Jump to content

Грешки в двигателя. Време за смяна на верига ?


lazarov1994

Recommended Posts

Колеги бях писал края на Май за един проблем в тема за верига на 3.0 тди: 

 

"Здравейте колеги,

четох чотох 10-12 страници и се изморих, тъй като не намерих отговор на няколко въпроса, да ви ги задам:

1- 3.2fsi и 3.0tdi еднакъв ли е принципа и смяната на горните и долните оптегачи и т.н (За горните вади ли се двигателя от коша на 3.2фси ?)
2- Монотонното механично притреперване на автомобила(без оборотите странно) симптом ли е на разтегнат оптегач. (При положени че притраква 1-2 секунди зимата на студено)

3- Смяната само на горните ще увеличи ли живота и на долните и кога разбираме, че и долните са за смяна ? (Записва грешка/ светва чека ? )
Благодаря предварително !
 "

Прикачам вече и грешките. Колата е с двигател 3.2 фси газифициран, ще ходя тази седмица да я настроят отново газовата, защото ми пада акумулатора преди време и от тогава плаче за настройка като чели. Надявам се с това упражнение да изчистим мисфаярите и грешката за бедните и богати смеси, поне тези са които ги разбирам. 
Ако може някой да подскаже какво се случва с другите имат ли общо и за смяна ли е веригата, ще съм много благодарен!

ПС: Карах колата само на Бензин известно време седмица-две може би и не светваше чека, не знам от кои от тези го карат да светне и кои е записало през тази седмица-две, но на бензин не ми прави мисфайър и мисля че и няма проблема с бедна богата смес и работи много по-добре колата.
След това започнах отново на газ и на чека му отне месец за да светне, като преди след като го изтрием при редовно каране на газ светваше за няколко дни.

37722911_2310678585625923_5074617870130872320_n.jpg

37723357_2310678565625925_8550240654574223360_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма  , сензор за разтегнати  вериги  има за скъсани :).   Ако тракат като палиш    ги сменяй .. незнам  какво чакаш ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали няма датчик на разпределителния вал, не намирам по схемите, но пък виждам нещо такова на мотора.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма датчик за веригата или на разпределителния вал. Има на коляновия. Разтегната верига/изпуснал обтегач се хващат при първоначално запалване като тракат преди обтегача да успее да я обере. Не съм чувалза случай в който постоянно да тракат. Не съм чувал и някой да е прехвърлил зъб, а само за директно късане, което както каза колегата лесно се забелязва :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kainy, аз съм виждал потресаващ случай, в който тракат постоянно. Буквално. Не спират нито за миг докато работи колата. Колата все още се кара всекидневно. И веригите още тракат. Чудил съм се колко време могат да издържат така..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притресването при мен си го има на газ предимно. Тракането се чува при палене 1-2 пъти месечно, а като се стопли даже по - рядко. 
Притесняваше ме по скоро P2070 дали няма общо, което от буквален превод е 
"клапанът за регулиране на колектора е отворен"
Тук има и статия за грешката. Другите не ме притесняват, честно казано.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
На 7/25/2018 at 22:36, kainy написа:

Няма датчик за веригата или на разпределителния вал. Има на коляновия. Разтегната верига/изпуснал обтегач се хващат при първоначално запалване като тракат преди обтегача да успее да я обере. Не съм чувалза случай в който постоянно да тракат. Не съм чувал и някой да е прехвърлил зъб, а само за директно късане, което както каза колегата лесно се забелязва :) 

има 4 броя датчици на рапзределителните валове на 3.2 FSI :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи с компютър може да се види дали са в синхрон или има изместване. То излиза, че на всеки вал има датчик.

 

сега е интересно на 3.0д дали има датичик на разпределителния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като се разговорихме за смяна на вериги, някой който е минал през тази процедура да препоръча майстор? За района на София става въпрос...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники със сервиза на Илиенци,  трябва да му взимам процент, на колко хора му дадох телефона вече.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма бе и мойте там са правени. Другите искат само за труд, колкото при него е всичко. Няма вече кой да дава сериозни суми за такива дръгели.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато си сменях двигателя на джага при Ники, за 6 дена минаха поне 3 аудита за вериги. Разбира ги и има много опит с тях. И на цена няма кой да го бие, но не мога да кажа точно колко взима. Аз си ги смених другаде, понеже правех още десет неща освен веригите и мога да дам ориентировъчна цена - около 2200лв труд и части (оригинални, не swag или febi), като половината горе-долу е труда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпечатката не ми е под ръка, но частите ми излязоха 1100-1200лв, като това включва някои доъпнителни неща като зъбни колела и болтове. Част от нещата са поръчвани директно от производителя, а останалата от Порше. По последен спомен алтернативен комплект на febi е около 800лв. Труда при Ники не знам точно колко е в момента. В моя случай е трудно да преценя точната сума, понеже разглобихме половината кола за какво ли не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7/25/2018 at 10:03, lazarov1994 написа:

2- Монотонното механично притреперване на автомобила(без оборотите странно) симптом ли е на разтегнат оптегач. (При положени че притраква 1-2 секунди зимата на студено)

 

 

Това по-скоро е от заминали тампони на мотора според мен. 

 

Колеги, в 3.2 ФСИ има начин с диагностика по положението на датчиците да се определи, дали има разтягане на веригите. Не е просто късаш и тогава разбираш.

Преди 7 часа, kainy написа:

Разпечатката не ми е под ръка, но частите ми излязоха 1100-1200лв, като това включва някои доъпнителни неща като зъбни колела и болтове. Част от нещата са поръчвани директно от производителя, а останалата от Порше. 

Това сигурно ли е? Много евтино ми изглежда...

За 3.0 ТФСИ всичко, което се сменя при симптоми на некоректна работа на верижно-обтяжната група, излиза около 3000 лева с оригинални части. А не вярвам да е много по-различен комплекта от 3.0 ТДИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, kainy написа:

Докато си сменях двигателя на джага при Ники, за 6 дена минаха поне 3 аудита за вериги. Разбира ги и има много опит с тях. И на цена няма кой да го бие, но не мога да кажа точно колко взима. Аз си ги смених другаде, понеже правех още десет неща освен веригите и мога да дам ориентировъчна цена - около 2200лв труд и части (оригинални, не swag или febi), като половината горе-долу е труда.

 

Аз лично бих се радвал ако може да конкретизираш какво точно е сменено и с какви конкретни части. 

Комплект ангренаж  Febi (ПЪЛЕН - всички вериги и обтегачи ) при дилър на дребно е 1753 лв. В този комплект липсват един куп гарнитури, семеринги, болтове за обтегачите, болтове за маховика  и още куп други. Като добавим течности, масло за доливане в скоростите и сумата набъбва драстично. С ОЕ части + зъбните колела тази сума няма да покрие дори частите . 

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпечатката не е супер подробна и ще питам майстора за по-точна разбивка на частите по веригите. Не претендирам за страхотни отстъпки и подобни неща. По моя разбиране някои неща са на оферта, други може би не чак толкова, но ремонта беше сложен и имаше много фактори за взимане в предвид :) 

 

Веригите са Iwis. Само зъбните колела на разпределителните валове са сменени. Другите 2 големите им нямаше нищо и бяха твърде скъпи за да се сменят “за всеки случай” - по спомен нещо от сорта на 500лв на бройка.

 

Ще пиша отделна тема с повече детайли, но важното което трябва да спомена е че частите за кутията са фейслифтови (всичко е сменено, не само 1-2 предавки), не оригиналните за gzw кутия, хидрото се оказа че изобщо не са го правили и го пращахме във Варна където взеха 500лв за пълна реставрация, не 700лв което цитираха всички в София включително и МиД авто. Също точка 22 е с реда отгоре :) В цената за работа по кутията не е включен монтаж и демонтаж - писан е към веригите (300лв)

 

За съжаление този списък далеч не е всичко което трябваше да се прави по колата :) но следващата седмица живот и здраве като финални я взема ще споделям.

FED22EDB-7346-41D4-9B12-7AB8470E1C18.jpeg

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегачи, плъзгачи, вериги и понякога болтове и гарнитурки, зависи от комплекта.

@kainy писах ти на ЛС ама май не се е изпратило. Ти някакъв билд ли си замислил за тази кола, не всеки ден се правят такива ремонти превантивно. Да чакаме ли тема в раздел Проекти, че ми писна само А3ки там.:) иначе евалата така се прави

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах ще питам за подробности, но по веригите е сменяно всичко де що е могло да се износи и каквото им е прилежащо. Имам само снимка на нещата които допоръчахме от порше :( 

 

@zafirovp Иначе не правя някакъв специален билд. Просто кутията беше тръгнала и понеже вече смених дюзите си викам че е удобен момент направо да сменя и веригите, че да не свалям кутия пак. И щом нещата се правят коректно и съдейки по износването на кутията, хидрото нямаше как да се пропусне :) Естествено цялото нещо не става без да излязат “драми” - уж рециклираното преди половин година турбо беше пълна скръб - хайде и то. После понеже по ред причини ремонта се забави доста (най-вече заради частите за кутията) и в резултат на това беше блокирал мотора :D Заради блокирал клапан от теч в едната глава :) И още куп дреболии както се сещаш...

 

Просто съм решил, нещо което съм си сметнал още като я купувах, да не я сменям скоро колата и затова искам да си я стегна както си трябва, а не през месец да кисне в сервиз. След това ще отиде на диното за малко по-прецизно ремапване и ще се кротна с човъркането по нея :)

3B825346-7B14-424D-8581-29E28907E7E5.jpeg

B2B9F555-45DA-4B4F-8515-4FFBFFEBE434.jpeg

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...