Към съдържанието


Снимка

Слабо парно. Причини?


  • Моля влезте във форума за да отговорите
25 отговора в тази тема

#1 Muro_BG

Muro_BG

    User

  • Members
  • 30 Мнения:
  • Kaра:Audi A4 '97

Публикувано 11 декември 2010 - 13:29

Привет!

Имам следния проблем - парното в колата ми (Audi A4 '97, 1.6) е слабо. И по-точно - сега зимата като запаля колата, след десетина митутки се появява някакво парно, но е мноооого слабо. Постепенно малко по малко се засилва, но достига сравнително нормална температура след повече от час. Миналата година имах подобен проблем и промих радиаторчето и имаше значително подобрение и си изкарах зимата нормално. Тази година отново обаче имам същия проблем.
Днес ходих в сервиз и от там ми казаха, че проблемът ми бил в термостата - охлаждал постоянно и затова съм нямал парно. Мен не ми се вярва да е това, защото колата си достига 90 градуса, или поне така ми показва. Когато карам извънградско, си поддържа 75-90 градуса според това как карам (под 75 не пада). Но парното е много слабо.
Та въпросът ми е да давам ли 40 лв. за нов термостат + 50 лв. за труд или проблемът ми е друг?
Ще направя няколко уточнения:
Първо, колата е с климатроник, ако има значение това. Описаното по-горе е при спрян климатик.
Второ, имам антифриз.
Трето, когато пусна да духа само отпред, въздухът, който излиза, си е хладен. Ако изчакам малко и спра духането отпред, в момента в който клапите почнат да се затварят, точно преди да спре духането, излизащият въздух става малко по-топъл. Това ме навежда на някакъв проблем с клапите или електрониката, която ги управлява. Може ли да е това и лесно ли се поправя?

Поздрави и благодаря предварително!
Марин

#2 dak

dak

    User

  • Members
  • 2173 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:A4 2.6

Публикувано 11 декември 2010 - 13:54

Колега , тествай климатроника за грешки , ако е проблем в клапите ще покаже някаква грешка !
Пробвай да си обезвъздушиш хубаво системата !

#3 jordanik

jordanik

    User

  • Members
  • 2530 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Kaра:B4 ABK 2.0E

Публикувано 11 декември 2010 - 14:14

От сервиза,който си посетил,са те насочили много правилно-имаш проблем с термостата на първо време.При изправен термостат температура 75 градуса изобщо не трябва да виждаш при загряла кола.Моята кове 90 градуса и оттам нататък варира в интервал 90-95 и никога по-малко,както трябва и да бъде.За проба запали колата студена и наблюдавай какво се случва с големия маркуч,който свързва водната помпа с долния край на водния радиатор.При изправен термостат този маркуч трябва да ти стои студен до около 85 градуса и чак тогава постепенно да се загрее до работна температура.Ако загряването му започне веднага или на по-ниска температура,сменяй термостата. :rolleyes:

Редактиран от jordanik, 11 декември 2010 - 14:14.


#4 KPACEH

KPACEH

    AUDI CLUB BULGARIA

  • Members
  • 958 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Варна
  • Interests:www.turbocar.hit.bg
    www.bravoo.hit.bg
  • Kaра:Audi A4 1.8T

Публикувано 11 декември 2010 - 14:32

 За да бъдем съвсем коректни термостата държи точно 87 градуса. Нито повече нито по малко. Това говорим за чисто нов оригинален термостат. При загряла кола не трябва да пада под 87 градуса , може да се качва до 89,90 градуса, това са показания при абслютно здрав термостат. Забравих това са показания при нормално каране , не при някакъв зъл тормоз. 

Редактиран от KPACEH, 11 декември 2010 - 14:32.


#5 rumen1989

rumen1989

    User

  • Members
  • 528 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:там
  • Kaра:кола

Публикувано 11 декември 2010 - 14:45

От сервиза,който си посетил,са те насочили много правилно-имаш проблем с термостата на първо време.При изправен термостат температура 75 градуса изобщо не трябва да виждаш при загряла кола.Моята кове 90 градуса и оттам нататък варира в интервал 90-95 и никога по-малко,както трябва и да бъде.За проба запали колата студена и наблюдавай какво се случва с големия маркуч,който свързва водната помпа с долния край на водния радиатор.При изправен термостат този маркуч трябва да ти стои студен до около 85 градуса и чак тогава постепенно да се загрее до работна температура.Ако загряването му започне веднага или на по-ниска температура,сменяй термостата. :rolleyes:



колега смених 3 темостата щото мислех че е от тях накрая се оказа радияторче обаче сега като я подгона 150 160 и нагоре понякога :bia: ми загрява на 95 и после връща това нормално ли е (иначе ис пазя стария с него си кове 90 градуса и с 200 да я карам не мурда повече ти как мислиш само че мойа е 1.9тди афн+)

#6 ivelin_1976

ivelin_1976

    User

  • Members
  • 295 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:iambol
  • Kaра:AUDI A4 1.8 20V

Публикувано 11 декември 2010 - 14:49

наблюдавай какво се случва с големия маркуч,който свързва водната помпа с долния край на водния радиатор.При изправен термостат този маркуч трябва да ти стои студен до около 85 градуса и чак тогава постепенно да се загрее до работна температура

А кога трябва да стопли горният голям маркуч, който влиза в радиатора?

#7 Muro_BG

Muro_BG

    User

  • Members
  • 30 Мнения:
  • Kaра:Audi A4 '97

Публикувано 11 декември 2010 - 15:35

Благодаря на всички за насоките!

И все пак - дори и да имам проблем с термостата, при 75 градуса не би ли трябвало все пак да имам парно? А и като стоя в задръстване, колата достига 90 градуса и пак нямам парно.

rumen1989, според мен това че ти стига до 95 градуса при такова каране не е проблем, щом всички казват, че работната температура е 85-95 градуса. Въпреки това моята кола след достигане на 90 градуса не мръдва повече, дори и като я карам в топлото по баир на 2-ра предавка. Но все пак не съм разбирач, така че питай и други хора.

#8 rumen1989

rumen1989

    User

  • Members
  • 528 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:там
  • Kaра:кола

Публикувано 11 декември 2010 - 15:49

виж 1во клапата за топло студено дали се затваря тя даже се чува но дали се мести е друг въпрос ако всичко е ок и не е термостат значи е ....

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMG_9112.JPG   1,11MB   278 Брой сваляния


#9 jordanik

jordanik

    User

  • Members
  • 2530 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofia
  • Kaра:B4 ABK 2.0E

Публикувано 11 декември 2010 - 17:26

Благодаря на всички за насоките!

И все пак - дори и да имам проблем с термостата, при 75 градуса не би ли трябвало все пак да имам парно? А и като стоя в задръстване, колата достига 90 градуса и пак нямам парно.................................


Както писах и по-горе,на първо време си оправи термостата и си нормализирай температурния режим на колата.Така хем ще намалиш износването на мотора,особено зимата,хем ще си намалиш разхода на гориво.След това,aко парното не се появи,може да се заемеш и с дивия ремонт,за който ти е писал колегата rumen1989.Но пък,ако имаш проблем с някоя от клапите на климатроника,той трябва да ти го изкара,като грешка.Та не е лошо да си прегледаш и записаните грешки. :)

Редактиран от jordanik, 11 декември 2010 - 17:33.


#10 Ivanu6ka

Ivanu6ka

    User

  • Members
  • 635 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Дупница
  • Kaра:1.9TDI, AWX, 96 KW

Публикувано 11 декември 2010 - 17:32

Според мен проблемите са няколко. Един с термостат и друг с радиаторчето или клапите на парното. Аз миналата зима не смених термостата и карах така...температурата рядко стигаше 90 гр и предимно беше около 75. Парното ми обаче си беше нормално и си духаше топло още веднага.

#11 Muro_BG

Muro_BG

    User

  • Members
  • 30 Мнения:
  • Kaра:Audi A4 '97

Публикувано 11 декември 2010 - 18:09

Ами в такъв случай ми се струва, че като че ли е добре да се концентрирам върху радиаторчето и върху клапите на парното. И на мен ми се струва логично дори клапанът да поддържа малко по-студена температура, 75 градуса би трябвало да са си предостатъчно за добро парно. Предната ми кола (Опел Астра '92, дизел) почти не излизаше от синята зона и въпреки това парното правеше сауна в купето.
Така или иначе това с клапана ми е много полезна информация и ще я имам предвид. Когато имам възможност, може би ще го сменя. На първо време обаче ще потърся проблема в радиаторчето, тъй като ми се струва, че то е най-решаващо за казуса ми.

Благодаря на всички за помощта. Ще пиша, когато има развитие, за да съм полезен и на други с подобен проблем.

#12 T.Todorov

T.Todorov

    m3mb3r

  • Members
  • 539 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Сливен
  • Kaра:ADR

Публикувано 11 декември 2010 - 18:45

Афтърмаркет термостат на BEHR е около 20-25лв.Смяната му е още 20лв.Тия са ти обявили ебати цифрата.

С какво проми радиаторчето?

Редактиран от T.Todorov, 11 декември 2010 - 18:47.


#13 Muro_BG

Muro_BG

    User

  • Members
  • 30 Мнения:
  • Kaра:Audi A4 '97

Публикувано 11 декември 2010 - 18:50

Не го промивах аз, в сервиз ми го промиха - само с вода и въздух. Но ефектът беше добър. Така че мисля да повторя.

#14 rumen1989

rumen1989

    User

  • Members
  • 528 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:там
  • Kaра:кола

Публикувано 11 декември 2010 - 18:56

хах те наще радияторчета са по 35 лева от складовете или 45-50 в магазина няма смисъл да промиване.
аз миналата година и аз се вайках а у дане е радияторче че е голам .... за смяна но уви то беше 4 часа таблото доло и на др ден за 5 горе и топло не се стои вътре.

[ един приятел на една витара 92 93 някаде радияторчето му струва 280 лева и го свалихме носихме го на един калайджия разпои го измиго мн хубаво и го запои пак и всичко си е ок :D ]

#15 T.Todorov

T.Todorov

    m3mb3r

  • Members
  • 539 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Сливен
  • Kaра:ADR

Публикувано 11 декември 2010 - 19:31

Еми ей тия 10 часа нерви се опитваме да спестим..ама май няма да стане

#16 Muro_BG

Muro_BG

    User

  • Members
  • 30 Мнения:
  • Kaра:Audi A4 '97

Публикувано 12 декември 2010 - 11:56

Здравейте отново!

Поразцъках малко колата и ето какво забелязах:
- След около 30 минути работа (независимо дали карам или съм на едно място) при температура навън около -5 градуса, маркучът, който влиза в горната част на предния радиатор (за охлаждането), е горещ, но спокойно може да се държи с ръце. Другият маркуч, който излиза от долната част на радиатора и се разделя на 2, като едната част отива в казанчето с антифриза (или разширителен съд, не знам как му се вика - става въпрос за това, където се долива антифриз), та този маркуч си стои студен.
- Стрелката на таблото в колата си показва малко под 80 градуса.
- Реших да изтегля единия от двата маркуча, които влизат в радиаторчето на парното - изтеглих този, който е от към акумулатора. Идеята ми беше да видя има ли въздух. Самия маркуч отгоре малко преди края си има една дупка, предполагам точно за целта. Изтеглих маркуча до положение, в което почна да сълзи антифриз. Подадох газ и тук беше интересно - очаквах антифризът да потече по-силно, а вместо това той се отдръпна надолу. Тоест явно системата засмуква от този маркуч по-силно, отколкото вкарва през другия. Нормално ли е това?

#17 limper

limper

    User

  • Members
  • 437 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра: A4 avant 1.8

Публикувано 12 декември 2010 - 12:23

аз имах такъв проблем, колата загряваше много бавно до 90 градуса, харчеше като луда
смеих термостата - при ниски температури като сега колата загрява за 15 мин каране, държи се много по добре, и климатроника отоплява мнгоо добре

#18 Muro_BG

Muro_BG

    User

  • Members
  • 30 Мнения:
  • Kaра:Audi A4 '97

Публикувано 14 декември 2010 - 13:14

Здравейте!

Снощи промих радиаторчето на парното и ето го резултатът:
Днес запалих колата при -3 градуса и след 7-8 минути работа на едно място (докато чистих снега) започна да духа топличко. После след още толкова време шофиране вече имах много приятно парно в колата.
Така че засега се разминах с най-евтиното решение. Дано съм полезен и на други с моя проблем.

Едно уточнение: в сервиза, където направиха промиването, ми казаха, че според тях е слагана добавка против течове. Така че мисля, че може и от нея да ми се случват тези задръствания на радиаторчето, не знам.

Мерси на всички за съветите и весело посрещане на празниците!
Марин

#19 vannni

vannni

    User

  • Members
  • 4 Мнения:
  • Kaра:audi a4

Публикувано 07 януари 2011 - 22:20

Здравейте колеги.Нормално ли е при 90 градуса маркуча който е кум термостата да е студен 1.9TDI

#20 egoisttt3

egoisttt3

    User

  • Members
  • 459 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Ловеч
  • Kaра:audi А3 / 1.8 / 125

Публикувано 07 януари 2011 - 23:52

Здравейте!

Снощи промих радиаторчето на парното и ето го резултатът:
Днес запалих колата при -3 градуса и след 7-8 минути работа на едно място (докато чистих снега) започна да духа топличко. После след още толкова време шофиране вече имах много приятно парно в колата.
Така че засега се разминах с най-евтиното решение. Дано съм полезен и на други с моя проблем.

Едно уточнение: в сервиза, където направиха промиването, ми казаха, че според тях е слагана добавка против течове. Така че мисля, че може и от нея да ми се случват тези задръствания на радиаторчето, не знам.

Мерси на всички за съветите и весело посрещане на празниците!
Марин


:owned: къде се намира това радиаторче на парното и как се прочиства :)




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg