Jump to content

Кофти последици от махане на катализатор???


Recommended Posts

Аз си бях махнал катализатора и си еба майката...Влизаше ми в резонанс между 2000-2400 оборота.Преди и след тоя диапазон нямаше проблеми.Обаче в тея обороти дрънчеше, като войнишко канче.Посетих колегата Лазаров, сложи някво гърне и нещата заспаха :wall::(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Аз си бях махнал катализатора и си еба майката...Влизаше ми в резонанс между 2000-2400 оборота.Преди и след тоя диапазон нямаше проблеми.Обаче в тея обороти дрънчеше, като войнишко канче.Посетих колегата Лазаров, сложи някво гърне и нещата заспаха :hilezh::blink:

Вчера минах през чичко Лазаров и наистина ми направи добро впечатление. Стигнахме до извода, че ще свали и отвори катализатора, ще му премахне керамиката, ще го изчисти и пак него ще си го върне, но вече действащ като обикновено гърне, което няма да тормози колата, а и нямало да се запушва повече. Щяло да си остане с оригиналния външен вид, меки връзки и т.н., със същия звук, по-добра работа, а аз съм щял да бъда с 120 кинта по-беден. :hilezh:

Как ви се струва?

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

супер звучи.

Колега Лазаров, брой ме и мен за такава операция.

моля за повече инфо, относно спортното гърне. Какви резултати дава, звук, цена, специфики....

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега гърненцето ти си е свършило та мъца (врачански лаф). :hilezh: Няма кво да му се чудиш, ами направо го махай със замах, щом чак мирише на сяра! Аз ако имах такива показатели нямаше изобщо да пиша тема, а да съм го изкорубил отдавна.

E добре тогава ,какво те тревожи ,щом не мирише=не го барай само щото "някой така правили".

Колата ти е сравнително нова,въобще не се занимавай с катализатора.Това за 80х.км.живот на устройството е теза подържана от хора които се занимават със смяна на гърнета(90% араби)на мен така преди години ми го резнаха на Сиерата и ми сложиха гърне от Голф-1.3,само и само да се докопат до катализатора,още ме яд,че им го харизих,може след тези км.да му пада ефективноста,но да почне да спъва и пречи на двигателя-АБСУРД.Обади се в Порше,направо иди там и се консултирай със "специалист от извора".То по тази логика в Германия,накой като си купи кола-80х.км ги навърта за 10 месеца-и кво да сменя катализатор?!?!? :hilezh:

В AUTOBILD ,на продължителните тестове по 100 х.км -където са описани всички ремонти(дори изгоряла крушка на габарита и зацапано СД) никъде не са споменали,че се е наложила смяна на катализатора,дори и на супер продължителните по 200 х.км(преди няколко броя) една Астра и Голф си изминаха пробега без такова обслужване.

Повярвай,много гадно е да си загубиш 2-3 часа , 120 лв и след като си тръгнеш,да установиш,че ефект липсва от "добрите намерения",недай си боже да се появи,някакъв страничен шум или друг проблем-мани-бегай,човек си вика "що ми требваше да го пипам".Разбирам,че ти е марак да харчиш пари по новата си страст,но по добре не барй когато техниката си работи.Купи си нови гуми или луксозен ароматизатор.

п.с Мойата е на 8 г.,а купето на 14 г.(с два катал.) и никакъв проблем досега не съм имал,да ми мирише или нещо друго с КАТА.-вървят на бургия,затова и не ги чипосвам,щото иначе и на мен ми е кеф да наливам пари за колите.

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, изцяло потдържам тезата, че докато не се появи проблем с катализатора не трябва да се маха. А проблема- "запушен катализатор" може да се появи и на 200 хил.км. и след 200 хил.км. и на 20 хил.км., много е относително. В пряка заваисимост е от техническото състояние на автомобила, от качеството на горивата, от начина на експлоатация на автомобила, механични повреди и ред други причини. Има препоръчителен пробег и срок на годност на катализаторното устройство, но пак повтарям, че всичко е относитително и трябва да се преценява според моментното състояние на автомобила, което най-добре се разбира като се извърши диагностика. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........., но пак повтарям, че всичко е относитително и трябва да се преценява според моментното състояние на автомобила, което най-добре се разбира като се извърши диагностика. :steinigung:

Измерването на изгорелите газове(ГАз анализ),което ми правиха на годишния техн.преглед, дава ли представа за състоянието на катализатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата daks имаше впредвид, че моето е заминало понеже някой път понамирисва при настъпване.

Вчера минах технически преглед и съм много доволен :steinigung:

Човека нямаше да тества (май само спирачките) и направо щеше да пише, но аз казах на бащата да му каже задължително да мине през всичко.

Боднаха му газанализатора, беше загряла на 90-93гр въртеше си перките и тестовете са повече от добри :wall: човека каза, "тая кола е перфектна и ако това са и реалните километри не барай никакъв катализатор, сонди и глупости, тия оригинални катализатори, ако колата е потдържана добре си карат по 300хил. км"

Аз гледах на монитора, че ламбдата на мръдна от 1.02 при ниски и високи обороти CO2 беше 12, а кислорода 0.0 и каза, че ако има и най-малкото изменение от нормите цифрата ще бъде в червено, а там нямаше такава :hilezh:

Видях го че му даде print и си мислех, че бащата го е взел, но явно е останало в пункта.

Засега не барам нищо :box:

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера минах през чичко Лазаров и наистина ми направи добро впечатление. Стигнахме до извода, че ще свали и отвори катализатора, ще му премахне керамиката, ще го изчисти и пак него ще си го върне, но вече действащ като обикновено гърне, което няма да тормози колата, а и нямало да се запушва повече. Щяло да си остане с оригиналния външен вид, меки връзки и т.н., със същия звук, по-добра работа, а аз съм щял да бъда с 120 кинта по-беден. :D

Как ви се струва?

Още в първия си пост по темата ти казах че той е човека към който трябва да се насочиш.Ще стане супер колата,недей да имаш резерви,а и цената е добра като се има впредвид че в Ем комплект искат 70 за една тръба и то без гаранция ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги онзи ден махнах катализарора и съм СУПЕР ДОВОЛЕН. Никаква промяна в шума на двигателя. Колата ускорява значително по-добре, особено се усеща на баир или при скорост над 140. Според мен и разхода ще падне поне с 0.5 лт. / 100 км. Това ми е четвъртата кола и досега винаги съм махал катализаторите. Особено при дизела това е задължително, защото от саждите се запушва много по-лесно. Турбото се чува по-добре. Да уточня, че майстора само натроши катализатора и ми сложи същото гърненце. НИКАКВА ПРОМЯНА В ЗВУКА, чак не ми се вярва!!! И още нещо- вземете си натрошения катализатор защото ги изкупуват от 30 до 50 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми така е колега , при дизела хем вървежа се подобрява, хем звука не се променя, ама при бензинките е кофти :hilezh:

Найстина възможно ли е катализатора да е запушен и на газанализатор да си дава всичко, че е ОК?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, изтърбушването на катализатора при дизела или замяната му с тръба не влияе толкова на силата на шумността, а на неговата острота и рязкост. В болшинството случаи това довежда до увеличаване на трептенията, а от там и на по-силни вибрации на целият ауспух. Най-осезаемо и неприятно се получава когато външните температури са минусови. По принцип при студено време дизела работи по- твърдо. Гумените тампони на които е окачен ауспуха логично губят своята еластичност при -5 -10 градуса и чрез тях вибрациите започват да се предават на купето. Ако отклоненията при меката връзка са 2-3 мм. в края на ауспуха са 15-20 мм. Меката връзка не е предвидена да поеме такива отклонения. В общи линии това е проблема при дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Колеги, изтърбушването на катализатора при дизела или замяната му с тръба не влияе толкова на силата на шумността, а на неговата острота и рязкост. В болшинството случаи това довежда до увеличаване на трептенията, а от там и на по-силни вибрации на целият ауспух. Най-осезаемо и неприятно се получава когато външните температури са минусови. По принцип при студено време дизела работи по- твърдо. Гумените тампони на които е окачен ауспуха логично губят своята еластичност при -5 -10 градуса и чрез тях вибрациите започват да се предават на купето. Ако отклоненията при меката връзка са 2-3 мм. в края на ауспуха са 15-20 мм. Меката връзка не е предвидена да поеме такива отклонения. В общи линии това е проблема при дизела.

Решение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, изтърбушването на катализатора при дизела или замяната му с тръба не влияе толкова на силата на шумността, а на неговата острота и рязкост. В болшинството случаи това довежда до увеличаване на трептенията, а от там и на по-силни вибрации на целият ауспух. Най-осезаемо и неприятно се получава когато външните температури са минусови. По принцип при студено време дизела работи по- твърдо. Гумените тампони на които е окачен ауспуха логично губят своята еластичност при -5 -10 градуса и чрез тях вибрациите започват да се предават на купето. Ако отклоненията при меката връзка са 2-3 мм. в края на ауспуха са 15-20 мм. Меката връзка не е предвидена да поеме такива отклонения. В общи линии това е проблема при дизела.

Е затова сигурно ми се е закъсала меката връзка, която е между турбото и катализатора :f_ck_you:

Може би от вибрациите?!? Но няма никаква промяна на звука след изтърбушването на катализатора. По-доброто ускорение се усеща основно след 3000 оборота и изобщо не пуши или нещо подобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Имам една дилемка (поредната :f_ck_you: ), Вярно ли е, че след махане на катализатора на А4 (Б6) почвали всякакви проблеми, тъй като компютърът нещо вече недоизчислявал, някакви датчици дето са там не можело да се изолират и трупали постоянно грешки, турбото си разваляло синхрона, шумът се увеличавал драстично и въобше нищо вече не било същото? Та има ли някой наблюдения върху този модел с изтръгнат катализатор да сподели впечатления какво се случва?

А и в случай, че се махне важно ли е да се замени с резонаторно гърне или може и с права тръба?

Мерси! :)

Колега аз съм със същият авомобил и преди година и половина имах проблем с вървежа на автомобила.Ходих в "Автотрейд" Варна и установиха, че катализатора е запушен.Изтърбушиха го и върнаха на място празното гърне.Резултат: колата се отпуши и вървеше добре, но се увеличи шума в купето и се появи един резонанс при 1900 - 2000 оборота.Махнах катализатора 2-3 месеца след като бях купил колата и нямах особени наблюдения върху нея,но мисля че преди това го нямаше, а и малко се вдигна разхода.Изчатах доста по темата и разбрах че при бензиновите двигатели има ламбда сонда,която дава инфо на комп. за изгорелите газове,а от там се определя количеството на подаваното гориво.Мисля че и при дизела се следи това и се подава информация на помпата.От начало реших да слагам резонаторно герне, но предвит това което написах реших, че ще бъде по добре да сложа нов катализатор, но не оригинален, а някакъв май беше полски със същите параметри.Цена преди 8 месеца 140 лв.Мисля че го купих от ЕМ 33 - не съм сигурен за името.Резултат: нямаше я вече неприятната миризма на изгорели газове(даже май недоизгорели),разхода според мен малко се намали( да кажем незначително), но неприятния разонанс си остана.Според мен решението е смяна на катализатора с нов оригинален,който върви комплект с меката връзка,но си е доста пари.Та и аз се чудя все още какво да правя.Пиши какво си решил ти за себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Мдааа, инж. Лазаров много добре е описал последствията от изтърбушване на катализатор на ТДИ. Колата ми(Ауди А4, 1.9 тди '99) след махането на катализатора започна да минава през някакви гадни резонанси,особено около 1800 оборота. Отидох на майстор заради едно подрънкване и леко ехтене на празен ход. Обвинихме набързо средното гърне(било разбито) и покрай това ми предложиха да махнат и катализатора чрез срязване на място, изтърбушване и заваряване. Като се качих на колата , не можах да я позная, трепери всичко в нея. На всичкото отгоре онова ехтене пак се долавя на празен ход. Пак я гледаха, наместваха нещо гърнето ,сменяха тампони(където се окачват гърнетата), като цяло искат да се получи, щото са ми познати от много време, но не става. И най-много ме ядосват като кажат - "всичко е наред" ;) Преди колата вървеше като по масло, мен с това ме впечатли за да я купя, перфектно стегната и обезшумена, не трепваше, само стрелката на километража се вдига нагоре като я натисна по магистралата. Преди като карах със 150 очаквах да видя на километража 100...сега като карам със 100 ми се струва че съм вдигнал 150. Народът е казал, където не те сърби да се не чешеш :hilezh: Дано да успея да предпазя някой колега от безсмислени експерименти! Тези, на които им се е случило същото, нека да дадат някой съвет ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно всичко е индивидуално и е свързано и с други системи на всяка една конкретна кола и може би състоянието им. При мен нямаше абсолютно никакви негативи, а само положителни промени. Махнаха катализатора и на негово място - права тръба. Ефектът е по-вървяща кола и по-осезаем звук от турбо. Вътре обаче нищо не се е влошило откъм звук. Дали не е трябвало и при тебе да е тръба, а не изтърбушен катализатор, знам ли? :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...
ми така е колега , при дизела хем вървежа се подобрява, хем звука не се променя, ама при бензинките е кофти :bia:

Найстина възможно ли е катализатора да е запушен и на газанализатор да си дава всичко, че е ОК?

Точно така се получи и при мен на 1.9 TDI AFN 110 к.с. :( махнах катализатора защото колата е вече на 220 000 км по километраж (всъщност само тя си знае на колко е - купена е от автокъща в Бг) и ....... лошо :) на празен ход, особенно при включен климатик, тресе много неприятно :) направо усещам вибрациите в гърба си като се облегна на седалката. До вчера колата си работеше супер стегнато и равномерно а днес като е на място работи като прототипа на Рудолф Дизел :) задното ми гърне цялото се тресе

дайте съвет! дали ако се монтират допълнителни тампони по генерацията ще се отстрани проблема??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое мнение, станал си жертва на некадърност. Препоръчвам монтиране на втора мека връзка. Не съм спец, но при мен доста помогна това. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
По мое мнение, станал си жертва на некадърност. Препоръчвам монтиране на втора мека връзка. Не съм спец, но при мен доста помогна това. Успех!

Колега ти къде я монтира втората мека връзка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След година и нещо колата свързана с въпросната дилема е вече моя,както повечето знаят и потвърждавам че махането на катализатора не е довело до негативи.Няма вибрации,няма странични шумове и грешки в компютъра.

Доколкото знам в М комплект е извършена операцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята не беше ли нова.....? Защо ще и махаш катализатора, доста нафта трябва да изгори преди да се запуши. Моето мнение е, че от каране трудно може да се запуши. Виж, ако счупиш турбо и изкараш всичкото масло през ауспуха е друга работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята не беше ли нова.....? Защо ще и махаш катализатора, доста нафта трябва да изгори преди да се запуши. Моето мнение е, че от каране трудно може да се запуши. Виж, ако счупиш турбо и изкараш всичкото масло през ауспуха е друга работа.

Темата е за бившата му кола,А4 Б6 1.9 ТДИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...