dacheff
Members-
Мнения
116 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Друго
-
Kaра
B8 Allroad 3.0 TDI
Персонална информация
-
Пол
Мъж
Последни посетители
835 профилни разглеждания
dacheff's Achievements
Доктор на АУДИ науките (6/6)
-
Всесезонни гуми
dacheff отговори в темата на karaivanoff - Консумативи, Гуми, Масла, Горива и Сервизи
И аз не съм карал с всесезонки, но мои познати са били доволни от Goodyear Vector 4 Season G2. Едното момче имаше Land Rover Freelander и го търкаляше и по планините с тях и не са го оставяли. По едно време тия се водеха най-добрите всесезонни гуми според някакви тестове, са не знам новите Crossclimate на Мишелин как са. Иначе според мен ако е някаква малка градска кола, дето не я силиш много и не пътуваш много с нея, може би е ОК. Но за кола, с която ходиш по морета и планини, надали всесезонките са най-подходящи за тук. Щото в БГ си имаме и тегава зима и горещо лято, не сме Холандия (където знам, че карат доста с такива гуми). -
На кой префейсов 3.0 дизел е шестстепенен ЗФ автомат? Нали за Б8 говорим? Те не са ли с S-tronic? Едит: докато пиша погледнах - седаните са наистина с Типтроник. Странно - що тогава слагат С-троник примерно на Олроуда на Б8 от същите години? Да не би да има разлика дали са за САЩ и за Европа?
-
Тук с мултитроника отваряш кутията на Пандора Според доста хора е трошлив, но според още толкова не е. Ако колата не е на много километри може би е ОК, не го разбирам много. Знам само, че уж много се троши, пък много хора го карат. А, да - покарвам една Б8-ца с мулти и мога да кажа, че като усещане е супер приятен за шофиране.
-
Здравей, колега. Големият дизеляк като двигател върви много прилично и гори доста малко на дълъг път. За града няма да ти е топ икономията, ако ще я караш предимно градско. Но навън е доста приличен и като вървеж, и като горене. Тук има доста по-големи специалисти, които да ти кажат колко е калпав тоя мотор (така нареченият голям душегуб), но истината е, че си е скъпичък за поддръжка. Покупката на колата си е едно, но после си има към нея разходи бая. Ако можеш да си го позволиш - според мен ще те изкефи тройката нафта. За бюджет не знам, ти гледаш фейсовите. Евентуално в горната граница на парите може и да си намериш нещо читаво, но не съм много запознат как вървят като кинти. Много значение имат екстрите, дали е куатро, ръчка/автомат, големият или малкият шестак (май при тия имаше пак 3.0 ТДИ ама 204 коня ако не се лъжа) и т.н.
-
Аз трудно мога да си представя за коя кола 3.5 до 100 няма да е "доста добре". Това си е класа на спортните коли.
-
Има сигурно тонове изписано точно за този модел, колега. Напиши в търсачката на форума "мултитроник" и ще намериш предостатъчно инфо за автомата.
-
Почнах да го търкалям мултито из града последните дни и е бахти кефа. Тая кола специално ли има нещо повече или всички са така, ама воланът се върти с поглед. Сервотроник ли, не знам, ама нищо общо с волана на олроуда. Те само на дизайн си приличат иначе са тотално различни коли. Но мултито е голем кеф за каране, чак ми е странно.
-
Помощ и нужда от съвет за конкретна обява.
dacheff отговори в темата на audia4a6fan - Как и каквo Audi да си купя?
Е те и мултитроникът и С-троникът примерно си имат P, R, N, D + - и S. Не знам какъв е тоя стептроник и кой е 6-степенният автомат, но колегата CVT е прав - аз също знам, че мулти няма с куатро в комбинация. На Б8 куатро е много вероятно да е С-троник (не знам кои Б8-ци са с типтроник). -
Бе турбото си работи от малките обороти, просто не се развърта толкова. Няма конкретна цифра на оборотомера, при която да се включва. Поне така знам аз. Иначе ми е любопитно, колеги - освен харчлъка на масло, какво друго изисква тоя основен ремонт на мотора при ТФСИ? Щото да примем, че гори 0.5 - 1л масло на 1000 км и караш 15-20к км на година. Това е доливане от порядъка на 15 литра масло от смяна до смяна, в лв зависи от маслото, но да кажем по 20 лв/литъра - 300 лв година. Чета, че един такъв ремонт е от порядъка на 5-7 хиляди лв. Идеята ми е - ако драмата е просто в разхода на масло, надали хората ще тръгнат да набиват толкова пари за ремонт. Какво друго се прецаква покрай този проблем?
