Jump to content

На колко километра се сменя пълна синтетика?


Recommended Posts

Не знам дали не се втелявам, но сега съм на 8000 и вече си купих ново масло. Да покарам ли още малко или да сменям? Сеньорината преди мен е правила всяка една от 6-7-те си смени на 15000 :flehan: Маслото е било Agip Sint 2000 5W-40. Вие на колко сменяте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

м/у 13 и 15 к., и за това време ми гори около 200-300гр. демек от 3/4 на щеката на 1/4 става накрая...

Слагам 5W50 вече за 3-ти път.

на твоя мотор му дават да се сменя на 15к така че, няма страшно :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според производителя маслото се смяна на 15к. Аз до 90к мисля да го сменям на 15 и след това на всеки 10. От масло няма да се разоря :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По сервизна книжка ги дават на 15к, но като се има предвид колко са читави горивата, пък и самите масла в БГ, струва ми се, че 10к/км си е добра алтернатива :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторното масло, колега, без значение какъв вискозитет има, се сменя Задължително в интервала от 10-15к км. или на 1 календарна година. Понеже имам служебна кола, маслото излиза, че го сменям на около 5000км. но задължително на 1 година. Вискозитета и смазочните му свойства,седейки в двигателя рязко се променят след годината съприкосновение с мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вискозитета и смазочните му свойства,седейки в двигателя рязко се променят след годината съприкосновение с мотора.

Ама точно на 12-ия месец ли?

Стига сте писали глупости. Дискутирано е многократно.

Интервала на смяна зависи от вида/марката на маслото. Не може да се сравнява Приста и Кастрол примерно или Мобил от Метро и Мотул. Пристата може и да си " променя рязкото свойствата след година", Мотула - категорично не.

От модела и поколението на двигателя. Един NG 2.3 може да кара и 15К км с минерално масло, но 1.8Т - не.

От режима на каране, от температурните условия, от качеството на масления филтър, от пробега на колата (до каква степен е износен двигателя), от вида и качествтото гориво и т.н и т.н.

Някои сменят щом започне да им гори, но тогава маслото вече е загубило вискозитет и с-ва. Както пише колегата, от масло никой няма да се разори.

Конкретно за АДА (високооборотен, със сравнително висока степен на сгъстяване и сравнително тежко купе) с масло Арал и градско каране на мен ми се струва разумен интервал на смяна около 8К км и преди зимния сезон. Задължително комплект с хубав филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Интервала на смяна зависи от вида/марката на маслото. Не може да се сравнява Приста и Кастрол примерно или Мобил от Метро и Мотул. Пристата може и да си " променя рязкото свойствата след година", Мотула - категорично не.

...

Те затова проЗтите производители в книжките си пишат ИЗРИЧНО еди колко си км или една година. Ма пък друго си е българина! Той винаги знае повече ... от производителя :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма пък друго си е българина! Той винаги знае повече ... от производителя :stupid:

това е така, защото караме нови коли, нямаме четири сезона, и горивата/маслата са ни първо качество

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако почва да ти гори след 13 000 км. значи синтетиката не е много добра. Една синтетика трябва да издържа доста пробег. Това зависи от свойствата на базовите масла, които явно се влошават... Истинската синтетика изкарва доста повече, но както съм писал и друг път - понятието синтетика е доста разтегливо вече :respekt: .

По-добре си я сменяй преди 13 000 км. ако караш с тази марка масло. Или направо на 10 000 км че лесно се помни :flipoff:

По принцип производителите на автомобили препоръчват смяна на 15 000 км. или 1 година поради това, че миещите и антикорозионните съставки в маслото изчезват. Ако базовото масло е наистина добра синтетика може да се кара и до 50 000 км. в някои случаи без да има проблем от към вискозитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Стига сте писали глупости. ...

Ей, много обичам някой като изтърси авторитетно горецитираното изречение, а после сам започне да пише недомислици. Колегата случайно да е чувал за окисляване на маслото, за стареене, за загуба на диспергиращите свойства.

Те затова проЗтите производители в книжките си пишат ИЗРИЧНО еди колко си км или една година. Ма пък друго си е българина! Той винаги знае повече ... от производителя :hilezh:

Истината е скрита и в трите изречения от този пост, браво! :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, много обичам някой като изтърси авторитетно горецитираното изречение, а после сам започне да пише недомислици.

Кое точно от поста ми не разбра или не си съгласен?

Или твърдиш, че Приста и Кастрол могат да се сложат на една везна и трябва точно на 12 м да се сменят?

Ма няма значение дали Кастрол-а е RS, а Приста-та 15W40, след една година те "стареят и губят диспергиращите си свойства" :blink: С колко % ги губят, еднакво ли ги губят (и дали изобщо ги губят) представа имаш ли или просто така си пишем "авторитетно" ?

Мненията от типа на "производителя знае по-добре", "тя колата е излязла от завода да се кара на бензин" без никакъв опит да се оцени конкретната ситуация аз ги отнасям към графа "горублянски приказки".

Производителя като ми изкара колата от завода с всесезонни гуми, аз такива ли да карам?

Еуротек като предлага Барум за шкодите - ти, колега, с Баруми ли караш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате,

ЕТ изкарва колите с Матадор - много по-зле от Barum :blink: Но това е друга тема.

При маслата има няколко фактора:

1) Мазане

2) Чистене

3) Протекция

4) Охлаждане

С времето маслото, като почти всеки петролен продукт, поема влага от атмосферата в следствие на което силно се влошават качествата му.

При протекцията нещата седят по същия начин. Във всяко масло има добавки които с времето губят качествата си. Да, след една години най-вероятно маслото все още ще става, но това не означава, че ще е добро. Както не означава и че ще скапе двигателя. Просто всеки решава как и по какъв начин да съсипе автомобила си. Аз, като проЗт инженер, предпочитам да следвам препоръките на производителя. Просто съм 100% убеден, че е по-наясно от мен кое е вредно и кое полезно за колата. Като почна да проектирам двигатели ще си позволя да се съмнявам в компетентноста на производителя. Но, както вече писах, българина винаги знае повече ... от производителя! Ти си типичен пример :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като инженер (някакъв - личи си, че нямаш нищо общо с химията) би трябвало да ти е известно понятието "минимално качество". И ако имаш някаква практика с машини и устройства, би трябвало да знаеш, че не винаги "препоръките на производителя" са писани от инженерния отдел, както и че те (препоръките) за да могат да покрият един огромен пазар, често граничат с комичността (това не ги прави неверни разбира се). Сигурно ти е ясно, че на VAG би им излязло прекалено скъпо да пишат препоръки за всяко конкретно масло.Затова се въвеждат стандарти. Но това, че два продукта отговарят на стандарта изобщо не означава, че са с еднакви свойства. (Кремвиршите и луканката покриват еднкви БДС стандарти, ти кое предпочиташ?)

Аз никъде не твърдя, че знам повече от производителя. Аз твърдя, че е глупост да се обобщават различните марки и модели масла и че е глупост да се твърди, че всички еднакво и изведнъж губят свойствата си след 1 година.

ПП Инженер в каква област си?

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

ПП Инженер в каква област си?

Електро.

Що се отнася до маслата - стандарта гарантира минималната съвместимост и изисквания на маслото! И, вярвай ми, мнооого малко производители на масла биха си направили труда да направят маслото много по-добро от предписанията! Защо? Ми защото струва пари. И понеже цената е определяща за пазара няма къде да мърдат. Накратко - гаден капитализъм! Получаваш САМО това за което си платил ... и нищо повече. Пък ти си мисли, че маслото марка Х е безкрайно по-добро от маслото марка У.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези 15-20 годишни кошници дето ги караме, не виждам смисъл от толкова престараване. Сега знам, че ще има ама моята е по- по- най-. Той колегата дето е пуснал темата казваше че ще дерзае преди време. И че нормалните не оцелявали. Е ... дерзай :D И на 5000 км да го сменяш и на 10000 все тая :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и я съм магистър(не магьосник) ако някой го интересува, но по история :flipoff: и знам че самото масло по добре от всяка книга би си показало качествата(казало думата)...

- Да кажем че го гори много и то от самото начало, каквото и да сложиш(даже 20W40 ще намалиш малко разхода), но турбо и вентилирани мотори изрично не се препоръчва да се карат с минералки, и да го сменяш на 2к. пак ще си гори..., проблема ти е в мотора - там вече батките знаят - сегменти, биели, ала, бала...

- да кажем че след 5к почва да го гори, тогава най-вероятно пак имаш (малък)проблем с мотора, и при минимална загуба на свойства (демек след въпросните 5к)почва да чезне(така беше при мен, смених гумички на клапаните и сега - а да Го гори..., да гОри, ама нЕще)

- не ти гори изобщо(или много малко) при този вариант може да го сменяш на нормалните километри - демек 13-15к, а щом имаш желание може и по-рано.

Ако препоръките са за 15к, няма лошо да се сменяваи на 7-8-10 колкото искате, въпрос на мнение, аз не го правя за да спестя, просто не виждам смисъл нещо което работи да се ремонтира...

Повечето дизели им препоръчват смяна на 7500км, да не би да го сменят на 3-4к...?

Все пак има голяма разлика в бензиновите и дизелови двигатели.

Редактирано от Lube
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-скоро го дерзае това че ти все още дерзаеш дали да дерзаеш или вече си решил

а какво реши иначе, щото аз на италианските масла вера неам, та нали всичко е компромис, както и с колите им :hilezh:

На сайта им има линк към Авромобилни Масла :gut:, както и купища други грешки

Редактирано от Lube
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто исках да кажа, че на този двигател не му отива вече пълна синтетика. Карай си го с полусинтетика, сменяй си го на 8-10 000 км и ... дерзай :hilezh:

П.С. спирам с коментарите по твой адрес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тези двигатели си горят масло по начало по малко, ако ви гори под 100 грама на 1000 км. изобщо не казвайте че горят :hilezh:

Е аз като карам с 0W-40 мисля че 1 литър на 10 000 км. е нормално, като се има впредвид че много рядко не влизам над 5000 оборота :lol:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че не винаги "препоръките на производителя" са писани от инженерния отдел

тоя отдел сигурно пише препоръки, но от там сигурно отиват към търговския отдел ... а тия ако могат ше ги съкратят сроковете поне двойно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...