Jump to content

Масло за скорости


Guest Horch

Recommended Posts

Имам следния проблем: миналото лято реших да си сменя маслото на скоростите. Сложих OMV UNI GEAR - пълна синтетика (ужким). Наистина като е ли бях за смяна. Но след смяната ситуацията стана върха - сутрин едвам вкарвам скорости - 1-ва и 2-ра абсурд. След доста каране ситуацията се пооправя но пак има затруднения от време на време. Един монтьор ми каза, че това масло не може да е скапано. Чудя се да не съм изронил синхронизатора на втора? А първа не ще да влиза дори когато колата пълзи по легнал полицай. Влиза само ако спра абсолютно на място. Дали не е маслото причината или пък скоростите са се сдухали, или може би и двете по малко? Имате ли предположения? А вие какво масло слагате? Колата ми е Ауди 80 1,8s

Редактирано от netizen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро е механично износване - или разхлабени шарнирни връзки на скоростния лост, или синхронизатор.

Имах много подобен проблем, много трудно се вкл. 1-ва и 2-ра. Смених маслото на скоростната кутия с KuttenKuehler 75W90, пълна синтетика. Положението значително се подобри, обаче пак не е много лесно.

Предполагам , че може и от съединителя да е ... При мен е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Predi 2 sedmici smenih suedinitel. Kolata praveshe tochno sushtoto, misleh che problema e v sinhronizator i t.n., a se okaza che niamam gram suedinitel, ama nali e hidravlichen i se samoregulira i mnogo trudno mojesh da se otvorish che e svurshil s dve dumi she razberesh kakvo e kato se svaliat skorostite. Obache kakva shte e vruzkata s masloto... ako sled smiana na masloto e zapochnalo da se vkliuchva trudno nema vruzka sas suedinitel. ne znam koe e sintetika i koe ne e, ama riadkoto e 75/90, gustoto e 85/90. A pri nashta zima e po-dobre da slojish riadkoto, shtoto sutrin ako si s gusto kato prevkliuchvash losta se edno e potunal v kal, takova e chuvstvoto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е твърде вероятно да е от маслото. Не че е менте, просто може да не е подходящо за тази скоростна кутия. Казвам го от опит със служебната 80-ка и мойта 80-ка.

Служебната имаше същия проблем както ти го описваш и се оправи след смяна на маслото със синтетично съгласно книжката на колата.

При мойта проблема беше подобен и го смених със синтетика 80W90 и проблема се реши.Но тогава нямах инфо по въпроса. Ако сега го правя бих го сменил със 75W90 на KuttenKuehler, щото при кучи студ пак не включва както трябва отначало.

Та моя съвет е да смениш маслото още веднъж преди да разглабяш скорости, както те съветва и колегата по-горе. И не напъвай на 1-ва в движение/колкото и да ниска скороста/ ,ако се налага просто прави двойно амбриране или 2-ра и след това 1-ва, щото иначе наистина може да съсипеш нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Brandt не разбрах дали имаш в предвид моя случай или на колегата, но аз имам съмнение, че в моя случай май и тампона на скоростната кутия играе някаква роля. Мисля, че е омекнал и се получават повече вибрациии, та може това да води до по-трудно включване от време на време, ама изобщо не съм сигурен. Ако някой има инфо по въпроса нека го сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ot gusto maslo moje da se vkliuchvat po-trudno (no ne i nevuzmojno) skorostite samo purvia 1km sutrin, posle vsichko triabva da e dobre, kakvoto i da e maslo, za da pravi takuv problem triabva da si slojil voda vmesto maslo i da si preebal skorostite.

Ako dvoinoto ambreirane i mejdinna gaz reshavat problema s vkliuchvaneto znachi nai-veroiatno e sinhronizator.

Ako s dvoino ambreirane ne stava i edin put vkliuchi edin put ne, triabva da sa izravneni oborotite gore-dolu za da vkliuchish s mejdinna gaz nai-veroiatno si za suedinitel. Sushto taka moje da go usetish po tova che na purva kato ia nastupish iako kolata vdiga oboroti burzo ama ne nabira, tva e shtoto buksuva suedinitelia.

Ima i drugi varianti neshto da e precakano po skorostite, no togava nai-veroiatno shte vie neshto i to iako. Smiatam che tezi dni gore-dolu ponauchih razni raboti shtoto pri men tolkova beshe svurshil suedinitelia che kato ia napunah malko poveche schupih i pritiskatelen i ferodov disk i stana strashno t gi smeniah... A inache razni maistori se kachvaha da ia karat i mi kazvaha che si otdelia dobre, za tova ti kazvam che ne mojesh da se otvorish shtoto e hidravlichen i samoregulirasht se, az sega veche moga da napravia razlika zashtoto predi dve sedmici sum karal audi susu napulno svurshil suedinitel, sega karam s chisto nov pulen komplekt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем. Когато двигателят е изгасен сменям скорости без проблем. Когато обаче го запаля, дори и на място, вкарването най-вече на първа е трудно. Ако не отпускам съединителя и съм вкарал вече първа, мога да изключвам и включвам без проблем колкото си искам, но като го отпусна и натисна пак, отново влиза трудно. Чудя се от какво може да е това - свършил съединител, скапано масло, нещо по синхронизаторите... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Razer, moja problem e tochno sastija no kogato weche e zagrjala kolata i se e razwartjalo masloto- wlizat perfektno,no kato zapalja tragedija na 1-wa i 2-a.( Inache na studeno mnogo studeno dori kato e izgasena pak wlizat trudno. ) Wse si mislja che ne e ot masloto stoto znam i drugi hora koito karat s takowa i problemi njamat.Zatowa pochwam da se chudja dali ne e ot syedinitel.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Razer, tvoito mi zvuchi tochno na suedinitel, ne na sinhronizatori, pri men beshe sushtoto. Drugoto neshto koeto praveshe moita e che kato vkaram purva i sum na mesto sprial samo che na ravno sedi okolo 20-30 sec i posle se chuva neshto "tup" i kolata su trugva sama se edno sum dal polusuedinitel. I posle ako izkliucha ot skorost za da moga da vkliucha pak purva triabvashe purvo treta posle purva. vtora->purva ne reshavashe problema. Nai-mnogo se useshtashe na zadna tva i loshoto beshe che na zadna kato napravi tup i posle ne moje da izkliuchish ot skorost triabva ili da izgasish dvigatelia ili da ia zasilish na zadna dotolkova che da otpusnesh do gore suedinitelia, posle natiskash i zkliuchvash ot skorost vednaga. Abe beshe pulno shou, iskaha se specialni umenia da se kara. Kazvaha mi che e bilo gorna pompa na suedinitelia ama ne, beshe si suedinitel.

Horch ako e samo na studeno tvoia problem i kato zagree niama nikakvi problemi niama logika da e ot drugo ako ne ot masloto, ama vuobshte da ne ti puka karai si taka.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Милко, обикновенно такъв шум се чува от скапан лагер.

Само един въпрос към хората, които са им сменяли маслото в скоростите - като ви го сменяха, провериха ли в каталога на производителя, дали за вашата скоростна кутия не се изисква Special Application продукт? Ауди обичат за някои консумативи да използват нестандартни продукти. Примери: червен антифриз, хидравлична течност за кормилна рейка, масло за Haldex-а и пр...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I po-tochno tozi shum e ot axialnia lager (za audi 100 2.0 16v e 30leva), kato pusnesh suedinitelia dori na neutralna toi se pritiska i ne shumi, kato go natisnesh i pochva se edno da sturje neshto. Znachi pri men cialata tazi istoria sus suedinitelia, koito ne znaeh che e za smiana ami se chudeh ( i az i kup izmisleni maistori) ot kakvo trudno vkliuchvam skorosti i sus shumiashtia axialen lager kato natisnesh suedinitelia na mesto, prikliuchi sus CHUPENE :):) na pritiskatelen disk, ferodov disk i pochti razpadane na axialnia lager, taka che momcheta ne otlagaite mnogo tezi problemi, dobre che tova mi se sluchi v grada, zashtoto ne mojeh vuobshte da prevkliucha skorost, kakvato sloja na izgasen dvigatel na taia si karashe posle. Ne che iskam da vi striaskam, sa po princip tia neshta deto gi komentirame sa samo idei kum kakvo da se nasochi chovek ot niakakav opit na drugia, moje problema da e drug, shtoto tova e vse edno lekar da postavia diagnoza samo ot oplakvania na pacienta po telefona, ama az samo kazvam kak prikliuchiha neshtata pri men i e dobre chovek da ne ostavia da se zadulbochava problema...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спецификация на Ауди (за модели 91-95) и за ръчна скоростна кутия в книгата пише:

Масло SAE 75W90.

Обикновено се сменя или долива на 60-80 к км. Иначе става на кал.

Някой казват/пишат, че не се сменяло ?!?!

За автоматични ск. кутии и quattro-диференциали се изписва специално масло по VAG ... ( както Васко подозира)

Аз маслото го смених и гореописаните проблеми значително се подобриха, но остава проблемът със съединителя.

Вярно ли е, че е препоръчително да се смени само феродовия диск и аксиалния лагер, щото притискателният диск бил издържал много ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, и аз не съм го сменял това масло и май ще е добре да го сменя...

Иначе със скоростите нямам никакви проблеми, но просто не знам кога е сменяно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф' date=' и аз не съм го сменял това масло и май ще е добре да го сменя...

Иначе със скоростите нямам никакви проблеми, но просто не знам кога е сменяно...[/quote']

veroqtno nikoga

:):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Да, предполагам, че никога и точно това ме притеснява :)

Колата е на почти 300к, но сс скоростите нямам абсолютно никакъв проблем... Но най-вероятно при следващата смяна на маслото ще сменя и това в скоростите... Демек след 5к закръглям 300к...

А това масло на колко км се сменя по спецификация за моя автомобил?

а антифриза на колко се сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Az za moita se spazarih s maistorite 60lv za trud za svaliane i kachvane na skorosti i za smiana suedinitel. Kakto pisah axialnia lager mi beshe 30 lv. Po princip toi se vkliuchva v "komplekt suedinitel". V komplekta e axialen lager, pritiskatelen disk i ferodov disk, za moita struvaha obshto 335lv "LUK" po otdelno ne si spomniam cenite. Preporuchaha mi LUK, no predi da mina 200 000km :) ne moga da ti kaja dali e bil hubav. Za suedinitelia istinata shte se razbere kato svalish skorostite. Abe s dve dumi predi da razglobish kolata si prigotvi pari ako se naloji i za komplekt, no po princip pritiskatelnia naistina riadko se nalaga da se smenia, obiknoveno samo ferodov disk i axialen. Osven tova kaji im da proveriat edno igleno lagerche otkum mahovika, tova lagerche vliza veche v suedinitelia i taka se zakacha. Pri men pri izvajdaneto mu izleze na sol, iavno im e slaba tochka tova lagerche (8lv). Abe vajno e da namerish dobri maistori za da vidiat ako ima i neshto drugo da se opravi, shtoto svaliane/kachvane na skorosti si e hem vrutka hem ne e eftino.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Interesno mi be6e da pro4eta za problemite sas skorosniq lost :? eto gi i moite- sutrin kogato e studeno( lqtoto ne se se6tam da go pravi) ne moga da vkaram 1 i dori 2 mnogo e stegnat i imam 4yvdtvoto 4e 6te go otkarata( imam incident sas skorosten lost na varburg:) ostana mi v rakata kato vkarax zadna) nqma zna4enie dali e zapalena ili zagasena kolata no kogato zagree 2-3 km se opravq i vlizat perfektno , a i edin mi kaza 4e e normalno tova kogato e seydena kolata e i kogato navan e 0 ili pod 0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак нормално, не бих казал, че е - на моята още не съм го сменял това масло, откакто съм я купил, но скоростите си влизат перфектно без разлика топло или -20 градуса, както беше по едно време... Точно затова все още не съм го сменил, че ще взема да попадна на някой български менте боклук... Ама сега като закръгля 300к заедно с другото масло ще сменя и това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...