Jump to content

А4 b7 придърпва


hurricaneevo

Recommended Posts

Здравейте, колеги! За много години на всички и много безаварийни километри. 

Ще се опитам да обясня проблема си максимално ясно, за да успея да получа някакви мнения.

Ще започна с автомобила, който притежавам - Ауди а4 б7 2005 година, 2.0 тди, код на мотора - блб

Появява ми се едно придърпване, когато карам предимно на 2ра или 3та предавка. Придърпването се появява,когато ускорявам на посочените предавки и съм достигнал 1900-2000 оборота. Придърпва ми за около 1-2 Сек, но си се усеща. Забива леко муцуната напред. Не се случва постоянно, но е сравнително често. Направи ми впечатление, че се случва, когато колата е загряла. Когато е студена го няма. Към въпросното дърпане и има един лек шум, който наподобява някакво леко хръскане. 

Не е някяква голяма болка, но си е некомфортно. Усещам, че проблема ще се задълбочи, защото вече по-често се появява. Ще отговаря на въпроси ако нещо не съм се изразил достатъчно ясно. Благодаря предварително.

ПС - имам още едно оплакване, когато  колата е загряла и студена - студена ли е пали от раз, загряла ли е - върти, върти и тогава пали. 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за пристъпването най вероятно е зацапана геометрия на турбото .....трябва да се погледне добре от някой които е в час с темата .....и за паленето също от някои които е само че в друг час със темата .... Тези двигатели палят по две различни карти ( начини по точно казано ) студени палят по един начин и топли по друг ( при топлия старт двигателят трябва да достигне определени обороти 200 или повече ,че да запали ) решение на проблема .... Добър акумулатор със стартова ток , (РЕЩАВА ВРЕМЕНО ПРОБЛЕМА при някои случаи ) . Втори вариант репрограмиране на компютъра и намаляване на параметрите при топъл старт . След добро чипосване проблема изчезва ,защото именно един от тези параметри се изменя . Ако не сте привърженик на чипосване на колата просто посетете кадърен майстор които се занимава с такива неща и да ви измени параметрите за топлия старт ...Има трети и четвърти начин които не ти ги препоръчвам щото са доста примитивни и просто няма смисъл да ги правиш .... Иначе на двигателя нищо му няма ,просто така е програмиран от завода .... Не само твоят , всички са така . Успех със разрешаването на проблемите ....

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за ползотворния и изчерпателен отговор. Ще потърся надежден човек и ще опитам да изчистя проблема с турбото, паленето не ме дразни толкова. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! В крайна сметка как приключи всичко? Как е сега състоянието на колата?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както съм описал във темата, проблема беше от помпата. Сложих друга и проблема приключи до там. :)

PS: не съм имал забиване/спадане на мощност във момента на придръпването.

Редактирано от nveselinov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излезе турбинката май, днес като пътувах извън града и започнах да губя мощност. За първи път имам проблем с турбото и ми е странно как колата върви супер равно :)))) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че е загубила мощност  не означава, че е турбината - има ред други причини. Загубването на мощност е предпазна мярка - компютърът те вкарва в авариен режим, когато установи признаци за проблем. Прочети каква грешка е записала и след това търси решението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Прав си, днес като тръгнах да пътувам и колата си вървеше нормално. Ще ходя утре до сервиза и ще видя какво ще покаже компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата се закучи нещо. Започнах да губя мощност. Като изгася и запаля вече нямам проблем. В сервиза ми казаха, че излиза егр клапана. Смениха го, карах 100 км извън града и нямаше проблем. Тръгвам днес и отново губя мощност. Не ми се влиза в някакви безкрайни филми :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами хубаво беше да поискаш кода на грешката - може би колеги тук щяха правилно да те насочат. За б7 не съм сигурен как се управлява егр клапана и турбината, но при б6 са три вакуум клапана. Обикновено загубата на мощност е поради повреда на някой от тях - n75 примерно и най-често. Може и геометрията на турбината да е зацапана. Затова ти е необходим сервиз, където няма да работят на принципа проба/грешка, както са го направили с егр клапана (който обикновено е последното, което може да прави проблема).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

В крайна сметка от какво се оказа придърпването и дали си го отремонтирал? Защото и при мен е същото с рециклирани дюзи съм, нови кабели, нова помпа вакуум, егр е добре също и турбината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам на проблем с МАП сензора. Симптомите точно отговарят.

Редактирано от dragotrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетете внимателно!

 

Technical product information
Transaction No.: 2012506/20
Vehicle judders when accelerating lightly; engine warning light sporadically on, entry P0403 - A4, A6 2.0l 4V TDI
Release date: 20-Sep-2013

Customer statement / workshop findings

a) The vehicle judders sporadically between 1400 and 2400 rpm when accelerating lightly. A brief knocking noise can occur during the juddering.

b) Engine warning light on, engine starts erratically, poor performance (emergency operation)

Sporadic entries:

P0403 exhaust gas recirculation valve malfunction

P0407 potentiometer for exhaust gas recirculation G212 – signal too small

P0408 potentiometer for exhaust gas recirculation G212 – signal too big

Plug and plug housing of exhaust gas recirculation valve damp:

048652.jpg.2caf8dc601ed0587f7bfb1fc2829e92f.jpg048649.jpg.5a22181ed14ef05dfd91a176e1b16e85.jpg

 

In isolated cases the humidity can get to the engine control unit plug and cause pin corrosion:

048655.jpg.c3941e2ed5b87e3dd63a3d8b8925506e.jpg048655.jpg 

Technical background

a) Software deviation of the engine control unit control to the exhaust gas recirculation valve.

b) Humidity ingress because of incorrect shaft seal of exhaust gas recirculation valve.

Measure

a)

Check and if necessary update the data version.

hinweis.gif 

See also Argumentation.

 

Old engine control unit

New engine control unit

New data version

SVM code

CD part number

03G 906 016 GB

03G 906 016 GB

9886

M4ZSA001

4E0 906 961 AH

03G 997 012

03G 906 016 GB

9886

M4ZSAP001

4E0 906 961 AH

03G 906 016 HS

03G 906 016 HS

9908

4F01A029

4E0 906 961 AH

03G 906 016 HQ

03G 906 016 HQ

9909

4F01A029

4E0 906 961 AH

03G 906 016 ME

03G 906 016 ME

1141

M4ZSA001

4E0 906 961 AH

03G 906 016 MF

03G 906 016 MF

1142

M4ZSA001

4E0 906 961 AH

03G 906 016 MG

03G 906 016 MG

1143

4F01A028

420 906 961 B

03G 906 016 MH

03G 906 016 MH

1144

4F01A028

4E0 906 961 AH

03G 906 016 BF

03G 906 016 BF

9970

4F01A043

8T0 906 961 L

03G 906 016 GG

03G 906 016 GG

9552

4F01A014

4L0 906 961 A

03G 906 016 GC

03G 906 016 GC

9887

M4ZSA001

4E0 906 961 AH

03G 997 056 T

03G 906 016 JD

03G 906 016 JD

9905

8E01A036

4E0 906 961 AH

03G 906 016 JB

03G 906 016 JB

9906

8E01A036

4E0 906 961 AH

03G 906 016 GN

03G 906 016 GN

9880

8E01A032

4E0 906 961 AH

03G 906 016 FC

03G 906 016 FC

9621

8E01A011

8E0 906 961 N

03G 906 016 LR

03G 906 016 LR

1838

8E01A036

4E0 906 961 AH

03G 906 016 JE

03G 906 016 JC

03G 906 016 JC

9907

8E01A036

4E0 906 961 AH

03G 906 016 CL

03G 906 016 CL

9881

8E01A032

4E0 906 961 AH

03G 906 016 FD

03G 906 016 FD

9620

8E01A011

8E0 906 961 N

An update with CD via self-diagnosis is not possible. If the tester cannot find the files for the update, insert the CD (see table) and perform the update as described above with the SVM code.

If this also not possible, contact your IT support.

Note: In future the Audi AG will not use CDs any more, so the an update is only possible with SVM.

 

After the software update programme the exhaust gas recirculation valve as follows:

1. Disconnect battery charger and switch off ignition. The battery voltage must be between 10 - 14 V (see under engine electronics - measured value block 12 - value 3). The coolant temperature (engine temperature) must be over 5°C (see under engine electronics - measured value block 1 - value 4)

2. Switch on the ignition and within one to three seconds off again.

3. The ignition must be off for at least 45 seconds.

4. Switch on the ignition again and check the offset programmed value under engine electronics - measured values - measured value block 42 - value 1: With 0 km vehicles the value is around -16 % +-3 . For every 10000 km the offset programmed value moves about 1% towards 0. Example: running period 40000 km = -12 % +-3 % or 80000 km = -8 % +-3 %. But these are not definite figures, as the running period of the vehicle can differ from that of the component (for example if the exhaust gas recirculation valve was replaced).

The process described under 1, 2 and 3 may have to be repeated up to 10 times.

 

The entry - P0403 exhaust gas recirculation valve malfunction - is logged after the update or during the test drive (after about 500 m). The entry does not mean that the exhaust gas recirculation valve is incorrect, but that the programming has not been correctly completed. Repeat the process described under 1, 2 and 3.

Sometimes the entry - P0403 valve for exhaust gas recirculation malfunction- cannot be deleted even after programming it 10 times. If this is the case, replace the valve for exhaust gas recirculation. A programming of the exhaust gas recirculation valve is necessary after the replacement.

 

If after the update the vehicle still judders sporadically when accelerating lightly, proceed as follows:

- Check the air hoses after the air mass meter for leaks

- Check the boost pressure pipes for oil marks, cutting lines, cracks or damage through animal bites. Pressurise the complete boost pressure pipes with V.A.G 1687 according to repair manual (max. 0.5 bar).

hinweis.gif 

If the judder still occurs on the A6 with 2.0 l TDI, fit the seal with part number 028 131 547 B between exhaust gas recirculation cooler and pipe.

b)

Check the plug and pins of the exhaust gas recirculation valve for humidity or corrosion:

048653.jpg.beea89f0be669892ae898456c49c50c5.jpg048653.jpg 

If corrosion or traces of dampness are detected, replace the exhaust gas recirculation valve according to the parts catalogue. If there is humidity or corrosion in the 60 pin engine control unit plug, replace the engine control unit and fit the adapter wiring loom as follows:

Prepare adapter wiring loom:

Wrap insulation tape around the cable ends to protect the contacts and to make the feeding through the grommet easier (illustration).

048656.jpg.eb1f473dd0c1924458ca6cc66d62a3cb.jpg048656.jpg 

A4 (B7) LHD:

Route the adapter wiring loom following the red line.

 

Overview:

048654.jpg.4a3e19fc9affd2ccb24c5c2de8d9efb2.jpg048654.jpg 

 

Mounting points:

048658.jpg.57c8d20b12f6543bd97f591dc2990afa.jpg048658.jpg 

1) Place the adapter wiring loom in the existing cable holder.

2) Attach the adapter wiring loom with a cable binder on the engine wiring loom.

 

Feeding-through of grommet:

048651.jpg.0a084a8d8490234933f2c1b2a2c3fdef.jpg048651.jpg 

 1) Use the existing opening of the grommet for the feeding-through into the E-box. Seal off the space between the cables with butyl.

To complete the process proceed in the 60 pin engine control unit plug according to the current flow diagram.

 

A4 (B7) RHD:

Route the adapter wiring loom following the red line.

Overview:

048662.jpg

 

Mounting points:

048661.jpg

Attach the adapter wiring loom on the two marked places with cable binders.

Feeding-through of grommet:

048663.jpg

Use the grommet of the battery cable for the feeding-through into the plenum chamber.

 

To complete the process proceed in the 60 pin engine control unit plug according to the current flow diagram.

hinweis.gif 

With engine code BRD and BVA:

Connect the two other cables (without attached contact) according to the current flow diagram with the two cables of boost pressure regulator (use crimp connector). The crimps are still in the E-box. Remove the tape of the engine wiring loom in the E-box.

A6 (C6) LHD

Route the adapter wiring loom following the red line.

Overview:

048657.jpg

 

Feeding-through of grommet:

048650.jpg

Remove the blanking plug and fit the grommet of the wiring loom for the feeding-through into the plenum chamber.

 

E-box feeding-through:

048659.jpg

Feed the adapter wiring loom on the marked place into the E-box.

To complete the process proceed in the 60 pin engine control unit plug according to the current flow diagram.

 

A6 (C6) RHD

The routing to the plenum chamber is identical with the LHD, but in the plenum chamber it must be the other way round.

Warranty accounting instructions

Service number/damage code/manufacturer: 2360 /0039/... (engine control unit update)

Service number/damage code/manufacturer: 2647/0012/… (installation of seal)

Service number/damage code/manufacturer: 9752/0033/… (plug/pins corroded)

 

a)

Accounting with APOS:

Software update:

Repair operation:

Designation:

Time units:

27 06 89 50

Charge battery

10 TU

01 50 00 00

GFF/guided functions

TU according to diagnosis protocol

 

Check boost air system:

Repair operation:

Designation:

Time units:

21 41 01 99

Check boost air system

30 TU

 

Replace exhaust gas recirculation valve:

Repair operation:

Designation:

Time units:

26 39 19 39

Remove and install exhaust gas recirculation valve

70 TU

 

Remove and install EGR cooler seal

Repair operation:

Designation:

Time units:

26 43 19 99

Remove and install EGR cooler seal

70 TU

 

Accounting with APOS/2:

Illustration:

Position:

Number:

Designation:

Activity:

Time units:

STA-02

4

915105

Charge battery

90

10 TU

STA-02

1

S00032

Guided fault finding (Software update)

02

TU according to diagnosis protocol

145-xx

x

145737/145738

Check boost air system

98

30 TU

131-xx

x

131501

Replace exhaust gas recirculation valve

55

According to instructions

131-xx

x

131547

Replace EGR cooler seal

55

According to instructions

 

b) Account according to time used and include operations of APOS and APOS/2.

Parts information

Adapter cable part number (for RHD and LHD):

4F0 971 379 A              Audi A4 2,0l 4V TDI 100/103KW

4F0 971 379 B              Audi A4 2,0l 4V TDI 120/125KW – engine code: BRD and BVA

4F0 971 379 C              Audi A6 2,0l 4VTDI 100/103 KW

hinweis.gif 

The adapter cables are not in included in the parts catalogue.

Customer information

hinweis.gif 

The new software includes an improvement of the clutch protection function, as a result the starting characteristics change. The accelerator pedal has been changed so that with the same part load accelerator position less fuel is injected. This leads to a slightly worse acceleration, but the driver can compensate this, for example by pressing the accelerator pedal press pedal further. The injected fuel quantity with full load has not been changed.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...