Jump to content

Ремонт на клапи на климатроника / парното на А3 - снимки


MiTo80

Recommended Posts

            Привет колеги, и дано липсата на отопление не ви сполети скоро!

 

Колата е А3, модел 8L 97 г., 125 кс, AGN.

            От четене по автофоруми бях подготвен, че този проблем ще настъпи, след като духалките на вентилацията започнат да „плюят” парченца разпадащ се дунапрен. При мен липсата на топло се прояви с началото на застудяването и реших, че сега е моментът да се оправи и не си заслужава да се мръзне през зимата.

           Сърфирането по ФОРУМА показа, че много колеги са се справили успешно сами и има много пояснения и снимки, и реших да се пробвам сам. Оказва се обаче, че за А3 8L няма добре разработена и онагледена тема по въпроса ( за разлика от А4, където много колеги и особено VBI се утвърждават с изключителни познания и умения).

            И така, след „приятното прекарване” на уикенда на открито (в най-различни пози) стигнах до тук

 

post-17699-0-59002100-1382379712_thumb.j

 

и успях да видя някои от виновниците:

post-17699-0-03061600-1382380528_thumb.j

 

(под филтъра за купето и преди вентилатора)

post-17699-0-79318200-1382380601_thumb.j

и централната клапа, която се намира тук вътре.

post-17699-0-64074800-1382381159_thumb.j

 

            И сега започват въпросите:

            1. Трябва ли да се сваля цялото тяло на въздоховодите?

post-17699-0-58880400-1382381459_thumb.j

            2. За да се свали нужно ли е да се махне и горната част / декоративната облицовка на таблото?

            3. Какво правим с дисплея и най-вече с пасажерския еърбег? (по този въпрос мисля, че и форумът ще ми даде отговор)

            4. Как точно става демонтажът на самите клапи? Ще успея ли ако развия жълтите рапидки или по-добре да не пипам там предвид настройките?

post-17699-0-58880400-1382381459_thumb.j

            5. Необходимо ли е за демонтажа на цялото тяло на въздуховодите да се разглобява нещо откъм двигателния отсек?

 

            Знам, че ви отегчих с въпроси, и по тази причина ви моля за съвет да продължавам ли сам или да звъня на утвърдили се колеги – форумни майстори като Buzzi, zfa 159, VBI или др.? Мисля, че все още мога да посглобя малко и да успея да придвижа колата до сервиз.

 

            Благодаря предварително.

            Ако се справя с проблема, ще се опитам да направя еднa онагледенa тема DIY специално за А3 8L. Ако не – ще търся телефон на „Надин”, но най-рано напролет.

            Поздрави на всички, които имаха търпение да стигнат до тук!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напиши в google "servomotor V71 A3 8L" , че в бг форумите с названиата на кирилица е много трудно да се тьрси, ще видиш доста инфо.

Редактирано от zanusix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да се стегнеш психически и да продължиш НАТАТЪК,първо извади фреона от климатика,после трябва да извадиш цялата климатична конзола,тоест трябва да си осигуриш място и да махнеш всичко което ти пречи,клапи се правят при свалена конзола ,всичко е на парчета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега,

 

Това лято я правих тази процедура за двете централните клапи. Не е много приятно, но с малко повече търпение и време нещата стават.

 

1. Трябва ли да се сваля цялото тяло на въздоховодите?

На мен не ми достигна времето и реших да не разглобявам докрай въздуховодите. Разкроих си парченца с размерите на клапите и през отвора, който се открива ги облепих.

 

2. За да се свали нужно ли е да се махне и горната част / декоративната облицовка на таблото?

Да, маха се цялото табло. Има една страхотна тема, която ще ти помогне много: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=87953

 

 

 3. Какво правим с дисплея и най-вече с пасажерския еърбег? (по този въпрос мисля, че и форумът ще ми даде отговор)

Пасажерския еърбег не е проблем. в темата се вижда как се разглобява, а аз успях и без да разкачам електрическите му връзки да сваля таблото.. не е трудно.

 

4. Как точно става демонтажът на самите клапи? Ще успея ли ако развия жълтите рапидки или по-добре да не пипам там предвид настройките?

Това не съм го правил. Както казах отваря се място от което можеш да ги облепиш без разглобяване. Няма да е така добре както ако ги извадиш и работиш извън колата, но върши работа и спестява доста труд.

 

 

5. Необходимо ли е за демонтажа на цялото тяло на въздуховодите да се разглобява нещо откъм двигателния отсек?

Доколкото знам се разкачват и двете радиаторчета, като преди това се източват се фреон и антифриз. Причината е, че те се помещават вътре във магистралния въздуховод. За да си спестя това "удоволствие" за ремонта на клапите за свежия въздух и рециркулация мисля да се пробвам да сваля джабката, вентилатора на парното и филтъра на купето и оттам да се опитам да ги достигна и тапицирам.

 

Успех!

Редактирано от aud1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте колеги!

 

Искам да попитам дали става да се направи този номер, да се облепят клапите през отвора който се вижда на една от снимките които е качил колегата, ако може да ми кажете как се стига до тях, виждам сваля се жабката и кората под шофьора, демонтира се централния панел който включва управление климатроник, касетофон, пепелник итн.. зад него се вижда тунела на централната клапа, но как се демонтира от там някой може ли да обясни!

Редактирано от doaiena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, чел съм тази тема, там става въпрос за сваляне на цялата система на парното за да се измъкне радиаторчето, аз питам как се стига до клапите без да се сваля цялото табло, на времето имах голф 3 и там имаше вариант да се стигне до централна клапа топло/студено и да се облепи през един отвор като се свали част от тунела, гледам колегата е качил снимка точно на тази клапа но не ми става много ясно как се е добрал до нея :)

post-17699-0-79318200-1382380601.jpg

Редактирано от doaiena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да повдигна малко темата. Какво лепите вместо дунапрена и с какво го лепите така че, да не се отлепя от топло/студено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега Ole,

дунапренът се елеминира, за да няма същият проблем след време. Облепването на отворите - с термоизолационна лента (сив скоч, използван при климатиците). Това обаче е по постове във форуми и по спомени. Заради сложното разглобяване аз стигнах до края, а до сервиз + 150 ле.

Защо не помислиш да запоиш с поялник парче/лист тънко ПВЦ (да не тежи). Важно е да няма дупка и да не влиза студен въздух (ако не бъркам).

Успех, че иде зима!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз всичко разглобих вече, взел съм алуминиево тиксо и мисля, че ще стане с него, само се чудя по края на самите клапи дали да се мъча да кепя нещо да уплътнява по края или няма нужда?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 7.08.2016 г. at 10:26, doaiena написа:

Колега, чел съм тази тема, там става въпрос за сваляне на цялата система на парното за да се измъкне радиаторчето, аз питам как се стига до клапите без да се сваля цялото табло, на времето имах голф 3 и там имаше вариант да се стигне до централна клапа топло/студено и да се облепи през един отвор като се свали част от тунела, гледам колегата е качил снимка точно на тази клапа но не ми става много ясно как се е добрал до нея :)

post-17699-0-79318200-1382380601.jpg

Колега, разбра ли как се стига до тази клапа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То лесно се стига, но как се облепва така вътрешната клапа, дето дефакто е най-важна аз поне не се наех, ами разглобих цялото тяло. Тъпото при А3 за разлика от А4 е че трябва да се свали и металната греда под таблото за да излезе тялото.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме притеснява толкова гредата, а източването на фреона и свалянето на изпаритела и радиатора! А къде се намира клапата за рециркулация на въздуха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като застанеш срещу таблото седейки на пасажерската седалка, отдолу най в дясно и напред като пипаш се напипва една решетка, над нея е едната клапа, а другата е под филтъра.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самото моторче на клапите не можеш да го стигнеш. Само можеш да разбереш дали се затварят и отварят клапите.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко снимков материал от вчера правих процедурата, имам въпрос как се свалят духалките, че не посмях да ги издърпам минах без да ги демонтирам, но е хубаво да знам

2016-10-15 12.31.46.jpg

2016-10-15 12.56.02.jpg

2016-10-15 13.02.58.jpg

2016-10-15 13.51.03.jpg

2016-10-15 12.21.42.jpg

2016-10-15 12.31.32.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Духалките се издърпват. Аз средните не можах да ги издърпам, с какво ли не ги напъвах, вече имах чувството, че нещо ще се счупи. Страничните излезнаха с доста дрЪпанье.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се дърпа....
След като демонтирате средната конзола, барче, жабка и кората под волана, следва неприятната част от задачката, тръбопровода е закрепен на зегерки към таблото, той е едно цяло отлято тяло което е свързано и със  страничните духалки, след доста чудене и дърпане за късмет не успях да счупя нищо, все пак свърших работа, заданието е следното, махате зегерките от средните духалки като внимавате да не ги загубите, отщипвате тръбопровода от парното и леко го изкривяте напред колкото да си промушите ръката и напипвате клапите, връзвате климатроника и нагласяте само предни духалки и гасите, така ще се отвори достъп до задната главна клапа, успех....
Няма да е лошо да имате помощник който да придържа тръбопровода за да вие по удобно докато бъркате с ръка вътре, нужни помощни средства: фенер, камерата на телефона, тъпение, нерви итн....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как ги облепваш добре клапите така? Аз съм им обиколил площта с алуминиевото фолио, а като не са свалени не можеш и ми се струва че лесно ще се разлепи и разхвърчи фолиото.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

С търпение колега, парченце по парченце, внимателно, преди това изчистваш клапите с кореселин или ацетон,... търпение му е майката,.. никой не казва, че е лесно...

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Привет, колеги. Да попитам тук, някой сменял ли е моторче на клапата която определя топъл/студен въздух? Трябва ли да се сваля въпросната джаджа на която седи вентилатора? Ще съм много благодарен ако има бързи отзиви понеже колата ми седи разпиляна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези моторчета, които седят отдолу могат да се свалят без да се демонтира тялото на парното/климатика, само моторчето за клапите за рециркулация, което е отстрани е много шибано име знам дали ще може да се свали без да се демонтира всичко.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успях, смених го, да много много е шибано!! Трябва да се развие болтчето което е отзад(дълго рамо и камък 6) тогава започва да халтави, вадиш предната част първо колкото и да е трудно, след като се извади от там се натиска щипката на малката пръчка която води клапата и се вади навън. после по обратния път се монтира новото. Колата вече има парно, разгеле... Миналата зима измръзнах като куче :D:D Сега предстои малко ремонт по охладителната система и промивка и се надявам тая зима да е баня в аудито :D  Ако някой има подобен проблем нека пише ако трябва ще помогна и физически стига да е от Варна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...