Jump to content

Дилема за А3-ки


Recommended Posts

Здравейте фенове на марката Аudi.От известно време събирам пари за нова кола и съм пред дилемата да си купя audi a3 1.8 turbo quattro 1999 - 2002 г. или да продължа да събирам пари за по - новата генерация audi a3 2003- 2012 g. по - специално двигателите 1.6 fsi и 1.8 и евентуално ще е възможно да закупя  от тези модели произведени през  2003- 2004 г..По принцип марката audi е известна с разработената си система 4x4 quattro и не само това разбира се, но това може би е най известното нещо с което свързват марката.Искам да закупя ауди a3  quattro не толкова заради повишената проходимост в лоши метеорологични и пътни условия,колкото заради по голямата безопасност на пътя прочетох доста из форума,затова че на моделите от марката audi а3 и audi tt снабдени със система quattro,което от своя страна е haldex диференциал и т.н.От друга страна покупката на такова audi означава че купувам 15 годишна кола от която е много вероятно   да очаквам само проблеми,затова ме навява и мисълта за по ново ауди от серията а3 макар и без quattro заради високата цена разбира се такива са ми финансовите възможностти.Затова пиша из форума за съвет и който смята и желае да ми помогне нека пише.От около 4 месеца следя из двата най известни сайта за покупко продажба на коли www.cars.bg и www.mobile.bg и обявите са едни същи не продадени а3-ки 1.8 TQ.По специално съм се спрял на тези две коли http://www.cars.bg/c641580

 и http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11394226427618956&f1=details&slink=6be4hl . Ако някой като мен се е чудил и е бил в същата дилема нека пише .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип повечето от българите се напъваме още малко за по-новия модел, но от първите години, постни от към екстри и в повечето пъти от много напъване се ос...ме. Според мен е по-добре да купиш по-запазена кола от последните години на стария модел с фул екстри и т.н, но знай че винаги трябва да подготвиш едни 20-25% от цената на колата за обслужване и евентуални ремонти. Частите на Ауди са си скъпички и колкото по-нов модел вземеш (ако не може да го поддържаш) толкова повече бели косми ще ти изникнат. За конкретните обяви немога да кажа мнение по-снимки, но 2рата ми харесва повече и е с повече екстри, но задължително на сервиз за проверка (50 60лв) за да си по-сигурен в покупката. Успех 

Редактирано от alter_breed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет е ако не бързаш да посъбереш малко повече пари и да си купиш A3 8P (моделът 2003-2012). Все пак допускам, че не я купуваш само за година, така че това е по-смислена инвестиция, макар и за повече пари. Разбира се ако обаче бюджета е силно ограничен за A3 8P, можеш да се натъкнеш единствено на коли в отвратително състояние и без екстри, което определено не е за предпочитане пред А3 8L (моделът до 2003).

 

Куатрото е разбира се въпрос на вкус и екстра, която може да бъде полезна в определени ситуации. Разбира се обаче води със себе си и недостатъци. Личното за мен никога не е било водещ критерии или must have екстра, даже по-скоро обратното, за други разбира се е. Има голяма доза хипербола в много от нещата, които вероятно си прочел, особено идващи от хора без опит, които се "кефят" повече на логото на жабката, от колкото да имат каквато и да е представа от предимствата/недостатъците на quattro. Най-важните екстри по отношение на сигурност на пътя (тъй като казваш, че това е главният фактор за теб) са задкормилното устройство и ESP! ESP е определено нещо, което поне за мен безкомпромисно трябва да е на лице.

С това искам да кажа, че при ограничен бюджет, quattro според мен би трябвало да е едно от първите неща, които трябва да отпадне в името на по-запазен автомобил на по-малка възраст и пробег и с повече (други) екстри. Това е разбира се лично мнение, убеден съм, че има достатъчно хора тук, които биха предпочели и 25 годишен автомобил, бил той и без седалки вътре, стига да е с 200 коня (на хартия) и куатро (на жабката) ;) 

 

Ако А3 8P е реалистичен вариант (при по-висок бюджет) ти препоръчвам да надникнеш в тази тема, която съдържа доста добро представяне на модела: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=156597



6k за А3 на 15 години си е ... меко казано смешно. По-добре си вземи А4 от 2002-2003.

