Към съдържанието


Снимка

На свободна и без газ - спира ли се притока на гориво?


  • Моля влезте във форума за да отговорите
19 отговора в тази тема

#1 zorba

zorba

    carуЦАР

  • Members
  • 1550 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Audi 80 B4

Публикувано 01 юни 2011 - 16:17

Не са ми много ясни нещата, но с ваша помощ смятам да се изяснят.
Доколкото съм запознат когато колата е на скорост и не е натиснат педала на газта и оборотите са над 1000+/точната цифра не ми е известна/ компютъра спира подаването на бензин/най-вероятно спира тока към помпата/, разхода би трябвало да е 0.
Ако е така възможно ли е /и как/ компа при същите условия да ми спира клапана за газта?
Ако газовата е ГИ как стоят нещата?

#2 monz

monz

    Abuser

  • Members
  • 3245 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:LBSF
  • Kaра:Audi quattro

Публикувано 01 юни 2011 - 16:23

Един колега се интересуваше точно от същото нещо, та ще следя темата с интерес.

#3 hellix

hellix

    User

  • Members
  • 2226 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Kaра:Audi A3 1.8T

Публикувано 01 юни 2011 - 16:38

С риск да кажа някаква тъпня мисля че почти всички газови инжекциони имат принудителен празен ход. Това за което говориш по-горе.
За обикновенните газови мисля, че в този режим ти харчи толкова, колкото ако колата е на празен ход, а това е към литър на час, така че надали ще спестиш много ако изобщо в случая може да се спре газта. :lol:

#4 vesii

vesii

    User

  • Members
  • 163 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Pleven
  • Kaра:само Audi

Публикувано 01 юни 2011 - 16:40

не мисля че ти спира компа и ти прекъсва бензина нищо че не си натиснал педала то по тая логика все едно ако си на скорост по надолнише без натискане на газта като натиснеш съединитела трябва да ти изгасне колата щото не си натиснал педала на газта няма логика просто. нека и други който разбиарат да си кажат мнението

#5 chris01

chris01

    User

  • Members
  • 86 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Interests:motorsport, ski, fitness, music,
  • Kaра:audi, bmw, ford

Публикувано 01 юни 2011 - 16:46

Това е така. Но зависи от автомобила коя година е произведен,
Когато колата е по нанадолнище на скорост 3-та с 70 км/ч компютарът дозира количеството гориво което е нужно за да не изгасне двг-то, и затова стрелката на разходомера или борд компютърът отчита практически 0 а той сигурно е 0.2 л, на празен ход при спряло положение разходът е по-висок примерно 0.6л/ч

#6 hellix

hellix

    User

  • Members
  • 2226 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Kaра:Audi A3 1.8T

Публикувано 01 юни 2011 - 17:00

Ето малко от нет-а

РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите. :lol:
Като пускаш на скорост няма горивен процес

. Задвижващите колела задвижват двигателя през трансмисията на включена предавка, и отпуснат докрай педал на газ-та в режим на ППХ. Горивен процес няма при някои модели карбуратори, моно и пълните инжекциони. Двигателят помпа само чист въздух, и работи като моторна спирачка. Работа се извършва. Спира се автомобила. Колата е на контакт и всичките системи по двигателя си работят нормално. Валовете му се въртят и всичко накачорено по тях също си работи нормално. Шумът при движение идва от компресията, и изхвърлянето на въздуха през апуспуха. Но този шум е много по слаб, отколкото придвижение с подадена газ, на същите обороти, и предавка.


Моята ГИ е БРЦ и това че при спускане не харчи нищо е 100% изтествано. Тръгвам да се спускам с почти празна газова бутилка и карам на газ. Спускам се 8 километра по този начин, но винаги когато пипна педала на газта колата минава на бензин, защото бутилката ми е почти празна :)

#7 grizzly

grizzly

    Кара нещата да вървят.

  • Audi Club BG Member
  • 12437 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, Дружба
  • Interests:Животът като начин на употреба.
  • Kaра:A6 ACE Avanta

Публикувано 01 юни 2011 - 17:21

За да се направи ППХ се ползва (ключето на) ТПСа и информация от оборотите. При пуснат педал и обороти над 1400 се спира горивото.
Това е.

#8 Zaharieff

Zaharieff

    ن اللغويات

  • Audi Club BG Member
  • 3867 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:На София
  • Kaра:Q ACK

Публикувано 01 юни 2011 - 18:23

При автоматик пак има ППХ, нали?

Редактиран от Zaharieff, 01 юни 2011 - 18:23.


#9 Nikkie

Nikkie

    Униформен

  • Members
  • 1341 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Горна Оряховица
  • Kaра:Audi 80(8A)

Публикувано 01 юни 2011 - 18:31

Преди време имах същия въпрос,
http://audibg.com/fo...showtopic=91085

#10 robobug

robobug

    Ауди сноб

  • Members
  • 7123 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Lazy man's Car

Публикувано 01 юни 2011 - 19:22

При автоматик пак има ППХ, нали?

да

#11 зеФс

зеФс

    Млад Меринджей 24

  • Members
  • 3495 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:на София
  • Interests:безинтересен съм
  • Kaра:1.2 TDI

Публикувано 01 юни 2011 - 20:03

При автоматик пак има ППХ, нали?

Само на студено не се получава, докато двигателя е в режим "смукач", така да го наречем.
Даже баба вектра89 е с ППХ и понеже е стара и уморена, ако по време на ППХ натиснеш съединителя, (оборотите паднат ли под 1500, моторът се запалва отново) докато се сети да запали, оборотите толкова падат, че аха и да загасне понякога. Ама при някяква стари може и да е празен ход, но от един момент нататък си е тотално спиране на бензина. Някъде ми разправяха за някакво километрично нанадолно при което ТИРаджиите слизат сума ти време на моторна спирачка (при ТИРовете е по-различна - едни клапи затварят и въздуха и ауспуха) и се чудих дали Аудито ще изстине, ако карам 15 минути в такъв режим.

#12 zorba

zorba

    carуЦАР

  • Members
  • 1550 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Audi 80 B4

Публикувано 01 юни 2011 - 20:25

Въпроса ми е чисто теоритичен, сложих газ за да карам повече не за да пестя.
И при дизела ли нещата са същите?

#13 sweep

sweep

    Васил Илиев

  • Members
  • 6462 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:в насрещното!!!

Публикувано 01 юни 2011 - 23:00

Да при всички мотори принципа е тоя. Само дето компа спира тока на дюзите, а не на помпата.

#14 VBI

VBI

    User

  • Audi Club BG Member
  • 11041 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Interests:китайски технологии ...
  • Kaра:A6 4F 3.0Q BBJ

Публикувано 02 юни 2011 - 11:38

За мех. инжекцион същото се постига като се спира бензина към дюзите управлявайки тока към ЕРН на дебитомера. На газ също би могло да се направи, но има риск от детонация (обедняване на сместа) в момент на рязко натискане на педала на газта според мен. Просто газта не влиза във всмукателните колектори под налягане както е при бензиновия инжекцион и това ще я направи доста инертна. Иначе не е сложно да се направи ППХ и за АГУ/ГИ. Просто трябва да се тества, но всяка грешка ще завършва с крива клапа или повреден дебитомер, което е малко отказващо :zustimm:

#15 zorba

zorba

    carуЦАР

  • Members
  • 1550 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Audi 80 B4

Публикувано 02 юни 2011 - 22:00

Днес говорих с едно момче занимаващо се с ГУ и потвърди че и при ГИ не се подава гориво.

#16 Муцев

Муцев

    ફોર્ડ ડ્રાઇવર ઝડપી

  • Members
  • 1169 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Трявна / София
  • Kaра:FORD GALAXY 2.0 '98

Публикувано 03 юни 2011 - 09:22

Аз почти съм го реализирал това на Ауди-то. Казвам почти, защото съм го направил с копче на конзолата, като спускам по стръмни наклони цъквам копчето и спирам тока към клапана на изпарителя, като реша да натисна педала на газта цъквам копчето и съм в джаза. Проблем се оказва дължината на маркучите от изпарителя до смесителната плочка и затова като цъкна копчето подавам газ поне след около 2 секунди защото в противен случай се получава обедняване на сместа и гърмежи. Не ми достигна време,а и сиво вещество да го направя като хората. Мислил съм в тази посока да сложа електромагнитни клапани в близост до смесителната плочка които да спират газта и по този начин да компенсирам дългите маркучи. Другото което мислех да правя е да спретна някаква джаджа която да следи TPS-а и оборотите и при зададени стойности да спира или пуска въпросните клапани.

#17 VBI

VBI

    User

  • Audi Club BG Member
  • 11041 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Interests:китайски технологии ...
  • Kaра:A6 4F 3.0Q BBJ

Публикувано 03 юни 2011 - 09:42

Направо ползвай сигнала от ЕКУ-то, ако си с мех. инжекцион можеш да следиш тока на ЕРН и по него да управляваш ППХ на АГУ-то. Ако решиш тотално да правиш отделна с-ма ти трябва сигнал от TPS и обороти на двигателя - при над 1500 оборота и задействал TPS (отпуснат педал на газта) да спира газта към плочката. Ел. клапана за тази цел трябва да е максимално близко до плочката за да се избегнат гърмежи.

#18 Муцев

Муцев

    ફોર્ડ ડ્રાઇવર ઝડપી

  • Members
  • 1169 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Трявна / София
  • Kaра:FORD GALAXY 2.0 '98

Публикувано 03 юни 2011 - 10:17

С АВК съм и съм ги мислел тези работи дето ми ги казваш, но за съжаление не ми е останало време да ги осъществя за сега.

#19 raiders

raiders

    Дядо Мраз умря застрелян в гръб от Дядо Коледа

  • Members
  • 1705 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:sofia
  • Interests:застрахователен
  • Kaра:AUDI 80

Публикувано 03 юни 2011 - 10:30

Интересна тема за пореден път и както си мислех и преди, при спускане на скорост и по-високи обороти от тези на празен ход няма подаване на гориво или разхода е 0.

Аз карам на газ и това е още по-интересно, не знам Алфа 156 как са го измислили, но мисля, че е на същия принцип. Но как казва ГИ да не се подава газ не ми е ясно? Значи имаме работа на всичко както си е, но без да влиза газ (гориво) в двигателя?

#20 hellix

hellix

    User

  • Members
  • 2226 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Kaра:Audi A3 1.8T

Публикувано 03 юни 2011 - 12:59

... Но как казва ГИ да не се подава газ не ми е ясно? ..

Защото газовите инжектори се управляват от бензиновите. :bia:




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg