Jump to content

Ремонт на глава на Б4 1,9TDI 1Z


vladdko

Recommended Posts

Дано помогне на някои инфото което ще дам по ремонта.Значи колата е Б4 1,9 тди 1Z мотор,.,.карам я около 2 години,.от около няколко месеца забелязах че започна да губи антифриз и в краина сметка се оказа че изпуска вода от гарнитурата на главата(изпускаше само навън) първо съвсем малко с времето започна да се увеличава,в краина сметка трябваше да се прави,.,питах тук там маистори(приятели) колко изкат само за ремонта цената беше от порядака на 100 до 150лв,.така реших да започна сам.

Частите необходими за ремонта са : гарнитура глава 64 лв--аз взех на REINZ+ силикон на същата фирма 15лв,гарнитури на всмукателния колектор 12лв и на изпускателния колектор 4брх4,50лв,гарнитура на капака 45лв,гумички на клапаните 10лв,семеринг за разпределителния вал 6лв.Това е така да се каже задължителното аз така и така бях отворил мотора смени х и масло+филтри около 70лв,приспусобих и горивен филтър от голф 3 на стоиност 30лв на MANN (за ауди е 50лв пак на MANN),ремък45лв с оптяжна ролка90лв,и опръстенчетата на пластмасовите фланци на главата.,

1 стъпка откача се акумолатора,източва се водата и маслото от двигателя,.махат се всички маркучи и съединения които са закачени към главата.,маркуча които върви от ГНП към дюзите,2та датчика на фланците(отзад на самата глава и отдясно)

2 сваля се капака на двигателя като се отвъртат 3те болта които са на капака,сваля се капакакато и се издърпва нагоре и леко назад(ако няма да се сменя гарнитурата на капака да се внимава да не се нарани при свалянето и да не се изгубят 3те опръстенчета под болтовете които стягат капака)

3 трябва да се нагласи колата на белег,за целта включваме на 5та предавка и леко бутаме колата напред докато не видим на маховика една 0 която трябва да се изравни със началото на дупката през която гледаме за 0(началото от към вас като гледаме колата от към десния калник) това е 1ви белег.2рия е отзад на разпределителния вал(има цепнатина в която влиза планка около 3,4мм аз си направих такава от гаечен ключ с леко претриване на шмиргела) планката се слага там и не се маха докато не се махне или сложи ремъка.3тия белег е на ГНП във самата шаиба на ГНП има 1самостоятелна дупка лако по малка от останалите която ако е на белег сочи надясно(ако сме пред колата) във тази дупка се слага клин кото влиза по навътре от шаибата и я центровада стои на 1 място.за там сложих камък 10 за свещи.леко е по тънак отпред и влиза идеално във дупката след шаибата а задния краи влиза плътно на самата шаиба.така се виждат пак всички белези и колата се изключва от скорост и не се пипат повече белезите ако смятате че после няма как да ги нагласите пак.,аз за всеки случаи със специялен маркер(бял) направих мои белези на ремъка и на шаибите на ГНП и на Разпределителния вал.Отпускаме болта на обтяжната ролка и разхлабваме ремъка.ремъка се маха със леко прибутване навън.от там се отвърта болта на шаибата на разпределителния вал и със чук и един болт 10ка със силен удър се избива шаибата навън(аз имах дупка на ламарината зад ремъка точно за избиване на шаибата.,ако нямате си направете една дупка.по принцип маисторите го правят със едни скоби но аз нямах така че импровизирах.

4 от там се отвъртат болтовете на петите които държат разпределителния вал,да се отвъртат малко по малко във последователност 3.1.5.2.4 поне така ми казаха(петите се подреждат по същия начин във кутиика за да не се сменят местата им,по принцип трябва да имат номера но моите нямаза,да не се обръщат или въртят защото имат посока и може при монтажа да се обърнат и маи се чупят)вала се отделя от главата.След това пак със кутиика се нареждат хидравличните повдигачи пак по същия начин без да се сменят местата им.те просто се дърпат леко нагоре и излизат без проблем.

5 Отвъртат се болтовете на главата със специялно ключе нещо като евреиска звезда които се поставя на камък 10 и с помоща на лост се отвъртат болтовете(чува се изпукване при отвъртането,но там където беше изпуснала главата беше лабав).

