Jump to content

проблем с оборотите audi 100 2.0e 16v ace


MachineMan69

Recommended Posts

Здравейте колеги проблема е следния колата има АГУ върви одздобре но много често се случва когато карам и изключа от скорост в движение и оборотите толкова се менят че по някой път падат толкова много че колата гасне това се случва и когато тръгвам леко и върна съединителя и пак падат и гасне не е секи път но не трябва да го има. Ходих на реглаж на газта на няколко пъти единия път оправиха проблема но разхода се вдигна почти с 7 литра (при нормален разход 13) После пак отидох оправиха  разхода но пак почна да дава същия проблем. Моля ако някой е имал подобен случай и има решение да помага. Незнам дали е от некадърни газаджии или има проблем с дебитомера.
Мерси предварително! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много изписано по проблема - ползвай търсачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях сложил един еднопосочен клапан след бензиновата помпа,за да не се връща бензина в резервоара.По този начин спрях люлеенето на клапата и промяната на оборотите на мотора,както и неговото гаснене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Люлеенето/олекването на клапата няма как да го спреш Тони, защото след няколко премествания нагоре - бензина минава през дюзите и налягането пада.

Еднопосочния клапан върши работа да поддържа налягане, което да се задържа като дадеш контакт и завърти бензиновата помпа - пали много по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Люлеенето/олекването на клапата няма как да го спреш Тони, защото след няколко премествания нагоре - бензина минава през дюзите и налягането пада.

Еднопосочния клапан върши работа да поддържа налягане, което да се задържа като дадеш контакт и завърти бензиновата помпа - пали много по-лесно.

Промяната на оборотите се получава от спирането на бензиновата помпа.Ако всичко е изправно налягането в системата остава 3.5 ат затворено между помпа-дозатор и регулатор на налягане.При това положение се променят показанията на делителя на напрежение от около 0.5в при 6.7ат на около 1в при 3.5ат и вече имаме неправилни показания от потенциометъра при 890об-празен ход.А сега да обясня-при работа на празен ход е задейстан датчика на дроселовата клапа.Компютъра взима информация от датчика на хол в делкото.Еталонните обороти за ACE са 890.При изправна горивна система -работно налягане 6.7ат и управляващо 6.2ат силата на противодействие на плунжера на дозатора спрямо повдигането на клапата ,което зависи от вакума на двигателя определя напрежението от делителя на потенциометъра.Същото има определен диапазон за правилна работа.специално за ACE----в литературата пише 0.5-06.7волта но на практика най добри резултати са при 0.38в.Условията за измерване са двигател над 60гр.,стойността на датчика за температура под 600 ома най добре 300,правилиен ъгъл на изпреварване без закъснение или изпреварване-може да се регулира и без стробоскоп но е за друга тема и правилно регулирана смес на горивото от дозатора.Идеалното съотношение за най-голаям въртящ момент,най-малък разход ,и най-малко вредни емисии е  1кг.бензин ,към14.7кг въздух.Малките отклонения от тези стойности се очитат ламда сондата/кислораден датчик/ и той чрез промяна на управляващото налягане коригира количеството бинзин което постъпва през дюзите.Горивото се регулира при изправна система около 3 пъти за една секунда.Та да се върнем на потенциометъра-правят тези базови настройки изключва се сондата за да не играе управляващото налягане изключват се всички консуматори проверява се за/ утечки/на вакум и се регулира потенциометъра.Едно допълнение налягането не спада от пропуск на дюзите защото началото на отваряне на тях 4.6ат а остатъчното налягане е 3.5ат.Същото се просмуква покрай плунжера на дозатора попада върху една /фуниика/ под него е бева засмукан от една тръбичка свързана към дроселовата клапа.Остатъчното налягане е направено да бъде подържано около 30мин.с цел слез загасяване на двигателя от високата температура да се предодврати изпаряването на бензина в дюзата и образуването на газов джоб за да може след това да има добро стартиране.Единствения начин да имаме динамично регулиране на оборотите е да работи горивната система на бензин без да минава през дюзите и да се връща обратно в резервоара а автомобила да работи на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да се сложи KJ-stop и ниските ще станат стабилни ако не се спира бензиновата помпа. Обаче в повечето случаи поне една дюза не затваря както трябва и налягането пада през тях - т.е дюзите трябва да са в топ кондиция.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това положение налягането на входа на дюзите е 0ат за да се убедиш отвий дюзите от дозатора и я остави да работи.Уточнявам че с промяна на управляващото налягане се прекратявя подаване на бензин към дюзите.Условието/P/работно да е равно на /P/управляващо или по точно състоянието на дюзите няма ама никакво отнощение за спирането на бензина.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря по принцип за евентуалните проблеми на двигателите с мех. инжекция в предвид годините им ако се остави бензиновата помпа да върти докато се кара на газ :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите рано или късно идват всеки да си прави сметка.Въпроса е това което се пише да е абсолютно вярно за да могат колегите да ползват материала при евентуални ремонти.Според мен 70% от материалите за K-Jetronika са много неточни и в повечето случай пречат отколкото да помагат при ремонта.Смятам че трябва да се направи една отделна тема с подробно описание и принцип на работа и повече да не се пипа.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като смених дюзите на двигателя и сложих възвратен клапан след помпата,при престой на двигателя към 14 часа,все още имаше налягане на бензин в дебитомера.А преди това,като го угася и след минутка налягането изчезваше и клапата се движеше свободно.Проверката за налягането правих по следния начин:Вземам шестограм "4" и го вкарвам в отвора за регулиране на "кантара",завъртям го леко наляво или надясно, без да се завърта винта и го издърпвам нагоре.Ако се движи лесно,значи няма налягане,ако не може да се издърпа,значи има.Другият начин за проверка е да се махне гофрирания маркуч и да се издърпва болчето върху клапата.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така не става.На долната камера на дозатора има сервизен отвор за измерване на налягането.Само 0.2 ат промяна са достатъчни за разбалансиране на системата.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

колеги помагайте:смених горивния филтър и колата отказа да запали на бензин,а до този момент никакви проблеми с палене и вървене.Благодаря ви за всичко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

работи на високи обороти т.е.карам я на бензин,но когато си махна крака от педала на газта и гасне и немога да я запаля тези двигатели имат ли предпазители за ниските обороти?

Редактирано от kuker70
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаш стъпков мотор за празния ход.Имам съмнения че отнякъде влиза допълнително въздух към дросела,прегледай добре всички маркучи.Ако имаш газова уредба и на газ работи добре,значи това е причината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато откача стъпковия мотор също немога да запаля и нямам ниски обороти!Възможно ли е да просмуква въздух от гофрирания маркуч/само него съм откачал при смяната на филтъра/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да имам.нямал съм проблеми/не е имало гърмежи/.работеше отлично.незнам дали ще запали директно на газ?но още малко и това ще разбера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да са заминали О- пръстените на дюзите и оттам да смуче въздух. За работа на газ не е проблем, на на бензин е голям

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може само да се гадае.Трябва да я погледне човек,който е по наясно с инжекциона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си гофрирания маркуч на инжекциона - или не е поставен както трябва (не е влезнал добре в дебитомера) и смуче въздух или е скъсан/сцепен. При смяната на въздушния филтър са го сваляли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...