Jump to content

Проблем с тоците


denis22

Recommended Posts

Здравейте,колеги! Карам Купе АБК 1994 и последните 2 седмици ми прави едни номера с тоците - губи ги.С напълно зареден акумулатор изкарах 2-3 дни при ниските температури миналата и по-миналата седмица.Тръгнах да търся проблема,но уви.Мерих за утечка стойностите на мултицета показаха 0.08 , също мерих и алтернатора,който показа 13.48 при включени фарове.На уреда на колата ми показва при включени на най-високата степен перките около 12 волта в движение и изобщо не знам това нормални стойности ли са за алтернатора и утечката.Проблема е че не мога и да се добарам до еладжия поради простата причина,че всеки го е ударил на почивка преди празниците :) Всякаква помощ би ми била от полза на този етап. Благодаря Ви ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13,48V ми се вижда малко ,поне 14V-14,2V на фарове,реотани,парно.При 12V направо караш само на акумулатор.При мен беше така с оригиналния реле регулатор BOSH напрежението на акумулатора беше 13.6V. Смених го с MOBILETRON  за 10лв и напрежението се вдигна на 14.4V,вече 3ти месец нямам проблеми

Редактирано от ico1557
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14-14,2 e при студен алтернатор. Като се стопли пада надолу пропорционално на жегата. 13.5 волта е приемливо на горещ алтернатор.

Уреда в колата показва глупости. 

 

Провери си четките - става лесно с една отверка се сваля регулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще го свалим и ще видим какво ще се прави.Мен това ме вълнуваше най-много дали да обърна внимание на утечката или на алтернатора,понеже никой досега не ми каза,че 0.08 се брои за утечка :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма топал или студен алтернатор,все си показва 14.2 по уред и на измерване.Защо да са грешни,по това което показва уреда който са го монтирали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми и аз не бях чувал едно време. Има термокомпенсация в регулатора за да не презарежда през лятото. Напрежението спада с температурата.

 

Уреда на таблото е свързан на калпаво място и показва различно при различно включени консуматори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен дали е топло или студено на включено парно,фарове,реотани напрежението не трябва да пада под 13,8V пада ли под тази стойност имаш проблем с динамото.Под 13,8V даже не искат гаранция да дават за акумулатор

Редактирано от ico1557
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С рециклиран алтернатор Валео съм, нов реле регулатор, нов ротор и нова демпферна ролка за ремъка.При загрял двигател показанието ми е 13.8V. , когато е студен 14.2V.Защо обаче, като го натоваря с всички консуматори, винаги ми дава 13.8V. независимо дали съм на 800 или 2000 оборота, не би ли трябвало да качва при по високи обороти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми и аз не бях чувал едно време. Има термокомпенсация в регулатора за да не презарежда през лятото. Напрежението спада с температурата.

 

Уреда на таблото е свързан на калпаво място и показва различно при различно включени консуматори.

Само че при изправна охладителна система, мотора си е все на 90 гр. лете и зиме. Как разбира че се е променил сезона, за да прави термокомпенсация?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата че системата е древна и глупава. Следи се не сезона а температурата на корпуса на алтернатора (по точно на самия реле-регулатор). Идеята е че като е студено времето и алтернатора е студен и дава 14.40 волта. По този начин предпазват акумулатора от презареждане през лятото. На новите коли от нам коя си година вече има по-интелигентен мениджмънт който варира зарядното напрежение по сложна логика в зависимост от навиците на шофьора.

Има и регулатори без термо компенсация но не знам кои. На БОШ са със налична такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си отворя капака и пипна алтернатора, пари като мотора, може би не чак толкова, но все пак корпуса е алуминиев, и няма как според мене мотора да е 90 гр, а хванатия за него алтернатор да е студен. Имам инфрачервен термометър, може да мерна корпуса колко градуса е като загрее добре мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де. Колкото на мотора е температурата. Особено през лятото. През зимата е по-студен. Но какво от това?

Такава е била схемата по онези години. Това е положението. Явно работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяйте, че има два вида регулатори - на 13.8 и на 14.4. Виж първо на самия блок колко ти пише, че ако си с първия посмъртно няма да стигнеш 14V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години на всички! Та смених регулатора,но напрежението падна с 1 волт при включени фарове стана някъде 12 и нещо.Викам си какво става тука,ошкурих клемите сложих си пак стария регулатор никаква промяна.В крайна сметка проблема излезе в плюсовия кабел,който излиза от алтернатора.Като мерихме напрежението при алтернатора беше точно 13.8 ,при клемите кляка на 13.4 ... Още не съм го сменил,но мисля,че наистина е там проблема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...