Jump to content

Какъв вид е куатрото на Ауди А6 С6 TDI


Recommended Posts

Халдекс е на напречните задължително.

Ако е надлъжен не знам дали има вариант да е халдекс.

 

Но на А4 е торсен. Има пасати с надлъжен, не знам там дали не е с халдекс след някоя година.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилния отговор е надлъжен двигател - торсен, напречен - халдекс. А6 във всички версии е торсен, не вярвам някога да пуснат с халдекс. Халдекса е по-икономичния вариант, и обикновенно се вгражда при по-евтините модели.

Относно пасата, B5 и Б5.5 са с торсен система, а B6 няма как да е с торсен, понеже мотора вече е напречно завъртян и съответно ползва халдекс. Халдекса не е лоша система, обикновенно гарантира и по-нисък разход на гориво, понеже задния мост се всключва рядко, но лично за мене торсена е "истинското" куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал ли си? 
Щото аз 3 зими карам А3-ка с Халдекс и сега карам А4 с Торсен, мога да те кача след някой по-сериозен сняг, ако не съм я продал да видиш колко е "реално" на предно.

П.С. Там където живея улиците се чистят доста рядко и не са много равни половината.

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, hristtov said:

Правилния отговор е надлъжен двигател - торсен, напречен - халдекс.

Не баш:

https://www.audi-technology-portal.de/en/drivetrain/quattro_en/audi-quattro-with-ultra-technology-en

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето на Халдекса като не смениш маслото и филтъра и може се окажеш без quattro в определен момент.

Докато Торсен-а колкото и да е разклапан откъм тампони и висящ лагер,няма грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, mshbul said:

Не е така.

Усеща се като е само на предно. А то халдекса е само на предно реално.

Съгласен съм. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-лесно управляем е мисля и го няма ефекта с недозавиването,както е при Торесните до поколение 5 мисля ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С халдекса ми се е случвало задницата да поднася като я смачкам в завоя, все едно карам само задно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, hristtov написа:

...... Халдекса е по-икономичния вариант.....

Май нямаш идея каква му е конструкцията на халдекса? Нищо "икономично" няма там, евтиното е торсена, халдекса се слага  с едната идея за "икономия", което на практика си е чиста химера.

 

Screenshot_2019-01-09-15-43-50.png

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгледах видеото и продължавам да съм на мнение, че при нормално шофиране е се тая. Куатрото си е куатро и е задължително за Ауди. Обаче кога точно ще ти потрябват 80% на задната ос? А този прословут спортен диф е с 10г закъснение след sh-awd на хонда...

Можем да си плямпаме до сутринта, но октомври направих 500км градско на А3 2.0TQ и само при изгъзици можеш да хванеш някаква разлика с торсена :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 minutes ago, zhelyazA6 said:

С халдекса ми се е случвало задницата да поднася като я смачкам в завоя, все едно карам само задно

Задницата на коя да е кола може да се завърти след мачкане на газта в завой, особено на влажно )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно.Имах предвид използването на халдекс-контролер,с който да се управлява халдекса с проценти зададени предварително,а не автоматично.Нещо като при драг колите.Но за ежедневна кола това е безсмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено разлика в усещането при шофиране на сух прав път с 90 км. Ч. Няма да се усети, но при по агресивно шофиране подаване на газ преди и във завой на мокър и заснежен път особенно с автомобил с повече мощтност торсена дава усещане за сигурност и контрол. Тук не говорим на коя стръмна улица ще се изкатери аудито.. ще се изкатерят и двете нали затова са quattro.

Лично мнение от опит с коли които съм притежавал, а не просто шофирал еднократно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле, само колко глупости се изписаха само не е истина.

Разлика има и то усезаема в двете системи, все едно някой да каже че няма разлика между предно и задно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, hristtov написа:

Разлика има и то осезаема в двете системи, все едно някой да каже че няма разлика между предно и задно...

+1

Разликата се усеща веднага като я настъпеш в завой. Който разбира, де.

Халдекса го водят "икономичен" не защото струва по-малко от торсена, а защото при ежедневно нормално каране въртят само 2 колела и има икономия на гориво.

Халдекс се слага и в R8, така че не ми пишете глупости, че щом не е торсен, не е ауди. Пффф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...