Към съдържанието


Снимка
- - - - -

мнение за 1.9ТДИ


  • Моля влезте във форума за да отговорите
25 отговора в тази тема

#1 sherif4eto

sherif4eto

    User

  • Members
  • 230 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:audi

Публикувано 15 юли 2009 - 20:01

Здравейте колеги. Решил съм да си сменям мойто А4 1.8 АDR за А4 1.9 тdi 110cc 4x4. Поразпитах за този двигател и ми казаха че много страдали от маховика. Ако може малко инфо за някакви други слабости по двигателя, разход на гориво,скорост,абе въобще някакви впечатления от колата.

#2 mshbul

mshbul

    User

  • Members
  • 2595 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Audi A6 C4 AEL Avant

Публикувано 15 юли 2009 - 20:09

Чел съм доста мнения за този дизел AFN, че е най-безпроблемния дизел на ВАГ. Не че няма никакви проблеми. Но е и много разпространен и има части. А и има добър разход и вървеж особено за А4. Само да не си вземеш А4 с 2,5 150 коня.

#3 sherif4eto

sherif4eto

    User

  • Members
  • 230 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:audi

Публикувано 15 юли 2009 - 20:45

със сигорност няма да е А4 с 2,5 150 коня. само този маховик ме претиснява че ми казаха че е над 1000 лв,

#4 johnny_

johnny_

    User

  • Members
  • 1093 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:Audi

Публикувано 15 юли 2009 - 20:58

със сигорност няма да е А4 с 2,5 150 коня. само този маховик ме претиснява че ми казаха че е над 1000 лв,


Кво разправяш, маховика те притеснява, а турбината не? :2gunsfiring_v1:

#5 edinak

edinak

    User

  • Members
  • 2711 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:миньол

Публикувано 15 юли 2009 - 21:21

Кво разправяш, маховика те притеснява, а турбината не? :hilezh:


Ти колко турбини точно смени? :2gunsfiring_v1: :dance:

#6 TDI_Fan

TDI_Fan

    User

  • Members
  • 2093 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Натрапник в София
  • Interests:свински вратни пържоли
  • Kaра:душегуб

Публикувано 15 юли 2009 - 21:52

Мотора е пушка,ама най-здравия е 1З/АХУ 90 коня.АФН е най-добрия като съотношение безпроблемна поддръжка/мощност.Съединителя с демпферен маховик не е проблем просто е по-скъп 700-800 лв. спрямо 300 на 1З.Ако ти се развали обаче нищо не ти пречи да сложиш нормалин съединетл с недемпферен маховик/на ПД моторите съм чувал ,че не може/.Турбината ремонта и е 300 лева ако не си некъв мега душманин и неразбиращ от коли да не видиш ,че има нужда от ремонтец/общо взето противно на разпростарнениет клюки за турбо колите никой не се оплаква от турбини ,а от датчици,дебитомери,електронни дюзи............/.Кватрото обаче незнам как стой въпроса с поддръжка и ремонти ,но със сигурност в града ти лепи 1 литър разход отгоре.

#7 morfei1

morfei1

    User

  • Members
  • 874 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:VW Golf 4 1.9TDI-ASZ

Публикувано 16 юли 2009 - 00:47

Аз пък съм чувал, че АHF страда от маховик, а не AFN :hilezh:

#8 limona

limona

    User

  • Members
  • 1663 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Видин
  • Kaра:A4 AFN AVANT

Публикувано 16 юли 2009 - 08:19

AFN е многf добър двигател. Аз не съм имал някакви сериозни проблеми с него досега. От септември миналата година до сега съм минал около 30 000км, и съм сменял само масло и филтри. (ремък и ролки като я купих). Разхода е 8 на 100 в София с клима постоянно включен, и 5,5-6 на 100 извън града (няма влияние върху разхода климатика там). За скорост и ускорение, до 60-70 км/ч набира малко заспало, но после е супер. На дълго нямаш грижи. Спокойно стига 180 по километраж, можеше и повече но не съм пробвал. Попоринцип най-леко е на колата ако поддържаш скоростта между 110 и 160 през по-голямата част от пътя и тогава гори около 5,8-6 на 100. В града е възможно да те изнерви някой път с мудното тръгване и липсата на мощност на 1ва и 2ра, но все пак е малолитражен дизел на 10 години :flipoff: Относно махивека незнам и немога да ти помогна, засега нямам признаци да е развален, а за quattro не съм карал но няма как да не останеш доволен.

#9 Wizi

Wizi

    It's probably me...

  • Admin
  • 13561 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:127.0.0.1
  • Kaра:назад

Публикувано 16 юли 2009 - 09:26

Мотора е пушка,ама най-здравия е 1З/АХУ 90 коня.АФН е най-добрия като съотношение безпроблемна поддръжка/мощност.Съединителя с демпферен маховик не е проблем просто е по-скъп 700-800 лв. спрямо 300 на 1З.Ако ти се развали обаче нищо не ти пречи да сложиш нормалин съединетл с недемпферен маховик/на ПД моторите съм чувал ,че не може/.Турбината ремонта и е 300 лева ако не си некъв мега душманин и неразбиращ от коли да не видиш ,че има нужда от ремонтец/общо взето противно на разпростарнениет клюки за турбо колите никой не се оплаква от турбини ,а от датчици,дебитомери,електронни дюзи............/.Кватрото обаче незнам как стой въпроса с поддръжка и ремонти ,но със сигурност в града ти лепи 1 литър разход отгоре.



На PD моторите има комплект съединител с недемпферен маховик и струва около 1300лв комплекта. За AFN маховика с добра отстъпка можеш и под 700 да го вземеш. Ако все пак ти е много - винаги можеш да се сетиш, че аз дадох 1300лв.... само за маховика! (щото вече си бях сменил съединителя....)

Турбото на AFN е VTG, тоест с променлива геометрия. Има едни лопатки в топлата част, които са вързани към механизъм, който ги мести спрямо количеството изгорели газове, което минава през тях.... ще ти кажа как се развиха при мен нещата: обиколих 2 сервиза, обадих се на още 3 из страната по телефона. Чух от всичките места едно и също: "Ние VTG НЕ ремонтираме! Купи си ново за 1200лв!". В един от сервизите, които посетих на място, момчето пък още по-откровенно ми каза: "Абе, правим ги, но не се получава като хората". Може да не съм попаднал на сервиз (то сигурно има 200 сервиза из страната...), може и вече да има разбирачи, но теоретично картинката съвсем възможно все още да е същата и аз да не греша.

300лв действително може да струва ремонт на турбо, но на бензинов автомобил, която със 99.9% сигурност не е VTG. Онзи 0.1 процент са турбините на първата бензинова кола с VTG и тя е Porsche Turbo (997), а ако караш тогава то автоматично "сервиз на турбини" не те интересува.

quattro да се счупи не съм чувал за всичките тези години. Ако щеше не 1, ами 5л отгоре да ми гореше пак абсолютно задължително гарантирано си заслужава всяка мизерна стотинка, която ти взима допълнително от джоба на бензиностанцията! ЕДИН път човек качи ли се на quattro, слизане НЯМА. Гаранция.

пс.
ИЗЛЪГАХ! Сега се сещам за един сервиз във Варна, но името му не помня. Те казаха, че ремонтирали, но го пращали след това до Гърция да го донапаснат нещо си там още и струваше около 1000 кинта... нещо такова. Абе излизаше ЕДНА идея по-евтино от това да си купиш чисто ново, но пак НИЩО общо с 300те лева.

Редактиран от Wizi, 16 юли 2009 - 09:38.


#10 TDI_Fan

TDI_Fan

    User

  • Members
  • 2093 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Натрапник в София
  • Interests:свински вратни пържоли
  • Kaра:душегуб

Публикувано 16 юли 2009 - 12:28

Аз пък съм чувал, че АHF страда от маховик, а не AFN :zustimm:

Никои от моторите не страда от маховик - просто тои се сменя сас саединтеля и собствениците страдат от цената.
Под ремонт имам преджид чистене на геометрия и смяна лагера на оста.

Редактиран от TDI_Fan, 16 юли 2009 - 12:30.


#11 Neotrace

Neotrace

    User

  • Members
  • 2784 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 Avant 1.9TDI

Публикувано 16 юли 2009 - 17:52

Е аз сменях съединител след чипосване.....ма маховик не съм....и не мисля скоро :nixweiss:. Освен това има голям брой A4-ки с AFN двигател, които са с нормален маховик като на 1Z.

#12 sherif4eto

sherif4eto

    User

  • Members
  • 230 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:audi

Публикувано 16 юли 2009 - 21:26

колеги благодаря за изчерпателната информация, остава сега да се оттърва от моята и да си намеря читава TDI. :bia:

#13 divak

divak

    Анри

  • Members
  • 667 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 1.9 TDI quattro

Публикувано 28 юли 2009 - 09:47

Двигатела е приличен от към разход/вървене, върви си доста (с чип) ,за града е доста добро решение в тези задръствания ( София ) не излизам на извънградско каране и всяка година задръствам турбината по 1 път и се налага чистене на геометрията... около 150лв. Разхода ми е около 10 стигало е и 11/100 при малко ръчкане.... в момента ми дава 8.5 с климатр. но няма и такива задръствания. По книжка го дават 7.8/100 не съм го свалял до толкова. Извънградско 1 път съм излизал дава около 5-6/100. Зимата съм се качвал на Алеко без никакви проблеми в най-големите снегове. Мисля даже да я ъпгрейтвам за Б6 1.9тди куатро, ако успея да си я продам.

#14 Giorgio

Giorgio

    User

  • Members
  • 17 Мнения:

Публикувано 29 август 2009 - 22:59

Здравейте. За да не пускам специално нова тема (предполагам, че Ви е омръзнало от теми "а, тоя модел хубав ли е?" :respekt: ), ако колегата не ми се разсърди, бих искал да попитам какво мислите за 1.9 ТДИ П.Д.? Някой го спомена горе, но не съм сигурен, че разбрах за добро или...:hilezh:
Видях едно А3, което много ми се хареса с такъв двигател.
Благодаря предварително! :lol:

Редактиран от Giorgio, 29 август 2009 - 23:25.


#15 morfei1

morfei1

    User

  • Members
  • 874 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:VW Golf 4 1.9TDI-ASZ

Публикувано 30 август 2009 - 00:40

П.Д то е по-добрият избор, но има 4-ри варианта 100 ~ 115 ~ 130 и 150 (последния го няма при Ауди мисля) . Вървят по-добре, харчат същото. Цени на турбо и съединител са на приблизително еднакви цени - разлика от 200 ~ 300лв.. Имаш 4-ри дюзи в повече, които са скъпи, но се намират и втора ръка, а и не се сменят 4-рите на един път.

Останалото е като на вяка друга А3-ка.

В момента пълния комплек съединител на Закс за П.Д мотор, 240мм с лагер помпа, демпфер, феродов и притискател е точно 1300лв с ДДС и без отстъпки.

Редактиран от morfei1, 30 август 2009 - 00:43.


#16 Giorgio

Giorgio

    User

  • Members
  • 17 Мнения:

Публикувано 30 август 2009 - 20:30

Blagodarq, morfei1! (izvinqvam se za latinizata, no pisha ot gsm-a si!).
A3 koeto sum haresal e 130h.p. Ne bih iskal po-slabo, zashtoto idvam ot Volvo 2.0Turbo 160h.p. Diesel ne sum karal mnogo otdavna, a sushto i Audi:) Toest, normalnata zena na suedinitel za A3 e 1000lv? Tova po zeni na ofizialniq vnositel li e, ili tezi sa narodnite?:respekt:
Izvinqvam se za glupavite vuprosi, no mi se iska da se orientiram.

П.Д то е по-добрият избор, но има 4-ри варианта 100 ~ 115 ~ 130 и 150 (последния го няма при Ауди мисля) . Вървят по-добре, харчат същото. Цени на турбо и съединител са на приблизително еднакви цени - разлика от 200 ~ 300лв.. Имаш 4-ри дюзи в повече, които са скъпи, но се намират и втора ръка, а и не се сменят 4-рите на един път.

Останалото е като на вяка друга А3-ка.

В момента пълния комплек съединител на Закс за П.Д мотор, 240мм с лагер помпа, демпфер, феродов и притискател е точно 1300лв с ДДС и без отстъпки.



#17 morfei1

morfei1

    User

  • Members
  • 874 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:VW Golf 4 1.9TDI-ASZ

Публикувано 30 август 2009 - 22:53

Съединителя ти е пълен комплек (демпфер, феродов, притискател) + лагер помпата, която не влиза в комплекта е точно 1300лв. с ДДС в Аутоплюс. Комплекта е на Закс. Купувах го преди два дни.

Оригинален маховик във VW (незнам какво ще рече това, понеже незнам VAG да произвежда, маховици (а знам, че ги поръчат на Luk и Sachs) е 1800лв. Намерих също оригинален маховик и за 1250лв. пак незнам какво му е оригиналното, може би опаковката на VW/Audi. Както и да е може и да има разлика, неискам да споря понеже не съм вещ, а и несъм ги сравнявал.

Ако комплекта феродов и притискателен са оригиналните на колата ти, може да ги свалиш, занесеш във VW/Audi и ти дават нови-рециклирани на преференциална цена от около 260лв. иначе в магазина е около 640лв. на Закс.

Като имаш предвид, че маховика по веригите магазини Аутоплюс, Елиткар на Закс е около 860лв в момента, ти се вързва цена от 1100лв. Слагаш и лагер помпа 140 ~ 160лв. и си на 1250лв. което е много близко като цена до 1300лв за пълен комплек. Друг е въпроса, че можеш да се възползваш от отстъпки и цената ти идва на 1000лв.

Редактиран от morfei1, 30 август 2009 - 23:02.


#18 Giorgio

Giorgio

    User

  • Members
  • 17 Мнения:

Публикувано 31 август 2009 - 09:02

E, vse pak vqrvam, che suedinitel, mahovik ili dopulnitelnite diuzi sa ne neshta, koito se smenqt dosta rqdko. Az ne sum sustezatel i si pazq kolite, vupreki, che se vuzpolzvam ot moshtnosta im :rotcol:
A, tezi motori ne suzdavat problemi, nali? Znam, che pitam gluposti, no mi napravi vpechatlenie v mobilen.bg, che te sa s po-niski zeni...tova trqbva li da me pritesnqva? :hilezh:

#19 morfei1

morfei1

    User

  • Members
  • 874 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:VW Golf 4 1.9TDI-ASZ

Публикувано 31 август 2009 - 09:48

Принципно си прав, но дефакто нещата не стоят така, конкретно за демпфера. И аз си мислих така в началото, обаче като си направи километрите, които по моя преценка са доста малко 40000мили, 60000мили на такъв пробег сменят демпфер, колегите от tdiclub.com и то масово, трябва да се подмени.

За дюзите си прав, там главното е хубава нафта, за безпроблемната им работа.

Тези мотори главно съсзадават проблеми с Турбо, демпфер, Н75, дебитомер. По-рядко с дюзи и гарнитура на блока.

Редактиран от morfei1, 31 август 2009 - 09:50.


#20 Giorgio

Giorgio

    User

  • Members
  • 17 Мнения:

Публикувано 31 август 2009 - 12:41

Razbiram! E, predpolagam, che kogato si kupuvam kolata i v nqkoi service shte mogat da proverqt i turboto, i dempfera (kakvoto i da e tova), i drugite potenzialno problemni neshta.
Prosto v obqvite, koito vidqh, 2002, 2003 godina, A3 s 130h.p. PD struvaha 9200, 9600lv.
Prez dosta koli minah otkakto imah B4-kata i sega si davam smetka, che Audi mi e lipsvalo! :)




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg