99 мнения в тази тема

post-18-1179743825_thumb.jpg

След дълго чакане и търсене се уредих с озвучаване на американската фирма BOSE.Става въпрос за фабричната музика монтирана от Ауди на купето на А6 (C5) Avant. Тъй като ако само се похваля, няма да се разбере какво ми коства и как стоят точно нещата.

Та попаднах на една обява тук във форума, че се продава една А6 на части, отидох да я видя без да търся нещо специално, ей така ако си харесам нещо. Момчето дето я продава ми каза, че музиката била BOSE, питах го има ли усилвател и туба в багажника, той ми отговори "не", касетофона си изглежда абсолютно стандартен "Audi concert", Викам си ебати босето :huh:

Обаче като загледах мрежичките на говорителите по вратите видях надписите "audi bose"

Исках да чуя как свири, но имаше проблем със захранването от акумулатора, та се мъчихме доста, накрая пуснахме касетофона и той изписа "BOSE" на дисплея, след което всичко засвири

Звука веднага се отличава от стандартния!

намерихме и тубата и усилвателя, бяха си на мястото

Пазарих цялата система без чейнджъра, който е същия като моят и го купих.

Тук ще направя малко уточнения:

моята А6-ца Avant е (беше) със стандартното озвучаване което включва:

1.радио-касетофон "audi concert" производство на "Blaupunkt"

2. четири ниско и средночестотни 16,5см говорители + четири високочестотни говорители, монтирани по двойки във всяка врата и произведени от фирмата "Haes".

3. CD-чейнджър за 6 диска производство на "Matushita" (Panasonic)

4.Субуфер с вграден усилвател производсто на "Blaupunkt"

Всичко това с обща мощност 140 вата (4X20W + 60W sub)

Системата в този си вид свири чудесно!

BOSE системата включва следното:

1.радио-касетофон "audi-concert" производство на "BOSE" (външно не се отличава по нищо от стандартните!)

2. четири ниско и средночестотни 16,5см говорители производство на "BOSE" + четири високочестотни говорители с филтър производство на "Blaupunkt", монтирани по двойки във всяка врата.

3. CD-чейнджър за 6 диска производство на "Matushita" (Panasonic)

4.Субуфер производство на "BOSE"

5. Пет-канален усилвател "BOSE"

6. Надписи "audi bose" за четирите врати

Обща мощност 250W

Първо си мислех, че купувайки, касетофона, говорителите, суб-а и усилвателя приключвам с покупките, след което монтирам и край..............да ама не!!!!!!!

купих всичко гореизброено, даже същия ден спазарих стария ми касетофон оставяйки по този начин без музика! което бе грешка!

След малко мислене разбрах, че ще ми трябва и Цялото окабеляване" :)

което, ако още не ви говори нищо в следващите редове ще разберете какво точно означава.

Касетофоните "audi concert" били те производство на Panasonic, Blupunkt или BOSE са двуканални!!!!!

т.е с вграденият им усилвател могат да захранят само две двойки говорители (ниски+високи).

Имат четири нискочестотни изхода за аудио сигнала!

както и изхода за Субуфер.

По всичко което съм изчел досега за тези системи оставам с впечатлението, че всички компоненти на системата работят единствено когато са заедно!

разбирам го, че ако се смени касетофона нещата не стават, същото важи и за усилвателя и говорителите. (не съм пробвал дали е така в действителност!)

Защо ми (ви) трябва окабеляването?

В оригиналната ми аудио система, нещата работят по следния начин:

Касетофона захранва директно четирите говорители в предните две врати директно.

от нискочестотните изходи излизат два канала и отиват в задната част където е монтиран субуфера с вградения усилвател от където тръгват две двойки кабели за задните врати и по този начин работят и те!

В BOSE системата окабеляването и така:

Касетофона не захранва никой говорител, просто от петте (незнам защо са толкова много при положение, че звука е двуканално стерео?!) нискочестотни изхода излизат кабели и отиват пак в задната част при субуфера на който е монтирам външно усилвателя, който захранва един път субуфера и втори път осемтте говорителя в четирите врати!

т.е. окабеляването в BOSE системата е почти изцяло обратно, на всичкото отгоре кабелите са двойно по дебели от стандартните, всичко това тръгва в добре увит с изолирбанд сноп в задната дясна част на колата, който по пътя си се обединява и с други кабели (антената) , стигайки по този начин до пода пред задните седалки, където се обединява с идващия от лявата задна част кабел за СД-чейджъра, снопа расте и върви плътно в дясно под шофьорската седалка, добре опакован и защипан на всеки 10см със скоби, стигайки до под краката на шофьорското място се обединява с плюсовия кабел и масата които са на отделно захранване от това на касетофона (захранващия кабел на касетофона НЕ може да захрани добре усилвателя!!!!!)

, към снопа се присъединяват и четири малки кабела водещи до борд компютъра (FIS-а) задачата им е да показват показанията на дисплея на касетофона и ина екрана на Информационната система в таблото (FIS).

Та всички тези кабели (без захранващия и масата) се събират в една букса на касетофона!

Реших да не си правя експерименти с рязане на кабели ,пренареждане на букси и пресмятане на кабели и затова купих цялото окабеляване.

това ми отне общо около 4-5 часа демонтаж от колата донор :huh:

Така, вече имах в гаража си цялата система + кабелите, свалих си от интернет две схеми, една за изходите и входовете на касетофона и една за буксата на усилвателя (помогнаха много!!!)

Вече на теория всичко беше ясно как да се свърже, оставаше практиката, която след като вече е история, мога да кажа, че е доста изморителна и напрегната!

Навих един приятел да ми помага с разглобяването, окабеляването и сглобяването на цялата система и просто чакахме първият уикенд за целта като се надявахме да свършиме в рамките на един ден.

Какво трябва да се разглоби по колата:

1.Двете кори от двете страни на багажника, никелираната лайстна на прага на багажника, частично уплътнението на багажната врата.

2.Задните седалки (без облегалките)

3.Предните седалки

4.Лайстните до праговете на вратите (всички и от двете страни)

5.Средната конзола (подлакътник, ръчна спирачка и копчетиите)

6.Централната конзола (скоростен лост, пепелника, климатроника, касетофона)

7.Четирите кори на вратите

8.Целият мокет на пода.

Сами разбирате за какво става въпрос, още повече, че тази кола не съм я разглобявал още, и има доста щипки (мразя щипки! :) )

В Събота аз сам свърших първата част от операцията, приятеля ми беше обещал в неделя да е свободен за останалата работа.

Първо закачих цялата система повърхностно да видя дали работи правилно - работи B)

Свалих четирите кори на вратите и смених говорителите, поставих и надписите на мрежичките (отне ми около 5-6 часа) работих бавно и внимателно!

В Неделя започнахме работа в 8 часа с отиване до Бриколаж за консумативи и найлон/платнище да ни пази от дъжда, защото в гаража не мога да отворя напълно вратите и няма начин да се работи :huh:

Задницата на колата частично стърчеше извън гаража, а найлона я покриваше и ние отдолу бачкахме .Цял ден дъжд!!!!!

Яко гърбене при най неподходящите условия :) ама това щот сме ентусиасти!

Почнахме от задната част, свалихме каквото трябваше, бавно и спокойно, за да няма счупени елементи и щипки (иначе тук едно голямо евала на немците всичко е добре измислено и пасва идеално и след раз/сглобяване, ние даже ги бяхме кръстили Ханс и Гюнтер - гадните немски монтажни копелета :huh:

Заменихме суб уфера и кабела с новите, после постепенно заменяхме старите ми кабели с новите и сглобихме всичко по задницата. После свалихме в една дъждовна пауза седалките и ги изнесахме от купето да не пречат.Свалихме конзолата и таблото, лайстните и т.н. Вдигнахме мокета (отдолу е някакъв кошмар от кабели!)

Заменихме кабела и стигнахме до най проблемното място - мокета под педалите и жабката, там почти няма как да се повдигне защото в предната си част мокета е защипан от таблото, а табло не ми се сваля!!!!!!!!!!!!!!

Та с напипване на сляпо, разопаковахме снопа от изолирбанда и другите снопове, вързахме плюса, масата, кабелите за компютъра. Прокарахме края на кабела до касетофона, заменихме всички кабели водещи до говорителите във вратите и бяхме готови, оставаше само сглобяването.

Пуснахме системата за проба - мммммм мания!!!!!!!!!!!!!!!!!

страхотно свири!

Сглобихме всичко и в 20.00 часа бяхме готови, 12 часа!!!!!! работа, с една кратка обедна почивка + 5-6 часа от предния ден + 5 часа разглобяване на колата донор = 22 часа!!!

Впечатления:

Първото нещо което се набива на уши е чистотата на звука, BOSE-то свири много чисто, високите са перфектни!!!!!

Второто впечатление е от баланса на звука, нищо не липсва и не е в излишък, както и да регулираш настройките на касетофона, звука е страхотен! (старата ми музика беше определено басово настроена)

Баса: тук все още мисля какво да кажа за субуфера на BOSE, не съм сигурен, че е по-силен от стандартната туба на Blaupunkt (всъщност, като обем и разположение двете туби са еднакви, основната разлика е в разположението на басовия говорител, на Blaupunkt-а говорителя гледа към стоповете, а на BOSE-то точно обратното към фаровете.

Има малка раалика в размера на говорителите, този на Blaupunkt-a е малко по-голям :huh:

Иначе баса от говорителите във вратите е доста по-силен от предишните. Пробвах как звучи звука с и без тубата, няма осезаема разлика, трябва да се заслушаш и тогава ще чуеш плътния бас на тубата, който е по-скоро допълващ отколкото основен!, докато при стандартната система, тубата играе доста важна роля в басовото озвучение.

Като цяло басът е по-плътен, защото докато слушах BOSE-то още монтирано на колата донор с моята касета с дискове и после същите дискове на моята кола, звука ми струваше по кух в моята кола!

но естествено сега няма как да го потвърдя.

Другата основна разлика е в силата на звучене, BOSE-то започва да криви доста по-късно от стандартната с-ма, то това се подразбира де, все пак е по мощно с 110 вата.

В крайна сметка съм доволен, музиката е супер, но разликата не е огромна спрямо стандартна, чието ниво явно също е доста добро.

Аз се кефя на такива работи и за мен си заслужаваше целия труд, но това няма да важи за всеки друг.

Стандартната музика е доста добра, просто BOSE-то е още по-добро! :)

Качеството на звука може да се постигне и с компоненти на други фирми купени от магазина, затова спор няма!

Ще поясня и защо съм избрал BOSE а не един хубав mp3-плеър и добри говорители, купени нови от магазина. Първо заради дизайна на касетофона, който се връзва перфектно с останалия интериор, второ заради осветлението на бутоните и дисплея, заради издръжливостта на компонентите, ксетофона не прегрява, защото не се ползва усилвателя му, дори след 7-8 години употреба, вида и копчетата му са като нови, информацията от дисплея ми стои и на таблото, има почти всички екстри като функции. Всички говорители пасват идеално по местата си, изчислени са правилно, тубата не ми стои в багажника да пречи, а запълва свободно пространство с чудновата форма и т.н.

Готов съм да помогна физически и със съвети на всеки който мисли да прави подобна трансплантация, трудоемко е, но нали знаете после колко е голям кефа от свършената работа при това лично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Много интересна и полезна информация! :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Евала,Verter-е... :huh: Ентусиасти сте безспорно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара

хм... ти май бая време и се занимаваш на твоята каляска, а, Вертере???

с босе е по-добре, отколкото без босе:-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Браво, маниашка работа. :huh:

Звукът от BOSE си заслужава сложната операция. :)

Това e правилната система за SQ маниаците.

Не много сила да тресе стъклата и номерата, но изключително чист звук.

Поздравявам те за избора - още веднъж се убеждавам, че си човек с вкус! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара

тва направо си е за златния... как да инсталираме босе :huh:

а случайно човека с а6 да продава чейнджъра още дали знаеш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Стандартниат звук е Стерео, вярно, но при определен запис има вграден 4-ри канален звук (насложен в/у стандартните канали). Тогава, с подходящи декодери се разкомпресира и става 4Д. Инак стандартно звучи като виртуално 4Д.

А Суб-а го вади независимо от кой канал, басът е идентичен във всеки канал, така че няма значение от къде ще го вземеш. Ползата, е че звукът предвартелно е изрязан от замазващите средни и високи, така че басът е "чист".

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Публикувано (Редактирано)

Касетофона има 4 "line out" изхода + още един за суб "common ground" или нещо такова беше. Всичките се ползват!

Качество е думата на която се акцентира в тази система, маниаците на супер мощни аудио системи, няма да могат да я оценят ми се струва. На почти перфекно обезшуменото купе на А6 свири перфектно дори и като сила

Като я поосиля малко и след 5 минути ми гръмват ушите :huh:

spe, човека продава чейнджъра, но няма касетката за дисковете към него :)

Още едно уточнение:

Като сваляте предните седалки и по точно като откачите буксите отдолу, НЕ ДАВАЙТЕ НА КОНТАКТ, защото компютъра генерира грешка поради липсата на контакт с еърбеговете в предните седалки

После естествено трябва да се трие тази грешка, което не е кой знае какъв проблем, но пак е пари!

Редактирано от verter

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Качество е думата на която се акцентира в тази система, маниаците на супер мощни аудио системи, няма да могат да я оценят ми се струва. На почти перфекно обезшуменото купе на А6 свири перфектно дори и като сила

E то за SPL феновете, никога не е достъчно силно :)

Eй този Голф примерно обажда доста добре, но пак не "връхта" :huh:

audio7.jpg

audio9.jpg

audio6.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара

колега има едни настроики на босето,влиза се в подменю и тогава ве4е ще имаш страхотен бас,след като ги намерих в мрежата някаде,и ги направих.....ми 4е то преди това сам нямал музика,лудница нищо общо с преди

Сподели публикацията


Адрес на коментара

spe

а ето това пък свири много здраво

100_4273.jpg

100_5692.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Почнахте да се надсвирвате... :bia::bia::D

max158.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара

колега има едни настроики на босето,влиза се в подменю и тогава ве4е ще имаш страхотен бас,след като ги намерих в мрежата някаде,и ги направих.....ми 4е то преди това сам нямал музика,лудница нищо общо с преди

Сигурно това имаш впредвид

Coding Bose for MEGA Bass

Q: Coding Bose for MEGA Bass

A: The Concert radio can be coded for two different Bass/Treble Vehicle-specific tone control slopes. One is for Bose/Concert and the other for Concert only. You can change this setting by recoding the radio module with either a VAG1151/1552 or VWTOOL. The standard coding for a TT w/bose and secondary display is 00517. If you don't have a cd changer, secondary display, etc. this value may vary in the first decimal place (see page 5 of audi tech document on adding a CD-Changer for complete details. URL at end). We are only concerned with the value at the second decimal place (in the example above it is 1 for Bose tone slope). If you have the radio recoded and change the 1 to a 0 (zero), you will enable the other Vehicle-specific tone control.

Once the radio is recoded you will notice the "Bose" missing from the display on powerup. The Bass/Treble range is now +-6 but the adjustment is more dramatic.

I must say, the effect on the Bass is incredible! It may not be a "true" sound in the Bose universe but many will find it an improvement.

Paul adds: "I changed the code in my old TT 4 years ago and the extra boost I got from the bass was superb. I have bought a new TT and need the code again (I have unfortunately forgotten it). Are you saying that the code (in the case of Bose/Concert with CD changer) should be changed from 00517 to 00507? - 4/2/2004

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Публикувано (Редактирано)

Качество е думата на която се акцентира в тази система, маниаците на супер мощни аудио системи, няма да могат да я оценят ми се струва....

имаш предвид грухтенето/демодулирането и реверберациите/ на разни самоделки ли??! :bia:

и яко руски саунд тип чайка -БАСИ и ВИСОКИ!!!

Редактирано от kolio kioravoto prase

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Някой да помогне с информация за ЦД чейнджъра (Панасоник) От него излиза кръгла букса - трябва ми схемата за да го докарам до евростандарт и да вържа към навигацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Поздравления, колега, наистина много работа ти се е отворила и ти съчуствам за свалянето на корите на вратите и мокета на пода, но при мене свалянето беше заради теч в купето, сменяне на ключалки и съединяване на скъсани кабели. Интересно ми е наистина как свири новото ти аудио на някоя аиди среща ще се радвам да го чуя. В моята С5-ца музиката е доста добре, Блаупункт е касетофона, но сигурно си мисля така защото никога не съм имал ауди досега. :hilezh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара

И аз направих такава трансплантация от А6 на моята А4-ка. Исках само да уточня, че Audi Concert е само един вид и това е Blaupunkt. Няма Concert BOSE. Прави се прекодиране на радиото с VAG-COM и на допреди малко нормалния Blaupunkt се изписва BOSE :) Ако някой реши да си добави въпросната екстра (BOSE) не му е необходимо да купува друго Радио ако неговото е Concert. Необходими са всичките кабели, говорителите(може и по-добри), тубата и усилвателя. Звука наистина е 6+ :hilezh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Браво страхотна тема.В А3ката музиката ми е под всякаква критика в момента,та идеята ми е дали може да ми окажеш съдействие в свялянето на корите на вратите и монтирането на нови говорители ?Имаш ли идея как да монтираме говорител с 4 дупки за захващане,при положение че Аудито е с 3 май или от каде да си купя Boseta,които да паснат идеално?Мерси много,каквото трябва ще черпя.:flipoff:

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Публикувано (Редактирано)

Говорителите се монтират с този КИТ комплекта за две врати беше 14лв в Импас.

BOSE търсиш по моргите може да вземеш само усилвателя, баса и кабелите. Аз сложих говорители на HERTZ защото говорителите които намерих не бяха в добро състояние. Баса ми е BOSE от А6-ца, монтирах го на оригиналната ми туба на NOKIA.

Редактирано от stilko

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Какъв е тоя кит,че нещо не ми го отваря?В София каде се продават?

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Браво на колегата ВЕРТЕР ,за мен темата бе много полезна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Някой да помогне с информация за ЦД чейнджъра (Панасоник) От него излиза кръгла букса - трябва ми схемата за да го докарам до евростандарт и да вържа към навигацията.

Не е точно това което търсиш,но може да ти е от полза!

http://kuniseins.ku.funpic.de/CdcEmu/CdcEm...nnection_d.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Какъв е тоя кит,че нещо не ми го отваря?В София каде се продават?

SAK-1106.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара

ааа супер,сега ако кажеш и от каде да го купя в София ще съм ти мнооого благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Колега Verter не разбрах мога ли да разчитам на теб за съдействие да сложим едни говорители?

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.