Anabolla Публикувано 17 Април 2009 Доклад Share Публикувано 17 Април 2009 (Редактирано) Здравейте, от известно време се нервирах, че не ми върви колата както трябва и един ден просто слязох на двора и извадих главата... Да си призная can4o ми повлия и тази тема е продължение на неговата, но просто по-специфична за този двигател, за това ще карам малко по-накратко, тъй като той е описал повечето процедури. На мен също ми е за първи път, така че просто ще споделя как го направих аз, а не как се прави по книга. Колата е произведена 1990, има газ от 1 година иначе я имам от 2. Проблемите се изразяваха в разход на масло, разход на гориво, бавно вдигане на обороти, неспокойна работа на празен ход и проблемно палене при загрял двигател(но това от време на време). Идеята беше да припасна клапаните, да смения гумичките на клапаните и семеринга на разпределителния вал както и да направя челен шлайф на главата. В последствие обаче се оказа, че няма да мина само с припасване на клапаните (имах дълбоки сенки в гнездата на клапаните и някои от водачите бяха фира) и закарах главата в една шлайф база, там срещу 119лв. я рециклираха вместо мен и я тестваха (с вакум помпа доколкото разбрах всеки клапан минава тест, пускат 5 бара налягане и не трябва да изпуска грам!) сменили са на 4 клапана водачите, фрезовали са леглата на всички клапани, сменили са гумичките(аз ги бях купул преди това x1.10лв. Elring), и са изчистили и припаснали клапаните след това. Няма да обяснявам как става болтче по болтче, ако не можете да го направите по снимките по-долу не се захващаите. Прочетете всичко преди да се хваща да правите нещо защото някои от важните неща ги пише най-долу. Направо минавам към снимковия материал, там ще пояснявам...Ето я и колата Ето двигателя преди да започна да го разглабям (не съм го мил предварително оставих това за след ремонта)Реда на разглабяне е следния:Разкачете акумулатора!Маха се алуминиева част на инжекциона (тази на която пише Audi и е над главата)Разкачат се всички кабели по инжекциона, откачат се тръбите за бензин, вадят се инжекторите и всички маркучи, след това самият инжекцион. Маха се и вакум помпата на сервото на спирачките, само гледайте да развивате равномерно двете гайки защото иначе ще се откърти отгоре или отдолу(при мен е счупена отдолу и е заваряван алуминия, явно някой не се е досетил как става)Развивате всички болтове на всмукателните тръби (колко лесно звучи...) там има някой тънкоси обаче, трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да почуквате с чук върху бита (шестограмния камък) докато не чуете, че утря на твърдо защото има мръсотии в главата на болтовете и камъка не влиза до край, така ми превъртя на единия болт и стана много тегаво след това защото трябваше да развия колекторините тръби без да съм свалил всмукателните а това повярваите ми не искате да го правите (: .Друго важно е да правите това само когато двигателя е изтинал напълно защото иначе метала е разширен болтовета са толкова яко стегнати, че едва ли има как да ги развиете. Аз ползвах тресчотка с удължение (не на всички болтове) с камък 10 и дълиг бит отпред. Болтовете тук (на всмукателните тръби) са доста към 12 може би, не бързаите и развиваите много внимателно като натискате тресчотката(или каквото ползвате) навътре към болта през цялото време. Ето как изглеждат тръбите от долната част (тази която не виждате като погледнете отгоре) след като ги свалите.Това беше развръзката след превъртелия бол, преди да сваля тръбите опитах да го зацепа със секач, но както виждате може да има усложнения... Развивате гайките на колекторните тръби (това е най-скапаната процеду от всичките...) за целта трябаше да сваля стартера което при мен се оказа доста тегаво заради горния болт, трябва да вдигнете колата на крик да всемете тресчотка с две удължения от дългите с чупещ се накраиник накрая и какъм 19, поне при мен е така. Провирате удълженията докато лежите под колато и нацелвате болта. Това само за най-крайната гайка другите също да тегави развитавите с които инструмент ви е най-удобно, лесен начин няма! Тук за съжеление покрай нервите съм пропуснал да направя повечко снимки но ще покажа от по-късен етап само за да се види горе долу за какво става дума.. заради тази гайка се сваля стартера... Махате капака на главата, курията на ангренажния, аз махнах цялата предна броня, и всичко което е над нея (без фаровете) за да имам достъп до ремъците отпред и за да леже по-лесно отдолу. Сваляте ангренажния без да му мислите много, ще обясня как се прави центровката по-надолу. Развивате равномерно (всека по-малко) гайките на лагерите на разпределитлния вал за да не не стане така, че от едната страна лагерите са свалени от друга не и вала да се счупи.. махате всички лагери като не е зле да запомните кой от каде е аз снимах всичко докато разглавях и отделно имах кутия за тези неща. Вадите вала и го слагате на безопасно място. След това развивате болтовете които държат самата глава (12 на брой) с еврейска звезда и голямо рамо (не тресчотка защото ще се счупи). Сега вече можете да свалите самата глава. Ето как изглеждаше това при мен Най-накрая стигаме до това за което сме тръгнали, ето какви мезерии се разкриха при мен... Тук е момента да кажа, че ако ще правите центровката наново няма проблем да си врътнете коляновия вал за да си изчистите хубаво всички бутала отгоре, аз мислих, че няма да правя центровка и не си ги изчисти за което още ни става скомина като се присетя.Следва сваляме на клапаните, тук вече ще ви трябва кутия с номерца аз си направих такава с 1 до 10 за всеки кпалан по 1 секция считано от първи клапан на първи цилиндър. Ето инструмента който ползвах техниката я знаете от can4o ето все пак няколко снимкиЕто ги и самите клапани и въпросните легла със сенки по тях Сега ако имате същите сенки или пък някои от клапаните имат хлабави водачи ви препоръчвам направо да карате главата да ви фрезоват леглата на клапаните и да сменят хлабавите легла, ако пък няма нужда прости почистете всичко много хубаво припаснете ги с паста идавайте нататък. Аз занесох главата и след това се захбанах със зглобяването, така мисля, че има смисъл от цялата работа иначе може само да си загубите времето парите и нищо да не постигнете...Започване да зглобяваме! Аз намерих гарнитура за главата Elring 54лв. я платих. Почиствате хубаво блока отгоре, там където лежи гарнитурата, главата при мен беше шлайфана. Слагате гарнитурата без да я мажете с нищо. Преди да сложите главата намерете начин да запушите с хартиено тиксо или с нещо друго отворите на всмикателните тръби защото докато зглобявате може случаино да попадне нещо вътре и ще трябва да разглабяте всичко отначало!!! Стягате със схемата която пускам. Намирате динамометричен ключ и след като сте обрали болтовете на ръка! започвате са стягате по схемата със следните усилия:1. 40Nm2. 60Nm3. 90 градуса4. 90 градусааз правих почивки от по 10-15 мин. между всяка стъпка за да има време гарнитурата да разпусне! Това с градусите ще поясня какво е защото аз лично не знаех, значи след пътвите 2 стъпки се правят още две в които се прави по четвърт оборот (90 градуса)... Мнооого внимавайте да не обърнете някоя от гарнитурите на колекторните тръби както се случи при мен защото го разбрах чак след като запалих и се наложи да разглобя почти всичко за да оправя проблема... Слагате лагерите на разпределителния вал като като много внимавате как ги поставяте и нарвивате равномерно на всички по малко, аз накрая ги стегнах с 20Nm (или с 25). На тях пък две от шпикните бяха с "иморен метал" нещо което за пръв път чух и една се скъса ето как изглежда такава шпилка (резбата в основата е разтеглена), прегледаите ги всички и ако имате такава я сменете преди да слагате вала... Затваряте капака на главата, гарнитура си намерих коркова за 12лв. марката не си я спомням но не беше куча. Идва ред на центровката. Ето две схеми аз лично от жълтата разбрах каде е белега горе а от черно-бялата каде е долу . Тук има една тънкост обаче която не знам как да я обясня защото и аз не разбрах много каква е играта.. горе белега е ясен, но долу се получава така, че след като зацепиш трябва да превъртиш два пъти коляновия вал за да съвпадне горния белег, демек като гледаш долния белег трябва буталото на първи цилиндър да ти е на горна мъртва, това можеш да го направиш преди да сложиш главата и след това да зацепиш само горния белег.. За да сте сигурни обаче, че всичко е ОК задължително направете 5-6 оборота на коляновия вал без да влагате много сила за да сте сигурни че няма пресрещащи се клапани, иначе може още при паленето да се счупи всичко и да пиете една студена вода . Когато сте зацепили всичко слагате делкото и гледате палчето да е на 1-ви цилиндър ето една схемичка за да не се чудите кой кабел къде беше..Реда на подаване на искра е 1-2-4-5-3 Всичко след това се зглабя по обратния ред. Аз смених свещите с NGK-BPR5EKU(10.40лв. парчето) и кабелите с eyquem (бях се охарчил малко повече покрай шлайф базата и разни други неща, ако имате кеш Beru 130лв.) 90лв. След 3 дена работа направих първия опит за палене, запали от втория път! Оставих я да загрее, след това си направих малък дореглаж на делкото на ръка (нямаше от кой да взема тръбоскоп), чудото се случи! не можах да си позная колата! вадеше друг звук, беше много пъргава на оборотомера и нямаше никакви изгледи да изкара нещо черно през ауспуха колкото и да я натисках. Веднага излязох да я разходя и изпитах невероятен кеф като покарах малко, просто нямаше нищо общо с това на което бях свикнал, просто си пълних оборотомера на втора и трета (колкото и хлапашко да звучи) без да се усещам Още нямам идея как се е отразил ремонта на разхода но съм сигурен, че го е свалил с 1л поне. Не съм ходил на диагностика след всичко това, но и до там ще стигна, след това очаквам да върви още по-зверски. Ето контактите на шлайф базата (препоръчвам я на всеки който е от София) и на сервиза в който си правя диагностика (едно от малкото места които знам, че ми правят това което се очаква на колата)Имам и още снимки и т.н. но за съжаление админите са решили, че 4Mb са предостатъчно за всичко, все пак ако размислят ще е добре. Така и не разбрах как да направя снимките да са големи (не thumbnails) но това сигурно някои ще ме светне как става.Тази програмка Autodata ми помогна за някои от нещата, препоръчвам да си я имате. http://zamunda.net/details.php?id=104353&hit=1Благодаря на NordFrost(схемата за сентровка) и на Един_Луд за пояснението на градусите.Надявам се да съм бил полезен с нещо, ясно ми е, че не съм някъв майстор а просто ентусиаст за това моля да ме извините ако има нещо Редактирано 17 Април 2009 от Anabolla Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GiN Публикувано 17 Април 2009 Доклад Share Публикувано 17 Април 2009 (Редактирано) Еми, чудесно обяснено с много снимки. Ще трябва май да се бодне при другите добри теми.А колата как е сега? Малка разлика може би да се усеща? Редактирано 17 Април 2009 от GiN Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch technik Публикувано 17 Април 2009 Доклад Share Публикувано 17 Април 2009 Евала Темата е за при ония горе Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 18 Април 2009 Доклад Share Публикувано 18 Април 2009 Едно огромно БРАВО Имам съвсем леки забележки относно подредбата и правописа, но те са бял кахър Ще бъде Важна! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kkris Публикувано 18 Април 2009 Доклад Share Публикувано 18 Април 2009 Много добре.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 23 Април 2009 Доклад Share Публикувано 23 Април 2009 Добра работа, Браво! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pleyboi Публикувано 4 Май 2009 Доклад Share Публикувано 4 Май 2009 Само един малко тъп въпрос Ако се скъца атгренажния ремък клапаните сдробяват ли се или не.Абе на 60 000K Не е сменят ремъка и се плаша да я настъпвам.Та ако се дробат и блокира да зная.Мерси Двигателят е абсолютно същия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anabolla Публикувано 7 Май 2009 Автор Доклад Share Публикувано 7 Май 2009 Немам представа, смених го тоя ремък е са преди месец. Като стигнеш до там кажи как си развил болта на шайбата долу Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kretio74 Публикувано 31 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2009 ОФФФФФФФФФФФФФФФФФФ мерси много мен ме чака абсолутно същата процедура утре го почвам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 24 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 24 Октомври 2009 Важили този ремонт и за 2.2Е 10В? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kirilpm Публикувано 15 Март 2010 Доклад Share Публикувано 15 Март 2010 Само една забележка: в първите 2000 километра не наблягай на пълненето на оборотомера,защото на двигателя му трябва време за разработка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 15 Март 2010 Доклад Share Публикувано 15 Март 2010 Това за разработката мисля че не се отнася за главата . На Б2-ката като правихме главата, всичко нови и тогава ни казаха, че няма смисал да чакаме да се разработи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts