Към съдържанието


Снимка
* * * - - 1 Гласа

Възможно ли е аксиалния лагер да е причина


  • Моля влезте във форума за да отговорите
21 отговора в тази тема

#1 tanuco

tanuco

    User

  • Members
  • 5040 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Карнобат и София
  • Interests:Стари пачници и млади бамбини :)
  • Kaра:А4 В5 1.6

Публикувано 29 юни 2010 - 11:48

Колеги, връщам се на една стара болежка при моята кола Б4-АБК, ръчни скорости....
Съединителя е на 10 000 км. , маслото на скоростите е КАСТРОЛ-истинско, след което имаше подобрение при смяна на предавките, но някак си пак остана затруднено превключване, особено на 1-ва и задна скорост. Уж правих реглаж на лоста, ама файда май няма.
Забелязвам, че при натискане на педала на съединителя и рязкото му пускане се чува едно чаткане, но виене няма.....Дали е аксиален лагер или вилката му не знам. При сария нямаше такъв шум. Ако приемем, че е лагер, възможно ли е той да оказва влиание при превключването на скоростите?

#2 paci_4444

paci_4444

    User

  • Members
  • 507 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе
  • Kaра:AUDI B4-АБТ

Публикувано 29 юни 2010 - 12:24

Колега и аз го имам същия проблем,при по-рязко пускане на съединителя се чува едно чаткане еднократно.
Ще следя темата с интерес. :)

#3 _Joro_

_Joro_

    User

  • Members
  • 372 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:Audi 80 1.6 75 k.s

Публикувано 29 юни 2010 - 13:29

При б3 ката на бащата също при по рязко пускане на съединителя аксиалния лагер трака но скоростите си влизат като по вода много леко.Аксиалния лагер трака много често дори когато колата е на празен ход натисне ли се съединителя и се чува само мотора, но съеднителя е за смяна но да видим кога.... защото отлепя вече най-горе.

#4 Milanski

Milanski

    User

  • Members
  • 2027 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Golf 4 110+ к.с.

Публикувано 29 юни 2010 - 16:49

Ако имате предвид точно , когато се отпуска съединителя едно тупкане ли е , чаткане ли е не знам но и при мен го има . Смених съединителя ( комплект на ЛУК ) , заради виещ аксиален лагер и пак си го има въпросното " чаткане " . След смяната обаче , педала е перце и нямам никакви проблеми със превключването на скоростите ( сменил съм им и маслото профилактично ) .

#5 paci_4444

paci_4444

    User

  • Members
  • 507 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе
  • Kaра:AUDI B4-АБТ

Публикувано 29 юни 2010 - 17:11

При мен по скоро е чаткане,иначе скоростите са добре.

#6 leo

leo

    цар Лъв

  • Members
  • 2340 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:ВИДИН
  • Interests:Ядене пиене и згодни КОЛИЦИ !!!
  • Kaра:А и В 4

Публикувано 29 юни 2010 - 17:42

Audi 80 B4 ABK и аз имам такова чаткане, но скоростите си влизат добре.

#7 Sklepi

Sklepi

    Анархист

  • Members
  • 2275 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Мездра
  • Kaра:B4 и Mazda MX-6

Публикувано 29 юни 2010 - 18:36

Моя лагер беше отишъл напълно, като натисна педала и щрака за единия страх, трудно влизаше първа. Смених всичко лагер, притискател и феродов диск. Сега с новия влиза една идея по-добре, но си е все едно както си купих колата (за сравнение на 30 годишната ни Лада влиза по-лесно :rolleyes: ) Изчезна ми притрисането при потегляне. Тези дни чакам един приятел с АБК да си купи комплект съединител за смяна и пак ще го сменяме с него (както и с моя направихме) и ми каза ще иска да отворим и скоростната кутия да видим отвътре какво е положението. При него е същата картинка като и при мен, а като гледам и при други колеги :hilezh:

#8 m_a_r_t_o

m_a_r_t_o

    User

  • Members
  • 272 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Pleven, Bulgaria
  • Interests:Audi
  • Kaра:ABK Avant/NIVA 1.7i

Публикувано 03 октомври 2010 - 15:50

Колега, как е превключването на скоростите, след смяна на маслото?
Прочетох темите ти по проблема със скоростите, при мен е идентичен 1:1 при превключване на студено.
Първа е абсурд сега в това време да я включа, преди да разкарам колата малко, втора скорост и тя ми се опъва, също и задна.
Мисля да започна със смяна на трансмисионо масло. Съединителя ми не е идеален, като позагрее и го натоваря понякога претриса много леко.

#9 m_a_r_t_o

m_a_r_t_o

    User

  • Members
  • 272 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Pleven, Bulgaria
  • Interests:Audi
  • Kaра:ABK Avant/NIVA 1.7i

Публикувано 13 ноември 2010 - 15:51

Вече почти на 100% съм убеден, че самия съединител не отделя добре, или пък имам някакъв проблем в кутията.
Стигнах до този извод сам, като казах на майстора какво се случва и той изрази мнение, че е от съединителя най-вероятно.
Сутрин и в най-големия студ за сега -2 -3 С, правих едни тестове. Паля колата с натиснат съединител, без да се мъча да я изключвам от скорост. Държа съединителя натиснат и си изключвам от първа, включвам я пак, но без да пускам съединителя, влиза като у тях си. Така е и с другите скорости. Пусна ли съединителя на свободна и после се опитам да включа, дори и втора да е не става. Но движейки се на втора, натискам съединителя, спирам на стопа/примерно/ без да пускам съединителя, първа си влиза и потеглям. Изключа ли на свободна преди кръстовището и после да се опитам да вкарам първа от място, няма такава опция да влезне.

Мислех първо че в ск.кутия е проблема, защото като пусна съединителя на свободна, двигателя завърта първичния, може би и междинния вал и ако има нещо което не в ред из кутията, от там да идва по-трудното включване. Но като се замисля карайки на втора, валовете също се въртят с двигателя, а при това положение първа си влиза идеално без да пускам съединителя.
За сега не съм правил нищо там, защото сменях термостат, антрифриз, трипътник, гумички на клапани, гарнитурки, гумени съединениица, а и маслото ми наближава смяната за трети път тази година. Мисля за напред комплект съединител да сменям, но този с който съм в момента, отделя нормално като височина на педала.
Чудя се, има ли вариант между долната помпа и вилката, която натиска аксиалния лагер да проблема?

#10 tanuco

tanuco

    User

  • Members
  • 5040 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Карнобат и София
  • Interests:Стари пачници и млади бамбини :)
  • Kaра:А4 В5 1.6

Публикувано 13 ноември 2010 - 21:51

същите симптоми абсолитно ги имам.....карам сега така, че да видим до кога

#11 MeThTiCaL

MeThTiCaL

    User

  • Members
  • 1714 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Dacia Sandero

Публикувано 13 ноември 2010 - 23:20

И мойта чатка така като е запалена колата и пускам съединителя рязко. Още не знам от какво е, дори съм забелязал, че в една позиция на полу-съединител, точно преди да го отпусна докрай няма чаткане и сякаш е зацепил по-добре. Като отпусна докрай и чатка ако се движа с ниска скорост на 1-ва или втора и минавам през неравности и лашка цялата кола. Не е от тампони, защото ги смених всичките :steinigung:

#12 tanuco

tanuco

    User

  • Members
  • 5040 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Карнобат и София
  • Interests:Стари пачници и млади бамбини :)
  • Kaра:А4 В5 1.6

Публикувано 28 ноември 2011 - 16:42

ПОООБЕДА...ПОООБЕДА :wall: Преборих се успешно с проблема. Дефектен притискателен диск се оказа, от менте марката MACARM. Днес сложих комплект ЗАКС, уж с надеждата да е оригинален и о чудо. Радвам се на лек педал на съединителя и така характерното "мазно" превключване на скоростите. Силно се надявам вече да си карам с кеф колата и да забравя за тези ядове....Както съм си стегнал и предницата....горе-долу ще се търкалям нормално.

И помнете...НЕ НА ЕВТИНИТЕ ЧАСТИ, С НЕ ДОКАЗАН ПРОИЗХОД !!!

#13 RaDi_b4

RaDi_b4

    User

  • Members
  • 23378 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Шоплуко
  • Kaра:AUDI only

Публикувано 28 ноември 2011 - 16:48

НЕ НА ЕВТИНИТЕ ЧАСТИ, С НЕ ДОКАЗАН ПРОИЗХОД !!!


Жалко, че го разбра по трудния начин! :wall:

#14 Milanski

Milanski

    User

  • Members
  • 2027 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Golf 4 110+ к.с.

Публикувано 28 ноември 2011 - 17:05

По - добре късно отколкото никога :wall:

#15 radil

radil

    User

  • Members
  • 91 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Добрич
  • Kaра:Opel Vectra1.8 16v

Публикувано 28 ноември 2011 - 17:31

А дали някой би обяснил по-подробно процедурата по свалянето на ск.кутия и нужните инструменти...
p.s.вече брах ядове с един "голф" и там процедурата я знам но беше голямо разкарване за ключове които нямах и най-вече за полуоските мисля беше с някаква еврейска звезда,а и там мотора е разположен по друг начин...

#16 RaDi_b4

RaDi_b4

    User

  • Members
  • 23378 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Шоплуко
  • Kaра:AUDI only

Публикувано 28 ноември 2011 - 17:37

За свалянето на скоростите, ако целиш подмяна на съединител, ще ти трябва солидно количество инструменти, канал (задължително) и поне още двама човека, които да ти помогнат, когато скоростите изпаднат.

Разкача се тампона на мотора отпред на челната му страна, където е захванат за гредата на колата. Откача се планката с накрайниците на волана от рейката. Сваля се магарето с носачите. Свалят се полуоските от скоростите. Сваля се гредата под скоростната кутия. Откача се лоста за скоростите, който е захванат с един болт за лоста за избиране на предавки на самата скоростна кутия. Развиват се 6 болта, от кожуха на скоростите към мотора, маха се и стартера, понеже пречи, а единият от болтовете е навит в скоростите. Маха се и изпускателната тръба на гърнето от двуцевката.

И кутията се тегли назад.

Ако си с куатро, се маха и кардана, аз го откачам и от опорния висящ лагер и го оставям да виси настрани. В общи линии - това е.

Трябва ти солидно гедоре, комплект торкове или шестограми за полуоските, дълги рамена за удължение на тресчотката за труднодостъпни места, като например кормилните щанги. В общи линии често срещан инструмент, но да е сигурен, не да е от "разпадащите се при опън и напън".

Редактиран от RaDi_b4, 28 ноември 2011 - 17:40.


#17 tanuco

tanuco

    User

  • Members
  • 5040 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Карнобат и София
  • Interests:Стари пачници и млади бамбини :)
  • Kaра:А4 В5 1.6

Публикувано 28 ноември 2011 - 18:10

На моите хора днес им отне около 5 часа работата по съединитела....

#18 николай 77

николай 77

    гоуем инат

  • Members
  • 1027 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Варна
  • Interests:и ретро автомобили
  • Kaра:батак

Публикувано 29 ноември 2011 - 07:20

и много нерви, ако го правиш това нещо за първи път. Играчка си е и не е за сам човек.

#19 radil

radil

    User

  • Members
  • 91 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Добрич
  • Kaра:Opel Vectra1.8 16v

Публикувано 29 ноември 2011 - 12:12

Ще изчакам да мине зимата да се затопли времето тъкмо и съединителя да се начатка,напука хубаво.За момента отделя по горе и се чува това прословуто чаткане при зацепване, а с това и по рязко отделяне(ако ме гледа отстрани все едно от два дни имам книжка)и доста притрисане на моменти при потегляне
p.s.Все пак не караме коли на 2 години а на 20....

#20 audimen

audimen

    User

  • Members
  • 152 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:тук и там
  • Interests:Deutschland ist eines der besten in der Automobil-
  • Kaра:audi

Публикувано 29 ноември 2011 - 12:28

И помнете...НЕ НА ЕВТИНИТЕ ЧАСТИ, С НЕ ДОКАЗАН ПРОИЗХОД !!!

!! Напълно си прав колега жалко че има хора тук във форума които не го проумяват и са готови да спорят за глупости докато всичко това не го изпитат на свой гръб.

Редактиран от RaDi_b4, 29 ноември 2011 - 12:35.





0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg