mitko_nhl Публикувано 29 Май 2018 Доклад Share Публикувано 29 Май 2018 (Редактирано) Здравейте колеги, Имам следния проблем, който е свързан с климатичната система на Ауди А4 Б6 1.9 TDI. При включване на климатроника и работа на място работи нормално, както и изстудява. При каране на дълъг път магистрала с постоянна скорост и обороти, въздуховодите постепенно започват да духат по-хладен към топъл въздух. След което се налага да изключа компресора на климатроника, посредством копчето “ECON”. Изчаквам 5-6 мин. и отново включвам компресора и отново имам студен въздух в купето. Това се случва, когато карам извън града. Климатичната система е обслужена и проверена от Стефан (сервиз Elbatron). Нещата, който са направени до момента са следните: 1 1. Системата е заредена с фреон (имаше спукана тръбичка, която бе ремонтирана) и необходимото количество масло 2 2. Сменена капилярна тръбичка. 3 3. Почистване на каналите/тръбите вътре в изпарителя (Evaporator), посредством Flush spray за евентуални запушвания от масло или нещо друго. Последния заподозрян проблем е свързан с sensor G263 (Evaporator outlet temperature sender), той дава малка разлика около 4 градуса. Все пак той мери ниско дол вдясно при изпарителя и може да му трябва удължаване или подобрение. Съмненията в този датчик са, защото тръбите са целите в дебел слой лед, след като отбих по време на дълъг път да проверя в какво състояние са (прилагам и снимки от замръзналите тръби). Предполагаме, че когато се обледени изпарителя и потока въздух не преминава през него, по този начин не се охлажда. Направихме тест със Стефан, като извадихме датчика по време на работа на климатика и го напръска с изстудяващ спрей, тогава компресора разтовари (тези стойности бяха наблюдавани на Vag Com Diagnostic System), след повишаване на градусите пак се включи компресора. Този сензор е малко труден за намиране aftermarket има само оригинален. Направих и един друг тест: там където е отвора за хладилна жабка, над сензор g263, когато се махне гумената клапа(предвидена за маркуч към хладилната жабка, такава нямам) има постоянен въздушен поток. Направи ми впечатлени, че въздуха там е по-топъл в сравнение с потока на въздуха от централния панел. Моля ако някой е имал подобен проблем да сподели информация за разрешаването мъ, че е доста кофти на дълъг път в жегите. За 100 км. ми се е налагало около 6-7 пъти да правя процедурата за спиране и пускане на компресора. Редактирано 29 Май 2018 от mitko_nhl Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
arsenal88 Публикувано 30 Май 2018 Доклад Share Публикувано 30 Май 2018 И аз съм на мнение ,че сензора на изпарителя е проблема при тебе,защото компресора при нормална работа работи на изпарение 0+2 градуса а при тебе най вероятно температурата на изпарение пада и до -10 и надолу градуса ,защото сензора лъже компресора че температурата на изпарителя не е достигнала +2 градуса и го кара да работи по продължително или малко вероятно нещо да е дефектна новата капилярка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitko_nhl Публикувано 31 Май 2018 Автор Доклад Share Публикувано 31 Май 2018 Възнамерявам да взема датчика от един приятел, който има същото ауди. По този начин ще разбера дали проблема е в него, ако да то тогава взимам нов. Това което ме притеснява, е че потока въздух, който духа дол ниско е по-топъл от този горе въсокото. Датчика показва 6-7 градуса на Lo и минимален дебит въздух (перка на една черта). Има ли вариант този сензор да се изнесе по-нагоре, близо до тръбите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
герги Публикувано 31 Май 2018 Доклад Share Публикувано 31 Май 2018 Щом ти замразява тръбите,най-вероятно е презаредена системата с фреон. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
arsenal88 Публикувано 1 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2018 (Редактирано) При презаредена система ниското налягане се повишава а не е обратното. Редактирано 1 Юни 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikito_ko1 Публикувано 4 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2018 Вчера забелязах същия проблем и при мен б6 Направи ми впечатление че като изгася климатика и нещо яко съска в алуминиевата тръбичка която е със Винтила за зареждане в моторния отсек Там има и някакъв филтър Тези дни ще пробвам да го сменя и ще пиша дали има положителен ефект Същата тази тръбичка в единия край (където влиза в акумулаторния отсек) е ледена а зад вентила е гореща при мен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitko_nhl Публикувано 5 Юни 2018 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2018 Преди два дни в петък, бях при познат, който смени капилярната тръбичка, която беше оранжева с бяла (според Стефан от Елбатрон правилната капилярна тръбичка е оранжева, според каталожен номер. Бялата капилярка е била предназначена за ауди б6 и системи с 600-700 гр. фреон, но според това момче, което я сменя в петък бялата е правилната). Както и да е тествано и с двете, но ефекта е един и същ постоянно замръзва. Вчера върнахме оранжевата капилярка отново. Сега остават два варианта: смяна на sensor G263 и ако с него не сработи, втория вариант е смяна на изпарителя(ако е релевантно това решение) за евентуално запушване. Ще споделя след, като сменя сензора. @nikito_ko1 имаш проблема със замръзването на тръбите или само чуваш съскане по тръбите, където е вентил-а. Ако си намерил решение сподели, моля. Прикачам снимка от капилярната тръбичка: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikito_ko1 Публикувано 6 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2018 Днес обърнах внимание че и при мен са обледени тръбите Смених това с мрежичката което е като филтър и се натисна в Ал тръба но пак спира да духа студено след около 50-тия километър Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1koo0 Публикувано 7 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2018 Имам следния проблем счупен магтитен съединител на компресора,ходих на майстор каза че трябва нон компресор това ли е начина ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
arsenal88 Публикувано 7 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2018 (Редактирано) ако не се върти самата ос на компресора значи той е блокирал и си за нов или втора ръка. Редактирано 7 Юни 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1koo0 Публикувано 7 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2018 Казаха ми само ако сложим нов магнитен съединител ще се счупи пак по добре си вземи нов компресор ?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
герги Публикувано 7 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2018 Б6 не е с магнитен съединител,а е с постоянно зацепен компресор посредством една шайба. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 7 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2018 Ако е блокирала оста на компресора,пак ще му строши съединителя/шайбата/. Ремонт на компресор на климатроник. - тип B6/B7 - AUDI CLUB BULGARIA (Ауди Клуб България) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitko_nhl Публикувано 7 Юни 2018 Автор Доклад Share Публикувано 7 Юни 2018 Привет, днес направих тест с Vag-com за евентуални грешки с климатичната система HVAC. Резултатите са следните: 5 Faults Found: 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 01841 - Shareware Version. To Decode all DTCs 30-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01810 - Shareware Version. To Decode all DTCs 41-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00716 - Shareware Version. To Decode all DTCs 41-10 - Please Register/Activate - Intermittent Има ли вероятност някоя от тях да е проблема с обледеняването? Ще пусна Vag-Vom-a на дълъг път, но кажете, кои канали да глеадм/записвам. Зная канала за сензора G263. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
batko_miro Публикувано 13 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 13 Юни 2018 На мен ми се струва, че има проблеми със стъпковите моторчета за температурата. Пробвал ли си да не изключваш компресора, а да промениш градусите(примерно да ги увеличиш/намалиш с 2-3) и да върнеш на желаната стойност? Може да си пуснеш и basic settings в климатроника, за да видиш как се държат моторчетата за клапите. При нормално работеща система не трябва да ти записва грешки . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitko_nhl Публикувано 14 Юни 2018 Автор Доклад Share Публикувано 14 Юни 2018 Кои стъпкови моторчета имаш предвид? Ако визираш тези от снимката по-долу в неделя свалих, почистих и смазах следните моторчета със съответните потенциометри: V70(G112) и V159(G221). Пробвал съм да намаля температурата с 2 градуса надолу (от 23 на 21), но това мисля, че влошава повече нещата, защото прави все по-дебел слой лед. На Basic Settings на 1-ви канал (калибриране) всичко отива на 000 и след това няма записани грешки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
batko_miro Публикувано 14 Юни 2018 Доклад Share Публикувано 14 Юни 2018 Тия, които са записани като грешка, но явно ги е записало защото си ги свалял. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitko_nhl Публикувано 14 Юни 2018 Автор Доклад Share Публикувано 14 Юни 2018 Аз ги свалях след като бяха замисани, като грешка. След това пак я закачих на Vag-com и нямаше записани грешки. Просто искам да открия причината за това обдледеняване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVEL MARINOV Публикувано 26 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2020 На 8.06.2018 г. at 0:02, mitko_nhl написа: Привет, днес направих тест с Vag-com за евентуални грешки с климатичната система HVAC. Резултатите са следните: 5 Faults Found: 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 01841 - Shareware Version. To Decode all DTCs 30-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01810 - Shareware Version. To Decode all DTCs 41-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00716 - Shareware Version. To Decode all DTCs 41-10 - Please Register/Activate - Intermittent Има ли вероятност някоя от тях да е проблема с обледеняването? Ще пусна Vag-Vom-a на дълъг път, но кажете, кои канали да глеадм/записвам. Зная канала за сензора G263. Колега дали си решил проблема? Имам същите симптоми. Нов радиатор нов дехидратор и проблема си остава Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване