточасти :https://shop.advanceautoparts.com/r/advice/car-maintenance/the-differences-between-spark-plugs

Някой ако има затруднения с разбирането,  свиркайте ще помагам.

В общи линии двойните платинови и иридиевите свещи които купуваме по магазините са годни за около  160 000 км( затова колега ваште изглеждат като нови относно електродите) .Иридиевите ги описват най - отдолу и както казах са последен писък .

Иридиевите и двойно платиновите вграждани първоначално в автомобила са годни до 192 000км.  или 120 000 мили ( пак съм познал :) )

Също важно е да внимавате с използването на неподходящи скъпи свещи на двигателите  със запалвания при които една бобина захранва две свещи ( по-рано обяснявах защо ) и тук в материала е описано също!

Редактирано от Тонев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите изглеждат "като нови", ако са работили на карбураторен мотор.

За неговия мотор изобщо не изглеждат "като нови" и говорят, че компютъра обогатява излишно сместа....което може да се дължи и на свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...