Към съдържанието


Снимка
- - - - -

Зареждане на необслужваем акумулатор


  • Моля влезте във форума за да отговорите
11 отговора в тази тема

#1 rexxxxx

rexxxxx

    User

  • Members
  • 636 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 Avant 1.8 ADR

Публикувано 24 февруари 2012 - 20:11

Здравейте колеги,

През изминалите студове - колата на жена ми не се караше и съответно акумулатора е паднал.

Акумулатора е на OPEL необслужваем (maintenance free) и има прозорче което в момента е черно (не знам дали някога е било друго не съм го гледал до сега).

Интересува ме дали при зареждането на тези акумулатори с зареждачка има някакви особености или се зарежда като обикновен такъв.

Също така - функцията на прозорчето каква е ?

П.С. при измерване с мутлицет покзава напрежение 6,5 V

#2 kolu

kolu

    User

  • Members
  • 1120 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:трявна
  • Kaра:детство

Публикувано 24 февруари 2012 - 20:24

Веднага го слагай да се зарежда!А дали ще го бъде утре ще кажеш.

#3 veselin velchev

veselin velchev

    DBI master

  • Audi Club BG Member
  • 4627 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Шумен
  • Interests:коли.........жени.........
  • Kaра:Купе 2.0 16V

Публикувано 24 февруари 2012 - 20:27

Слагаш го на зарядното и да поседи 10-12часа.
Удари му после пак един мултицет да видиш какво е станало.
А окото,което си видял,че е черно при зареден и изправен Хакумулатор трябва де бъде зелено.
Това е контолна индикация за състоянието на акумулатора.Когато почернее не е добре,но пробвай първо да го заредиш.
По принцип акумулатора не трябва да остава повече от месец без да се използва.Клетките му сулфатизират.

#4 Zdravkicha

Zdravkicha

    User

  • Members
  • 1695 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Варна
  • Interests:Ремонт на телевизори , аудиотехника, бяла техника, стартери, алтернатори и други ел. услуги
  • Kaра:Audi A4 1.8 ADR

Публикувано 24 февруари 2012 - 20:29

Щом акумулатора ти показва 6.5 волта за мен е за смяна. Няма значение че само по студовете не е палена колата. Аз с моята професия се случва по половин година да не я паля, никой не я кара и след това пали без проблем. Явно имаш някакъв консуматор който го разрежда здраво или зарядното реле на алтернатора не ти е работело както трябва. Може да пробваш акумулатора да го заредиш със зарядно но едва ли ще има особен ефект.

#5 gustav

gustav

    User

  • Members
  • 297 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:SF
  • Kaра:audi 80 В4

Публикувано 24 февруари 2012 - 20:50

Аз досега съм има сигурно6 или 7 необслужваеми акумулатори и всичките съм ги зареждал когато паднат. Проблеми няма. Сега някой химик ще каже, че при зареждането се отделя водород и къде отива той? Не знам къде отива. Практиката показва, че зареждането става без проблеми.

И още нещо полезно за хората които все още карат обслужваеми акумулатори в София. Наливайте смело вода от чешмата - пробвано е многократно.

#6 Ivanu6ka

Ivanu6ka

    User

  • Members
  • 639 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Дупница
  • Kaра:1.9TDI, AWX, 96 KW

Публикувано 24 февруари 2012 - 20:58

Черното прозорче означава, че акумулатора е за смяна. Ниското напрежение-също. Достигнал е доста дълбок разряд...затова препоръчва първо да го зареждаш е по-малък ток(1А) докато достигне нормално напрежениеи след това вече да му пуснеш 1/10 от капацитета за 10 часа ;)(пример 70А/часа=7 А )

#7 Георги Киров

Георги Киров

    User

  • Members
  • 73 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Варна
  • Kaра:Allroad,2.5TDI,150hp

Публикувано 24 февруари 2012 - 21:15

Здравей,
по принцип на самия акумулатор има означение кой цвят какво значи.
Най, често зеления е зареден акумулатор, черния - че трябва да се зареди, а бяло да се смени акумулатора.
Имам монбат необслужваем който беше с бяло "око" т.е. за смяна. Реших преди да го сменя да разпробия 6 отвора с 10 мм бургия за да долея вода и да го заредя.
След като долях дистилирана вода окото от бяло стана черно, след като го заредих окото стана от черно - зелено и до момента държи без проблем.
Явно търговсия трик при необслужваемите акумулатори е течността да се изпарява през вентилационните отвори, а ти да не можеш да си долееш и така по-рано при тях за нов акумулатор.
След това си взех 6 самоняразващи се дюбела за гипскартон навих ги в отворите и запълних със силикон. Така след време отново ще мога да ги развия и да си долея вода ако трябва.
Акумолатора е на 1.8 тди мотор, а там си трябва доста ток. В студовете се държеше нормално и дизела си пали без проблем ....

#8 rexxxxx

rexxxxx

    User

  • Members
  • 636 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 Avant 1.8 ADR

Публикувано 24 февруари 2012 - 21:16

Мерси за кометарите колеги, включих го да се зарежда на средна сила.
Показателя на зареждачката показва 5 А, ще го оставя цяла нощ + утре до едно време - дано се събуди !

#9 grizzly

grizzly

    Кара нещата да вървят.

  • Audi Club BG Member
  • 12644 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, Дружба
  • Interests:Животът като начин на употреба.
  • Kaра:A6 ACE Avanta

Публикувано 24 февруари 2012 - 21:49

Ако не е много дрът ще се оправи.

#10 matako

matako

    User

  • Members
  • 228 Мнения:

Публикувано 24 февруари 2012 - 22:44

Реших преди да го сменя да разпробия 6 отвора с 10 мм бургия за да долея вода и да го заредя.


Ако е като моите последни два, отгоре под шаренията пластмасата се изважда и отдолу си има 8 тапички :) :)

Редактиран от matako, 24 февруари 2012 - 22:45.


#11 Георги Киров

Георги Киров

    User

  • Members
  • 73 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Варна
  • Kaра:Allroad,2.5TDI,150hp

Публикувано 27 февруари 2012 - 11:50

Ако е като моите последни два, отгоре под шаренията пластмасата се изважда и отдолу си има 8 тапички :) :)


Има и такива, които се отварят с такъв капак, но те пак са обслужваеми но с "око".

Аз говоря за наистина "залят" отгоре с пластмаса акумулатор.

#12 Shubert

Shubert

    User

  • Members
  • 8396 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Ауди А4

Публикувано 27 февруари 2012 - 15:26

...., а бяло да се смени акумулатора....

Бялото обикновено е "CHECK".. т.е. да се провери гъстотата и нивото на електролита и да се зареди естествено. Ако не помага тогава вече е нов




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg