Jump to content

Спирате ли си климатрониците преди да спрете и изгасите колата


Pagemakerboy

Recommended Posts

От доста години на всички коли, които съм карал, по съвет на майстор, си спирам климатроника лятото поне 500 метра преди да паркирам колата и после изчаквам (не винаги) 30 секунди преди гасене на мотора.

Често градско не го и ползвам, не толкова, защото не е много полезно за него да висиш по светофарите и задръстванията, колкото в нашия град разстоянията не са особено големи и докато почне да се охлажда стабилно колата и трябва да спирам. Аз си го обяснявам, че като спираш компресора чрез спирането на климатика, в последните 500 метра преди паркиране допринасяш за охлаждането на двигателя най-малкото, вместо да държиш всичко пуснато.

Та, чудя се дали този мой навик за спиране на климатроника реално носи някакви ползи за живота на компресора, четох за ползи относно образуването на неприятни миризми, макар че нито в Аудито, нито в Пасата ми е мирисало, докато в Мерцедеса мирише на яйца, но той се кара доста рядко и още по-рядко от мен.

Има ли реален смисъл от операцията "спиране на климатроника минута - две преди паркиране".

 

П.П. И още нещо ми хрумва - защо е опасно да се пусне климатика на кола в движение и особено ако е понастъпана по-сериозно? Може да се счупи компресор заради внезапното развъртане, така си го обяснявам, но прав ли съм?

 

Това на няколко места го срещам като възможност за проблем?

Редактирано от Pagemakerboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах навика да спирам компресора, за да не се образува мухъл. Напоследък ми писна да сменям копчета, понеже покритието се е скапало от ръчкане и си карам на климатроник 24/7.

Не съм чувал работата на компресора да влияе на охлаждането, нали затова перките се включват заедно със компресора.

Не съм чувал и да има проблеми със включване на компресора със високи обороти.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам нонстоп на климатроник,не го спирам никога,дори и 1 километър да мина.Последните 6 години така процедирам,оттогава имам климатроник,и не е имало проблеми досега.И доколкото знам за А6 2002 компресора е зацепен постоянно и се върти като запалиш колата,така че колкото навърта двигателя,толкова и компресора.За А6 2005 предполагам да е по същия начин.За климатика единствено са ми казвали,че е хубаво да измиеш радиатора отпред веднъж в месеца лятото,с маркуча,или на автомивката по отдалеч,и това е .И съм нямал 6 години и 2 коли никакви дертове с климатиците.Пускал съм го и в движение,и съм го спирал,като минавам някакви планини,да подишаме планински въздух.

Редактирано от koceg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

компресорът е зацепен постоянно и се регулира с клапани дали да прави налягане.

Обаче си е допълнително загряване като го пуснеш да охлажда, защото въздуха, който отива в радиатора с антифриза първо минава през климатичния и се загрява, т.е. влошава охлаждането, особено в града, където са ниски скоростите.

 

Ако си перфекционист е добре да го спираш най-вече, за да се загрее изпарителя и да не се образува конденз и да се обравят мухъл и други екстри там след като загасиш и после да мирише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип си има защити,просто при рязко даване на всичката газ компресора изключва според оборотите.

Ако искаш си го включвай и с 200 ,системата си знае работата така да се каже.

Иначе го пускам малко след тръгване

И го спирам малко преди да спра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

компресорът е зацепен постоянно и се регулира с клапани дали да прави налягане.

Обаче си е допълнително загряване като го пуснеш да охлажда, защото въздуха, който отива в радиатора с антифриза първо минава през климатичния и се загрява, т.е. влошава охлаждането, особено в града, където са ниски скоростите.

 

Ако си перфекционист е добре да го спираш най-вече, за да се загрее изпарителя и да не се образува конденз и да се обравят мухъл и други екстри там след като загасиш и после да мирише.

Колегата правилно е споменал :)

"Ако си перфекционист е добре да го спираш най-вече, за да се загрее изпарителя и да не се образува конденз и да се обравят мухъл и други екстри там след като загасиш и после да мирише."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро смених цялата климатична инсталация / компресор, дехидратор, промивки, масло, фреон/  и майстора каза,че няма никво значение дали ще спирам работата му преди да загася колата. Единствено каза,че е много лошо за компресора да се пуска при високи обороти да зацепва. Вътре имало клапани,които трябвало да зацепят адски бързо ако е на високи обороти и скъсява живота им драстично ако се прави често. Иначе за охлаждане, влага и така нататъка нищо не ми е споменал.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И после тема, че в колата смърди на зла гад при пуснат климатик. :hilezh: Като се спре малко по рано климатика се изсушава и не се завъждат плесени от влагата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като съм се качвал в чужди коли, където не го спират се усеща мирис на влага като тръгне вентилатора. Не че и на чуждите го спирам, само на моята.

 

Но при старите компресори със съединител е задължително само на празен ход да се пуска и спира.

 

От много високи обороти и рязка промяна се поврежда и без да го пускаш и спираш. най-често превърта ролката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как така ни е постоянно зацепен компресора? Нали вътре някакви масла се въртят, отделно се вдига консумацията на гориво.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така са го измислили. Може би е по-добре, защото не се усеща кога работи. А моя е със съединител и като го пусна като че ли съм закачил ремарке.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресори гърмят и когато климата е включена,но се направи як кикдаун и става страшно.

Това за тунинг кошари.

Просто не смогва на рязкото увеличение на оборотите.

Дори и при стоков автомобил,ако свалиш на 2ра и изцедиш колата,за да изпревариш примерно,би трябвало да се изключва сам компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караш без кора под мотора и нищо не загрява лятото...Фреона и маслото се сменят принципно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не спирам,и според мен няма голямо значение.Не ми мирише в колата на нищо,освен на цигари :)Аз ако го спирам климатроника лятото  500 метра преди да спра,ще излизам като след баня от колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спирането кой както му падне, но за пускането е добре колата да е на свободна или ниски обороти. Иначе аз превключвам на ECON за 20-30 секунди преди да загася.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С променливо натоварване е компресора леко тръгва и после засилва, гледайте му duty cycle-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре това за пускането при висока скорост толкова ли вреди?

Не вярвам германския инженер да не го е измислил, иначе за спирането поне 100м преди да спра, или изчаквам колата 10-15с. не знам защо го правя, нито дали вреди или не... просто навик. Пускам го, когато си поискам

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време бякой беше казал за еди пич на ГМ Димитров дето сменя масло и фреон.. Може ли контакт на човека, понеже там където беше вече няма нищо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко е това.

На ъгъла на ГМ Димитров и Драган Цанков. До стъклата

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...