Jump to content

HOW TO - Смяна на тампон ск. лост


SunShine

Recommended Posts

Симптом:

При изключен от предавка скоростният лост се движи прекалено хлабаво.

Решение:

Закупуване на нов тампон чрез продуктов номер или намирането на такъв от морга.

(аз избрах вторият вариант поради факта че има избор и може да се провери износеността + по-ниската цена)

Резервната част преди почистване:

imgp0122.jpg

след почистване

imgp0128v.jpg

Пациента:

imgp0135k.jpg

Демонтиране:

Отвива се топката на скоростния лост:

imgp0137.jpg

Маха се декоративното капаче:

imgp0139gt.jpg

Отвива се винтчето (горе дясно) което държи основата на кожения кожух към пластмасата:

imgp0140.jpg

Вече е възможно махането на кожата от скоростния лост:

imgp0145.jpg

За да се осъществи място за работа:

imgp0147.jpg

Положението не е никак цветущо, все пак стара кола:

imgp0149t.jpg

Развиваме двата болта посредством камък 13мм

imgp0150p.jpg

imgp0151z.jpg

Махаме двете пластини, също и железните "неща"

imgp0155e.jpg

imgp0157f.jpg

imgp0158g.jpg

imgp0159a.jpg

Вече има достъп за развиване на основата посредством два ключа 10мм

imgp0166o.jpg

Демонтираме лоста като не забравяме да вземем втулката (в случай че не сте я взели от моргата)

imgp0174u.jpg

imgp0173.jpg

Поставяме втулката на мястото и:

imgp0190v.jpg

Почистваме боклуците и започваме с монтажа на "новия" скоростен лост:

(аз лично съм с тънки пръсти и видях малко зор сам при нанизването на болта и поставянето)

imgp0191p.jpg

С малко сръчност и търпение всичко си идва на мястото:

imgp0195s.jpg

Следва обратния ред за сглобяване, тук няма какво да добавя оставям картинките сами да говорят:

imgp0197o.jpg

imgp0231.jpg

Хубаво е да се намаже ябълката с някакъв вид грес, аз лично ползвах бяла бързо оборотна тефлонова грес Motip

imgp0206.jpg

imgp0212.jpg

Монтираме обратно кожата:

imgp0214p.jpg

След което завиваме малкото винтче да не се движи свободно, поставяме капачето и завиваме топката:

imgp0216.jpg

Подреждаме инструментите за следващо ползване:

imgp0229r.jpg

И имаме вече напълно стабилен и не клатушкащ се скоростен лост :flipoff:

Време за ремонта: около 40 минути, на мен ми отне повече време заради снимките и туткането около тях за да станат добре.

Прилагам малко снимки как е търкал в леглото си износения тампон.

За да се види точно къде и как се е износил след толкова години ръчкане:

imgp0217k.th.jpg imgp0218r.th.jpg imgp0219.th.jpg imgp0220l.th.jpg imgp0221c.th.jpg

imgp0223d.th.jpg imgp0224i.th.jpg imgp0225w.th.jpg imgp0226o.th.jpg imgp0227.th.jpg

Благодаря на всички писали в темата тук както и на Емо от Нови Искър за резервната част плюс Васко Литълред :) .

Без вас нямаше да я има тая тема и щях да си ходя неук :)

Редактирано от Васко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен този тампон е възможно да се износи и този на вилката, свързваща лоста със скоростната кутия, който се намира точно преди скоростите. Симптомите също са твърде свободно движение на лоста на неутрална, защото позволява доста голямо усукване между двете части на вилката. Решението е от морга, тампонът не се сменя, а цялата вилка струва много пари. На нашата 80ката се беше разпаднала гривната, държащата ябълата на лоста и тампонът на вилката така хлопаше, че практически не вършеше работа. След замяната им с такива от кола 94-5та(благодарение на more) скоростите са като нови :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе след първите десет километра определено няма нищо общо с преди.

Превключването на скоростите става плавно и с лекота, без усилие (нацелване).

Много стегнато положение без мандахерцане на ляво или дясно.

Редактирано от Васко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се обадя като 'черна станция' :respekt:

Малко в стил бгмама- някъде съм чел, че точно този тампон не трябва да се смазва с абсолютно нищо, не случайно е сух в сток състояние (въпреки, че на снимките си е обилно омазан и преди демонтажа :) ).

Защо и каква е логиката да му пречи смазка- не знам и ще съм блаогдарен, ако някой ме обори и разбие този мини- мит :)

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според И.Николов идеята да не се смазва е че смазочния продукт влияе корозивно на гумата.

В съответствие на което се разяжда и разбива бързо... така си мисля и аз което е логично.

Но пък от друга стана Motip твърдят че точно този продукт не вреди на пластмаса:

Universal lubricant with outstanding mechanical and thermal stability to treat

mechanical parts of metal and plastic. PTFE Spray has a very low friction factor,

a fine structure (particle size approximately 5 micrometer) and excellent adhesion.

PTFE Spray is resistant to weather influences and weak acids and bases,

water-repellent and pH-neutral. PTFE Spray prevents wear and sticking.

MoTip PTFE Spray is resistant to temperatures of - 50°C up to + 250°C.

та така.. къде е истината ще кажа ако колата е все още в мен че да сдаде багажа този тампон пак :respekt: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Година по-късно и аз ще правя тази интервенция :zustimm: Интересува ме как се повлиява тампона в следствие течната грес Мотип :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го напръскам да искара още 19г. след това ще го мислиме :zustimm::hilezh::)

Редактирано от DZVER
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тампона е аут пръскането няма да помогне.

Греста има идея да спомага за плавното превключване на скоростите.

При разбито легло пак ще се разхожда на където му е кеф, а това мен най-много ме дразнеше.

п.с забравих да спомена че когато свалях от донора частта, ябълката беше фабрично омацана с нещо много наподобяващо парафин.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тампона е аут пръскането няма да помогне.

Греста има идея да спомага за плавното превключване на скоростите.

Не ме разбра правилно смених го с "нов" и го напръсках с същата смазка :respekt: без снимки за 15мин. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някъде съм чел, че точно този тампон не трябва да се смазва с абсолютно нищо, не случайно е сух в сток състояние

:bia: Точно така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

208978161220631361001311790588jQjjsewHqFbSK2EWZRsb.JPG

Всички оригинални, изглеждат по този начин (без намеса.. нЕква от неидетифицирани лица от трети вид :bia:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажи ти на какво оприличаваш фабричната смазка?

Мен на парафинена ми приличаше :arrow:

Колеги смазката за гума и гумени уплътнения е технически вазелин !

Смазва но не влиза в реакция с гумата и не я разязда!!!

Обикновенно при доставка на оригинални части трябва да е в окомплектовката на доставката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за полезната тема колега ,на мен точно ми предстои същата занимавка за неделя сабяхлян.

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

приблизителна цена на това удоволствие ? че моя и той се е разчекнал... даже имаше някъв метален пръстен дето си се подмяташе свободно :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов тампон около 90 лева мисля че беше.

От моргата според пазарлъка ........ 15 - 20 лева.

Останалото е малко инструменти и свободно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов тампон около 90 лева мисля че беше.

От моргата според пазарлъка ........ 15 - 20 лева.

Останалото е малко инструменти и свободно време.

Пише ли някакъв номер на този тампон? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...