Jump to content

Двутактово масло в нафтата


Schnura

Recommended Posts

Здрасти,

Четох днес няколко теми на подобна тематика, много хора пробвали по около 300-400, че и до 500 милилитра на 60 литра нафта и казват, че има промяна в положителна посока. Това говоря за по-старите дизели.

Конкретно ме интересува някой, който кара ПД слагал ли е двутактово масло в нафтата и има ли някакви промени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По принцип работата на един дизелов мотор е най зависима от системата за впръскване на гориво - помпата и дюзите. От лошата нафта се ебава помпата и след това целия мотор не работи както трябва. Нафтата има смазочни свойства. Днешните помпи работят под много високи натоварвания при което се изисква добро гориво. Ако нафтата е гадна може да се появи много бързо износване на дадени компоненти по помпата и т.н. Затова казват, че новите мотори били много "капризни" на гориво и на масло

Хората слагат двутактовото масло за да повишат визкозитета на горивото и така да е по полезно за ситемата на впръскване на гориво. Двутактовото масло е направено да гори заедно с бензина и затова предполагам, че точно двутактово са избрали за да не остават много следи от него. И без това в нафтата която слагаме по бензиностанциите има толкова много боклуци - слагай, и не се плаши :mukkies:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В темата, която четох във ФВ форума, само един каза, че слага на ПД и си кара без грижи.

Другите, които слагат са предимно със по-стари двигатели.

Вчера питах и един приятел, който си има автосервиз и той ми каза, че няма абсолютно никаква вреда, даже ме засили с 1 литър на 60 литра нафта.

Все пак никой ли не е пробвал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сипах половин литър полусинтетично двутактово масло. Някъв клас FC, с ниско пепелно съдържание и бездимно. Неква немска марка от Кауфланд - 9 лв. литъра.

Около 60-65 литра нафта.

След няколко дни ще мога да дам мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК

при ежевневен пробег от 100 км, плюс още няколко по-големи пътувания из страната, след година и малко ще съм врътнал 50к.

След кратко време ще мога да дам мнение, наистина ли утихва двигателя и работи по-меко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само моля ти се другата зима не слагай 5..10% бензин в нафтата за да нямаш проблем с паленето през студовете според някои, че масло с бензин в нафтата няма да има много голям ефект от това което си го намислил, пък за мотора дано да не разбереш! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Няма.

Нямам проблеми с паленето. Не съм привърженик на разни градски легенди да се слагат всякви боклуци в горивото, но наистина мисля, че двутактовото масло не би навредило на работата на двигателя.

Виж кво пише тук за двутактово масло в дизела.

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=156131

П.П.

В още един немско говорящ форум разискват темата:

http://www.1erforum.de/der-1er-bmw/2-takt-oel-diesel-beimischen-34609.html

Не мисля, че това е чак такава измекярщина..

П.П.П

Даже обсъждат доливането на масло на двигатели комън рейл с ДПФ...

Редактирано от Schnura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и двете теми в тези форуми не могат да ме убедят, че на твоята риба с помпи-дюзи е подходящо да доливаш и двутактово масло. Това може да доведе само до проблеми при теб, а иначе за по-старите дизелови двигатели с ГНП може и да има някои предимства при смазване на елементите на помпите от допълнителното масло в горивото, по принцип те са направени да се смазват от самото дизелово гориво. При теб помпата на главата се смазва от главата, а цялата горна част на помпи-дюзите плува в масло в цилиндровата глава. На теб такова смазване не ти трябва. Тези от различните БМВ форуми, не знам дали знаят ама твоята горивна система работи на по-високо налягане от цитираното от тях за техните двигатели, което се създава вътре в самите помпи-дюзи от елекромагнит или обратен пиезо-ефект (за по новите поколения дюзи), твоята помпа създава до 20 бара налягане. Освен това всеки си споделя някакви впечатление и експерименти, такава тема или постове не могат да служат като доказателство, а пък с ДПФ-те според мен трябва да забравят всякакви опити. Това е подходящо също и за първите системи комън - рейл, където помпата за високо налягане се задвижва от ремък, верига или зъбни колела. Там също се разчита на смазване само от дизеловото горивои евентуално малко масълце в горивот може да смаже частите в самите помпи. Освен това навсякъде се цитира дозировка масло спрямо гориво 1:200..250. Твоето 9:65 (1:7) не е ли малко повече, ще кадиш отзад като Трабант или Вартбург. Това е по-подходящо за моят двигател отколкото за твоят.

Това е от мен за сега, ти ще кажеш по нататък за ефекта. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПД не е мотор с който да експериментираш, поне според мен. Сам пишеш, че за такива мотори не е писано, че се препоръчва да се слага 2тактово масло. По-добре заложи на някоя добавка Лики моли или Кастрол ТДА, та да ти е мирна главата.

Аз не смея дори и бензин да сипя в моята, въпреки че на стария ми AFN му сипвах от време на време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но никой не е пробвал !? :bia:

Пробвал съм многократно, но на Фронтата. Тя се води доста модерен дизел (нещо като ТДИ) и дори ГНП-то е от ТДИ. Няма никакъв проблем с двутактовото масло. Ама никакъв. Само плюсове има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На служебното Кади му сипваме масло 2т по 10грама на литър нафта, колата е на 180к км и от момента във който започнахме да слагаме масло двигателя работи доста по меко и извън града е значително по елестичен. Преди зависваше на 140-150 и едва ускоряваше нагоре. Не знам да ли може да се повреди нещо, но по скоро не защото маслото е тънко маже добре и изгаря лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Освен това навсякъде се цитира дозировка масло спрямо гориво 1:200..250. Твоето 9:65 (1:7) не е ли малко повече...

Не му е 9:65 а 1:65 т.е. 1.5%. На моторетките слагат 2% двутактно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му е 9:65 а 1:65 т.е. 1.5%. На моторетките слагат 2% двутактно.

Прав си в грешка съм, но май идва 0,5л:65л, което си е 1:130. Звучи малко по-добре и е около 0,77%. Малий. човек да не смята някоя година и какво глупости пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм многократно, но на Фронтата. Тя се води доста модерен дизел (нещо като ТДИ) и дори ГНП-то е от ТДИ. Няма никакъв проблем с двутактовото масло. Ама никакъв. Само плюсове има.

Щом е полезно, защо не слагаш и на с-лайна :gut:

Редактирано от KGK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото ако има интерес, взимайте си колеги от Хускварна, оригиналното им двутактово масло, което е с ниско съдържание на пепел, някъде 10..12лв. е литъра от тяхно представителство. Поне това ми хвалят моите приятели моторджии с такива мотори. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло, което купих от Кауфланд също е с ниско съдържание на пепел.

И бездимно го водят. Клас FC или нещо подобно.

Ти няма ли да сипеш малко на АФН-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...