Jump to content

Разглобяване и почистване на фаровете на Ауди 100 С4, бензиново(без лупите!)


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

Единия ми фар беше Депо, дразнеше ме и с купих Хела. Реших, така и така ще свалям единия фар, защо да не сваля и другия и да почистя рефлекторите, както и да измия стъклата на фаровете.

А, и едни бели мигачи ми се въртяха като идея в главата :bia:

1. Така, започваме с махането на мигача. Бъркаме от към гърба на фара и натискаме с пръст или с отверка палчето, за да освободим мигача. След което просто го издърпваме навън

o633297126842656250.JPG

2. Следва махането на мигача- отвиваме фасунгата от мигача (само да ми падне незнайния майстор, който беше творил с тиксо по едната фаснуга!!! :gmorning: )

o633297127046562500.JPG

3. Отвиваме винтчето с плоска глава, което държи декоративната лайстна под фара внимавайте да не го прецакате, аз доста се поизпотих, докато успея да развия едното)

o633297127202812500.JPG

4. Махаме лайстната под фара и развиваме внимателно двата винта под фара. Желателно е да се ползва отверка с магнитен връх, понеже аз изпуснах единия винт и си припомних доста псувни, които бях забравил, докато успея да видя къде точно е паднало и да го извадя :hilezh: :

o633297127345937500.JPG

5. Отвиваме горните два крепежни винта, като леко придържаме отдолу фара, понеже нищо не го държи и може да се счупят горните 'ушички' на фара.

o633297127529687500.JPG

6. Издърпваме леко фара навън, за да се покаже буксата с гуменото маншонче и метална скоба. Хващаме внимателно с клещи скобата и просто я издърпваме нагоре. Може и да подпъхнем с отверка, като внимаваме да не загубим скобата:

o633297127729687500.JPG

7. Повтаряме манипулацията и за другия фар, събираме и поставяме настрани винтчетата, мигачите, лайстните и фаровете, като внимаваме да не сгазим/ритнем/загубим нещо :hilezh: :hilezh:

Ако колата ви изглежда така, значи дотук се справяте чдесно!

o633297128743750000.JPG

8. Вземаме двата фара и ги носим вкъщи:

o633297131263437500.JPG

9. Махаме задния капак на фара, както и крушката, габарита може да се остави- не пречи:

o633297132692656250.JPG

10. Ако фара ви е с електрическо регулиране, завъртате моторчето на дясно(следвате стрелката, която сочи за развиване :bia:).

Следва смело дърпане докато извадите моторчето:

o633297132759218750.JPG

11. С помощта на плоска и тънка отверка избутвате 'пъпките' на гуменото уплътнение около фара и внимателно го издърпвате навън:

o633297132827031250.JPG

12. Следва свалянето на щипките, които крепят стъклото.

Пак с помощта на тънка плоска отверка подпъхваме под всяка щипка от към пластмасовия корпус, а не от към стъклото!

Сваляме 8- те щипки от фара:

o633297133031093750.JPG

13. Внимателно със същтата тънка отверка почваме да отделяме стъклото от корпуса. Не се притеснявайте, ако тръгне да излиза с излоационната лента- после тя се отделя много лесно и не се наранява:

o633297133181562500.JPG

o633297133269531250.JPG

14. Сваляме никелираната пластмасова рамка около рефлектора, като леко я издърпваме в 4- те ъгъла(виждат се крачетата, които я държат за корпуса, можете и тях леко да натиснете надолу при дърпането):

o633297133364687500.JPG

15. Стигаме до спорната част. Тук вече си решавате на своя отговорност- почистването на рефлектора. Аз лично го почиствам с кърпички за монтор/ТВ дисплеи.

Възможно е да повредите повърхността на рефлектора, аз лично така съм почиствал един комплект фарове и нямах грижи, затова почистих и тези рефлектори така:

o633297133440312500.JPG

16. Измиваме всички уплътнителни ленти, рамката около рефлектора, стъклото, капака, забърсваме корпуса с мокри кърпички и оставяме всичко близо да радиатора, за да изсъхне:

o633297133516250000.JPG

17. Сглабяме фара внимателно по обратния ред, особенно внимаваме със слагането на машинката за ел.регулиране. Препоръчвам да я сложите преди да сложите стъклото!

Друг полезен съвет- когато 'щраквате' щипките, сложете да легне страната от към стъклото и натискайте от страната на корпуса- за всеки случай.

o633297133607812500.JPG

18. Монтираме фара, като:

- първо го захващаме отгоре с двата крепежни винта

- после завиваме долните два винта- силно препоръчително с отверка с магнитен връх, въоръжете се с търпение, не е сложно, но е изнервящо

- щракваме буксата на фара, слагаме и скобата

- чак сега слагаме буксата на мигача и внимателно го вкарваме в улеите на фара и калника, за да легне плътно

- слагаме лайстната под фара и я завиваме

- пробваме дали всичко свети

- монтираме и другия фар

- отиваме да ни регулират светлините!

19. Мдам, знаех си, че съм забравил нещо :P :P :motz:

o633297152765312500.JPG

o633297152833750000.JPG

П.С. ще сложа снимки и с двата фара и почистени халогени, но ще е най- рано утре, защото не ми се ровеше по тъмно ;)

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега къде точно си сложил габарита в мигача че свети така равномерно и каква крушка си използвал .

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... че свети така равномерно и каква крушка си използвал .

:multi:

Хм, мигача си е само мигач, просто на снимката се хванал докато свети :)

Едната тайна е, че...забелязах, че след като се махне машинката за ел.регулиране, след това е почти невъзможно да се 'щракне' в леглото, в което влиза, без да се свали стъклото и с ръка да си помогнем.

Съответно рефлектора "клюмва" :musik: надолу, въпреки, че не се клати и фара не свети равномерно. След като отстраних това, нещата си дойдоха на местото, крушките са си съвсем стандартни- Филипс на габаритите и две различни(усеща се на десния фар, че е малко по- различна)- Филипс и Нарва. Ще си сложа нови Осрам и ще пусна пак снимки. Аз никога не слагам по- мощни крушки, за да не съсипя рефлекторите.

Втората тайна са релетата на фаровете :meeting:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да кажа че фаровете с лупите се разглобяват по абсолютно същия начин. Разлика има само накрая при разглабянето на държачите на лупите и крушките. Интересно ми е дали някой знае място където грамотно и с уред да регулират фарове??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, мигача си е само мигач, просто на снимката се хванал докато свети :)Едната тайна е, че...забелязах, че след като се махне машинката за ел.регулиране, след това е почти невъзможно да се 'щракне' в леглото, в което влиза, без да се свали стъклото и с ръка да си помогнем.Съответно рефлектора "клюмва" :musik: надолу, въпреки, че не се клати и фара не свети равномерно. След като отстраних това, нещата си дойдоха на местото, крушките са си съвсем стандартни- Филипс на габаритите и две различни(усеща се на десния фар, че е малко по- различна)- Филипс и Нарва. Ще си сложа нови Осрам и ще пусна пак снимки. Аз никога не слагам по- мощни крушки, за да не съсипя рефлекторите.Втората тайна са релетата на фаровете :meeting:
Нямаш ли крушка за габарит в мигача ?
Искам само да кажа че фаровете с лупите се разглобяват по абсолютно същия начин. Разлика има само накрая при разглабянето на държачите на лупите и крушките. Интересно ми е дали някой знае място където грамотно и с уред да регулират фарове??
Колега аз съм със същите фарове , минах и аз през тази процедура за регулирането заставаш на 15-на метра от някоя стена и ги регулираш .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То така със заставане с/у стена и баба знае. Има обаче определени изисквания за височината на светене. Знам че десния фар трябва да бие леко в дясно и т.н... Освен всичко това ръчната настройка на каква позиция на електрическото регулиране трябва да се направи??... Знам че има правила за тези подробности, но не знам в кой сервиз ги знаят !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То така със заставане с/у стена и баба знае. Има обаче определени изисквания за височината на светене. Знам че десния фар трябва да бие леко в дясно и т.н... Освен всичко това ръчната настройка на каква позиция на електрическото регулиране трябва да се направи??... Знам че има правила за тези подробности, но не знам в кой сервиз ги знаят !!!

Има специални машини на HELLA , иначе аз ги дигах докато започнаха да ми присветкват , след това ги върнах малко и сега всичко е OK .

Лупестите фарове правят ясно отчетлива черта събрах ги в една линия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата отвсякъде е за златния фонд.

Редактирано от sokola
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо ги пишете тези теми.. тва скоро може някой да обяснява как се сипва бензин в колата :rolleyes:

На всички коли от това поколение фарответе и мигачите се разглобяват по един и същи начин!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега един въпрос и от мен, можеш ли да почистиш огледалните повърхности на рефлектора и лупите с мокри кърбички или е опасно хрома да не остане на тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега един въпрос и от мен, можеш ли да почистиш огледалните повърхности на рефлектора и лупите с мокри кърбички или е опасно хрома да не остане на тях?

Четох много преди да се реша първия път да почиствам рефлектора- някои даже смело под чешмата са го мили и му нямаше нищо. Важното е да не е тръгнал да се бели хрома. Ако няма навдигнато и/ или обелено, според мен опасност няма. аз лично си ги забърсах и двата рефлектора и на предишната кола, и на тази и нищо не остана по кърпичката :hilezh:

Що се отнася до лупите- халогените ми и двата бяха много мръсни отвътре, единия имаше миниатюрна пукнатинка на стъклото- кокото да влиза влага- съответно ги хванах и смело ги измих с разтвор от прах за пране и препарат за стъкла, после с топла вода и ги изсуших и нищо не им стана, освен че блеснаха като нови. Това го направих толкова смело, понеже преди това го тествах на един счупен халоген :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Бурни аплодисменти и огромно БЛАГОДАРЯ за много добре написаното направи си сам. :dance:

Искам само да доуточня че скобата на буксата на фара която предлагаш да се издърпа навън (снимката с клещите) при моето Ц4 (А6) всъщност се натиска надолу (обратната посока на издърпването) и като се задържи надолу буксата се издърпва навън. По този начин като се извади буксата скобата си стои на нея и няма опасност да се изгуби. Монтажа е по обратния ред натискаш скобата с палец включваш буксата и отпускаш скобата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...