Jump to content

AMSOIL - непознато или не, те са първи в синтетиката


Recommended Posts

През 1972 г. API регистрира първото 100% синтетично масло, което е продукт на една нова фирма, наречена AMSOIL. Тя има амбицията да лансира на пазара на автомобилните масла синтетичната технология - нещо което бившия пилот на изтребител Ал Аматузио от "US Army" и президент на AMSOIL е ползвал дълги години при самолетите.

Та с този си ход тази фирма дръзва да застане срещу цяла една петролна индустрия. Естествено AMSOIL все още си остава малка компания на фона на гигантите, но при тях всичките масла са синтетика... даже и 10W-40. (не съдържат динозавърски сок)

Така през 70-те години се оказва, че AMSOIL разполага с продукт, който другите нямат - много по-добър но супер неизвестен. За да изтъкне предимствата фирмата започва да прави маслени анализи на карани масла, както и да тества в лаборатория наред с някои от маслата на конкуренцията от петролния бизнес. Не знам ама до сега не съм виждал на масло от петролна фирма да пише "100% синтетика". Даже смея да твърдя, че до преди 1 година SHELL HELIX ULTRA като че ли имаше процент базово масло, сега в последните партиди вече не се чувства - доближава 100% :respekt:

А може и това дето съм вземал миналата година да си е било смесено с някакво по-евтино :D .... казва ли ти някой...

Та, нека да не се отклоняваме от темата: ето един файл с тестове моторно масло 10W-30: http://www.amsoil.com/lit/g1971.pdf

и един файл с тестове на http://www.amsoil.com/lit/g2457.pdf

Със сигурност има изкривявания с цел РЕКЛАМА, ама поне се вижда че и MOBIL 1 е читаво масло.. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Гледам че тези "МАЗНИ" теми много те влекат.

Иди чети Bob is the oil guy forum.

Там ще видиш всичко.

Ако не си попадал ми намери темата "Маслото което не се сменя никога".

Там има един сайт в който ще научиш всичко за маслата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че тези "МАЗНИ" теми много те влекат.

Иди чети Bob is the oil guy forum.

Там ще видиш всичко.

Ако не си попадал ми намери темата "Маслото което не се сменя никога".

Там има един сайт в който ще научиш всичко за маслата.

Да, попрочетох малко от този форум :respekt:

Между другото някой кара ли с AMSOIL? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите не винаги са най добрите :stupid:

А пълната синтетика са я измислили през втората световна... щото са били закъсали. И то тя я била най-пълната синтетика, защото са я правели от въглища. (Германците са го били закъсали яко за петрол и се принудили да си правят горива и масла от това което имат на своя територия). Т.че не е проблема в синтеза на такова масло а в цената му .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.че не е проблема в синтеза на такова масло а в цената му .

Дори и в цената не е такъв проблем а какво да правим маслото което така или иначе излиза от нефта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова продавали се в бугаристан?

Ами не се продава, но и вискозитетите са малко АМЕРИКАНСКИ... примерно 5W-50 и 10W-60 няма...

Но пък всеки може да си вземе второто масло в теста: MOBIL 1 :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

момчета аз съм нов тук,това е маслото ,което е се предполага за наи-добро http://www.amsoil.com/StoreFront/images/afl_qt_600pxh.jpg.

Относно кастрола,той се предлага защото производителя го е наложили( имат договор между кастрол и ауди).

