Jump to content

Покупка на Ауди 80 Б4 1,9тди


Recommended Posts

Привет.До сега бях горд собственик на Голф2 1,6ТД,но за съжаление с колата се случи случка и вече не е посред колити в движение.Вече ми се кара нещо по-голямо от Голф,мислих мислих и най разумно ми се видяха (като цена на автомобила,данаци,поддръжка и разхд на гориво) Пасат Б4 1.9ТДИ или Ауди 80ТДИ.Бих искал дори да карам Ауди 100 обаче по-големия разход и данака ме спират.Та като вариянт ми останаха Пасат Б4 или Ауди 80,няма да ви питам точно на кой автомобил да се спра понеже в този форум ми е ясно какъв ще е отговора.Доста съм информиран за Пасата като разход/поддръжка,но много малко знам за Ауди 80 1.9тдито.За Пасата съм чувал перфектния разход от 4.5-5.5л/100 нафта,но за съжаление около 6л/100км извънградско за Аудито.Помогнете ми малко обишете ми Аудито малко повече или сравнете двата автомобила.Става дума задължително за дизел,комби,Б4.Въпреки еднаквите коне съм чувал,че Аудито е малко по пъргаво,а защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

двигателите не са ли еднакви ? 1Z

иначе и 2те са курници ... чувал съм че на пасата носачите са алуминиеви и са голяма болка... верно ли е ?

на аудито ще се наслушаш на топуркане от предницата освен ако всяка година не си ремонтираш предницата. тенекията поне е здрава... разчети се малко из форума и ще добиеш представа за най-често срещаните проблеми с аудито. не са болка за умиране ама са дразнещи :) после сам прецени дали пасата или аудито :)

аз лично се оглеждам за бартер с голф 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си решил б4 тди поне гледай да е с Пиербург дебитомер, а не с БОШ. Ще има повече данни за разглеждане при диагностика с ВАГ КОМ, тъй като тези с Пиербург дебитомери са с 16 битово ЕКУ, а с БОШ са с 8 битово ЕКУ. Също така има драми с ел. блока на ГНП-то, но има хора и в Ауди форума и във ФВ форума, които ги правят. Но за една такава кола доста пари може да се дадат след покупка, зависи предния собственик, дали е правил нещо, и как го е правил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

двигателите не са ли еднакви ? 1Z

иначе и 2те са курници ... чувал съм че на пасата носачите са алуминиеви и са голяма болка... верно ли е ?

на аудито ще се наслушаш на топуркане от предницата освен ако всяка година не си ремонтираш предницата. тенекията поне е здрава... разчети се малко из форума и ще добиеш представа за най-често срещаните проблеми с аудито. не са болка за умиране ама са дразнещи :)/> после сам прецени дали пасата или аудито :)/>

аз лично се оглеждам за бартер с голф 2

да прав си двигателите са еднакви като код на мотора !Но трябва да се има предвид,че на Пасата мотора разположен перпендикулярно на купето,на Аудиот мотора е разположен успоредно спрчмо купето(като на Ладите) та от там може би предавателните числа на скоростната кутия са по други,диференциала може да е по друг и от там по-пъргаво но и по-вече разход.

Точно на този пасат (Б4) носачите са си железни,а не са алуминиеви както на Пасат/А4,А6 след '97г.

Иначе си се ориентирал към хубава кола колега,аз също бих си купил Голф2,освен ако не ми беше малка.Разход,вървеж,поддръжка,данаци,ходова част всичко е като за България.Успех.

Щом си решил б4 тди поне гледай да е с Пиербург дебитомер, а не с БОШ. Ще има повече данни за разглеждане при диагностика с ВАГ КОМ, тъй като тези с Пиербург дебитомери са с 16 битово ЕКУ, а с БОШ са с 8 битово ЕКУ. Също така има драми с ел. блока на ГНП-то, но има хора и в Ауди форума и във ФВ форума, които ги правят. Но за една такава кола доста пари може да се дадат след покупка, зависи предния собственик, дали е правил нещо, и как го е правил ;)/>

я я колега малко по подробно ако може,как да различа двата дебитомера?

Гледам те,че караш Б4 1.9ТДИ коментирай малко повече за разхода и вървежа.

Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 литра извънградско е много, аз такъв разход от 6-6,5 л/100км докарвам в града. Иначе 5-5,... си е извънградско. Смятам че това е перфектен разход за кола от този ценови клас с такава поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не се колебай и вземай Аудито , ако намериш читаво ,в което се съмнявам много.Не че няма,но са много рядко и задължително от собственик/най–добре от форума/.Повечето хубави не се продават ,дори и при наличие на друга кола.Още повече , че за парите които струват в момента не може да се купи нищо сравнимо.Филма с по–големия разход го забрави.Хубаво Б4 1,9тди 1з гори 5,5–6,0 градско и 4,5–5,0 навън ,а на магистрала направо може да те изуми с икономията и то при 130 средна скорост.Относно предницата , с Лемфьордер нямаш никакви проблеми поне 20 000км., а ремонта е в рамките на 200лв./шарнир–2бр.–64лв.,Макверсон–2бр.–42лв.,тампони носач–4бр.–44лв.,маншон каре външен–2бр.–36лв.,корм.накрайник–2бр.–28лв./.Маслото Кастрол Магнетик 10/40,м.филтър Манн–18лв.,в. филтър Манн–18лв.,горивен филтър Манн–48лв.Това са цени в Елхово , а от колеги във форума офертата отънява.Наистина се ориентирай към електронния дебитомет на Пиербург.Това е Б4 от втората половина на 94г. и началото на 95г.Колата трябва да е с еърбег и клапанът не е горе , а долу до въздушния филтър.Аз навремето/2006г./търсих половин година и накрая намерих, но в чужбина , така че успех.Ако не намериш скачай в А4 1.9 1з или А4 1.9 АФН , но пасата го забрави.Най–малко заради много по–калпавото и евтино изпълнение.

Редактирано от Костадин1975
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помоли колегата AsK ,ако има време да отиде да погледне това :http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11361292994041813&f1=details&slink=2agnjt

Редактирано от Костадин1975
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода не мога да го засека точно, тъй като аз искам от пълно до капачкато да пълно до капачка да го засека, но не става. Обичам да съм поне над 85% сигурен за разхода, за да го твърдя, че иначе става мерене на други работи :hilezh:/>. Играл съм си да пълня до капачката след 1-2 минути като отворя, пак е паднало нивото. Иначе може да видиш в "подписа" ми разхода до преди време, скоро не съм ъпдейтвал.

На Константин1975 поста, снимката е на двигател с БОШ дебитомер, а това от линка който е дал е с Пиербург. Става въпрос, че с това 8 битово ЕКУ не се виждат стойности на дюзи, дебитомер и надува на турбото, и не могат да се направят логове в движение. Има пак някакви стойности и 8 битовото ЕКУ, но те излизат в някакви коефициенти, които по една таблица отговарят на стойности в определен интервал, но е супер неточно и недостатъчно за читава диагностика. Където и да съм отишъл, отговора е - Ооооооооооооооооооооооо :steinigung:/>.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!

От 2 години карам такава кола и мога да кажа, че наистина е много корав джуган - добре си се ориентирал :) Преди това карах Астра 92 бензин и искам да ти кажа, че й оправях окачването поне по два пъти на година - карам във Варна основно, което на фона на пътищата тука е неизбежно! Откакто взех Б4-та, се разредиха тия премеждия поне по 1 път годишно - обикновено преди зимата - колегата ти е посочил едни примерни цени аз напълно подкрепям колегата препоръчал Lemfoerder!

Купето-тенекията иначе е здрава и най-важното поцинкована и грундирана с бая дебел пласт асфалт или нещо подобно (за разлика от Опела, където гниеше да се ...)- гледай да не е пребоядисвана някъде - калници, преден капак и т.н. - това е сигурен признак, че колата е удряна! Ефектът е ясен - новите ламарини почват да гният и се чудиш Опел или Ауди караш!

Най-лошото е да ти замине радиаторчето на парното зимата - често се случва - подмяната е неописуем филм!

Друг проблем както колегите са споменали е помпата - понеже е с електронно управление на горивоподаването идва един момент, когато трябва да се свържеш с колегите bega4kata или ifidik (двамата са ми под ръка във Варна) - те могат да решат този проблем и забравяш - има и други колеги в страната, просто порови във форума за техните координати. По отношение на разни модове и ъпгрейди - пак към тях - това е само за изтрещяване, та чак да се чудиш тая кола твоята ли е или не!

Често с времето заминава едно колелце на дневния километраж и таблото ти е за ремонт - Митко от София се занимава с тия работи, презапоява писти и т.н. - ще ти струва максимум 40-50 лв.

В общи линии във форума има много хора които могат да ти помогнат за в бъдеще по тоя автомобил - дано не ти се налага и също така дано съм бил полезен поне малко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасата в сранение с б4 е мноого по-голям, последните модели 95-96 може да вземеш даже с люк има рядко модификация с afn 110кс.

Подръжката на пасата е на по-ниска цена окачването е много по-здраво. Ако не държиш на обем и искаш по добро изпълнение и комфорт и си готов да си платиш за това удоволствие си вземи Ауди б4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв шанс окачването на астра от първите да е по-кекаво от на такова ауди. Или си я карал мурдарската, или си слагал някакви евтини части, или монтьорът нещо е бил менте. Има сервиз до нас и отделно приятел, който се занимава с всякакви ремонти - е от 4 години се познаваме и такава астра 92-ра-96-та не е идвала за ходова част, освен моята и то за биалетка. Беше си оригиналната, колата е на 211000 км. с оригиналните си накрайници, носачи, тампони ... всичко без тази биалетка, която е 9,50 лева. Аудита идват редовно. Най-здравото нещо, за което знам че съществува, са старите мерцове 123 купетата. Това е танк! Оръдие :hilezh:/> . Всяка друга кола ще се разпадне ако се кара както това нещо.

Понеже говорим за автомобили, добре се е ориентирал човека към 4-те кръга. Едно такова б4 да вземе и да го улучи добро, "ще се роди". Препоръчвам него пред пасат, защото е притежавал голф 2 1.6тд, а той е много идиотоустойчив и икономичен автомобил. Поддръжката на пасат ще му дойде в повече. Иначе моето мнение е, че във всяко отношение пасат ІV 1.9тди е по-кола от б4 откъдето и да го погледна.

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B4 TDI ,читаво на пазара намя( намаше). Поне 6 месеца търсихме за колега такова, е няма. Само курници на пазара.В крайна сметка , взехме му А4 афн , в комбинация с куатро.Аз карам Б4 тди 5 та година, пари в нея съм налял много досега ,но си ме радва и немам намерение да я сменям.Разхода е малък , но не съм го и засичал, колкото толкова.Каквото и да вземеш , имай напредвид някой лев отстрани за нея. zustimm.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами така е,на пазара читави почти няма,Б4 де,а ас не съм склонен да е продам,както и други колеги.мисля че видях една читава 1.9тди в мобиле бг.,ама и на добра сена,/3500лв/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата ми има много читава и е решил да я продава.Някой ако има интерес да драсне ЛС

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харесва ми.Ако не бях безработник от три години и нещо бих прескочил до Хасково,да я тестваме и да и съборим някой лев ама на......!Мисля ,че за 3000 ще я пусне,ако усети сериозен купувач.Мотора е този ,а ако е със салона с дълбоките джобове на корите ще е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си продавам моето. 1994 Авант винен металик с теглич и всички екстри без подгряване на седалките. Вкл. подгряване на пръскалки и огледала,фабрична аларма ,клима и ел. шибидах,копринен салон и кори на вратите(от тези на диагоналните черти) и 3-лъчев волан и от тъмните махагони , оригинални Спийдлайн-ни (6 броя),музика също има с УСБ и застраховка и преглед за 1 година smile.gif.. Имам комплект ангренажен ремък на Дайко и ролки ,една биалетка нова... може и друго да имам,не помня.А имам и два двусекционни фара към нея. Съединителя е чисто нов закс както и маслото в скоростите е нов Кастрол ТАФ-Хикс. Цимермани отпред и отзад на няма и 2000 км,накладки феродо и жила за ръчната

Лоши моменти: Шоф седалка е спихната и трябва да се оправи(сложил съм една пасатова за момента),лайсните отвън долу на вратите са зле,тампоните трябва да се модифицират(има тема). Липсва единият мигач в бронята(колата е Есков фейс и решетка на Камей smile.gif ). Задните апарати са за правене.dry.gif иначе всичко по сп. система е сменено с ново.

Пише 205К като километри,дали са толкова не мога да кажа. Навъртял съм около 20К км аз,защото лятото не карам кола и не въртя повече от 7К на година.

ccd45e243580793.jpg

Причина за продажба: Минах на А6 bia.gif

Редактирано от Fitil4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си решил б4 тди поне гледай да е с Пиербург дебитомер, а не с БОШ. Ще има повече данни за разглеждане при диагностика с ВАГ КОМ, тъй като тези с Пиербург дебитомери са с 16 битово ЕКУ, а с БОШ са с 8 битово ЕКУ. Също така има драми с ел. блока на ГНП-то, но има хора и в Ауди форума и във ФВ форума, които ги правят. Но за една такава кола доста пари може да се дадат след покупка, зависи предния собственик, дали е правил нещо, и как го е правил ;)/>

Ауди 80 б4 тди '94-'95 с пиербург е с 8 битово Еку!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ако и то е с 8 битово ЕКУ, по какво се различават ЕКУ-тата на тези модели с БОШ дебитомер и с Пиербург дебитомер, за да може с ВАГ КОМ на Пиербург дебитомер да се диагностицират и четат повече данни и да се правят логове, а тези с БОШ да са "осакатени" откъм диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди 100 2.5 тди с код на двигателя ААТ също няма живи данни

ауди А6 2.5 тди с код на двигателя ААТ има живи данни

и двете са с еднакъв дебитомер

и двете са с 8 битово ЕКУ

явно само процесорите в екутата са различни и са "осъкатени" от към подробна диагностика :)

нещо такова е и при ауди 80 Б4

но пък на Ауди 80 б4 като му сложиш 16 битово еку от 96-97 година кола става супер автомобил за каране, без придърпване, без тъпи номера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно zustimm.gif, мерси за доуточнението, бил съм в лека заблуда. А това с 16 битовото ЕКУ от А4 е предполагам? И пак се сменя цялата инсталация и частите около двигателя, или...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е от а4 нищо не се пипа, само се слага ,

иначе и от VW става, но там има малко заигравка с 2-3 кабела.

на старото си б4 бях сложил от голф 3 АХУ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е от а4 нищо не се пипа, само се слага ,

Колегата имаше впредвид по старото ЕКУ, с 55 пинова букса. Там не става точно така. zustimm.gif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...