Jump to content

Въпрос за Audi A3 8P 1.8Т и 2.0 TFSI


Recommended Posts

Здравейте колеги .

 

Спрял съм се на Audi A3 8P бензинов двигател , по-специялно на тези два вариянта : 1.8T (TFSI) и 2.0 TFSI , както и на ръчна скоростна кутия .

 

Ето линкове към две конкретни обяви:

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi? topmenu=1&act=4&adv=11444400046314930&slink=cguvt5

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi? topmenu=1&act=4&adv=11453224751078884&slink=cguvt5

 

Не съм добре запознат с марката , така че всякакво мнение и препоръки по конкретните обяви както и общо за модела и тези два двигателя ще ми е от голяма полза .

 

Благодаря предварително .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата двигателя са като цяло стабилни, като обаче и при двата има случаи на проблеми с веригата и обтегача (които могат да бъдат и фатални в определени случаи). Рискът при тези двигатели обаче е значително по-малък от колкото при 1.4 TFSI, който нашумя с този проблем. 

1.8 TFSI е осезаемо по-икономичен, 2.0 TFSI пък предлага малко повече динамика.

Всички TFSI горят известна доза масло - това е нормално, стига да е в разумни граници. Между смените при всички положения ще ти се налага да доливаш. Просто при TFSI е така и не говори непременно за проблем. 

 

Повече за модела и двигателите му можеш да прочетеш ТУК.

 

За двете обяви не може да се каже много, но:

 

2.0 TFSI-то не ми вдъхва никак доверие - неоригинални стопове сложени хамалски (забележи и съответната сигнализация на таблото за изгорели крушки!), сменяни предни дискове на спирачките с незнайно какво, ауспуха или поне накрайниците му, които се виждат са неоригинални (и там е пипано очевидно), километрите предвид цената също няма как да са реални..... Предвид това какво и как е пипано по нея можеш да си извадиш извод и от кой и как е карана...

 

Километрите на 1.8 TFSI-то предвид цената и екстрите също ме съмняват малко, иначе тя изглежда съвсем прилично на снимките, всичко си и е стоково. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ти е казал колегата, за S3 8PA в добро състояние ще трябва да добави още доста хилядарки ;) В Германия почват от около 15-17 000 евро нагоре и то разбира се тези на доволен пробег...

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия и точен отговор рЕдолюбец . 

 

При един бърз сърч изглежда че  има проблеми с веригата , но както ти каза не e толкова чест  както при 1.4 TSI . Ще трябва да се поровя по обстойно ...

А двигателя 2.0 TFSI същия ли е както при Golf Mk5 GTI ? Че за него успявам да намеря повече инфо в мрежата

 

Относно S3 sportback , определено цените са различни  в посока нагоре  :) иначе е чудна .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е същия като при Г5 ГТИ. Общо взето както е написал редолюбеца, освен разхода на масло (400-500мл на 10 000км), няма кой знае какви драми.

 

1.8ТFSI бих ти препоръчал да го избегнеш.

 

2.0Т защо не потърсиш quattro?

 

Иначе тази изглежда доста по-добре от колкото тия от линка горе, DSG, подгрев, нави -  http://www.mobile.bg/11450813656355613

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

400-500 мл. на 10 000 км е никаква консумация, това би означалаво, че не трябва да се долива между смените. Обикновено консумацията на масло при TFSI се движи в интервала 1 до 3 литра на 10 000км. и това не е ненормално (според Ауди всичко дори под 5 литра на 10 000км е в рамките на толеранса, но това вече е екстремно). Има и изключения в двете посоки, но това е масата.

А защо да избягва 1.8 TFSI? А защо не 1.8 TFSI Quattro?

Разликата между двата (1.8 и 2.0) не е толкова голяма. 2.0 TFSI има малко повече кик. 1.8 TFSI е по-новия от двата и по-оптимизиран от към разход, не се нуждае непременно и от 98.

2.0 TFSI има 30 Nm по-висок върт. момент, но постига максималния си въртящ момент едва при 1700 оборота, а максималната си мощност едва при 5100 оборота. Тези неща са значително подобрени при 1.8 TFSI, макар и стойностите там да са малко по-ниски. Т.е. кяра от допълнителната мощност при 2.0 TFSI идва едва от 4500 оборота нагоре. 

 

Ето графично сравнение от 0-100. Оранжевата линия разбира се е 2.0 TFSI, черната - 1.8 TFSI (и двете Sportback, и двете ръчни ск.):

U3Vocok.jpg

 

И двата двигателя обаче са добър избор.

 

П.с. както всички други FSI двигатели от това поколение, и двата двигателя страдат от нагар по клапаните, който зависи силно и пряко от прбега, качеството на ползваното масло, интервала му на смяна и качеството на ползваното гориво. От тази гледна точка ако човек има избор е хубаво да се избягват коли на голям пробег и такива сервизирани изцяло само нa LongLife интервали (до 30 000км с LongLife масло)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя приятел иска за Audi S3 Sportback

25000 лева което си е направо оферта като се има в предвид,че е 2010 година.Лошото поне за мен е че е ръчна кутия и затова не я взех,но има хора който обичат ръчка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той че 1.8тфси е по-новия мотор е вярно, но разликата в разхода поне реално не е кой знае колко голяма и си струва тея под 2лв отгоре на 100км...според мен.

1.8тфси 8.24/100

2.0тфси 9.38/100

А ако се филтрират само ръчките, става точно 1литър...

Разликата във вървенето -  6.4 сек. по-бърз 80-180км/ч в доускоренията, разликите също не са хич малки.

Тея 200рпм-а за пиковия въртящ са логични за по-голямо турбо докато напълни, а и при равни обороти пак ще има предисмство, просто ще е по-малко.

Edit: Поразгледах им графиките тези 30нм ги има консистенстни от 1700-5000оборота, така че ползата от тях, ще е в целия този диапазон, не само над 4500.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.8 TFSI обаче макс. върт момент почва от 1500 оброта. Максималната мощност достига още при 4500 оборота (спрямо 5100). 

Няма спор, че 2.0 TFSI е по-пъргавия, но разликата не е толкова голяма, колкото човек би очаквал базирано само на мощността и върт. момент поради по-оптимизирания, по-нов 1.8 TFSI. Предвид и по-ниския разход според мен заслужава доста внимание. Предлага се също с Quattro ако това е критерия.

 

Също е важно и какво се сравнява - още по-новия 1.8 TFSI на ЕА888 база, който се слага от фейслифта на модела е още по-оптимизиран. 

Ето разликата в разхода между по-стария и по-новия:

 

2jIx6o5.jpg

 

Всъщност и 4500-те оборота за максимална мощност важат само за по-новия 1.8 TFSI. По-старият (BZB) достига макс. мощност при 5000 оборота). Съответно при по-новия времето 0-100 е редуцирано още малко. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да идва макс мощност на по-ниски обороти понеже е 160кс, а не 200.

Въртящия на 2л е 280nm до 5000прм-а, а 1.8 има 250 до 4500 и след това започва пада и пъкането и нямане на повишение на мощността.

За сравнение 2л при 4500 има близо 180кс, а не пика от 160кс на малкия, както казах навсякъде върви повече, просто след 4500 става доста повече. По цялата крива има поне 30нм повече...които при 2000оборота са 8.4кс, при 4500 са 19кс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да идва макс мощност на по-ниски обороти понеже е 160кс, а не 200.

 

Не мога да се съглася, че е "нормално" по простата причина, че първия 1.8 TFSI (BZB) постига своите 160 PS именно при 5000, а не 4500. По-новият е съответно оптимизиран да го прави при 4500... нещо, което при 2.0 TFSI никога не е пипано. А че има по-висока мощност - имах си аз, все пак има 40PS повече максимална мощност. Това, което се опитвам да изтъкна обаче е, че както и ти посочваш в твоя пример разликата в мощността при 4500 оборота не е 40PS, a 20PS. Аналогично е и по-надолу. Или с 2 думи общо погледнато ралзика между 1.8 TFSI и 2.0 TFSI категорично има, но не и такава, каквато човек би очаквал предвид 40PS разлика в мощността поради различните характериситки на разгъването на тази мощност. Тук сравнявам обаче подобрения EA888 1.8 TFSI с 2.0 TFSI. При първия 1.8 TFSI разликата спрямо 2.0 TFSI е малко по-голяма. ю

 

От там нататък идва въпросът дали тази реална разлика оправдава литър на 100 по-висок разход при 2.0 TFSI. Това вече всеки сам трябва да прецени. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да в единия случай имат по-високо налягане и/или по-голяма турбина в другия мощността идва от оборотите с по-ниски налягания. Така както ги описваш моторите това е, без значение кое и как идва обаче и двата са по-слаби от 2л, просто единия е повече слаб :)

Да разликата преди 4500 е по-малка, като процентно съотношение обаче е близка, въпроса е че след 4500 големия надува и над 5к, когато се ползва потенциала на мотора си е 40кс по-мощен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят не прави автомобила, макар и да е важен. Иначе нямаше да има Ауди и всички щяхме да караме Шкода или Сеат. За това викам да се ограничим до заданието на Форума и Темата - Ауди А3 8P. ;) Аз също не бих заменил купе за двигател.

DStealth - вече можем да си стиснем ръцете :) Над 4500 оборота 1,8 поддържа мощността от 160PS, докато 2.0 я разгъва още до максималната и чак тогава реално излиза полека лека с 40PS напред (реално чак сравнявайки 5100 оборота при единия и другия се достига максималната процентова разлика в мощността, но не и преди това)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как разбираш, колко върви един мотор на или под 4000рпм-а(последна предавака и кик-даун ли), малко по дизелски разсъждаваш. Единия от 5000 до ограничител има 200кс, другия почва да тъпче и да пада мощността след 4500 и то от 160кс. Просто когато се използва мощността като се настъпи колата си е толкова по-мощна, останалото е как да кажа...успокоение, че по-слабия мотор е някъде по-малко слаб :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, далеч не разсъждавам дизелджииски, тъй като не съм привърженик на дизела :)

А как реши, че мощността "пада" след 4500 оборота? Такова нещо няма... максималната мощнсот се поддържа до червено. Максималната скорост и при двата двигателя се достига при над 5000 оборота.

Fcz7yL8.jpg

(графиката е при това на първото поколение 1.8 TFSI с макс. мощност при 5000 оборота, вместо 4500)

 

Тъкмо стигнахме до едно и също заключение сравнявайки обективните фактори, сега отново субективно твърдиш нещо различно :)

До колкото мога да смятам, 2.0 TFSI има 25% по-висока мощност от 1.8 TFSI. Това е много хубаво на теория, само че поради това, че 1.8 TFSI е по-нов и по-оптимизиран двигател, тези 25% разлика присъстват едва от 5100 оборота нагоре! Ще го отречеш ли?

При 4500 оборота например разликата в мощността е едва наполовина - 12,5% При по-ниски обороти - в най-добрия случай толкова. От 0 до 50 км/ч ускорението е на практика еднакво. Разликата в разхода на гориво пък е литър и нагоре. Това са сухите цифри, пък всеки да ги тълкува както иска. 

И пак казвам - не споря, че 2.0 TFSI е по-пъргавия двигател, споря единствено в измерението, тъй като 40PS разлика звучи доста, а на практика разликата е много по-малка в 80% от оборотния диапазон. Предвид пък 20% по-висок разход на гориво при по-мощния, мисля, че и двата двигателя имат своите достойнства :) Това е всичко :)

 

P.s. Един хубав пример за това какво се постига чрез оптимизация на даден обем двигател е, че 1.8 TFSI в новото А3 8V със 180 PS реално е изравнен като характеристики  с 2.0 TFSI в А3 8P... въпреки по-малък обем, въпреки 20PS по-ниска мощност. Просто я развива доста по-ефективно. 1.8 TFSI в A3 8P е междинно стъпало към това, особено ЕА888 версията. Неслучайно 2.0 TFSI в A3 8V вече не съществува. (единствено в S3 8V с разбира се други характеристики)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не са реални параметри на мотора, а хартиени от производителя, погледни измервания.

Няма какво да спорим, разликата е мин 30нм през целия диапазон, което е от под 10 до над 40кс към ограничителя.

Линка в Zperfs който дадох има измерени 5-а и 6-а предавка 80-120 доускорения на 6 това трбява да е някъде към малко над 2к оборота...ами на теория разликата е ~8кс, на практика едната кола ускорява за 9сек другата за почти 12...няма как да кажеш на черното бяло или че разликата е минимална, между двата мотора, дали за всеки си струва 1л отгоре гориво вече си е въпрос на лична преценка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от спор,всеки по-голям мотор в еднакво купе е по-добрия,и като показатели,и като среден разход на гориво.

На хартия е едно,но реално излиза друго.

Турбомотор се взима за да се наляга,няма как,това не е 1.6.

То и S3/8V/ отново ползва 2.0 TFSI,но е друга тема.

 

Вече автора каквото желае,това ще вземе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5-та и 6-та предавка?  :lupe:

Кой разсъждава по дизелски сега?  :magic:

 

T.e. твърдиш, че максималната скорост която се достига при грубо 6000 оборота на 5-та всъщност е постигната с по-малка мощност поради спад в мощността след 4500 оборота? Как става това - въздушното съпротивление расте експоненциално, мощността според теб пада.... и скоростта расте? Това е една доста интересна теория  :gruebel:


Няма смисъл от спор,всеки по-голям мотор в еднакво купе е по-добрия,и като показатели,и като среден разход на гориво.

На хартия е едно,но реално излиза друго.

 

Ето какво излиза реално, според статистиката на spritmonitor.de на база на реални потребителски показания (броят им е най-вляво):

 

1.8 TFSI:

toG11WU.jpg

 

2.0 TFSI:

dWQlb0I.jpg

 

или с 2 думи - средно 1,6 l/100 реална (не на хартия) разлика в полза на 1.8 TFSI. Дори при минималния случай (демек икономично каране) разликата е над 1 литър. При натискане - над 2 литра. 

 

Иначе и аз мисля, че изложихме нещата от всички гледни точки достатъчно добре за автора, той ще си прецени :) Аз харесвам и двата двигателя, няма да сгреши с който и да било. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай графики преди да говориш, реално измерени. Поддържа от 4500 до 5700-800 след това пада на въртящия е по-голям от повишението на оборотите и мощността пада, макар и малко. На края на 6500 1.8 има 160нм или ~150кс, а 2.0 към 220нм и 200кс..разгледай сайтове, които са ги мерили реално, а не хартиените анонси на Ауди.

Това за 5 и 6 ти го дадох, като пример, понеже твърдиш че до 50 или пам 2-3к оборота били едва ли не еднакви моторите...ами не са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят не прави автомобила, макар и да е важен. Иначе нямаше да има Ауди и всички щяхме да караме Шкода или Сеат. За това викам да се ограничим до заданието на Форума и Темата - Ауди А3 8P. ;) Аз също не бих заменил купе за двигател.

Мисля, че достатъчно ясно изразих мисълта си, за да е необходимо да ме репликираш с безкрайно ясни неща ;). А полезността и релевантността на споделеното от мен може да определи автора на темата, не е нужно да се явяваш цензор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По колонка на бензиностанцията друго излиза.

Във вървежа не могат да се мерят грам.

За 2 литра гориво между двата,както показваш,за мен лично не си струва икономията,пак казвам-за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горните данни са именно по колонката на бензиностанцията. Сайтът изчислява среден разход спрямо изминати километри и заредено гориво, а не спрямо показанията на борд компютъра. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...