3 Вида пружинно окачване има А6 - стандартно, спортно (-2см) и С-лайн(-3см).
Аз съм със спортно и редовно закачам някъде отдолу, особено ако е натоварена - за 4 години два пъти сменям кората под скоростите и сериозно се замислям да мина на стандартни пружини, като дойде време за смяна на амортисьор/и. С-лайн съм карал такава и не ми харесва такава лимузина толкова твърдо да вози, освен ако не караш само по магистрала е безмислено за нашите пътища според мен. Зимата и аз съм на 17-ки, грозно е но пък вози добре и няма проблеми
И мойта кола го има това скърцане чат пат през летните месеци или като я напече. Има и сервизен бюлетин за този проблем - решението според ауди се състои се в смазване. https://www.audiworld.com/forums/a6-c7-platform-discussion-194/steering-wheel-rubbing-noise-resolved-2976283/page2/
Не съм карал такава кола, но този лаг го има при почти всяка кола разчитаща на мощността си от едно голямо турбо, работещо на може би над 2.0 бара - трябва си време да се развърти. При Bi-tdi мотора също го има този лаг, предполагам тука е още по-зле.
Малко над 1000лв излиза пълното обслужване на раздатка, заден диф (стандартен) и S-tronic с оригинални части със всичките филтърчета, болтчета и гарнитурки, това без труда.
В случая не виждам нищо жизнено важно в тази функция, и аналогията с катализатора е просто смешна. Нито влияе на удоволствието от шофирането липсата и, нито пък вреди на някой, че съм си спестил 700лв . Даже напротив - докато съм я ползвал се е случвало понякога да не изключи дългите навреме - заслепява насрещните коли. По същата логика защо си изключвате Start-Stop-a?
В крайна сметка няколко сервиза я гледаха и не се установи със сигурност от къде идва проблема, най-вероятно е от камерата на предното стъкло, която спомага за асистента за дълги светлини. Реших, че няма да я сменям на сляпо срещу няколко стотин лв и софтуерно изключихме асистента за дълги, който и без това не използвах.
Няма да коментирам конкретния екземпляр, но за платформа от 2008 година и от незнаен врачански джамбаз аз кола за толкова пари не бих си купил. Още нещо - 2 Деца със столчета + жена на задната седалка дори в А6 ми е трудно да събера, Q5 e доста тясна отзад. Q7 първа генерация фейслифт може би ще е по-удачен избор за този бюджет - и автомата там е 8 ZF
Преди няколко дни внезапно ми светна грешка по таблото - Adaptive lights system malfunction; както и Main Beam assist inactive.
Колата е с биксенон и завиващи фарове - всичко това работи, саморегулират се на височина, завиват си, пускат се сами като е тъмно - не работи само асистента за дългите светлини към момента. Прочетох колата с VCDS и излизат следните 2 грешки:
01771 - Control Module for Headlight Range (J431)
013 - Check DTC Memory
0061 - Function Restriction due to Implausible Message(s)
U1112 00 (137)
MIL ON - Confirmed
Някакви идеи/насоки?
И аз минах по този път преди 3 години. Няма драма, в София мога да препоръчам едни момчета, които ми свършиха на мен работа - намериха ми нов ключ, нарязаха и обучиха на колата, + изтриха стари регистрирани ключове, с които не разполагам. Процедурата отне около 2 часа, мога да дам координати на лично да не правя реклама. Другия вариант е в Ауди - поръчва се нов и май пристигаше обучен след известно време ако не ме лъже паметта... а цената беше Х2 на първия вариант.
Аз също минавам по този път в момента със смяна на всички флуиди за s-tronic quattro - 7л масло мехатроник, 4.5л масло механична част, което включвало и преден диф/раздатка, 1л заден диф. Не са ми давали отделно масло за раздатка, а изрично попитах...
И мойта тракаше за по 1-2 секунди, после взе да дава грешки и авариен режим поради разтегнатата верига и разминаване във валовете. Смяната ми излезе малко под 4000, 4000+ ще е в момента в малък сервиз, то не е само вериги да се сменят - така и така всичко е долу идва и водна помпа, термостат, свещи, PCV клапан, чистене на нагари, свещи, гарнитурки и тн..
В порше по спомен питах по телефона и искаха около 7-8к, това преди 2 години.
Колата изглежда супер, но цената според мен е малко висока за 10год автомобил. На тези км наближава време за вериги, съединители. За тези пари аз бих предпочел А8 същия двг, получаваш повече глезотиики и 8ZF там.
Има разлика в не-въздушното окачване, 3 вида са: Нормално, Спортно (2см по-ниско) и С-лайн (3см по-ниско). Мойта е със спортно и определено вози "стегнато", да не кажа почти твърдо (сравнено с БМВ f10 примерно). С-лайн окачването определено не ми допада за нашите пътища, лично мнение след тестово шофиране на такъв. Има разлики в амортисьорите и пружините ако не се лъжа.