Jump to content

Рециклиране на задни (дискови) спирачни апарати с ремонтен комплект


Recommended Posts

Интро: Показвам ремонт, който НЕ СЕ ПРАВИ от редовите майстори при смяна на дискове и накладки. Даже и да има проблем, хората предпочитат да идат и да купят "втора ръка" такъв апарат, който вероятно ще е на същото или близко до бъгавото състояние на моите задни спирачни апарати.

Всичко започна от там - купих си задни дискове и накладки, а и имах проблеми със спирачките като цяло, вдигнахме колата и видяхме теч от левия заден апарат.

Да е жив и здрав GSB-то :hilezh: , че ми изнамери баш уникалния комплект за ремонт, в който има така ценния семеринг, дето е невъзможно иначе да се намери, па и го няма в ЕТКАТА.

Започвам с историята в картинки:

СТАРТ!

.jpg

РЕМОНТЕН КОМПЛЕКТ в който има всичко необходимо и 1 излишък!

.jpg

С 6-грам или еврейска звезда се развиват двата задни болта на апарата:

.jpg

С малък шестограм се откача жилото (на ръчната) от стойката му:

a></a>

.jpg

Освобождаване на накрайника на жилото:

.jpg

.jpg

.jpg

За да се извърши пълноценен ремонт, трябва да се свали целия апарат. Ползва се ключе 14:

.jpg

Така хванат апарата започва да се развива около оста си...или около маркуча си (по-точно)

.jpg

А така събирах изтичащата течност, която доливах отвреме навреме:

.jpg

Апаратът-свален:

.jpg

Апаратът се разглобява ключета 13 отвън и 15 отвътре за контра:

.jpg

.jpg

С неколкократно бутане на лостчето, което държеше жилото на ръчната спирачка - избутваме буталото напед. Така се имитира "дърпане" на ръчна спирачка:

.jpg

За да се разглоби целият апарат трябва да се извади зегерката, която е набита навътре.Чак след махането на зегерката се избива опашката на шлиц. Мнооого тегав момент!!! Забравете за всички видове зеге-клещи! Имахме щастието да пробваме ...

.jpg

.jpg

Ето я и въпросната Зегерка

.jpg

.jpg

.jpg

А това са около 5 лева оставени на софийския Битак, но свършили страхотна работа:

.jpg

Междувременно, снимайки и гледайки - изчистих леглата на водачите. Точно тук са основните проблеми на системата! Тук влиза вода и ако е твърде ръждаво и наранено - ремонът е безмислен. При мен нещата бяха ОК - почистих до дъно и смазах подобаващо с оръжейна смазка с антикорозионно действие. В ЕТКА се препоръчва маркова грес, която за съжаление, не ни беше под ръка.

.jpg

.jpg

Щом се махне зегерката - така се избива планката на ръчната спирачка от шлица на механизма:

.jpg

Ето го и въпросният ЧУДЕН семеринг, през който влиза водица и прецаква цялата система! Същият този семеринг, който е невероятен за намиране, но Жорето го откри в ремонтния комплект, дето го предлата!

.jpg

Ето го и другият важен О-пръстен, който е силно желателно да бъде сменен, а оста му е ръждясала и наранена и трябва да бъде ИДЕАЛНО почистена:

.jpg

.jpg

.jpg

накрая и бормашината влезе в действие с подходящите накрайници

Ето го почистен механизма на ръчната спирачка и добре гресиран. Много важен е отворът да бъде нацелен с водача си!:

.jpg

Почистваме гадорията:

.jpg

Чистим и тук, доста сериозно, така че тази "пръчка" да приляга идеално върху семеринга! И гресираме след почистване, естествено.

.jpg

Това е семерингът на буталото, който има маркировка. Трябва да се види как е оригиналният и новият да се сложи по същия начин!

.jpg

Нахлузва се защитният маншон върху буталото като се смъква в най-ниската част и долният край се позиционира в канала на цилиндричния отвор. След това буталото се слага на остта и с въртене по часовниковата стрелка и едновременно натискане навътре се навива до край!! Много важен момент!

.jpg

.jpg

.jpg

.jpg

.jpg

.jpg

.jpg

Идва ред отново на водачите:

След като са почистени гнездата, се гресират, слагат се новите маншонии самите те ( маншоните) се запълват също с грес:

.jpg

.jpg

В комплект с накладките се дават и самозаконтрящи се болтове, които задължително се сменят, и се натягат с препоръчаната сила:

.jpg

Слагаме новите накладки:

.jpg

Трябва внимателно да се вкарат накладките в гнездата им, механизмът да е прибран, така че като си влязат по местата да остане и 10 мм просвет за диска:

.jpg

И това е!

Следва обезвъздушаване и гааааз!

При обезвъздушаването, особено ако колата е на крик, много да се внимава, че разни смотани шоферчета тръгват на първа и правят колата да ляга по корем на асвалта...

Всичко това се излъчи с любезното съдействие на КОКО 100 С4, който бе неотлъчен помощник на цялата дейност!

КОКИЧ, наздраве!!

P. S. Ремонтните гумени комплекти се продават в АУТО 1!

Редактирано от Васко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те тва е разказ в картинки + инфо :) .

Тая тема си е за златния фонд директно, още веднъж ЕВАЛА :steinigung:

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕВАЛА за положения труд и поднасянето му в толкова подробна тема, която предлагам, да се нареди при важните :steinigung:

Редактирано от Караконджул
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕВАЛА за положения труд и поднасянето му в толкова подробна тема, която предлагам, да се при важните :steinigung:

Много ясно :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Колеги, поради липсата на снимките, Галя ми ги прати и съм ги качил на достъпно място- ето линк към албума: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152815234953616.1073741840.611303615&type=1&l=550a72ab3e

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...