Jump to content

Съвет за покупка на А3


Recommended Posts

Здравейте, колеги!
От вече година се каня да закупя А3 8P, като допреди месец/два търсех главно дизелов двигател и то 1.9, защото бая хора ме наплашиха с 2.0 и пукането на глави, въпреки, че брат ми кара Октавия със същия мотор и засега (да чукаме на дърво) няма проблеми, а и навъртя стотина хиляди километра от 200 до 300 хил.

Отскоро обаче се замислих по-сериозно към бензиновите варианти, като най-подходящ ми се вижда 2-ка tfsi (тук ще кажете дали е така или не). Като това, което ме интересува тук е дали на tfsi-тата може да се сложи безпроблемно газ. Ясно е, че ще е течна фаза, но крие ли рискове това и ако да - какви. 

Също така, повечето обяви в cars и mobile са на S-line-ови модели, а от няколко човека чух, че спортното окачване е малко предобрено и може да ми се окаже прекалено твърдо, не знам обаче дали е така. 
Закачам и една обява, която ми грабна вниманието и ще се радвам й дадете оценка на пръв "прочит". 
https://www.cars.bg/offer/c2912835

ПП: Забравих да спомена важна подробност - държа да е автоматик по ред причини, така че и това трябва да се вземе под внимание. :) 

Редактирано от Petkov_Vik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 2.0tfsi съм чувал за масов проблем с горене на масло, но нека някой по-запознат да каже за кои модели и години на производство става въпрос. Мен лично това не би ме спряло от покупка на такава кола, просто трябва да се вземе под внимание при търсенето и пазарлъците. Така или иначе става въпрос за кола на близо 15 години и не може да се очаква да е 100% безпроблемна. DSG-то е много добра и безпроблемна  кутия, но при условие че е обслужвана редовно. Съветвам те да си извадиш сервизната история на колата(ако има такава), за да видиш как е обслужвана и какви ремонти са правени.

 

Чувам че вече на много места слагат безпроблемно газ на този мотор. Не става въпрос за течна фаза, а за "обикновена" газова уредба. Гори и по малко бензинец заедно с газта, за да не заминат бензиновите инжектори. Ако вземеш кола с quattro ще видиш малко зор с бутилката за газта. Мястото в багажника е силно ограничено.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с маслото при 2.0 TFSI съществува, но е решим на съвсем разумна цена.

Грехота е да се слага газ на този двигател, но вероятно е възможно. Аз лично не бих му го причинил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm:Благодаря за отговорите. @Viper Може ли на две - на три да ми обясниш как се решава проблема с горенето на маслото ако се появи? :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Viper прословутият проблем за който manoleo е чувал според мен се отнася към проблема с буталата при а4 а5 и q5, той не присъства в мотора на а3 от обявата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да .. поне от това което съм чел. Масово проблемите са при а5 и а4 EA888 двигатели с вериги. Докато това а3 използва стария ЕА113.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напречните мотори TFSI R4 от серията EA888,също имат проблем с по-голям разход на масло.

Неслучайно по-мощните версии са от серията ЕА113-Audi S3 8P,8PA;Audi TTS;Vw Golf 6 R;Vw Shirocco R;Vw Golf 6 GTI Edition 35;Vw Polo R WRC Street;Seat Leon Cupra R.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе вярно ли е, че така известният проблем на двулитровите дизели е отстранен след 2007г. и там двигателите вече са читави? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 10+ годишен автомобил мислиш ли, че ако е имало фабричен дефект вече не се е появил. Всяка алуминиева глава на ДД има голяма вероятност да се спука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел върти повече от година А3 8P 2.0tfsi quattro и не му е гръмнал мотора, разхвърлял вериги и т.н., а беше от автокъща и не я гали, ако това е от значение и я кара почти всеки ден. Ако е от частно лице е силно вероятно проблема вече да е отстранен, по темите се въртеше някаква модификация с маслена помпа от 1.8Т. Имам и познати и с 2.0тди и 1.9тди и си ги карат. 
Друг мой познат си купи Форъстър от уж много хвалена автокъща и след смяна на масло харчеше по 500мл/100км, оправи си я .. кво да прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Иван Йорданов написа:

И със дизел няма как да стана за 20/100км в София :)

 

Не съм съгласен- ясно е, че мнооооого зависи от конкретния маршрут и т.н, но наистина разход от 9-9,5/100 е напълно реален и постижим с 2.0 дизел в кондиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.01.2019 г. at 12:03, manoleo написа:
На 5.01.2019 г. at 0:40, Petkov_Vik написа:



Отскоро обаче се замислих по-сериозно към бензиновите варианти, като най-подходящ ми

Също така, повечето обяви в cars и mobile са на S-line-ови модели, а от няколко човека чух, че спортното окачване е малко предобрено и може да ми се окаже прекалено твърдо, не знам обаче дали е така. 
Закачам и една обява, която ми грабна вниманието и ще се радвам й дадете оценка на пръв "прочит". 
https://www.cars.bg/offer/c2912835

ПП: Забравих да спомена важна подробност - държа да е автоматик по ред причини, така че и това трябва да се вземе под внимание. :) 

 

 

 

 

Зверски проблемна маслена помпа, зверски дефектираща глава, проблемен чугуна на турбото Hitachi-то и обича да изневерява. Супер системата тип “ванос” има навика да се износва една пъпка и не може да законтря вала.

Двигателя механично НЕ харчи масло, но ако не е подменена вентилацията ( и пак зависи с коя ревизия е), че и там се оказаха слаби, пак си пипа масло. Играта с нагара в клапаните, мися и да не го коментирам!

И най-лошото е, че всичките тези дефекти се проявават, точно когато един нормален  агрегат се разработил, а този е за кофата.

Разход, нормално шофиране при автомат в София е около 14л. Което е безумно много, въпреки “новата” технология за тогава.

Газов инжекцион за тези мотори си е абсолютен бич, освен ако не се монтира системата на Pince, която ползва оригиналните дюзи, но цената му е точно колкото на автомобила!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да не обобщаваш наизуст квото си чел из нета ,като събирателен образ .

Редактирано от 4ring avus
телефон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно единствения, който чете избирателно си и единствено ти и то май само суперлативи.

Позволи ми да имам по-голямо виждане от теб. Ок?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То видях кво виждане имаш, тва верно ли го видя всичкото счупено на една кола събрано......и  хитачи е помпата на високото налягане ,а турбото си е пак на борг уорнър ...и го слагат при всички ЕА113 .

Аз мога да кажа за моята дето е на 270 хил. впечатления....всички тея работи още не са се счупили ама явно късмет . Ся едно по едно няма ти ги коментирам , то няма и смисъл с такъв спец по всички марки и модели купувал,продавал, правил  :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...