- 57 отговора
-
- горене на масло
- масло
-
(и %d още)
Тагове:
-
Писах ти лично, колега, дано съм полезен
-
Здравей, колега. Да, аз карам точно такова, каквото търсиш, че го и продавам принципно Какво да ти кажа - колата върви много добре, мотор / коне се справят прекрасно. ДСГ-кутията е по-различна от другите автомати, не знам дали си карал такава (аз преди не бях). Страшен кеф е за извънградско, щото превключва много бързо между предавките и оптимизира мощността на колата. Са, за града не е топ кола, ама става. Като поддръжка - ходовата част е нищо - евтино е и не трябва да те притеснява. Нямат въздух тия коли и си е на стандартно окачване (предни амортесьори 150 лв, задни по 100 лв, носачи, накрайници пак са евтини). Има си скъпи агрегати като дюзи, скорости, турбота но това си важи за всяко ауди с тоя мотор и кутия. Иначе е добра кола, сравнително универсална - събира багаж без да е много голяма, висока е и добре проходима без да е СУВ, пъргава с тоя мотор. Абе приятна колица Ако нещо друго искаш да разбереш - питай.
-
Колега, кажи откъде ги взе и всъщност какво смени - датчици ли? Колко пари ти излезе?
-
@Doomrollqq Това с поддръжката е доста разтегливо понятие. С подобен автомобил имаш едни гарантирани 2.5к на година разход, без да я караш много. Каско + ГО + данък + преглед + една смяна на масло. Абсолютно възможно е ако попаднеш на читав екземпляр и само това да са ти разходите първите 1-2-3 години. Можеш обаче да я купиш и още почти веднага да ти избуши някой скъп агрегат и да пръснеш 20% от цената на колата в ремонти. Няма как да знаеш. Сега, на колкото по-малко километри е, толкова по-малък шанс нещо да стане. Но и на 80к км да я купиш, пак е шанс. Не знам при Б9 как е, но поне при Б8 ходовата част е евтина за поддръжка, така че там и да сменяш, грижи нямаш. Мотор и кутия са опасните. Иначе като си купуваш кола си отдели едни 2-3к лв за първоначално обслужване + гуми + прехвърляне. Желателно е тия пари да ти влизат в общия бюджет, който ако е 35к лв, да търсиш кола около 30-32к. Гледаш автокъщи, тоест ще плащаш екотакса в КАТ, вероятно гуми ще трябва, нотариални такси (те май с фактура ги продават повечето къщи, та може това и да не се плаща), каско да ѝ направиш с ГО, едни масла минимум да смениш и ако още нещо трябва да се обслужи да го направиш. Абе 3-5к си задели да си по-спокоен. Ако влизаш в тия рамки без да те притеснява, аз бих действал смело. С тоя семеен доход не мисля, че ще ти е трудно да я поддържаш. Разбира се винаги има шанс да се строшат 2-3 неща поред скъпи, ама рядко се случва.
-
Нямам проблем с усещането за тролей, за града е ОК. Също така не съм състезател. Знам, че 143 кс мулти ще е много далеч като вървеж от 240 кс DSG, но не ми е драма. Надявам се това, което колегата CVT казва за последните поколения вариатори и поизчистените грешки да е вярно. Мултитрониците не се ли вкарват в моделите до към 2014?
-
Не виждам къде някой е изкарал мултито по-добре от DSG-то. Просто сравняваме двете за хора като мен, дето досега са карали S-tronic и сега сигурно ще покарат малко мулти.