Jump to content

dacheff

Members
  • Мнения

    116
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    B8 Allroad 3.0 TDI

Персонална информация

  • Пол
    Мъж

Последни посетители

835 профилни разглеждания

dacheff's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. И аз не съм карал с всесезонки, но мои познати са били доволни от Goodyear Vector 4 Season G2. Едното момче имаше Land Rover Freelander и го търкаляше и по планините с тях и не са го оставяли. По едно време тия се водеха най-добрите всесезонни гуми според някакви тестове, са не знам новите Crossclimate на Мишелин как са. Иначе според мен ако е някаква малка градска кола, дето не я силиш много и не пътуваш много с нея, може би е ОК. Но за кола, с която ходиш по морета и планини, надали всесезонките са най-подходящи за тук. Щото в БГ си имаме и тегава зима и горещо лято, не сме Холандия (където знам, че карат доста с такива гуми).
  2. На кой префейсов 3.0 дизел е шестстепенен ЗФ автомат? Нали за Б8 говорим? Те не са ли с S-tronic? Едит: докато пиша погледнах - седаните са наистина с Типтроник. Странно - що тогава слагат С-троник примерно на Олроуда на Б8 от същите години? Да не би да има разлика дали са за САЩ и за Европа?
  3. Тук с мултитроника отваряш кутията на Пандора Според доста хора е трошлив, но според още толкова не е. Ако колата не е на много километри може би е ОК, не го разбирам много. Знам само, че уж много се троши, пък много хора го карат. А, да - покарвам една Б8-ца с мулти и мога да кажа, че като усещане е супер приятен за шофиране.
  4. Здравей, колега. Големият дизеляк като двигател върви много прилично и гори доста малко на дълъг път. За града няма да ти е топ икономията, ако ще я караш предимно градско. Но навън е доста приличен и като вървеж, и като горене. Тук има доста по-големи специалисти, които да ти кажат колко е калпав тоя мотор (така нареченият голям душегуб), но истината е, че си е скъпичък за поддръжка. Покупката на колата си е едно, но после си има към нея разходи бая. Ако можеш да си го позволиш - според мен ще те изкефи тройката нафта. За бюджет не знам, ти гледаш фейсовите. Евентуално в горната граница на парите може и да си намериш нещо читаво, но не съм много запознат как вървят като кинти. Много значение имат екстрите, дали е куатро, ръчка/автомат, големият или малкият шестак (май при тия имаше пак 3.0 ТДИ ама 204 коня ако не се лъжа) и т.н.
  5. Аз трудно мога да си представя за коя кола 3.5 до 100 няма да е "доста добре". Това си е класа на спортните коли.
  6. Има сигурно тонове изписано точно за този модел, колега. Напиши в търсачката на форума "мултитроник" и ще намериш предостатъчно инфо за автомата.
  7. Почнах да го търкалям мултито из града последните дни и е бахти кефа. Тая кола специално ли има нещо повече или всички са така, ама воланът се върти с поглед. Сервотроник ли, не знам, ама нищо общо с волана на олроуда. Те само на дизайн си приличат иначе са тотално различни коли. Но мултито е голем кеф за каране, чак ми е странно.
  8. Е те и мултитроникът и С-троникът примерно си имат P, R, N, D + - и S. Не знам какъв е тоя стептроник и кой е 6-степенният автомат, но колегата CVT е прав - аз също знам, че мулти няма с куатро в комбинация. На Б8 куатро е много вероятно да е С-троник (не знам кои Б8-ци са с типтроник).
