Към съдържанието


Снимка

Как се разбира, че термостата не работи както трябва?


  • Моля влезте във форума за да отговорите
14 отговора в тази тема

#1 Fibrom

Fibrom

    Ауди юзър

  • Members
  • 2103 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:го пет за четири ;)

Публикувано 01 февруари 2011 - 10:29

Здравейте, колеги
Как мога да проверя, че термостата ми работи коректно или е за смяна?
Колата е Ауди 80, Б3, PM мотор. Парното ми е доста силно, бързо загрява и в студовете сутрин.
Температурата на двигателя, която ми отчита датчика на таблото не е много точна и не мога да преценя кога достига 90 градуса, иначе си пуска перката като загрее в жегите.

Причината да се насоча към термостата е нечовешкия разход на газ от 20/100, който ми дава в последните два месеца колата :) Ходих на няколко места и никъде не откриват нищо сериозно като повреда :zustimm:

#2 Gnaks

Gnaks

    User

  • Members
  • 581 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Interests:Quattro
  • Kaра:ше quattro

Публикувано 01 февруари 2011 - 10:40

Колега най-лесно преебан термостат се "хваща" когато ти е студена колата,палиш я и след 2-4мин. пипаш горния и долния маркуч на радиатора отпред.Горния трябва да е топъл а долния студен.Даже точно преди да отвори термостата горния е врял че чак не мога да го държа а долния си е леден.Дано да съм ти помогнал.

Редактиран от Gnaks, 01 февруари 2011 - 10:41.


#3 robobug

robobug

    Ауди сноб

  • Members
  • 7348 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Lazy man's Car

Публикувано 01 февруари 2011 - 10:53

Щом парното работи, големият разход не може да е от незагряла кола.
Все пак може някой умник да е вързал изпарителя на големия кръг и при неизправен термостат да не работи коректно.
А може просто мембраните да са за смяна - проблем, който се проявава най-ясно в големи студове.

#4 Митака

Митака

    АУДИ фен

  • Members
  • 5274 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:В.Търново/с.Първомайци/Варна
  • Interests:Най-различни
  • Kaра:B4 avant quattro ABT

Публикувано 01 февруари 2011 - 11:46

Аз съм виждал и умници, които връзват изпарителя успоредно на парното (с две тетки) и при това положение в зависимост къде съпротивлението на течноста е по-голямо или по-малко, или няма парно или изпарителя замръзва(не се топли достатъчно)
Да не са се вдървили мембраните и да са за смяна? Тях проверява ли ги?

#5 Fibrom

Fibrom

    Ауди юзър

  • Members
  • 2103 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:го пет за четири ;)

Публикувано 01 февруари 2011 - 11:54

Да, проверявах ги мембраните в края на миналата година в сервиз "Бигаз" в кв. Павлово, където ми е монтиран и изпарителя "Ловато" в края на 2008г.
Изминал съм около 25 хил. км оттогава.

#6 SinisteR

SinisteR

    чич

  • Members
  • 5801 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Стамболийски
  • Kaра:Mercedes 307D

Публикувано 01 февруари 2011 - 11:57

Аз съм виждал и умници, които връзват изпарителя успоредно на парното (с две тетки) и при това положение в зависимост къде съпротивлението на течноста е по-голямо или по-малко, или няма парно или изпарителя замръзва(не се топли достатъчно)
Да не са се вдървили мембраните и да са за смяна? Тях проверява ли ги?

При мен беше точно така, знаеш в какви филми се бях вкарал с липсващото парно :zustimm:

#7 paci_4444

paci_4444

    User

  • Members
  • 516 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе
  • Kaра:AUDI B4-АБТ

Публикувано 01 февруари 2011 - 12:12

Как е удачно да се свърже отоплението на изпарителя към малкия кръг?
Пре мене има забодени по една тетка на входа и изхода на парното.Не съм имал проблеми със замръзване на изпарителя.Всички маркучи по малкия кръг са еднакво топли(горещи).От парното има какво да се желае още.

Редактиран от paci_4444, 01 февруари 2011 - 12:25.


#8 kapitango

kapitango

    Absofuckinglutely

  • Members
  • 2674 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:с.Сусурлево/ БацоваМаалЪ
  • Kaра:V8

Публикувано 01 февруари 2011 - 12:48

Аз съм виждал и умници, които връзват изпарителя успоредно на парното (с две тетки) и при това положение в зависимост къде съпротивлението на течноста е по-голямо или по-малко, или няма парно или изпарителя замръзва(не се топли достатъчно)
Да не са се вдървили мембраните и да са за смяна? Тях проверява ли ги?

Публикувано изображение
Публикувано изображение

По принцип точно това е правилният начин на свързване. Само, че има една малка подробност. Тройниците за свързване не са случйни. Изхода, който отива към изпарителя е с по-малък вътрешен диаметър. Всичките ми коли са били на LPG, изпарителя винаги е бил свързван по този начин и винаги парното ми е било прекрасно.

Редактиран от kapitango, 01 февруари 2011 - 12:55.


#9 paci_4444

paci_4444

    User

  • Members
  • 516 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе
  • Kaра:AUDI B4-АБТ

Публикувано 02 февруари 2011 - 00:01

При мене е точно като на схемата.По една тетка на вход и изход на парното.Да считам че е както трябва?

#10 mi6072

mi6072

    User

  • Members
  • 4 Мнения:
  • Kaра:audi80

Публикувано 25 февруари 2012 - 19:56

колеги аз също карам Б3 чист карбуратор тази година се видях в чудо 23л газ 90км градско дайте съвет и да ли е възможно да е от това че я карам в повечето случай по 2-3км на ден но до сега повече от 15/100 не е правила разход дават ми разни идеи че смесва газта с водата възможно ли е това.Благодаря предварително

#11 Митака

Митака

    АУДИ фен

  • Members
  • 5274 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:В.Търново/с.Първомайци/Варна
  • Interests:Най-различни
  • Kaра:B4 avant quattro ABT

Публикувано 25 февруари 2012 - 21:10

За мен това свързване на изпарителя не е правилно и не намирам логично обяснение, което да ме убеди в обратното!
Течноста не е глупава и винаги ще минава по пътя на по-малкото съпротивление. А при това "правилното" свързване гарантирано двата пътя са с различно съпротивление.
При последователно свързване потокът гарантирано ще минава през парното и през изпарителя.

#12 robobug

robobug

    Ауди сноб

  • Members
  • 7348 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Lazy man's Car

Публикувано 25 февруари 2012 - 22:27

За мен това свързване на изпарителя не е правилно и не намирам логично обяснение, което да ме убеди в обратното!

Има логично обяснение - на някои коли (примерно на лада) спирането на парното затваря с клапа радиаторчето. За да не пускат схема за всеки модел, от Ловато си връзват гащите с обща паралелна схема.
При последователно свързване, с вода минаваща първо през изпарителя, се осигурява по-бързо загряване на изпарителя. При намален дебит на помпата, пак си гарантираме добро подгряване на изпарителя.

#13 Митака

Митака

    АУДИ фен

  • Members
  • 5274 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:В.Търново/с.Първомайци/Варна
  • Interests:Най-различни
  • Kaра:B4 avant quattro ABT

Публикувано 25 февруари 2012 - 23:03

Има логично обяснение - на някои коли (примерно на лада) спирането на парното затваря с клапа радиаторчето.

И при Ц4 да речем е така, но това не значи непременно изпарителя да е свързан непосредствено преди или след радиаторчето на парното. При мен (АБТ) е свързан последователно точно след помпата. Така циркулацията си му е 100% гарантирана, дори радиаторчето на парното да се затваря с кран.

#14 иво костов

иво костов

    User

  • Members
  • 238 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Плевен
  • Kaра:Б4 АБТ 2.0

Публикувано 26 февруари 2012 - 17:59

Колеги и при мен е свързан на входа и изхода на парнота и дасега не съм имал проблеми Аз съм с Б4 АБТ мотора И аз имах 20 но 100 разход газ но при мен не е от това че испаритела е вързан по този начин а имах друг проблем който го оправих и сега колата харчи14 на 100 в студовете :dance:

#15 kolu

kolu

    User

  • Members
  • 1103 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:трявна
  • Kaра:детство

Публикувано 26 февруари 2012 - 20:09

Здравейте, колеги
...

Причината да се насоча към термостата е нечовешкия разход на газ от 20/100, който ми дава в последните два месеца колата :) Ходих на няколко места и никъде не откриват нищо сериозно като повреда :zustimm:


Проверявал ли си за теч на газта от някаде,пълначката например.Щото ако го има това нещо,фирата ще я мислиш за разход.




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg