Jump to content

Поддръжка на 4.2 бензин без FSI


plamenkooo

Recommended Posts

Здравейте, колеги, 

Обмислям да скоча на тоя дзвер. Някаква груба идея за какви пари може да се намери читав екземпляр + поддръжка на месец колко стотин лева трябва да имам :D ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Читав екземпляр - трудно, но предполагам, че между 15-20 би трябвало да изпадне. Месечно колата грубо, ама много грубо между 500лв и 1000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло един резервоар ти е 90л. и в момента бензина е 2.24 на литър и ти се пада 200лв. на резервоар. Ако ще слагаш премиум гориво ти е 2.55 на литър и там ти е 230лв. на резервоар. Ако това ще ти е дейли колата близо 600лв. ще ти отидат само за гориво за месец като сметнем, че колата ще се кара, а няма да е от тези, които стоят в гаража и ще се карат само при специални поводи. Това е приблизителния разход и при мен на 4.2 литров мотор, но дизелов. Давам ти само груб пример за горивото, защото няма как да се предвиди какво може да се счупи. Разхода за обслужването е почти едно и също на всички а8 4.2 мотори, като 2 пъти в годината за обслужването, ако се кара колата ще ти е към 400лв. на обслужване за смяна на масло, филтри, а ако имаш познати, които работят с фирми за авточасти, ще ти наполовина и ако можеш да го поддържат ще се родиш с него. Като забележки от познати с бензинов мотор нямат, но никой от тях не си намери читав мотор и хвърлиха още 2-3 хилки за ремонти за да може да се каже, че вече е кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое ЛИЧНО мнение:

1. Колата не си я купувай от България?

2. Читава няма как да намериш ,защото станаха на по 14 години , така че просто търси нещо, което не е пред разпад и куп ремонти. Задължително трябва да имаш диагностика ,за да видиш дали няма някакви скрити проблеми . Всяко едно нещо, което не работи ще ти струва МИНИМУМ половин резервоар.

3. Никой не може да ти каже ,кое и кога ще се счупи , така че работата е риск печели , риск губи. Може 2 години да я караш и нищо да и няма, а може и още в първите 20 минути да се прецака нещо( личен опит с изгоряла бубина след 5-тия километър след покупката на колата(100лв)).

4. Разхода винаги може да се оправи с една газова уредба и започва да харчи като 3.0тди.(2000-3000лв за ГИ)

5. Най-честите проблеми са въздушното окачване и електрониката на автомобила. Рециклажа на въздушното окачване вече доста поевтиня (400лв на възглавница и 160лв за компресор), така че не е нещо плашещо , пък и няма как да ти гръмнат и 4-те възглавници наведнъж. Проблемите с електрониката са главно в това ,че започва да изтощава акумулатора. Доста е досадно.

6. Вече по същество за автомобила. Колата вече е на около 15 години , но си личи ,че е топ лимузина. Поддръжката не е много скъпа , но и не е като на А3. Части втора ръка винаги има. Харча на бензин вече писах как се оправя. Зависи колко често ще я караш и дали ще я вземеш за кеф или за работа (от т. А  до т. Б примерно) . Но просто никой не може да ти гарантира колко ще даваш на месец. Като цяло си заслужава и разхода и поддръжката. Аз като си купувах моята ,колко глупости изчетох , добре че съм твърдоглав и не слушам ,иначе нямаше да карам такъв автомобил. Аз съм човек, който си купи една евтина а8-ца (9к лв) и за година хвърли по нея около 6 бона ( 3к за ремонти и обслужване и 3к за допълнения и други прищявки) , но аз съм си мазохист и обичам да пръскам пари по коли , къде малко, къде много, важното е да ти носи удоволствие крайния ефект. А случайно ако нямаш в даден момент пари да я поправиш , няма да избяга никъде ,а ще си стои на паркинга или в гаража ,докато не я отремонтираш.(Хубаво е да имаш и една втора кола :hilezh:)..  Ти избираш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв бюджет имаш и какъв доход имаш ? Не питам за числа, а по--скоро за стандарт.

Много важен момент е също така дали човек е стиснат.

Аз лично много харесвам този модел и ми е страшно удобен, само малко тромав, но това е положението. Поддръжката не ми е проблем и не мисля, че е проблем (не е в Порше, не съм изфърлЯч :hilezh: )

Имай предвид, че тези коли остаряха обаче и проблемите им тепърва предстоят.

Моята си я докарах от USA с малък удар броня, калник и стоп. за 60 000км дето съм й надумкал, не съм правил кой знае какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти!

Аз съм 4,2 бензин, юни 2005 година, внесена от Швецария. С пълна сервизна история в Порше, там съм я проверил. Като я взех, октомври миналата година, съм сменил всички консумативо плюс задни накладки за 1650 лева. От този момент до днес не съм пипнал нищо по нея. Върви на звяр, но в града харчи минимум 20 - 25 на сто бензин. На дълго е около 10, 12 , зависи с колко я шпориш. Много съм доволен, купих си я, сега внимавай, от  Горубляне, но всичките ми коли са били от там и никога не съм имал сериозни проблеми с тях. И предната ми бе А8, само че 98 година и я карах по живо по здраво 6 години без никакви проблеми.

По електрониката има тук-там какво да се оправя, например, от време на време ми светка чека за бедна смес, но сама се оправя след известно време и после пак светка. Някъде по вакума има проблем, но тъй като това не се отразява на колата и не е опасно, засега не съм полагал усилия да го оправям. Питай каквото те интересува, ще ти кажа какво мисля.

Най-големият разход при тези коли, ако не попаднеш наистина на много карана и с големи проблеми е каското, годишния данък и разхода на бензин. Но аз обичам старите коли, тази ми е даже твърде нова за вкуса и съм си я взел не за да се придвижвам от А до Б, а заради кефа, от усещането да караш А8.

Това е преживяване, удоволствие, така че си струва парите, ако можеш да си го позволиш :)

Ето една по опростена сметка - данък 550 лева, каско около 900, гражданска около 300, бензин в зависимост от карането, годишна винетка 98 лв. - и така само необходимите разходи за да я имаш са около 200 лева месечно. Бензин за около 300, и ето ти около 500 лева. Разбира се можеш да и сложиш газ, но за момента аз няма да го правя.

 

Редактирано от Wengen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че и аз не послушах многото хора дето са на принципна ЕЖК. За близо година от както я имам, само веднъж влезе в сервиз. Много комфорт, добре се мести, не очаквай да е някаква бегачка особено до 120.

Въздушното може да ти прави мизерии, но един колега по-нагоре ти каза цените, така че и там не е страшно.

Възможни по-скъпи ремонти са вериги на валовете, маф сензор, кутия(адски здрава по принцип, държи много на бой), раздатка, моторчета на ръчната и т.н. Но по-скъпите ремонти можеш да си ги спестиш още при огледа :)

Често може да ти се налага да се бориш с дребни ел.проблемчета, но нищо фрапантно.

Колко ще ти струва на месец е трудно да се каже. Може 2-3месеца да не пипаш нищо, а на следващия да те събори с бързи 1-2-3к.

Аз пак бих си купил кола от България, защо не? Купуването на кола от чужбина не ти гарантира абсолютно нищо. Моята е от 2006та година в България, взимана е от Порше Пловдив. Адски доволен съм.

Карам на газ като до сега проблеми с нея не съм имал. Разход в софия ми е 22-25/100, обърнато в пари е даже смешно на фона на какво получаваш.

Най-важното нещо е да гледаш добре като купуваш! Имаш ли топки и добър доход, скачай смело :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бивш собственик на А8 4.2ТДИ ти казвам с две ръце на сърцето да си купиш едно такова удоволствие. С моя съм минал над 100 000км за 2 години и не съм имал някакви фрапиращи проблеми каро изключим , че дойде време да обслужа веригите и я продадох. За месечен разход мисля , че повече от 2 резервоара градско трудно ще изхабиш , но към 500лв ще са ти нужни да й отделиш. Колата е на години и частите й не са много скъпи. Най-честите проблеми при тях са веригите и въздушното. Цялото рециклиране на всички възглавници и компресор е към 2000лв макс. Обслужването по веригите знам , че е скъпичко. Един съвет , при оглед на колата виж да я запалиш и да чуеш дали изтраква веригата и провери всичките режими по окчването. Свали я долу и с всеки режим я вдигай постепенно.

Аз лично ти препоръчвам дизеловия мотор на 4.2 , разхода е доста по-добър извънграда , но градско няма да усетиш разлика между тях. И е доста по-бързо от бензиновия. Ако покараш едно такова ще останеш доста впечатлен.

 

разход:градско 16-23л./100км

извънградско 8-11л./100км може да падне още , но си е мъчение да я караш със 100.

аз мойта съм я свалял на 6/100 със 100км на автопилот

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не съм дорасъл още за такава кола. Да речем, че в най-лошия случай ще е 1000лв. на месец, което си е доста. Имам време да го помисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ми е да повярвам, че ще е 1000лв на месец, по-малко ще е. Или трябва да е нон-стоп по сервизите за сериозни ремонти, но тогава няма да я караш и да даваш по 300/400лв за бензин и пак излиза по-малко :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемаме, че караш 20 хиляди километра на година. Средния разход на автомобила на бензин е около 12 това прави към 25 лева на 100км демек за 20хиляди - 5 хиляди ~ 400 на месец.
Данък, каско, ГО, ГТП, винетка са към 2 хиляди лева ~ 160 месечно, задължително обслужване годишно без отстъпки (2 пъти за 20 хиляди) към 700 ~ 60 месец.

До тук сметката без каквито и да е странични разходи за автомобила, само сипване и каране е - 

Гориво - 400
Задължителни застраховки и тн - 160
Обслужване (масло, филтри) - 60

Това прави 620 :)

Аз лично за моята дадох много бързи почти 2 хиляди за нормални консумативи, което като разделя на 12 прави пак 160. И като добавим към горното прави 780/месец. Можеш да караш и 10 хиляди и намаляш сметката с 230. Казах някакво голямо число, за да не седиш гладен и да не излизаш, защото разбираш ли караш 4.2 :D 

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай кола и жена не можеш да спестиш, така че квото тряа -давай! :hilezh:

Ако правиш сметки от типа “колко на месец”, то значи А8 не е твоят автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене тая сметка за пари за колата на месец ми изглежда адски нелепа?? Или можеш да разкешиш по всяко време, или не можеш. Ако утре ти изкочи ремонт за 2-3к, можеш ли веднага да го оправиш или след няколко дена? Защото е много грозно, ако трябва колата да ти седи на трупчета месец два три, докато имаш пари да я оправиш. Тогава вече нямаш кола, а си имаш една "гъзария" да ти краси гаража.

8ци има много вече и на части, модули/компютри/датчици можеш и 2ра ръка без притеснения.

Ако ти е на сърце - скачай, видиш ли че ти идва нанагорно поддръжката - продавай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да извадя и повече, въпросът е, че ми се струва греховно да давам по 1000лв. на месец почти само, за да имам колата и да я карам :)
Сега съм с 3.0 бензин на газ и ми излиза по 500-600 на месец тотал всичко. Без да съм правил никакви сериозни ремонти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има месеци дето по ремонти ще даваш 0 лв, ще има и месеци дето ще вадиш няколко стотин/хиляди. 3.0бензин не е с много по-различна поддръжка от 4.2то :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С газ колата ще излиза друго, колега горната сметка гледах да я направа ориентировъчно колко струва колата само да сипваш и караш. Мисля, че на всеки е ясно, че трябва да има излишни няколко хиляди, ако иска колата да му е винаги наред :) Ако караш 3.0и и нямаш проблеми, имаш си готови пари за А8ца няма от какво да се притесняваш толкова, просто трябва да внимаваш и да си търсиш читав екземпляр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.06.2018 г. at 16:46, plamenkooo написа:

Мога да извадя и повече, въпросът е, че ми се струва греховно да давам по 1000лв. на месец почти само, за да имам колата и да я карам :)

 

Има две приказки по тоя повод: - Кефа цена няма.  - Ако искаш да имаш брада, ще си купиш и гребенче.

И аз искам V8-ко да падне под 30/100 среден разход, та чорбаджията да даде некой леФ отгоре за еко-меко драйв, ама няма... По баирите, като погледна борда - моментен разход 260-300/100 и корем ме боли :hilezh:  

Овчата мисъл ми беше, щом можеш да извадиш и повече - вади, един живот живеем. Аз не мога, за това не карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6/6/2018 at 16:46, plamenkooo написа:

Мога да извадя и повече, въпросът е, че ми се струва греховно да давам по 1000лв. на месец почти само, за да имам колата и да я карам :)
Сега съм с 3.0 бензин на газ и ми излиза по 500-600 на месец тотал всичко. Без да съм правил никакви сериозни ремонти. 

 

Аз мога ти споделя статистика за моята. Като изключим покупката и слагането на газ.

Всички разходи от-до (Разходи за данъци,застраховки,обслужване(с ремъци),ремонти горивото газ+бензин ... )за. 60К км и 2.5 години. Излиза средно по 800лв./месец.

Горивото е 350лв средно на месец

450лв средно за поддръжка данъци застраховки итн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно се намира читав екземпляр.После трябва обаче и добър сервиз.Лесно се ремонтира от хора които са ремонтирали иначе е пълен ад.Аз заради некадърни майстори включително уникалните Джемини които с една нелепа диагностика и разговор по гсм казаха че скоростите са ми заминали и следва към 3500 лв ремонт....приблизителнооо ..... се набих и купих кутия.Друг майстор каза няма проблеми сменям я и си готов след 2 часа звъни и вика "няма да мога да я сменя по особена е тази кутия" но поне като го помолих да я отвори и поразгледа се оказа 40 лв проблема.Тогава грам няма да си спомняш за разхода на бензин гражданската маслото и тн.
Разхода го реших с един нов ГИ след дребни настройки колата грам не я мисля колко ми харчи по скоро го смятам да дразна приятели с коли по 100 150 коня където като пари разхода ни излиза еднакъв :)

А8 на части има доста вече на много добри цени.Едни момчета в Лозен се занимават само с А8 на части и цените са им ТОП качеството е добро даже доста добро.

Ето какво съм дал аз до момента като пари
масло + масло на скорости + пистов ремък с ролките  ... това ми беше подарък признавам си и аз не знам колко е 

Газов  2000 лв
предни полуоски 120 лв 
Накладки задни 65 лв
Датчик на въздушното преден десен се прецака 80 лв
Ангренаж + ролки + зареждане на климатика + антифриз + клапан на картерните + щангички за вихровите 450 лв части 400 труд

 

 


П.С.Преди 3 дена в Швейцария се продаде А8 6,0  W12 в перфектно техническо състояние но с предна броня за смяна 5 детайла за боя и за обслужване Цена 7000 ЛВ ЛВ ЛВ.Докато се обадя на приятел да я види и докато се накуми да отиде си замина.Още съм като ударен с мокър парцал ама мал шанс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да естествено. Иначе 2500 лв на брой хах. Но са си оригинални здрави никакви проблеми с тях.  А някой знае ли ф на генерацията преди гърнетата 4.2 бензин че съм решил да слагам 2х2 supersprint гърнета. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...