6 Отвъртат се маслените магистрани на турбото,пот турбото се отвърта и маркуча за отвеждането на масло от турбото като (държи се контра със 17гаечен и със 19 се отвърта маркуча,защото има едно удължение което е завъртяно на турбото и не мисля че трябва да се отвърта и то).Откача се турбото от генерацията и от всички маркучи за въздух.

7 Главата вече е освободена и може спокоино да се вдигне от 2ма или 1 по здрав мъж.главата се поставя на нещо да не се дразка излишно и започвате отстраняването на турбото+колекторите.,.,първо се свалят всмукателните колектори със помоща на ЗДРАВ шестограм има 6 болта на шибани места.като го свалите се маха и турбото със изпускателния колектор тои е на 6 гаики които се завъртат на шпилки.свалят се фланците за водата,потгряващите свещи(специялен ключ) и идва малко весела част,.,свалянето на дюзите(на мен ми дадоха доста зор) при тях се отвъртат болтовете на планките които притискат дюзите и със 19ключ с леко въртене се опитвате да разлабвате дюзата,като в същото време трябва да се дърпа или подбутва нагоре докато излезе(да не се пипа или чука разпръсквача на дюзата които се намира до клапаните като погледнете главата отдолу)

8 Главата е разкачена и е готова да се даде за шлаифане,.моята не я шлаифаха,(леко я хванаха да няма шупли).момчето което ми я шлаифа ми смени гумичките на клапаните,напасна ги и им направи допълнителен ъгъл (форсира главата) също така заглади и полира входовете за въздух на колекторите.така и така бях тръгнал да я правя,взех че му дадох да ми полира (портне) и колекторите( с цел да вкарва и нагнетява струята от въздух по лесно и да тръгне повече колата) полирането е хубаво да се прави от някои които разбира и е правил защото ако се свали(шлаифа) повече от необходимото може да се постигне обратен ефект и да спъне колата.за всичко ми взе 100кинта но ми е и приятел,уж по евтино

9 Хубаво се забърсват,измиват всички свалени части аз ползвах обезмаслител МЕГЛИО,свалих и кулера+пътищата и тях измих и почистих от масла,затапих ЕГРа,изтрих и доста части от двигателя кото просто свалих защото реших да почистя от маслата по тях.ВАЖНО да се почистят хубаво дупките за болтовете на главата защото ако е останало масло при завъртането може да спукате блока.Буталата и тях ги позачистих(със шкурка и парцали) и е общо взето това.,,.

10 Всичко се сглобява по обратния ред като специфичното е завъртането на болтовете на главата и на петите.Главата се завърта по схема която задължително трябва да има във гарнитурата която копувате и NM за стягане на главата болтовете се стягат по един и същи начи при всички коли като се започва от средата но на схемата е опоменато мн ясно, а стягането на главаата аз го направих по друг начин на килограми защото на гарнитурата пишеше че трябва да се стегне на

40nm...60nm...и 2 пъти по 90 градуса които не ми бяха много ясни как ще станат.,.,затова по схемата 30nm....60nm....80nm...96nm.... 96NMотговаря на 10 килограма на динамометричния ключ които задължително трябва да си набавите за стягането на главата.за стягането съм се консултирал и с маистори и 10 килограма го дават по каталог но по стар.,.,вече почти е във NM (нютон метри) стоиностите за стягане,.стягането да става на почивки от по 15минути.

Петите и те се завъртат под същия ред на махането им като ги затягате малко по малко на 2,5 NM.

Това е общо взето,може и да съм изпуснал нещо,питаите .Снимки не можах да кача затова ползваите линка,.,.дано да съм полезен на някои.

http://vladdko.snimka.bg/automobiles/malko...423193.14917990

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aми да има разлика.не е кои знае колко голяма но се усеща.дърпа по добре във високите,но мисля че на друга кола би се усетило още повече защото моята е с чип и много тръгна след чипването,,и можеби няма повече на къде.поне с оригинално турбо,дюзи и помпа.но като цяло е по добре и самата работа на мотора..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо смяташ така,справил си се супер с ремонта и добре си го обяснил в темата.Какво друго да ти пожелая освен да нямаш повече такива ремонти??? :bia: Не вдявам за каква ирония говориш-определено темата ще е полезна на всички с този двигател! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...