Към съдържанието


Снимка

Common Rail Diesel Engine, това ли е дизела?


  • Моля влезте във форума за да отговорите
27 отговора в тази тема

#1 sky

sky

    User

  • Members
  • 8196 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:A6 3.0 TDI Avant

Публикувано 04 февруари 2010 - 01:22

Иска ми се да направим една полезна тема. Кой каквото знае да поства.

Ще започна с няколко коментара отностно PD двигателя.

Предполагам всички знаят начина му на работа, но все пак нека да спомена накратко.

При PD двигателите , внедрявани в началото на 21 век имаме по една дюза на всеки цилиндър и към нея една помпа за високо налягане (2050 бара за 1.9 двигатели и по късно 2200 бара за 2.0 с пиезо инжектори). Поради това и тези двигатели са по шумни. Дюзата заедно с помпата работят заедно, а тя се задвижва от разпределителния вал, а соленоида е този който определя количеството гориво , което се подава.

С новите изисквания за екологичност (EURO 5) идва и смърта на този двигател. Причината е породена от факта наречен DPF. За да се внедри DPF на двигателя му е нужно още един допълнителен цикъл за впръскване на гориво в изпускателната система. Понеже цикъла се управлява от разпределителния вал (мех част), на практика е невъзможно да се вкара такъв цикъл. Дори и да има вариянт да се направи , то това трябва да стане в 360 градусовото завъртане на вала, което очевидно ще е проблем времево измерен. PD технологията позволява дюзите да се управляват от ECU-то, но разпределителния вал е този който управлява горивото под налягане и неговото подаване във времето и този късен цикъл който е нужен на подаване на говиро за DPF на практика е невъзможен или трябва модифициран разпределитен вал да се прави.

И тук идва на помощ по-новата технология Common Rail. Какво имаме при нея. Тук вече помпите са махнати от цилиндрите и на тяхно място имаме горивна помпа която работи под голямо налягане, която снабдява дюзите вече с гориво под налягане. Дюзите тук вече се контролират от ECU-то. Както може да се досетите, дюзите лесно могат да бъдат управлявани и горивото може да се подаде във всеки един момент от цикъла. Просто дава по голяма свобода в управлението на горивото. Поради липсата на помпи в цилиндрите и поради факта, че подаването на гориво може да се управлява много прецизно, което води до по ниско налягане в цилиндрите, шума на двигателя рязко намалява.

Тук искам да спомена, че PD имат едно голямо предимство пред CR , и именно смазването на помпите при PD е с двигателно масло, а при CR е с дизелово гориво. Сами се сещате ако има кофти добавки или лошо гориво или вода в дизела, какво може да стане с помпите при CR.

А какво ли става като сложим Био дизел, направен от препържено олио?

Това е като за начало.

Редактиран от sky, 04 февруари 2010 - 01:38.


#2 shpeksi

shpeksi

    User

  • Members
  • 13152 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:осем на газ

Публикувано 04 февруари 2010 - 01:36

Забрави да споменеш и големия недостатък на ПД - а именно тракането.

#3 Cucurko

Cucurko

    User

  • Members
  • 1485 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:Gazelle Superior 3

Публикувано 04 февруари 2010 - 07:10

Това за управлението на впръскването на гориво и DPF е правилно, но не напълно. На последните 2.0TDI с пиезо инжектори има възможност за още едно впръскване след основното, т.е. трето, с цел повишаване на температурата на изгорелите газове и регенерация на филтъра. И все пак нямат възможностите на CR и няма възможност за няколко предварителни впръсквания за намаляване на шума.

А относно помпата на CR, разглобявал съм една, беше се развила задната капачка и протече нафта, за 260 000км, но основно с немско гориво и беше като нова.

Тази тема видял ли си я?

#4 verter

verter

    Влади

  • Members
  • 10871 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, Карлово
  • Kaра:Jeep-ки

Публикувано 04 февруари 2010 - 08:09

PD

При системата помпа-дюза помпата за високо налягане, впръскващият клапан и впръскващата дюза образуват една конструктивна единица. По този начин при всеки цилиндър се произвежда отделно максималното налягане на впръскване. Чрез допълнителна гърбица върху разпределителния вал се задейства едно малко бутало, т.н. „плунжер” с помощта на ролков, накланящ се, лост и тласкач. Гърбицата е така оформена, че това действие да се извърши с висока скорост, за да се достигне бързо желаното налягане.

Създаването на налягането в т. н. плунжерно пространство под буталото и процесът на впръскване се управляват във времето от един клапан. Налягането може да възникне едва, когато клапанът(електрически) е затворен. Голямото предимство на системата помпа-дюза се състои в това, че налягането на впръскване от 2.400 бара се създава директно в елемента помпа-дюза.

С коефициент на полезно действие от до 45%, TDI ®-двигателите на Volkswagen с помпа-дюза впръскване се числят към най-ефективните двигатели с вътрешно горене на база ход на буталото. Основната идея за системата помпа-дюза се свързва, впрочем, със самия Rudolf Diesel , на когото обаче в 1905 липсвали техническите възможности за реализиране на идеята. Но той е имал идеята да докара горивото директно в горивната камера, без обиколни пътища или предкамери.


Публикувано изображение

Публикувано изображение








CR

При системата Common - Rail създаването на налягането и впръскването на горивото са конструктивно разделени едно от друго. Отделна помпа създава непрекъснато едно постоянно налягане на горивото. То се съхранява, за всичките цилиндрови глави, в една обща разпределителна лайстна, в т.н. Common Rail (от английски: „общ тръбопровод”). Впръскващите дюзи са свързани паралелно с разпределителната лайстна чрез къси подвеждащи тръбопроводи и захранват така съответните цилиндри на двигателя с гориво.

Common - Rail -техниката има потенциала, чрез независимите един от друг процеси на създаване на налягане и впръскване, да подобри по-нататък горивния процес и чрез това да минимизира разхода на гориво и емисиите. Бъдещите генерации на системата Common - Rail ще показват значително по-високо налягане на впръскването, за едно почти пълно и с това по-ефективно и по-безвредно изгаряне. Планирано е повишаване на налягането на впръскване от сегашните 1.600 бара на 2.000 бара и в една по-нататъшна стъпка на развитие до 2.400 бара.

Впръскването Common - Rail трябва да допълни и разшири предлаганите от Volkswagen силни при изтеглянето и с ниски разход и емисии TDI ®-двигатели. Впечатляващо доказателство за потенциала, с който разполага тази техника, представи на Tokyo Motorshow 2005 прототипът на EcoRacer с 1,5-литров, трицилиндров TDI ®-двигател. От 1.484 см³ обем прототипът развива въртящ момент от максимум 250 нютонметра и максимална мощност от 108 к w (136 кс) при 4.000 об/ мин. При това, средният разход на EcoRacer , в зависимост от начина на шофиране, лежи между 3,0 и 4,0 литра гориво на 100 километра. И това при спазване на планираните гранични стойности на емисиите на EURO -5 нормите за изгорелите газове.


Публикувано изображение

Публикувано изображение




Пиезо инжектори в Комън Рейл система.

Пиезо- Inline -инжектори вместо магнитни клапани за възможното най-точно управление на процеса на впръскване и с това за значително намаляване на разхода и на емисиите. Например, при 2.0 TDI ® със 125 к w и при 3.0 V6 TDI ® пиезокристалите поемат задачата за задействане на клапаните. При
това, последователно ( Inline ) са включени повече пиезокристали, за да се постигне необходимият ход на иглата, съответно на клапана. Пиезокристалите притежават свойството, че под електрическо напрежение, тяхната кристална решетка се подрежда по друг начин и чрез това кристалът се променя по отношение на неговата дължина.

Пиезо-елементите са значително по-леки и реагират двойно по-бързо от конвенционалните магнитни клапани. Така впръскващият клапан може да се включи пет пъти по-бързо и да управлява впръсканото количеството и процеса на впръскване значително по-точно. Един друг важен критерий за ефективно, меко и нискоемисионно горене. Изразено в цифри, впръскването на дизелово гориво с пиезо-инжектори предлага, в сравнение с досегашните системи, възможности за намаляване на разхода с около 3%, за повишаване на постиганата мощност с до 5% или за понижаване на шума на двигателя с до 3 децибела(А) или наполовина, според концепцията за конструкцията.


Публикувано изображение

Пиезо инжекторите в някои Комън Рейл системи впръскват по няколко пъти гориво в рамките на един горивен цъкъл. На снимката четирикратно впръскване.
Публикувано изображение

Петркратно впръскване при 3.0TDI със 7-отворна пиезо дюза.
Публикувано изображение




"CR-това ли е дизелът?" - Ами това е, засега :hilezh:

Редактиран от verter, 04 февруари 2010 - 08:25.


#5 sky

sky

    User

  • Members
  • 8196 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:A6 3.0 TDI Avant

Публикувано 04 февруари 2010 - 10:49

Хубава тема се заформя. Да не забравяме, че CR технологията е разработка на FIAT.

#6 drob4o

drob4o

    drob4o

  • Audi Club BG Member
  • 7120 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 1,9TDI, Sonata

Публикувано 04 февруари 2010 - 11:04

Да не забравяме все пак, че доста от последните модификации на 1,9ТДИ, 2,0ТДИ, 2,5ТДИ при Golf 5, Caddy, Passat, T5, Touareg с технология Помпа - Дюза си имат вграден DPF и почти всички модификации на тези двигатели за Западна Европа задължително излизат с DPF след 2002/2003 та и до днес, за моделите които още не са подменени. :rolleyes:

#7 verter

verter

    Влади

  • Members
  • 10871 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, Карлово
  • Kaра:Jeep-ки

Публикувано 04 февруари 2010 - 11:45

Дизеловите Сеати Леон от туринг шампионата също са с DPF филтри (спортни).

2.0 TDI с 262 коня и 450НМ и под 1200кг.

Редактиран от verter, 04 февруари 2010 - 11:53.


#8 kat79

kat79

    User

  • Members
  • 8 Мнения:
  • Kaра:audi a6

Публикувано 04 февруари 2010 - 20:49

Това за смазването на помпите не е ли обратно,защото аз карам tdi но не съм видял помпата да се маже с двигателно масло,напротив мисля че,при комън реила етака.

#9 Jacob12

Jacob12

    User

  • Members
  • 1343 Мнения:
  • Gender:Male
  • Interests:Ауди А8 4,2 tdi 240 kw
    Mercedes CLS 350
    Mercedes C204 6,3AMG
    Mercedes SLS
  • Kaра:по пътя си

Публикувано 05 февруари 2010 - 20:22

Да не забравяме все пак, че доста от последните модификации на 1,9ТДИ, 2,0ТДИ, 2,5ТДИ при Golf 5, Caddy, Passat, T5, Touareg с технология Помпа - Дюза си имат вграден DPF и почти всички модификации на тези двигатели за Западна Европа задължително излизат с DPF след 2002/2003 та и до днес, за моделите които още не са подменени.

Да не забравяме, че там DPF има пробег за подмяна, т.е. е консуматив

#10 drob4o

drob4o

    drob4o

  • Audi Club BG Member
  • 7120 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 1,9TDI, Sonata

Публикувано 05 февруари 2010 - 23:50

Поне в България за съжаление. А после ми разправяйте, че са добри двигателите на Фолксваген. От този период не са много читавите дизелови двигатели. След някоя и друга година като станат достъпни, да видите какво чудо ще стане. :hilezh:

#11 Cucurko

Cucurko

    User

  • Members
  • 1485 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:Gazelle Superior 3

Публикувано 06 февруари 2010 - 00:09

Когато остареят тия коли чудото няма да е едно....

Jacob12, минималният пробег за смяна не ли около 180-200К(смесено каране) при правилна екплоатация?

#12 monz

monz

    Abuser

  • Members
  • 3246 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:LBSF
  • Kaра:Audi quattro

Публикувано 06 февруари 2010 - 10:28

Хубава тема се заформя. Да не забравяме, че CR технологията е разработка на FIAT.


:flehan: за FIAT и тяхната CR технология!!!

#13 Jacob12

Jacob12

    User

  • Members
  • 1343 Мнения:
  • Gender:Male
  • Interests:Ауди А8 4,2 tdi 240 kw
    Mercedes CLS 350
    Mercedes C204 6,3AMG
    Mercedes SLS
  • Kaра:по пътя си

Публикувано 06 февруари 2010 - 11:22

120 000 km. е предвидения пробег със всеки филтър DPF на първите генерации на VW. Ауди няма предвиден пробег или интервал за подмяна, мога само да спомена , че са адски издръжливи и читави

#14 drob4o

drob4o

    drob4o

  • Audi Club BG Member
  • 7120 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 1,9TDI, Sonata

Публикувано 06 февруари 2010 - 11:57

И Фолксваген нямат интервал за смяна на филтъра. Смяна се налага когато се задръсти невъзвратимо и не може да се регенерира или се увреди механично. Задръстването става обикновено от хубавото ни дизелово гориво (все пак как са подобрили горивото от нашата рафинерия, като чак сега затварят Лукойл с цел въвеждане на нова инсталация за дизелово гориво със стандарт Евро 5 и ниско съдържание на пепел, сяра и др. :flipoff: ), и режима на каране, и пътната обстановка. Обикновено като започне да мига лампата за регенериране трябва просто да покараш при друг режим на двигателя както е описано в книжката за експлоатация, а не да се шофира до последно докато спре да върви и светне постоянно. Българинът не е свикнал да спазва указанията на производителят за експлоатация и поддръжка за всеки продукт. Все пак българина знае повече, разбира повече и е по-умен от инженерите измислили и разработвали изделието няколко години. То не става със заобикаляне или още малко ще изкара нищо му няма. :flipoff:

#15 juli72

juli72

    User

  • Members
  • 76 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:перник
  • Kaра:audi A6

Публикувано 19 март 2010 - 10:00

хубава системе е комонреила само не е за БГ нафтата.икономично с повече душичка но нашето гориво я съсипва а ремонтите са колкото колата

#16 carlitobrigante

carlitobrigante

    VOR5PRU7NG DUR6CH T3CHN1K

  • Members
  • 1005 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Interests:Няколко лимона
  • Kaра:V8T

Публикувано 19 март 2010 - 10:11

Пак ли тема за дизел?

Накъдето и да се обърнеш все дизели.

#17 juli72

juli72

    User

  • Members
  • 76 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:перник
  • Kaра:audi A6

Публикувано 19 март 2010 - 10:48

втора кола дизел и никога повече :bia:

#18 TDI_Fan

TDI_Fan

    User

  • Members
  • 2219 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Натрапник в София
  • Interests:свински вратни пържоли
  • Kaра:душегуб

Публикувано 19 март 2010 - 11:17

Хубава тема се заформя. Да не забравяме, че CR технологията е разработка на FIAT.

Те като цяло Фят вкарват и директното впръскване при колите.Мисля 88 ма (1-2 години преди Ауди) Фят правят Крома ТДИ - ама е била много бъгава и са я спрели.Реално обаче не ги прави Фят двете неща а Magnetti Marelli.

#19 verter

verter

    Влади

  • Members
  • 10871 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, Карлово
  • Kaра:Jeep-ки

Публикувано 19 март 2010 - 13:50

втора кола дизел и никога повече :)


Какви дизели си имал и на какви километри са?

#20 juli72

juli72

    User

  • Members
  • 76 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:перник
  • Kaра:audi A6

Публикувано 19 март 2010 - 14:29

имах до преди 2.5 години БМВ 525 ТДС 1997 220000. сега в момента имам рено канго 2003 1.5 ДЦИ 180000. Адито си ми е бензиново и си ми е много добре а не 290000




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg