Към съдържанието


Снимка

Въпрос относно маховик и съединител ?


  • Моля влезте във форума за да отговорите
23 отговора в тази тема

#1 kikson1979

kikson1979

    User

  • Members
  • 533 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:VT
  • Kaра:м Audi AJM+

Публикувано 26 април 2011 - 07:52

Здравейте колеги,
Бих искал да попитам за типичните симптоми относно развален демпферен маховик и съеденител?
Колата е А4 facelift 1.9 AJM с ремап.Симптомите и са следните: Когато правя старт и съм подал повечко газ започва да прилопва отпред с превъртането на гумите (това е с изключено ESP,а когато то е включено по-малко се забелязва просто гумите не успяват да превъртят толкова),когато пък е на място при окло 1000об. има едни леки вибрации и след доподаване на газ те изчезват.Какво ли става дефакто...? :steinigung:
Благодаря на отзовалите се с коментар :hilezh:

Редактиран от kikson1979, 26 април 2011 - 08:22.


#2 metodi80

metodi80

    User

  • Members
  • 22 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Враца
  • Kaра:BMW

Публикувано 26 април 2011 - 09:14

При износени демпфери (независимо дали те са на маховика или на феродовия диск, говоря в общия случай , не конкретно за модела) , се усеща претрисане при потегляне на 1-ва (особено при студено време и при незагрял двигател). Причината е че , когато пружинките(демпферите) са износени , не могат да оберат надежно вибрациите от двигателя , които са най -осезаеми при потегляне от 1-ва скорост. Това е първия признак за проблеми с демпфери.
Следващия симптом за проблеми със съедител е "боксуването/приплъзването" при рязко потегляне и/или опит за въртене на гуми. Най-често причината е в износен феродов диск , при което диска приплъзва по повърхността на маховика и няма добро сцепление. При боксуване на съединителя обикновено се чува едно специфично "притропване" , което е именно от кратките моменти на загуба и наличие на сцепление м/у двата диска. Характерен признак за износен съединител е че при нарастване на оборотите от двигателя , няма пропорционално ускорение ... Тоест оборотите се вдигат , но колата не върви , а само си "бучи" ...

#3 kikson1979

kikson1979

    User

  • Members
  • 533 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:VT
  • Kaра:м Audi AJM+

Публикувано 26 април 2011 - 09:58

Благодаря колега,ще го имам в предвид.За сега мисля,че не е чак толкова осезаемо при мен.При гасене на двигателя на място леко претриса,с натиснат съеденител също претриса,но като че ли една идея по-леко.Може да се каже,че леко ми прибуксува съеденителя,но само ако много я натоваря на първа скорост и просто се чудех дали и демпфера е тръгнал :)
При нормално тръгване на 1ва скорост,независимо студена или топла няма тресене,само ако се натовари зверски колата тогава се усеща претрисането,но не знам дали е от демпфер или износено феродо :blink:

Редактиран от kikson1979, 26 април 2011 - 10:03.


#4 martinich

martinich

    User

  • Members
  • 19391 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Тръцландия
  • Interests:авди,мавди, клавди
  • Kaра:гьоз

Публикувано 26 април 2011 - 10:30

но не знам дали е от демпфер или износено феродо :blink:

Това като го свалиш ще го разбереш, т.е. ще се разминеш съ смяна на притискателен диск и феродов, или със смяна на демферен маховик, притискател и феродов диск.

Редактиран от martinich, 26 април 2011 - 10:31.


#5 kikson1979

kikson1979

    User

  • Members
  • 533 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:VT
  • Kaра:м Audi AJM+

Публикувано 26 април 2011 - 11:06

Тя раликата не е малка,нали знаеш... :rolleyes:

#6 BECKO

BECKO

    User

  • Members
  • 3826 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:СОФИЯ
  • Kaра:V6T

Публикувано 26 април 2011 - 12:37

Ако има вибрация на празен ход и изключена от скорост, то има доста голяма вероятност да е маховика ....

Само не разбрах защо си писал на 1000 об/мин ... ? На празен ход май трябва да държи около 800

Да не би да има проблеми с чипа и да ти прави мизерии той в ниските ..

#7 kikson1979

kikson1979

    User

  • Members
  • 533 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:VT
  • Kaра:м Audi AJM+

Публикувано 26 април 2011 - 14:00

Не колега колата работи на 882об. просто като подам леко газ и при околи 1000об. има малка вибрация,после няма,а и преди чипа беше така.
Абе може и да си въобраявам да Ви кажа,колата си върви добре,не е нова все пак.Може в някой филм пак да съм влязъл :rolleyes:

#8 gorki

gorki

    User

  • Members
  • 125 Мнения:
  • Kaра:a4 1.8 adr

Публикувано 26 април 2011 - 14:22

Не се занимавай с глупости колега и аз от време на време започвам да си втъплявам побни неща,но според мен ако ти е заминал маховика стабилно ще тресе.Карай си колата,а ако има проблем тя ще си покаже.

#9 netizen

netizen

    CoreQuad

  • Global moderators
  • 5617 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Велико Търново
  • Kaра:ЮМЗ-6КЛ +0.1bar

Публикувано 26 април 2011 - 15:04

карай си колата, спри да мислиш какъв трън да си набиеш :rolleyes:

#10 mtiholov

mtiholov

    User

  • Members
  • 65 Мнения:
  • Kaра:A4 1.9 tdi, 2000g.

Публикувано 30 април 2011 - 20:50

Не колега колата работи на 882об. просто като подам леко газ и при околи 1000об. има малка вибрация,после няма,а и преди чипа беше така.
Абе може и да си въобраявам да Ви кажа,колата си върви добре,не е нова все пак.Може в някой филм пак да съм влязъл :respekt:


едно кам едно е и моита кола ... и взе мн да ме дразни това леко претрисане около 900- 1000 оборота ....

Редактиран от mtiholov, 30 април 2011 - 20:51.


#11 kikson1979

kikson1979

    User

  • Members
  • 533 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:VT
  • Kaра:м Audi AJM+

Публикувано 01 май 2011 - 17:38

едно кам едно е и моита кола ... и взе мн да ме дразни това леко претрисане около 900- 1000 оборота ....


Колега,като установиш какво и е на колата,сподели плс :zunge:
За сега не съм го разрешил,според майстора е тръгнал демпферен маховик... :respekt:

#12 troicho

troicho

    User

  • Members
  • 3 Мнения:
  • Gender:Female
  • Location:Варна
  • Kaра:Audi A3

Публикувано 01 май 2011 - 18:19

Аз имах на скоро проблем с демпферния съединител. Разбрах го по звука. При запалена кола леко притраква (т.е. диска се удря в корпуса на кутията), също така и звука на двигателя е променен, но когато натиснеш съединителя спира тракането и звука от двигателя си става така както трябва да си е. След смяната сега всичко си е наред.

#13 kikson1979

kikson1979

    User

  • Members
  • 533 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:VT
  • Kaра:м Audi AJM+

Публикувано 02 май 2011 - 15:19

Интересно,че с и без натиснат съеденител всичко си е едно и също,май мноо се вживявам нещо :stupid:

#14 Lazar666

Lazar666

    User

  • Members
  • 393 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Audi A4 1.9 TDI AFN

Публикувано 20 февруари 2012 - 15:48

Проблема с притрисане и вибрации в купето когато колата не е на скорост е съвсем друг :) Всичко идва от разкъсана или тръгнала да се къса мека връзка на генерацията (това е мястото веднага след турбината). На моята а4 б5 1.9тди между 850-950 оборота на изключена от скорост кола се появяваха вибрациите. При подаване на малко газ - изчезват. Всички казваха че е маховик, но не - смяна на меката връзка (60-80лв струва)

#15 motochamp125

motochamp125

    User

  • Members
  • 33 Мнения:
  • Kaра:audi

Публикувано 26 февруари 2012 - 19:37

На голф 4 1.9 тди AJM аз имах същия проблем, изключително характерно е когато си на висока предавка 5 или 6 при ниски обороти при рязко подаване и връщане на газта се получава специфичен удар(шум) все едно че са разбити тампоните на двигателя.. това е сигурен признак че маховика не е ок..

аз лично минах така около 80000км и чак тогава смених маховика, оказа се че клапана за гасене управляващ клапата в всмукателния колектор( shut off valve) не ми е работил и той е спомогнал много за износването на маховика.

#16 venkobreiko

venkobreiko

    User

  • Members
  • 327 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Видин
  • Kaра:100 2.5TDI 115

Публикувано 26 февруари 2012 - 19:53

Колеги моята 1.9тди б5 90кс 97г. на по-голяма предавка 3.4и5 около 2000 оборота като натисна по чевръсто газта и направо затреперва купето но само за миг докато набере после няма проблеми от какво може да е???

#17 Цанчо

Цанчо

    User

  • Members
  • 1036 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Велико Търново
  • Kaра:Audi Coupe 2.0 16V

Публикувано 27 февруари 2012 - 09:34

Чшшш, карай си колата и не се втелявай за дреболии :zustimm:...макар че това е удобен начин да се измъкнеш като те предизвикам на старт :hilezh:.

#18 venkobreiko

venkobreiko

    User

  • Members
  • 327 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Видин
  • Kaра:100 2.5TDI 115

Публикувано 27 февруари 2012 - 10:25

:lol: B)

:lol: B)

добре ,но въпреки всичко ако може някой да каже от какво може да бъде... :rolleyes:

#19 Цанчо

Цанчо

    User

  • Members
  • 1036 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Велико Търново
  • Kaра:Audi Coupe 2.0 16V

Публикувано 27 февруари 2012 - 10:32

Предишният ми пост се отнася към автора на темата.

#20 donpetkov

donpetkov

    User

  • Members
  • 65 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 B5 Avant quattro

Публикувано 07 ноември 2012 - 18:01

Проблема с притрисане и вибрации в купето когато колата не е на скорост е съвсем друг :) Всичко идва от разкъсана или тръгнала да се къса мека връзка на генерацията (това е мястото веднага след турбината). На моята а4 б5 1.9тди между 850-950 оборота на изключена от скорост кола се появяваха вибрациите. При подаване на малко газ - изчезват. Всички казваха че е маховик, но не - смяна на меката връзка (60-80лв струва)


Здравей колега,
сигурно и аз имам подобен проблем,къде ти смениха връзката?




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg