Jump to content

Какъв вид е куатрото на Ауди А6 С6 TDI


Recommended Posts

15 hours ago, Jass said:

А този прословут спортен диф е с 10г закъснение след sh-awd на хонда...

S4 на платформата на Б8 е със спортен диф. 

Платформата е от 2007-ма, а първите С4-ки мисля, че са 2008-ма.

 

Масовите модели след 2015-та вече не са с торсен....заради икономия.....и защото масовият шофьор не правил разлика между торсен и халдекс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, 5 години, се тая.

Ясно е, че всички в България сме рацери, особено в този форум :razz:

Но каква част от промила сме като пазар, за да произвеждат каквото искаме, щото се разцепваме по улиците и пистите?

И дай сега S3/RS3 и TTRS да не си купуваме, щото ‘не става’ куатрото...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, ако се визира мойто мнение.... никъде не съм казал че халдекс е лоша система!

Напротив система си е доста добра, но твърдя че разлика между халдекс и торсен има и технически и чисто усещане при шьофиране.

Аз имам свои лични предпочитания, понеже усещам разлика.

 

На който му се чете, накратко без много технически детайли:

 

How does quattro work?

For now though, let’s get to the nitty gritty of how conventional quattro actually works. Most all-wheel-drive cars come fitted with a device called a transfer box. It sits after the gearbox and splits the engine’s power between the front and rear axle. Unfortunately, these systems are often heavy and difficult to package in small cars.

Audi’s engineers instead developed a centre differential – a set of rotating gears with two output shafts – to direct the engine’s turning force – called torque – to both the front and rear wheels. Not only is this system compact enough to be fitted within the car’s gearbox, but it can be infinitely adjusted to send power to whichever wheel has the most grip. As a result, it’s also known as a Torque-Sensing, or ‘Torsen’, system.

These units are smaller and lighter than a conventional transfer box and they’re more efficient, too. They obviously provide extra grip when travelling on extremely slippery surfaces but are useful all year round by enhancing the car’s roadholding ability even in the dry. You’ll find the system fitted to the Audi A4, A5, A6, A7, A8, SQ5 and Q7.

Other models use a different system, for example, the A1, A3, Q3 and TT have a hydraulic clutch that sends power to the rear wheels when the front tyres slip.

The R8, meanwhile, being the only mid-engine Audi, has a rear-wheel bias with power being sent to the front in low-grip situations.

The A4 allroad and Q5, meanwhile, have quattro on demand that only powers all four wheels when the front wheels slip.

Finally, quattro e-tron is an all-new electric system with an electric motor on the front and the back axle – it can distribute power around all four wheels quicker and more precisely than a mechanical four-wheel drive system. It also allows you to set up the car for safe or sporty driving.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не визирах конкретно мнение, но току що ме застреля - 50хил км имаме с Q5-цата и сега разбирам, че quattro-то е on demand. Правете сметка как се кара семейното автомобил....

Знам си, че е 4х4 и толкоз :)

Май трябва да го разтрия на някой паркинг в това време, ама да не се разхвърчи с-троника :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Jass said:

Добре де, 5 години, се тая.

Не знам колко години е, нямам идея дали изобщо хонда имат нещо еквивалентно на торсен + спортен заден диф.

 

Q5 е на шасито на А4. Т.е. новото Q5 (шаси Б9) е с новия среден диф.....и то не с всеки двигател и кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом S3 и RS3 се намесиха тук,нещата станаха сериозни.Автора за А6 С6 дизел питаше,а може и да си е купил вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ясно :hilezh:

 

И аз знам, че Q5 е като А4 и А5, ама тази статия много убедителна. Значи новото Q5 е нещо като CR-V.... защо не, пазарът определя :)

 

Малко офф за интересно 4х4:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/SH-AWD

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...