  9. Бе турбото си работи от малките обороти, просто не се развърта толкова. Няма конкретна цифра на оборотомера, при която да се включва. Поне така знам аз. Иначе ми е любопитно, колеги - освен харчлъка на масло, какво друго изисква тоя основен ремонт на мотора при ТФСИ? Щото да примем, че гори 0.5 - 1л масло на 1000 км и караш 15-20к км на година. Това е доливане от порядъка на 15 литра масло от смяна до смяна, в лв зависи от маслото, но да кажем по 20 лв/литъра - 300 лв година. Чета, че един такъв ремонт е от порядъка на 5-7 хиляди лв. Идеята ми е - ако драмата е просто в разхода на масло, надали хората ще тръгнат да набиват толкова пари за ремонт. Какво друго се прецаква покрай този проблем?
  10. Писах ти лично, колега, дано съм полезен
  11. Здравей, колега. Да, аз карам точно такова, каквото търсиш, че го и продавам принципно Какво да ти кажа - колата върви много добре, мотор / коне се справят прекрасно. ДСГ-кутията е по-различна от другите автомати, не знам дали си карал такава (аз преди не бях). Страшен кеф е за извънградско, щото превключва много бързо между предавките и оптимизира мощността на колата. Са, за града не е топ кола, ама става. Като поддръжка - ходовата част е нищо - евтино е и не трябва да те притеснява. Нямат въздух тия коли и си е на стандартно окачване (предни амортесьори 150 лв, задни по 100 лв, носачи, накрайници пак са евтини). Има си скъпи агрегати като дюзи, скорости, турбота но това си важи за всяко ауди с тоя мотор и кутия. Иначе е добра кола, сравнително универсална - събира багаж без да е много голяма, висока е и добре проходима без да е СУВ, пъргава с тоя мотор. Абе приятна колица Ако нещо друго искаш да разбереш - питай.
  12. Колега, кажи откъде ги взе и всъщност какво смени - датчици ли? Колко пари ти излезе?
  13. @Doomrollqq Това с поддръжката е доста разтегливо понятие. С подобен автомобил имаш едни гарантирани 2.5к на година разход, без да я караш много. Каско + ГО + данък + преглед + една смяна на масло. Абсолютно възможно е ако попаднеш на читав екземпляр и само това да са ти разходите първите 1-2-3 години. Можеш обаче да я купиш и още почти веднага да ти избуши някой скъп агрегат и да пръснеш 20% от цената на колата в ремонти. Няма как да знаеш. Сега, на колкото по-малко километри е, толкова по-малък шанс нещо да стане. Но и на 80к км да я купиш, пак е шанс. Не знам при Б9 как е, но поне при Б8 ходовата част е евтина за поддръжка, така че там и да сменяш, грижи нямаш. Мотор и кутия са опасните. Иначе като си купуваш кола си отдели едни 2-3к лв за първоначално обслужване + гуми + прехвърляне. Желателно е тия пари да ти влизат в общия бюджет, който ако е 35к лв, да търсиш кола около 30-32к. Гледаш автокъщи, тоест ще плащаш екотакса в КАТ, вероятно гуми ще трябва, нотариални такси (те май с фактура ги продават повечето къщи, та може това и да не се плаща), каско да ѝ направиш с ГО, едни масла минимум да смениш и ако още нещо трябва да се обслужи да го направиш. Абе 3-5к си задели да си по-спокоен. Ако влизаш в тия рамки без да те притеснява, аз бих действал смело. С тоя семеен доход не мисля, че ще ти е трудно да я поддържаш. Разбира се винаги има шанс да се строшат 2-3 неща поред скъпи, ама рядко се случва.
  14. Нямам проблем с усещането за тролей, за града е ОК. Също така не съм състезател. Знам, че 143 кс мулти ще е много далеч като вървеж от 240 кс DSG, но не ми е драма. Надявам се това, което колегата CVT казва за последните поколения вариатори и поизчистените грешки да е вярно. Мултитрониците не се ли вкарват в моделите до към 2014?
  15. Не виждам къде някой е изкарал мултито по-добре от DSG-то. Просто сравняваме двете за хора като мен, дето досега са карали S-tronic и сега сигурно ще покарат малко мулти.
×
×
  • Create New...