Към съдържанието


Снимка
* * * * * 2 Гласа

Автоматични скоростни кутии


  • Моля влезте във форума за да отговорите
171 отговора в тази тема

#1 Nikieva

Nikieva

    User

  • Members
  • 4116 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Плевен
  • Kaра:Audi A4 B6 1.9Q

Публикувано 08 септември 2008 - 19:58

Абе не съм наясно изобщо какво е "автоматика",както мисля и други членове на форума.
Ако може някой да обясни,да копира,или да прикачи чертеж или илюстрация,да разберем какъв е принципа на действие.

#2 BioFit

BioFit

    User

  • Members
  • 19 Мнения:
  • Kaра:audi 100

Публикувано 02 октомври 2008 - 07:06

а също несъм на ясно с автоматиката но пък за сметка на това карам автоматик и съм разглабял автоматична скоростна кутия :flipoff: ама още се мъча да я зглобя такаче ако някои има няква литература да дава насам

#3 alexvan

alexvan

    Алекс

  • Members
  • 11497 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:Audi

Публикувано 02 октомври 2008 - 20:39

Защо много хора на думи с две И на края слагат и-кратко?
Кутии е правилната дума.

#4 Nikieva

Nikieva

    User

  • Members
  • 4116 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Плевен
  • Kaра:Audi A4 B6 1.9Q

Публикувано 02 октомври 2008 - 20:55

Мерси за корекциятата ти!
Някой нещо по темата?

#5 viessman

viessman

    User

  • Members
  • 1282 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:ауди

Публикувано 05 октомври 2008 - 10:05

Мерси за корекциятата ти!
Някой нещо по темата?

ЦЪК!

С мишката може да сменяте скоростите посредством скоростния лост! :hilezh:

#6 Nikieva

Nikieva

    User

  • Members
  • 4116 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Плевен
  • Kaра:Audi A4 B6 1.9Q

Публикувано 05 октомври 2008 - 18:01

Благодаря!!! :hilezh:

#7 nmm

nmm

    Nikalaj4o

  • Audi Club BG Member
  • 7229 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Плевен
  • Kaра:танк

Публикувано 10 октомври 2008 - 14:09

За да не пускам нова тема, искам да попитам всички с автоматици, дали ползват ръчната винаги когата остават колата на Р(аркинг).
Аз ръчната не я закачам почти, но няколко човека ми казват да я ползвам, иначе съм щял да прецакам заключването. Според мен би трябвало брата немец да го е направил така че да не се чупи така лесно и ръчна да се ползва само при паркинг на зверски наклони, ама да ви попитам, че то и книжка нямам да прочета поне :steinigung:

#8 viessman

viessman

    User

  • Members
  • 1282 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:ауди

Публикувано 10 октомври 2008 - 16:51


Аз винаги я ползвам! Просто е въпрос на навик! И по принцип съм чел, че не само че е препоръчително, а е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се използва!.
А дали ще прецакаш нещо - нямам представа!

#9 Fory

Fory

    Turbo Maniac

  • Members
  • 8512 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Interests:Всички са невежи но в различни области
  • Kaра:Аudi А6`00 2,5TDI

Публикувано 17 октомври 2008 - 11:30

Как работает АКП

http://www.upsolute...._article_id=309

#10 LiuboG

LiuboG

    User

  • Members
  • 792 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:гр. Варна
  • Kaра:C4 2.6-V6-автоматик

Публикувано 18 октомври 2008 - 21:31

За да не пускам нова тема, искам да попитам всички с автоматици, дали ползват ръчната винаги когата остават колата на Р(аркинг).
Аз ръчната не я закачам почти, но няколко човека ми казват да я ползвам, иначе съм щял да прецакам заключването. Според мен би трябвало брата немец да го е направил така че да не се чупи така лесно и ръчна да се ползва само при паркинг на зверски наклони, ама да ви попитам, че то и книжка нямам да прочета поне :rolleyes:

Колега , по принцип заключващия механизъм за паркинга е много здрав, но е препоръчително да дърпаш ръчната когато спираш на наклон, иначе ако си забелязал много здраво изчатква откъм предницата като изкараш лоста от P. Най - добре като тръгваш( при наклон) първо да превключиш на R или D, и след това да пуснеш ръчната, така не се натоварва механизма.

#11 IVO

IVO

    антидизелист

  • Members
  • 5503 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:А4

Публикувано 19 октомври 2008 - 13:48

Колега , по принцип заключващия механизъм за паркинга е много здрав, но е препоръчително да дърпаш ръчната когато спираш на наклон, иначе ако си забелязал много здраво изчатква откъм предницата като изкараш лоста от P. Най - добре като тръгваш( при наклон) първо да превключиш на R или D, и след това да пуснеш ръчната, така не се натоварва механизма.


На моята кола не може да се премести лоста, ако не е натисната спирачката. Мисля че целта е точно това което казваш. :hilezh:

п.п. Между другото ми направи впечатление, че ако не е натисната спирачката, ръчната /при мен е електро-механична/ не се изключва.

#12 danvan

danvan

    бу-колобър

  • Members
  • 1636 Мнения:
  • Gender:Not Telling
  • Location:София
  • Kaра:audi

Публикувано 19 октомври 2008 - 21:00

На моята кола не може да се премести лоста, ако не е натисната спирачката. Мисля че целта е точно това което казваш. :gruebel:

п.п. Между другото ми направи впечатление, че ако не е натисната спирачката, ръчната /при мен е електро-механична/ не се изключва.

И при мен е така, това не е свързано с автоматика, аз съм с ръчна. При по новите модели ел. механичната не мойе да се пусне без натисната спирачка.

#13 SunShine

SunShine

    4xCortex A7@1.5Ghz

  • Members
  • 9432 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Avant Quattro

Публикувано 02 ноември 2008 - 17:55

Имам питане тази скоростна кутия къде може да се провери в какво здраве е и колко е скъпа за сервизиране ако се наложи?
Публикувано изображение

#14 bokahunios

bokahunios

    User

  • Members
  • 9 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:audi 80

Публикувано 07 февруари 2009 - 17:08

Здравейте ,колеги!Мисля ,че мога да кажа на колегата откъде да види чертеж на автоматична скоростна кутия за ауди80!Сайта е руски,само че не мога да се сетя точно името ,но аз съм свалил ръководство за експлоатация ,така че мога да го изпратя на всеки който иска!моят имейл е bokahunios@abv.bg!А ако ми кажете как да го кача тук,още по добре,ще го четат всички!А на колегата дето пита за една кутия ,която доколкото виждам от снимката е четиристепенна ,значи колата е В-4,аз съм с В-3 и миналата година по това време ми се наложи да правя скоростите ,взеха ми 900 лева в джемини,дето е на разклона за банкя и досега нямам проблем,доволен съм ,но мисля че е доста скъпо!А сега ,за да не отварям нова тема ,ще помоля ,ако може някой да ме открехне как се проверява маслото на скоростната кутия? Знам,че трябва да е топла колата над 60градуса,но трябва ли да работи или трябва да е загасена ,когато се гледа маслото на пръчката,защото дава различни показания при двата варианта ,интересува ме кой е правилният ,при работеща или загасена кола?

#15 атанас велков

атанас велков

    User

  • Members
  • 2124 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Пловдив
  • Kaра:AUDI S4

Публикувано 08 февруари 2009 - 18:46

Колата трябва да е загряла до 90-градуса и мотора да работи.

#16 bokahunios

bokahunios

    User

  • Members
  • 9 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:audi 80

Публикувано 10 февруари 2009 - 13:54

Колата трябва да е загряла до 90-градуса и мотора да работи.

да така казаха и от сервиза,благодаря!

#17 Lego

Lego

    User

  • Members
  • 305 Мнения:
  • Kaра:Audi A4

Публикувано 13 май 2010 - 23:22

Във връзка с темата да попитам:
Вярно ли е, че когато се спуска по инерция не трябва да се включва на позиция N и ако да - защо?
Или примерно, когато се наближава червен светофар, предварително да се включва на N и плавно да се спира и изчаква зелена светлина пак ли е нездравословно за автоматичната скоростна кутия?
Моля за аргументирани отговори.
Благодаря предварително!

#18 Wizi

Wizi

    It's probably me...

  • Admin
  • 13839 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:127.0.0.1
  • Kaра:назад

Публикувано 15 май 2010 - 15:19

За мен това са глупости. Скоростната кутия е направена сама да влиза в свободен режим щом отпуснеш газта и най-малкото разхождането из предавките докато си в движение логично няма как да не вреди, освен когато говорим за ръчен режим +/- при D.

#19 robobug

robobug

    Ауди сноб

  • Members
  • 7134 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Lazy man's Car

Публикувано 16 май 2010 - 09:35

Скоростната кутия е направена сама да влиза в свободен режим щом отпуснеш газта и най-малкото разхождането из предавките докато си в движение логично няма как да не вреди...

Хем сама се влиза в "свободоен режим", хем с лоста вреди. Каква е логиката?


Според мен, при положение "N" маслената помпа не работи. При престой това не е проблем, но при движение турбината се върти "на сухо" и това е причината да не се препоръчва спускане по инерция и теглене.
Пак с уточнението, че не познавам много добре у-вото на автоматика, не виждам причина да се стои на "D" на място с натисната спирачка. Ако беше толкова по-добре от "N", то стартовете с натисната спирачка и вдигане на оборотите до 3-4000 също нямаше да натоварват конвертора, а само сателитите на предавките.
В крайна сметка управлението е със соленоидни клапани, които вероятно имат заложени милиони работни цикли и не виждам как от малко по-честото превключване D-N-D на място могат да се повредят.
.... разсъжденията са ми върху кутии тип ZF 4HP18, 5HP19 и др. подобни, т.е. "класически автомати с електронно управление".

#20 daks

daks

    ЗАСТРАХОВАТЕЛЯТ

  • Търговец
  • 11297 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:СОФИЯ
  • Interests:ПРОФЕСИОНАЛНО ЗАСТРАХОВАНЕ
  • Kaра:А4/Б8, TDI, S-Line

Публикувано 18 май 2010 - 08:05

И аз все съм се чудел защо я има изобщо позицията "N, щом е вредно да се движи на нея и ако все пак е вредно, защо го няма описано в ръководството за експлоатация на автомобила. :zustimm:




1 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

mobile.bg