Jump to content

Подбор и комплектовка на компоненти на ГИ за 1.8T AEB


Recommended Posts

Днес гледах термопластична тръба ф8 в един магазин. Вътрешния диаметър е ф6- 6.5. Арматурите за тези тръби са такива, че вътре влиза щуцер от свързващия елемент, който е поне с 1мм дебелина на стената, което сваля диаметъра на ф4 в местата на свързване. Та това ме кара да си мисля колко голяма ще е ползата от минаване от ф6 медна тръба на ф8 термопластична. Друго ще е ако говорим за ф8 медна, дето вътре ще е ф6 и няма да има стеснения в местата на свързване. Но както и да е, тръбата за сега при мен ще си седи старата ф6 медна.

Свързването на водата на изпарителя според мен е най-грешно да бъде последователно на кръга на маслоохладителя. Входа на охладителя е разклонение от изхода на радиаторчето на парното, а изхода от изпарителя отива в тръбата, която отива в горния край на радиатора. Именно по тази тръба потока на антифриз започва да се движи, чак като отвори термостата. До тогава единственото движение е от разликата в темепературите на различните места на антифриза. Тоест през охладителя пълноценно започва да циркулира антифриза при отворен термостат.

За това изпарителя ще го вържа последователно на малкия кръг или на изхода на парното, или преди помпата. На АБТ-то ми беше вързан преди помпата и изпарителя винаги беше яко нагрят.

п.п.

Какво е ТНМТ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 276
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

През комунизма имаше такива клубове за творческо развитие на младите техници, така наречените ТНТМ клубове.

 

Беше интересно  :hilezh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха-ха-ха :hilezh:  Сега ако имаше такова нещо веднага се записвам! За сега поне по критерия младост се вписвам. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май нещо погрешно разсъждавате според мен относно водата. От водната помпа тръгва тръба която отива в радиатора на парното, на нея има щуцер, който отива в маслоохладителя. Другия му край отива мисля в изхода на парното, откача се от щуцера който захранва маслоохладителя и отива в изпарителя, изхода на изпарителя в маслоохладителя. Така става 1. Водна помпа -> изпарител и парно през тройник -> и след изпарителя е охладителя. По-първа и подходяща вода има ли?

Даже не се налага рязане на маркучи и монтиране на тройници

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш. Тръбата от помпата към радиаторчето на парното има разклонение, в което е вързан охладителя, а другия край на охладителя отива в тръбата над колектора, която пък отива в радиатора. А движението на водата не е от помпата към радиаторчето на парното, а е обратно. Помпата тика вода през блока и главата, която се връща обратно в нея през радиаторчето на парното. Това е малкия кръг. Охладителя не е вързан последователно на малкия кръг. Единия му край е включен в малкия кръг, а другия в големия преди радиатора.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефект ще има, ако има движение на водата. А движение на водата през охладителя, до като не отвори термостата може да се каже, че няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази логика колата трябва да загрява и минава на газ много бавно, а тя си минава при температура на антофриза от 59 градуса. И това става за около 5 мин при около -10 навън, просто искам да става за 2.5 минути примерно.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав Митак, всички Аудита А3, А4, В4 и производни, които имат охладители на маслото ги връзваме последователно на него. Факт е че колите доста бързо достигат Т за прехвърляне и не сме забелязали да имат драми с преохлаждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, явно се заблуждавам защото си мисля, че водата в охладителя върви от него към тръбата над колектора, а то е обратно и макар да не е отворил термостата водата циркулира в тръбата до разклонението за охладителя и завърта през него. Така вече си мисля, че най-правилно ще е изпарителя да се върже преди помпата. Ако се запуши радиаторче на парно или охладител, всичко ще си минава на 100% през изпарителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сдобих се с желания филтър за изпарена газ Ultra 360. и то малко по-евтин от колкото го продават Фобос (25лв). Очарован съм от качеството на изработка на детайлите и от самата конструкция, просто си личи, че е нещо, което е направено с мисъл. Доволен съм!

034475257-thumb.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпарителя вече е "тунингован". Отворите на водата от ф10 вътрешен са на ф11.5:

034479436-big.jpg?r=0

Отвора на ел. клапана, от ф3.2 е на ф5, като се наложи да се изработи нов детайл. Тук имам малко притеснение, понеже площа на сечението се увеличава повече от два пъти и да не би да се затрудни отварянето на клапана заради по-голямата сила, която ще упръжнява газта върху гумичката на клапана. Вероятно ще го изпробвам със въздух под налягане да се убедя, че отваря, преди да го монтирам на колата.

034479437-big.jpg?r=0 034479438-big.jpg?r=0 034479439-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем би било евентуално затварянето, защото то се осъществява от пружинката на клапана. Пробвай все пак с въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружинката като я гледам е по-кекава от на химикалка. Може да се сложи малко по-силна, но не е ли налягането на газта основно да притиска гумичката на котвата на клапана към леглото, в което уплътнява? А пък силата на притискане би трябвало да е равна на произведението от налягането по площта. Та за това се притеснявам малко, че съм увеличил площта повече от двойно. Проба със въздух задължително ще направя на 7.5бара, че на толкова ми е настроен пресостата на компресора. Предполагам, че теста ще е приблизително меродавен с реалните условия на работа с течната газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането в бутилката не е константна величина, различно е при различна температура.

Към автора на темата, да си беше взел един изпарител, на който не  се налага да се побългарява толкова, че да работи коректно. Не е като да няма такива. Макар, че според мен разпробиването би имало негетивен ефект, отколкото позитивен

Редактирано от jijane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпробиването не е проблем ако редуктора се свърже на разход, а не паралелно. Трябва газта да не може лесно да го охлажда. Но дори и да има някакви проблеми, винаги на изхода може да се сложи бленда. 

Проблемите при томасето-аляска и томасето-артик са сходни.  

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпробии отворите на газта и щуцерите на водата да не пада температурата на редуктора.

А не трябва ли да разпробие и корпуса на компютъра?Все пак трябва да се охлажда от някъде...или пък да сложи калорифер под капака...или...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тествах изпарителя на 8бара с компресора (8 бара е парциалното налягане на пропан бутана при 20 градуса температура)

Никакви проблеми с отварянето на клапана, никакви проблеми със затварянето. Уплътнява идеално и не изпуска. При натегната до край пружина на мембранта прави 2бара на изхода. Щом отваря с такава лекота при това налягане не вярвам да има проблеми и лятото, при по-високи налягания на газта в бутилката.

Към автора на темата, да си беше взел един изпарител, на който не  се налага да се побългарява толкова, че да работи коректно. Не е като да няма такива. Макар, че според мен разпробиването би имало негетивен ефект, отколкото позитивен

Кажи информативно кои са тези изпарители, които нямат нужда от побългаряване? За мен изобщо не е проблем, че съм направил малки корекции на някои неща. А иначе изпарителя ми допада като конструция, изработката му е сравнително прилична и е доста компактен.

Кажи също и какво имаш предвид като казваш, че може да има негативен ефект увеличаването на сечението на входа на газта?

За водата не питам, защото там съм убеден, че разпробиването от ф10 на ф11.5 ще е само положително.

 

Разпробиването не е проблем ако редуктора се свърже на разход, а не паралелно. Трябва газта да не може лесно да го охлажда. Но дори и да има някакви проблеми, винаги на изхода може да се сложи бленда. 

Почти съм на 100%, че изпарителя ще е последователно вързан на входа на помпата. Дай малко светлина по въпроса за тази бленда?! Какво представлява и с каква цел евентуално се слага?

 

 

Ванко, не се ядосвай, само си обсъждаме. :)

Щеше да пускаш снимки на монтажа на 1.8 без турбо! ;)

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще си покаже как ще се държи, ако не ти върши работа ще си вземеш друг по-добър, и без това този според мен ни ти беше много правилен избор, но така или иначе си го взел. А с това последователно свързване на входа на помпата - да не я стиснеш много за гушата ?

 

Блендата е най-обикновен щуцер с принудително стеснение на отвора, при старите изпарители някой майстори ги слагаха да намалят дебита през изпарителя за да не отслабва много парното ( при паралелно свързване на изпарителя към радиаторчето на парното). 

 

В крайна сметка е важно като смачкаш газта да нямаш голям пад на налягане (max. 0,3кгf/см2)  т.е. двигателя да получава исканото гориво. 

Тези 3,2мм. малко ми се виждат за мощността която я предписват на този редуктор  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишния ми двигател АБТ 2.0 90коня, изпарителя (Landi Renzo) беше вързан точно така както казвам, преди помпата последователно. Отворите на щуцерите му са вътрешен ф11. Не съм имал никакви ядове с парното. Може пък да го вържа първоначално, да е последователно на маслоохладителя, че ще е малко по-прегледно като монтаж и вече ако не ми се понрави нещо в последствие си го връзвам както беше старото Ланди.

3.2 и на мен ми се видя малко отворче за това го "тунинговах" на ф5. Надявам се това да допринесе за липса на споменатия пад на налягането, повече от колкото трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпарителя вече е на място в коша, монтиран на хоум-мейд стойка.

034496916-big.jpg?r=0

Но до като си мисля, кое къде и как ще вържа и най вече водите, реших, че няма да ми е излишно да имам един обезвъздушител на самия изпарител. Използвах вентил за климатик, бронзов с игличка и бронзова капачка с О-пръстен. Сега при обезвъздушаване няма да се налага да се вадят маркучи, че да прекара ако има някакъв вуздух. Като знам на АБТ-то какви мъки беше понякога, реших тук да се улесня.

034501973-big.jpg?r=0

034501975-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за ентусиазма, кефя се на такива хора и на такива изпълнения. Дано R-Due-то да няма 3-те досадни недостатъка на R-Uno-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мммх това за обезвъздушителя е интересно :)

 

Имаш ли идей за нагласяне на настройките и привеждане на смесите в необходимите граници ? Т.е. би трябвало да си разучил Фобуса на 100%.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...