Смяата му е на 25 000 хил. мили или 1 година,което първо изтече,ако си карал с петролно масло до сега и искаш да преминеш на синтетик,трябва след първа смяна с новото масло да минеш не повече от 3000 хил мили и да го смениш отново и после си ОК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви малко ревюта на хора които са карали с АМСОЙЛ от години:

Reviews for Amsoil

REVIEWER REVIEW HELPFUL VOTES

09/13/2007 I guess in reading some of this stuff I have a couple of issues. There are those who say synthetics are overrated. Wrong. If you can't find the proof, you're not very good at looking or you aren't trying. Those who say you're playin' with fire you will get burned are also probably big oil reps (Exxon, mobil...etc)....Tons of folks have used AMSOIL for decades without issue. I continue to put it in all my stuff (rigs to lawn mowers). Expensive? If you never drive your vehicle I suppose it is more expensive than the cheap foreign oil, but if that were the case why would you be in here popping off? If you do drive your car even 15,000 miles a year and change it at the oil company recommended 3,000 miles, than you need to take a remedial math class cuz your math's a bit fuzzy. Yes, I'm a proud AMSOIL dealer and although I take pains not to denigrate other quality synthetics (such as Mobil 1), I guess I wonder why there are those who don't afford AMSOIL that same courtesy. I suppose it's the age old mantra, when you're on top, everyone's gunning for ya. Plus what Big Oil has done under the Bush regime has made this a fairly viable topic...yes they've gotten rich, but at a price we in the synthetic business are happy to pay.

0 comment(s) - Reply to this Review - Email to a Friend 0

gio17vani (0)

09/10/2007 Have used amsoil asl 5w-30 for the last 4 years on a vehicle with now over 150,000 miles on it. Change it once a year but now seriously considering only every 2 years since everytime the oil sample is analyzed at the end of the year, it looks brand new. My mpg also improved from 18 to nearly 21. I need 5 qts for $35 the filter another $15 for a total of $50 a year so it would be stupid and more costly for me to use any other synthetic. To each their own but I recommended searching for it and giving it a try before forming any negative opinions about it. The only reason it's not in alot of retail stores is because amsoil won't give them a big enough discount for them to turn a profit and since you'll only need it once a year they wouldn't be able to move fast enough or afford to offer it for sale or clearance like they can everything else that is marked up so high to clear it off the shelves.

0 comment(s) - Reply to this Review - Email to a Friend 1

GoinDownSlow (22)

06/23/2007 It's either this or Royal Purple, with Mobil One used in a pinch.

0 comment(s) - Reply to this Review - Email to a Friend 1

Kassonk (0)

04/18/2007 Been using Amsoil products since 1998. Not a dealer either. Driven over 220,000 miles and mechanic says cars are in the best shape he has ever seen. Gas mileage increased 10%, lower maintenance costs (extended drains, oil, transmission, rear differential, fuel injector cleaner, etc.) No seal problems, compression is the same out of the factory. See you on the road!

0 comment(s) - Reply to this Review - Email to a Friend 1

mrpotato (0)

03/12/2007 I do think most people dont need to spend their money on amsoil when for the most part, changing oil using something cheep like havoline every 5000 miles will work for most. How many miles do you expect to put on your car? I used havoline 5w30 in a honda civic which I did 5k oil changes and sold at 148k. My friend bought it and has 246k on it using the same oil. I forgot, hondas go forever on any oil while in a big three pos, you need amsoil to even think about putting 150k on the engine.

0 comment(s) - Reply to this Review - Email to a Friend 2

bestoils (0)

02/06/2007 Amsoil is awesome. Amsoil has been making a 1 year or 25,000 mile oil since 1972. Mobil 1 wasn't even thought of in 1972. With the Amsoil nano fiber technology oil and air filters a 25,000 mile or 1 year oil change is possible. Amsoil is also American made and the best oil you can buy. If you have truely researched the quality of motor oils you would already know there is nothing better than Amsoil. Mobil's best motor oil is only a 15000 mile oil which isn't even half as good as the best Amsoil which is a 35,000 mile oil. Mobil 1 15000 mile oil isn't much cheaper than Amsoil 35000 mile oil. It should be half the price of Amsoil since it is only half as good, but it isn't so who is getting ripped off? Do the math.

Mobil doesn't even believe in their own product since they recommend not going beyond manufacturer recommended drain intervals until the vehicle is out of warrenty.

There are all kinds of tests posted all over the internet on how Amsoil out performs other engine oils. If they weren't true Amsoil would have all kinds of lawsuits against them, but they don't. Castrol and Mobil were fighting in court a few years ago and that is also on the internet. I am still waiting for this so called awesome Mobil 1 to file a lawsuit against Amsoil, but it never happens.

Amsoil made in America, by Americans, for Americans. Buy the best, buy American.

0 comment(s) - Reply to this Review - Email to a Friend 1

rhqjr (0)

01/15/2007 the best synthetic on the market. Look at the test reports. I use it in my pumped Harley

0 comment(s) - Reply to this Review - Email to a Friend

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CASTROL синтетика на базата на PAO (полиалфаолеин) май няма - тяхната "синтетика" е просто петролно масло, което е хидро-крекирано (API GROUP III base oil). Само за 10W-60 ползват двойна естерна синтетика...

Чрез хидро-крекирането (дано това е правилния термин на български) се постига по-евтин продукт с подобни качества като класическата синтетикa се прави от полиалфаолеин (API GROUP IV base oil)

Според мен MOBIL 1 в момента е най-доброто синтетично масло на пазара. Води се трисинтетично - полиалфаолеин+две естерни синтетики...

За синтетичните масла подготвям малко материали които ще ви бъдат интересни. Само мога да кажа с две думи - синтетиката не е определен начин на правене на масло, а просто индикация, че маслото не е динозавърски сос а е ПРОЕКТИРАНО от специалисти.

Това AMSOIL предполагам че е добро, но не правят 5W-50. Освен това тестовете са доста стари - преди няколко години, предполага се че новия MOBIL 1 е станал още по-добър :hilezh:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 years later...

Колеги и аз се интересувам много сериозно от маслата на Amsoil ? Някой има ли да сподели мнение ? Мисля да слагам някакво такова на моя тръц 1.8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
On 19.02.2017 г. at 3:21 PM, James said:

 

В БГ вече продават такова. Но не съм го пробвал  http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_259_443&products_id=1971&zenid=d282aa1c6d81aef0da92bb1f5701c53c

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли разлика между сайта, който си посочил и https://ap1shop.com/bg/products/amsoil-5w-40-european-car-formula-improved-7/

В случая виждам, че има разлика в модела на маслото, но ме интересуват продавачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AP1 Shop, са вносители на AMSOIL (независим дилър) и според мен са по-доброто място за пазаруване на тази марка масло в БГ, а Моторни-Масла.нет е търговец на различни марки моторни масла, като при тях доста често има само частична налиност на тази марка моторно масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е група3, с добавка до 10% ПАО. Нелошо масло, но не и вълшебно. Масла, изградени само на база от група4 и група5, биха имали доставна цена на едро около 40—50$ за литър! Отделно сертифицирането по API на подобни масла е проблемно, не и невъзможно, но проблемно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Ви кажа, че знам от приятел, работещ в лаборатория за петролни продукти, ще ми повярвате ли ?? Естествено НЕ.

 

Нека изложа в своя подкрепа няколко факта:

1. Амсойл нищо не произвежда, те са просто блендери, а в самото начало опаковчици. През 90-те са имали проблем да патентоват мотото "first in synthetics" и тогава един от техните директори заявява :

Amsoil does not have and never had any capability both technologically and equipment wise to produce ANY lubricant base oil. We simply re-package products that are bought in bulk from other companies, bottle them and put our own label on them.

Как тогава си "first" в нещо си?

 

2. Поради споменатия по-горе спор с патентното ведомство на САЩ, Амсойл не успяват да патентоват "first in synthetics" , а до 2006 тяхното патентовано мото е "para-synthetic lubricating oil". 

 

3. Цената на PAO е около 3-5 пъти по-висока от цената на base oil group 3, а цената на естерите е 6-10 пъти по висока.

 

4. Писадки за масла правят само четири фирми : Инфиниум; Лубризол; Афтън Кемикълс и Шеврон. Цените им са сходни, а цената за пакет присадки, който се добавят към чиста база (80% от общото количество) PAO или естери, отново е няколко пъти по-висока от аналогичен пакет, който се добавя към бленд от група 3 + група 4 и/или група 5. Амсойл със сигурност пазаруват от тях.

 

5. Съдейки по горните два факта - основните суровини да са 3-5 пъти по скъпи, ниска серийност на производството - определящата гоненето на максимална печалба (не може да се печели от голям оборот, защото Амсойл не са гиганти), как тогава цената на крайния продукт не е 3-5 пъти по-висока?? Нали не мислите че работят за "спорта" !?

 

6. Гледайки техния хим. анализ, на техния сайт за масло "european car formula 5W30" виждаме изпаряемост по NOACK 7,1 %, ако базата ти е ИЗЦЯЛО PAO и/или естери няма как да е толкова висока изпаряемостта. Този показател категорично посочва база основно от група 3 + добавени групи 4 и 5 (в малки количества). Същия извод можем да си направим и от пламната температура - 228 C. За сравнение например Shell Helix Ultra AV-L е с пламна 226 C и по неоф. информация NOACK 5,5% - 6,5 %. И Shell директно си казват, че маслото им е група 3 с добавена група 3+ (GTL) и група 4.

 

С всичко това, не искам да кажа, че продуктите на Амсойл са лоши. Напротив, имат висок TBN, което ги прави предпочитани при експлоатаця с високо сернисти горива. Но в никакъв случай не са чудодейни, някаква свръх технология или нещо подобно.

 

Поздрави

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям те, напълно, Клаус Мейне,

 

AMSOIL, не са нещо особенно, но все пак за условията на българските горива и сравнително старият автомобилен парк, се явяват добра алтерантива на европейските масла, подходящи са за коли с ЕВРО 1,2 и 3. За по-висока ЕВРО норма и за коли снабдени с TWC & DPF, трябва да се търси друга база и микс от присадки. 

Мога да допълня, че политиката на търговия с продукти на AMSOIL е леко обърната с цел да се създава високо ниво на търсене при условие на ниско ниво на общо потребление на продуктите им, създава се чрез много маркетинг и трудно достъпен канал за търговия и закупуване на масло, така потребителите остават с впечатлението, че това е някакъв хай-енд продукт. А най-големият отдел в "Amsoil" е "Legal Department", защото имат специална политика за продажби на моторни масла предназначени за нови коли в гаранционен срок.  

 

Само ще те допълня по т.4., за това че фирмите, които приозвеждат присадки са шест /6/, допълнителните две са: Ексон Мобил (ExxonMobil) и Бритиш Петролеум (BP).

 

...и още малко история:

Първото т.нар.синтетично масло е създадено от блендера "Motul" (която по същество е американска компания) и е пуснато в серийна партида през далечнатa 1975г.

Първото масло снабдено с присадки против износване (т.нар ZDDP) е на блендера "Castrol" (която по същество е английска компания, но от прибл. 20 години е част от BP) и е пуснато на пазара през далечната 1967г. (Castrol GTX)

 

Историята на моторните масла се развива от компаниите тип "блендер", а не толково от компаниите тип "прозводител", за съжаление. 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. И като прибавиш и това, че доста голяма част от блендерите използват готови рецептури и разчитат само на маркетинг и реклама, нещата стават още по-зле. А и друго - доста често един и същ продукт се продава от няколко "производителя" (пример: Арал,  Кастрол и БП са АБСОЛЮТНО, НАПЪЛНО, 100% един и същ продукт, за съответния клас, в различни опаковки) главоблъсканицата за крайния потребител е пълна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като са един и същ продукт, защо цветът на BP  е червен?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно ли питаш или си правиш ташак?

Офф-топик

Ми щото всичи от БП са големи фенове на ЦСКА тире София скоби Етрополе.

А уж сме нация "техническа".

Открий 10-те разлики  в хим. анализ:

https://www.aral-lubricants.de/media/datasheets/1b/aral_supertronic_longlife_iii_5w-30_germany_german_pdb_463186.pdf

https://msdspds.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/192AE5695380EDD680257E8500627497/$File/BPXE-9YMPH3.pdf

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/5F8EC4E2D9F480808025789C005E7060/$File/BPXE-8HC5EX_0.pdf

П.С. : А Защо Royal Purple са лилави ?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6/28/2017 at 23:20, Klaus_Meine написа:

Цитиране на предходно мнение!

 

Уж сме "техническа" нация, а бъркаме понятието за химически анализ. 

 

"Масла, изградени само на база от група4 и група5, биха имали доставна цена на едро около 40—50$ за литър!"

 

Интересно твърдение. От него следва, че всички производители, които твърдят, че имат изцяло синтетични масла използващи ПАО/естер бази в доста по-нисък ценови диапазон лъжат. А те не са малко! 

 

"Гледайки техния хим. анализ, на техния сайт за масло "european car formula 5W30" виждаме изпаряемост по NOACK 7,1 %, ако базата ти е ИЗЦЯЛО PAO и/или естери няма как да е толкова висока изпаряемостта."

 

Поредно интересно твърдение. В следната презентация има данни за няколко ПАО бази - http://utsrus.com/documents/seminary_doklady/exxon_mobil_pao_marki_spectrasyn_plus.pdf.
Може да се види какви са стойностите на NOACK изпаряемост за някои "по-леки" бази. Реално за 5w-30 масло, 7.1% е един доста добър резултат и като цяло един от най-ниските сред 5w-30 маслата. Този коефициент също може да варира в зависимост от процентното съотношение на "по-леки" и "по-тежки" бази използвани в дадено масло и не само.

 

"Цената на PAO е около 3-5 пъти по-висока от цената на base oil group 3, а цената на естерите е 6-10 пъти по висока."

 

Ще е интересно да посочиш конкретни цени на конкретни бази от всяка от изброените групи/тип. Също така и цената при количествата, в които пазаруват "блендерите".

 

Производителите на бази и присадки са много малко и повечето от тях са изключително големи компании. Повечето "производители" на масла са просто "блендери", което не лошо, а даже напротив. Част от тях следват собствена филосифя и създават продукти различаващи се от масовото производство и все още произвеждат напълно синтетични масла. 

 

П.С. Трябва да се внимава с информацията по форумите, не всичко е вярно. 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Klaus_Meine написа:

Сериозно ли питаш или си правиш ташак?

Офф-топик

Ми щото всичи от БП са големи фенове на ЦСКА тире София скоби Етрополе.

А уж сме нация "техническа".

Открий 10-те разлики  в хим. анализ:

https://www.aral-lubricants.de/media/datasheets/1b/aral_supertronic_longlife_iii_5w-30_germany_german_pdb_463186.pdf

https://msdspds.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/192AE5695380EDD680257E8500627497/$File/BPXE-9YMPH3.pdf

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/5F8EC4E2D9F480808025789C005E7060/$File/BPXE-8HC5EX_0.pdf

П.С. : А Защо Royal Purple са лилави ?

 

 

Извинявай колега, но това не е химичен анализ. По-скоро физичен.

Вярно, може и да са от еднакви базови масла, но е възможно да има разлики в присадките. Или викаш на някои им слагат калиев перманганат да червенеят?:hilezh:

Преди 3 часа, NoWay написа:

 

Колкото до блендирането, всеки блендира..

Дори и онова масло на МОТУЛ V300 или квото беше там е в по-голямата си част хидрокрек според руснаците и естер, повече от колкото при другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да е имал досега проблеми породени от качеството на маслото? Питам защото съм карал доста коли с масла които изобщо не са за тях и досега проблеми причинени от кофти масло не съм имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...