Jump to content

HOW TO - Смяна на тампон ск. лост


SunShine

Recommended Posts

Не съм го заглеждал, цената я споменаха някъде в темата преди да пристъпя към смяната.

Темата ти е много полезна,поздравления.

А цената по-напред в темата видях,че за нов тампон е около 90 лева.Вероятно обаче трудно се намира запазен тампон втора ръка...

Редактирано от Docho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време май в руски форум гледах как братушките са решили проблема - местото на износения тампон се почиства добре, центрова се и се пълни с подходящ силикон , мисля че ще се получи добре и за около 15-20 лева :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колега, златен си. Преди две седмици я извърших манипулацията и още не мога да се нарадвам. Стария лост като го извадих и изпаднах в тих ужас. Износен, ама износен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Огромно ЕВАЛА на колега за темата :respekt:

Аз имам същия проблем, вчера разглобих, но имам един въпрос, който не ми е ясен и ще съм ви много благодарен ако ми обясните :rolleyes:

Може ли да се подмени само този тампон(който проверих нов струва 3лв.), а не целият лост? Има ли начин за развиване и за изваждането му, следователно подмяната с нов?

542093_222145437898515_100003091818693_389510_1300059727_n.jpg

Предварително Благодаря :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде точно ти казаха/излъгаха/,че този гумен тампон струва 3 лева?Първо,той наистина може да се смени,но заводски е едно цяло с металната стойка на лоста и всичко върви,като една цяла резервна част.По спомен цената беше нещо от порядъка на 90 лева с едноседмична доставка до България.Целия здрав механизъм на лоста излиза 25-30 лева в автоморга и не си струва да го взимаш нов.И не шляпай там грес,като мен,защото аз така скапах моя.

020507238.jpg?r=0

020507243.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде точно ти казаха/излъгаха/,че този гумен тампон струва 3 лева?

Стиви ауто, се казват, като ми казаха, че се поръчвал от Германия и се чакало за доставката..

Но щом всички колеги са си сменили изцяло лоста, а не само тампона, къде съм тръгнал да се правя на тарикат аз :wall::steinigung:

Значи, ще търся по-моргите 2ра ръка :)

Много ти Благодаря колега, Много :flehan::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

И къде точно ти казаха/излъгаха/,че този гумен тампон струва 3 лева?Първо,той наистина може да се смени,но заводски е едно цяло с металната стойка на лоста и всичко върви,като една цяла резервна част.По спомен цената беше нещо от порядъка на 90 лева с едноседмична доставка до България.Целия здрав механизъм на лоста излиза 25-30 лева в автоморга и не си струва да го взимаш нов.И не шляпай там грес,като мен,защото аз така скапах моя.

020507238.jpg?r=0

020507243.jpg?r=0

Грес не се слага,но силиконова смаска която щади пластмасата и гумата се слага .Фабрично има такава смазка,но след около 18-20 години се е втвърдила и прилича на парафин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да се подмени само този тампон(който проверих нов струва 3лв.),

Отговарям и на двамата !

Да, има част която струва 2 лева и 50 стинки, и Не - не е тази която ти трябва на теб !

Гледали са зегерката на пластмасата !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Колеги сега гледам темата и се сетих как като сменях кожата на лоста пластмасата на чбълката която я затапва да не мърда играеше навсякъде <_< Евала на момчето това не съм го знаел :zustimm: Много ми помогна :flehan: и да питам има ли смисъл да се реже скоростния лост или изчислението на германците за дължината или е достатъчно къс? Мерси :respekt::zustimm: а и колко горе долу струва това цялото с лоста тампона и тн. втора ръка и какви са признаците, че е здраво? :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма особен смисъл да режеш, ще увеличиш само усилието при смяна на скоростите.

В моргите е около 20 лева тая част, хубаво е да я видиш преди това колко играе докато е на колата.

Като го свалиш огледай колко е износено и така ще разбереш струва ли си да го взимаш или да търсиш от друга кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Някакъв шанс снимките от първия пост да се покажат? Имам съмнения, че при мен номер 8 (прорязаното търкалце) от схемата не е на мястото си и скоростния лост искача нагоре понякога?

post-14395-0-10976900-1413705118_thumb.p

Редактирано от mashsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
  • 11 months later...
На 6.09.2010 г. at 13:30, SunShine написа:

Симптом:

При изключен от предавка скоростният лост се движи прекалено хлабаво.

Решение:

Закупуване на нов тампон чрез продуктов номер или намирането на такъв от морга.

(аз избрах вторият вариант поради факта че има избор и може да се провери износеността + по-ниската цена)

Резервната част преди почистване:

imgp0122.jpg

след почистване

imgp0128v.jpg

Пациента:

imgp0135k.jpg

Демонтиране:

Отвива се топката на скоростния лост:

imgp0137.jpg

Маха се декоративното капаче:

imgp0139gt.jpg

Отвива се винтчето (горе дясно) което държи основата на кожения кожух към пластмасата:

imgp0140.jpg

Вече е възможно махането на кожата от скоростния лост:

imgp0145.jpg

За да се осъществи място за работа:

imgp0147.jpg

Положението не е никак цветущо, все пак стара кола:

imgp0149t.jpg

Развиваме двата болта посредством камък 13мм

imgp0150p.jpg

imgp0151z.jpg

Махаме двете пластини, също и железните "неща"

imgp0155e.jpg

imgp0157f.jpg

imgp0158g.jpg

imgp0159a.jpg

Вече има достъп за развиване на основата посредством два ключа 10мм

imgp0166o.jpg

Демонтираме лоста като не забравяме да вземем втулката (в случай че не сте я взели от моргата)

imgp0174u.jpg

imgp0173.jpg

Поставяме втулката на мястото и:

imgp0190v.jpg

Почистваме боклуците и започваме с монтажа на "новия" скоростен лост:

(аз лично съм с тънки пръсти и видях малко зор сам при нанизването на болта и поставянето)

imgp0191p.jpg

С малко сръчност и търпение всичко си идва на мястото:

imgp0195s.jpg

Следва обратния ред за сглобяване, тук няма какво да добавя оставям картинките сами да говорят:

imgp0197o.jpg

imgp0231.jpg

Хубаво е да се намаже ябълката с някакъв вид грес, аз лично ползвах бяла бързо оборотна тефлонова грес Motip

imgp0206.jpg

imgp0212.jpg

Монтираме обратно кожата:

imgp0214p.jpg

След което завиваме малкото винтче да не се движи свободно, поставяме капачето и завиваме топката:

imgp0216.jpg

Подреждаме инструментите за следващо ползване:

imgp0229r.jpg

И имаме вече напълно стабилен и не клатушкащ се скоростен лост :flipoff:

Време за ремонта: около 40 минути, на мен ми отне повече време заради снимките и туткането около тях за да станат добре.

Прилагам малко снимки как е търкал в леглото си износения тампон.

За да се види точно къде и как се е износил след толкова години ръчкане:

imgp0217k.th.jpg imgp0218r.th.jpg imgp0219.th.jpg imgp0220l.th.jpg imgp0221c.th.jpg

imgp0223d.th.jpg imgp0224i.th.jpg imgp0225w.th.jpg imgp0226o.th.jpg imgp0227.th.jpg

Благодаря на всички писали в темата тук както и на Емо от Нови Искър за резервната част плюс Васко Литълред :) .

Без вас нямаше да я има тая тема и щях да си ходя неук :)

 

Колега евала, обаче без снимки нищо не се разбира и ше строша някоя пластмаса, можеш ли да ги качиш пак (тегаво като поста е от преди 6 години...) или просто да споделиш стъпките за смяна на кожата на ск. лост на А4 1999 фейс лифт? Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте колеги,

Вчера смених тампона заедно със самия лост на Б4-ката с такъв от А4, 97 година, едни и същи са по номер и се вграждат в А4 до последната година но не при всички двигатели. Използвах този сайт за да видя в кои модели се поставя този тампон - https://audi.7zap.com/en/rdw/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...