Jump to content

Упътване - смяна компютъра на окачването (4Z7 907 553 / 4Z7907553) на Allroad C5


mioiox

Recommended Posts

Упътване - смяна компютъра на окачването (4Z7 907 553 / 4Z7907553) на Allroad C5


Здравейте,

Преди няколко дни се борих с подмяната на ECU-то на въздушното окачване на моя C5 Allroad от 2000 г. и реших да споделя пътеписа си. Насоки за причините и смяната получих от http://forums.quattroworld.com/allroad/msgs/148890.phtml


Симптоми (при мен се проявиха всичките накуп и моето проучване показа, че това е очаквано; след ремонта не се проявава нито един от симптомите):
* Акумулаторът заминава напълно за няколко часа. При мен 100Ач хубав нов акумулатор падна до под 8V от пълен заряд (след повече от 24ч зареждане на станция) за по-малко от 8 часа
* След като си заредите акумулатора, непрекъснато ви свети лампата за проблем в окачването:

26652d1347754938-2005-allroad-idiot-susp
* Бутоните за регулиране на окачването не функционират
* Възможно е колата да изглежда разкекерчена и не-нивелирана
* След известно време диодът Manual (оранжевият) светва и не изгасва
* Дори да изчистите грешките, остава следната:

Address 34: Level Control        Labels: 4Z7-907-553.lbl
   Part No: 4Z7 907 553 A
   Component:  - 2C1A1          X030    
   Coding: 25500
   Shop #: WSC 00702  
   VCID: 4385A98751600306C91-5072

1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error 
            00-00 - -

            
Причини:
Основната причина е, че компютърът на окачването с парт номер 4Z7 907 553 умира. Какво точно е дало фира, не мога да кажа, т.к. все още не съм го отворил, но или някой кондензатор се е надул, или някой EEPROM се е ошашкал... А каква е причината за това - според някои статии причината е "износването" на електрониката от времето и дългото време работа с изхабен компресор (такъв, на който трябва да му се смени сегментът на буталото).

 

Решение:
Каквато и да е причината, простото* решение е едно - смяна с друг компютър. Дали от ebay, дали от OLX - компютри има доста, моя го взех за 60лв, в ибей са по 100-120 паунда. Въпрос на късмет. Колкото до това има ли значение каква ревизия да търсите - опростеното обяснение е, че разликата е, че версии А (и H, ако не бъркам) са с типа управление, предназначен за по-белите страни (при движение над 80 км/ч спада на втора степен и после никога не се вдига на трета самичка, освен след като я паркирате), докато останалите (вкл. и последната F, с която съм аз вече) спадат на втора степен при същата скорост (80 км/ч), но след това се вдигат автоматично на трета при движение с под 60км/ч. По-подробно обяснение можете да видите в SSP_243.

20180614_152829371_iOS.jpg


* Има и сложно решение. Отваряне на компютъра и префлашване на EEPROM-а. На следния линк можете да откриете флашове - http://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/92717-Audi-A6-allroad-2002-level-control?p=1190542&viewfull=1#post1190542 

 

Вече сте се сдобили с компютър, така че да пристъпим към смяната му. 

Необходими са:
* Торксове - Т20 и Т25
* Кръстати и прави отверки
* Лула 15 и/или шестограм 5
* Може да ви помогне инструмент за вадене на PVC щипки, въпреки отсъствието на точно такива - има характерна кривина и може на моменти да се ползва като лост
* Време около 3 часа с подмотване
* Разчистен багажник и задна седалка

 

Стъпки:

Компютърът се намира в отделението около чейнджъра, инструментите и бутилката за компресора. Разбира се, достъпът до него става след разкостването на цялата лява кора в багажника, а ако искате да ви е по-спокойно - и на пода му. 

1. Започвате със свалянето на сивата лайстна напреко на багажника - 4 торкса. Свалянето й позволява да достъпите всички парченца мокет, които са защипани под нея.
2. Отвинтвате двете халки на пода - кръстачки. Техните болтове са дълги.

20180614_160314991_iOS.jpg
3. Отвинтвате халката отляво, непосредствено до петата врата. Нейните болтове са къси.

4. Сваляте капака на отделението за инструменти.
5. Махате щората на багажника. Бутате двете задни облегалки (на дясната се държи мрежата към тавана, а тя ще ви пречи).
6. Вече нищо не задържа мокета на пода, вадите го и го прибирате на сухо.
7. Сваляте болта, към който се заключва облегалката на лявата седалка. Десния няма нужда да го махате. Става с лула 15 (отвивате контра гайката) и после с шестограм 5 отвивате самия болт докрай, трябва да излезе целият.
8. Отвинтвате двата кръстати болта - единият се пада в кухината под основата на щората, другият - в кухината, където щората се заключва, когато я разпънете.
9. Имайте предвид, че кората е едно цяло - заедно с PVC елемента под прозореца, мокета над калника, всичко е накуп. Не се опитвайте да ги разкачате едно от друго, счупването е напълно възможно.

20180614_152152023_iOS.jpg
10. Повдигате уплътнението на петата врата , за да освободите кората. След това кората се дърпа нагоре (за да мине над мъничките парчета мокет, които са останали на пода и се държат кой знае къде) и към вас, навътре към багажника. Държи се от две метални щипки, които изглеждат доста здрави. Аз лично ги извадих с малко по-рязко дръпване. НО! Не прекалявайте с амплитудата на дърпането към вас, защото 12V изводът в багажника и вързан с много къс кабел. Така че - дърпате рязко, но с малък ход.

11. След като кората се откачи, остава най-неприятното на фона на останалото - да разкачите буксата на 12V извода. Няма конкретно решение - има две пинчета, които трябва да се натиснат (горното надолу, долното - нагоре), и самата букса да се размърда и извърти, за да се откачи. Пробвах да си помагам с отверка, но в крайна сметка стана само с пръсти, т.к. мястото там е доста притеснено. Отделно, нямате и почти никаква видимост.

20180614_153518962_iOS.jpg
12. Внимателно разместете стойката, през която минава задният ляв колан. Аз не го направих и успях да я счупя, а тя се държи на две вертикални PVC щипки. Не мога да дам съвет как да я откачите точно, някак нагоре ще да е. Аз вече нямам щипки... :)

20180614_154932072_iOS.jpg
13. След като откачите 12V извода, просто премествате кората, на 45% сте готови :) Остават ви два болта, които държат целия пластмасов "стелаж" с всички компютри и джаджи там. А може да се получи дори и без да ги сваляте, аз просто бях набрал скорост вече.

20180614_153025716_iOS.jpg20180614_153036514_iOS.jpg
14. Откачате двата куплунга на компютъра (не ги мъчете, много са лесни - натискате с отверка палчето, което стои точно пред контра "ръчката", ръчката се премества и на практика тя избутва самия куплунг и го откача).

20180614_153111825_iOS.jpg20180614_153239244_iOS.jpg

20180614_153017955_iOS.jpg

15. Сменяте компютъра, тествате дали колата работи (дори няма нужда вие да чистите грешки, регулирането на окачването си тръгва директно) и сглобявате по обратния ред. Единственото място, на което трябва да обърнете внимание, е да наместите както трябва кабелите и да нацелите металните щипки в правилните дупки на купето. 

20180614_153355561_iOS.jpg20180614_153410952_iOS.jpg
16. Възможно е (при мен така стана) да се наложи да калибрирате окачването. В тези две теми (https://www.audiworld.com/forums/audi-allroad-18/402-mod-audi-allroad-suspension-adjustment-how-2038902/ и https://www.audiworld.com/forums/audi-allroad-18/402-mod-height-measurements-ground-fender-stock-lowered-2811134/) има доста подробно описание какви нива да гоните и как да го направите.

 

С това цялата процедура се изчерпва. Ако минете през нея успешно, пийте една бира и за мен, че моята се стопли :D

 

Успех!

 

mioiox

Редактирано от mioiox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...