 

Винаги са ми били крайно непонятни подобни съвети - някой търси А3 - "по-добре си вземи А4" .... Силно се съмнявам, че са много тези от нас, настоящите и бъдещи притежателите на А3, които карат А3 просто защото не са могли да си купят А4.  :hilezh:  Различни автомобили с различно приложение и различни предимства/недостатъци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не плюя по А3, но е нереално скъпо. Не може коли от различни поколения и различни класове да са на еднаква цена. А и не виждам никакви предимства на А3 пред А4 специално в цитираните примери, за да реагираш така.

Редактирано от Petkovm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реагирам принципно - ако човекът търсеше А4, щеше да го напише. Иначе със същата "адекватност" можеш да му предложиш и Опел Корса щото е по-евтина...

 

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Наздраве! Но тъй като му е първо ауди, може и да не е запознат как вървят като пари и как се застъпват моделите в годините. Не съм му насочил пистолет в главата. Просто А3-ки от 99та по 6к като видя се афектирам.. :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз моята А4 си я купих 3000лв и до момента ( изминати 21 000км ) вече е стъпила на 8000лв.( + граждански, каско, данаци, прегледи).  И в момента имам за смяна всички носачи и каре. Така, че ако колата е супер добре нищо чудно и да е 5 хилки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

To по тая логика кола на 2 години трябва да е с 20к по-скъпа от нова, защото собственика се е вътрил пари. Най-простото нещо е да се отвори mobile.de и да се види. Моята теза е, че кола на 15 години няма как да струва колкото кола на 11 от по-висок клас. То и аз искам моята кола да я продам с 10к отгоре щото данъка ми е скъп, ама такива балъци няма...

 

Ето тези въпросни кошници по 1000 евро идват тук и им се искат по 5 хиляди лева..

 

http://suchen.mobile.de/auto/audi-a3.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro〈=de&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=8&minFirstRegistrationDate=1999-01-01&maxFirstRegistrationDate=1999-12-31&fuels=PETROL

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле казвам, че евтините коли излизат СКЪПО. Ти колко пари ще искаш на твоята кола ако си я купил за 10к налял си още 5к, но ти се иска нещо по-ново? По твоята логика ще поискаш 8к защото си я купил за 10 и си си правил кефа 1-2год. Помисли малко преди да разваляш темата. Човека гледа А3 1.8ТQ 180 коня със всички екстри. Много ясно, че колата ще е м/у 4 и 5к, ако е добра, няма значение, че е 15год. Ако иска за 2-3к ще гледа А3 1.6 с централно и клима. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Много добре разбрах какво иска колегата. С две думи - според мен 8L е морално остаряла и това са ИЗКУСТВЕНО надути цени спрямо класа и годините и (да не отваряме темата за екстрите, че като гледам единствената екстра е някаква раздърпана кожа). От друга страна 8P си държи цена все още. Ако се цели в Ауди 1.8TQ след 2000 г., за мен по-логичният избор е B6.

 

Ако пък толкова държи на А3 от 99та в тази конфигурация, мога лично да се разходя до Германия да му докарам една с 3 бона надценка.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие само го объркахте човека. Ако е млад човек и иска да се вози с приятелката си без деца и багажи не мисля, че му е необходима А4-ка. Да не говорим, че А3-то е по-бързо, по-здраво (от към окачване) и ще му гори по-малко. 8L е много сполучлив, но според мен се напъни за 8P, защото е много по-"злобна" според мен и ако аз сега си купувах кола щеше да е по-новата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е вие тая А4ка я изкарахте някаква супер голямата.. нали е една педя разлика от а3ката :hilezh: Пък и ми е интересно Б6-ца за 6к колко ще е здрава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не правя сравнение на моделите по здравина. Тя на дядо ми жигулката е по-здрава от А3 и от А4 ама не струва 10к. Въпросът е дали да дадеш 5-6 хиляди лева за нещо измислено 1996та (преди 18 години) или да се цели в по-нов модел. Тук изобщо не включвам моментното състояние, то остава да струва 6 бона и да не е технически изправна...

 

Ако сложим нещата така:

 

А3 8L - цена между 4 и 5; (премиера 1996)

А4 Б6 - цена между 6 и 7 (премиера 2001)

А3 8P - цена 8+ (премиера 2003)

 

За мен не стои въпросът кое е по-смислената покупка..

 

П.С. Напоследък се лансира идеята, че евтиното илиза скъпо. Лично познавам хора дето са се изхвърлили с най-скъпите екземпляри продавани в mobile.bg и после пак една купчина ремонти. Не бих разчитал на цената като определящ фактор. Купувал съм си 2 пъти кола на доста прилична цена - правиш едно кръгче, после диагностика и си в играта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората изглежда доста добре.. сякаш само волана е малко изтрит

 

@hysterics  от линка, който си дал, най-евтината 180 коня е 1800 евро и стигат до 4000.. нали не очакваш, че джамбазите ги вкарват тея коли е така за бог да прости

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета отговорите на темата която пуснах.Мисля че по - доброто решение за мен ще е да купя audi a3 8L.Поради факта че ще мога да я подържам на пълно и без никакво забавяне.Освен това е по верояно да попадна на по подържан автомобил от колкото да купя от първите в ценовия диапазон  audi a3 8P на които вероятно проблемите са повече от един и финансовите им решения са големи.Все пак не съм свикнал да давам повече от 200 лв за ремонт (карам vw polo 1996 6N 1.4 :zustimm: почти не създават проблеми ).Ясно ми е също така че с audi решенията на  проблемите са свързани с повече пари но съм готов да ги посрещам въпросните проблеми.Следя от дълго пуснатите обяви в mobile.bg и cars.bg.На зададено търсене от мен марка( audi) модел (а3) тип двигател (бензинов) допълнителни екстри (4x4) година на производство (1998 - 2003) обявите са едни и същи.Изтича им определения срок в който се публикуват и на ново ги публикуват.Явно има слабо търсене и следователно слабо предлагане.Да не говорим че ако сложа и като опция към горе написаното като критерий и 4/5 врати няма никъкви резултати. Първата обява която публикувах при създаването на темата беше с цена 4600лв от днес като отворя и двата сайта е с нова доста по ниска цена е то и линка  http://www.cars.bg/c707944 явно има някъкви проблеми или просто никой няма интерес.Доста са обявите на audi a3 без 4x4 даже наистина много,но като сложиш екстрата 4x4 стават нищожно малко.На този факт някой може ли да ми даде логично обяснение.И още нещо какви са тия частни лица но колата няма никакъв номер.От тук следват 2 логични извода или колата е снимана преди да и се сложат бг или транзитните  номера или тя въобще не е на частно лице.

Редактирано от Nikolai88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо какви са тия частни лица но колата няма никакъв номер.От тук следват 2 логични извода или колата е снимана преди да и се сложат бг или транзитните  номера или тя въобще не е на частно лице.

Някои купуват по няколко коли, без да имат автокъща. Вкарват ги с автовоз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече ти от Марс ли падаш, частното лице е почти винаги наемен продавач от Горубляне или някоя автокъща който взима процент от всяка продадена от него кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А много ли държиш да е куатро? Разликата в килограмите е 120 и разхода е 1,3л отгоре, а и си е още един таралеж в гащите.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за да не пускам нова тема - търся информация за А3-ка, обявата е публикувана в mobile.bg, но не мога да прикача линка. Някой може ли да я погледне - 2009 г. , дизел, 170 к.с. цена 19 990, от Габрово е. Интересува ме на база снимките и описанието какво мислите за автомобила.

Редактирано от MrNoone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая Габровската A3-ка на снимки е добра,CR мотор,S-line,екстри и като гледам е купувана нова в България,та може да и се види историята и влизанията в сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де, само дето s-line няма... Има хоум мейд брендинг на каквито емблеми са му попаднали :D

Екстри има, но липсват и някои от най-практичните реално за сметка на по-маловажни. Сериозен пробег за 5г. кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, за да не пускам и аз нова тема бих искал мнението Ви за колата от тази обява:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11396265591233082&f1=details&slink=6d3vhv

Не съм карал бензин до сега, ще я карам повечре градско и се вписва в бюджета ми. Видях я на живо и изглежда доста запазена, чак странно за тези години. Просто искам съвет за този мотор, дали е рентабилно да се кара градско като не слагам ГИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...