Първо мерси на колегата nedelcho_iliev
Прав е, наистина моторчето е в кутията на филтъра, а още по добре е, че то работи!
Проблема се оказа в дебитомера. Най-вероятно от детонациите на газ клапата се е "растроила". Позицията на потенциометъра при напълно зьатворена клапа ( при неработещ двигател ) беше в средно, а не в крайно положение.
След кратка настройка ( по описанието на jordanik )
оборотите на бензин се нормализираха ( с много малки колебания)
Утре ше пиша как се представя колицата със студен двигател.
Появи се един странен проблем който не очаквах при включване на VAG-COM в опит да се адаптира клапата, се откриват всички устройства ( климатик, аербаг идр.) но не и група 01 Engine. Утре ще опитам по-упорито и с друга програма (разбирасе ще пиша). А ако някой има идея защо се получава този проблем ще съм благодарен.
Поздрави