Jump to content

Тонев

Members
  • Мнения

    53
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    SUZUKI

Персонална информация

  • Локация
    SZ

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

Тонев's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Човек не може всичко да знае и особено когато е от другата страна на земята ! Благодаря за информацията и линковете! Благодаря !
  2. Идеално ,значи сигурно ще препродаде (някога си ) автомобила преди да се наложи да ги сменяте отново. Добри са свещите , както вече казах !
  3. Как я добавяте тази добавка в газовата бутилка колега? Чувал съм че различните вериги бензиностанции използват собствени пакети добавки ( за бензините , не съм чувал за газта) така че дори да ги зареждат от едно място, пакетите добавки са различни на различните вериги ,което прави и горивата различни. Освен това съм чувал че помпите за ПБ на ОМВ не вкарват масло в газта докато на Лукоил вкарват (просто са различен дизайн ). Също съм чувал че някой вериги използват филтри преди да ви налеят газта а други не . и т.н.
  4. Много подробно описаниее колега , благодаря ! И поздравления за свалянето на свещите на студено! Сега още няколко въпроса:) 1. На какъв вид гориво бяхте по време на описаната сценка? 2. Защо свалихте свещите, имаше ли някакви оплаквания от работата на двигателя или просто защото ви се струва ,че сте изминали твърде много километри с тях и вероятно са за смяна? 3. Всичките ви свещи ли изглеждат по един и същи начин? 4. Може ли една снимка направена на дневна слънчева светлина , най -добре от всички свещи.? Едно предложение накрая : Към края на седмицата сме в момента и ако имате път нанякъде през уикенда ( извинявам се за американизма :)) може да пробвате следното : Карате с нормална круизна скорост 90-100 извънградско поне едно 20-30 км след което , като стигнете до някое крайпътно капанче с хубави кебапчета или кюфтенца , спирате без да му мислите , хапвате бавно и без бира! ( за мое и на колегата здраве!) и след вкусния обяд 45мин до час (двигателят ви вече ще е поизстинал) сваляте свещите отново и снимате на слънчева светлина . Аз предполагам че тогава централният и страничния електроди ще са напълно бели На здраве
  5. Колега само от обща техническа култура без да претендирам че съм кой знае какъв специалист , (Ауди с директно впръскване съм карал но не съм притежавал) Та ,директното впръскване наистина може да работи с изключително бедни смеси но , за да работи въобще заряда в камерата не е хомогенен а е разслоен , навярно няма смистюъл да обяснявам какво значи това но за всеки случай : Сместа не е с еднаква ламбда( не е хомогенна) по целия обем на горивната камера а точно около свеща се обогатява ( някой двигатели използват стратегиис две и повече впръсквания на цикъл) за да е въобще възможно запалването на останалата (обеднената )част която иначе въобще нямаше и да се запали . Така че това леко почерняване на централния електрод и страничния ( на мястото точно срещу централния ) може да се дължи точно на това . Интересен е момента на преход когато от спускане по нанадолнището без газ е подал газ за пръв път по равното подава газ. Може би тогава се и получило защото за двеста метра по нанадолнище без газ свеща му е слязла на долния праг на температурите за самопочистване а може и под него . След това не е следвало никакво сериозно натоварване за да вдигнат свещите достатъчна температура за да се само почистят електродите им . Но въпреки всичко тази чернилка е нищо ! Извинявам се за любопитсвото но вие да не би да сте сервизен специалист на ВАГ?
  6. Благодаря за отговора ! А къде зареждате газ най-често?
  7. Ако можеше някой да определя така категорично "леко " бедна или богата смес по снимка направена на явно недостатъчна светлина ( а има и друг фактор цветопредаване на мониторите на компютрите не е константно от екран до екран ) да не говорим че 18%по статиска от мъжкото население сме далтонисти( някой дори не подозират че са такива)и без да се е поинтерсувал за режима в който е работил двигателя преди момента на сваляне на свеща то нямаше да има нужда от газоанализатори и широколентови ламбда сонди. Свеща на колегата изглежда в рамките на нормалното и ще работи още дълго време съдейки по формата на електродите и информацията от линка който публикувах .
  8. Колега аз не пиша тука за да водя " Войни "с вас или да ви заблуждавам . Естествено че съм виждал свещи работили на богата смес и тези не извеждат така. Какво значи леко богата или леко бедна смес ,,всеки двигател в зависимост от режима си работи по някога по-ниско , понякога по-високо от стехиометричната смес. Свещите се четат най - добре когато сте карали под товар , След всяко стартиране за кратко без достигане на работна температура ще има някакви отлагания . Добре са му свещите на момчето и както се казва в материала ще изкара още много с тях . Виждал съм и износени свещи със закръглени електроди които също продължават да си работят добре ( ако разстоянието им е правилно) .
  9. Ето тука обяснения за различните видове свещи от една много известна американска верига за авточасти :https://shop.advanceautoparts.com/r/advice/car-maintenance/the-differences-between-spark-plugs Някой ако има затруднения с разбирането, свиркайте ще помагам. В общи линии двойните платинови и иридиевите свещи които купуваме по магазините са годни за около 160 000 км( затова колега ваште изглеждат като нови относно електродите) .Иридиевите ги описват най - отдолу и както казах са последен писък . Иридиевите и двойно платиновите вграждани първоначално в автомобила са годни до 192 000км. или 120 000 мили ( пак съм познал ) Също важно е да внимавате с използването на неподходящи скъпи свещи на двигателите със запалвания при които една бобина захранва две свещи ( по-рано обяснявах защо ) и тук в материала е описано също!
  10. Идеално колега , тъкмо няма да влизате в допълнителни разходи. Хубаво беше да споделите на какъв пробег са ви инжекторите , доволен ли сте , нормален ли ви е разхода, шумни ли са и т.н. ,все ще е от помощ за някой а и за мене от чисто техническо любопитство? Аз ги погледнах вашите инжектори от любопитство , изглеждат солидно външно но нямам никакъв опит с тях и проучване не съм им правил ,пак заради този Кейхин и дериватите му Хана и Баракуда. Едно време бях решил Кейхин да купувам и добре че се появиха Баракудата и Ханата ( но доста по-късно от Кейхина ) . Кейхина ги имаше в България вероятно от преди 13-14 години. С Митко водим "войни " Хана срещу Баракуда и КМЕ срещу Шарк но ако се прочете първия ми пост тука Аз всъщност казвам че Ханата е отличен избор .Без да имам личен опит с тях но съм ги проучвал .
  11. Ето тука и на Руски една статия по въпроса: https://www.drive2.com/l/467664902442450965/
  12. Това което се сетих също: за коли с голяма мощност на цилиндър могат да се ползват по два инжектира на цилиндър ,които съвместно да покриват желаната мощност но на малки натоварвния работи само единия . Това се прави при някой спортни автомобили и мотоциклети (на бензин)и идеята е че ако използвате един инжектор с голям дебит то той обикновено не е много прецизен при късите времена (малко натоварване ) затова до определено натоварване работи само единия и след като достигне някакъв процент от капацитета си се включва и втория . По този начин и при ниското натоварване дзирането е прецизно и при високите натоварвания захранването е адекватно без да се налага инжекторите да остават постоянно отворени . Освен това по-малкия дебит инжектори поради по-леките си движещи се части по принцип трябва да са по-бързи. Нямам идея обаче дали някой от достъпните газови компютри може да го прави това но вероятно някой който може да управлява 8цилиндров двигател може да се препрограмира да управлява по два инжектори на цилиндър за 4 цилиндров двигател .Или другия вариант да се ползва ЕКУ от тези използвани от тунерите.
  13. Кнок сензорите съвместно с датчика за положение на коляновия вал и датчика за положение на разпределителния вал определя много точно в кой цилиндър е детонацията но Трионика въобще не се нуждае от кнок сензор , определя дали има детонация по начина по който вече обясних . Също не се нуждае от датчик за положението на разпределителния вал. Датчика за положение на коляновия вал е задължителен. Има и варианти в които и качеството на сместа се определя по подобен начин и не е нужен ламбда сензор.
  14. Идеалната запалителна система за двигател работещ на газови горива с различно и вариращо от зареждане на зареждане октаново число . Изобретена е в СААБ още през 1991 и се прилага серийно през1994 но се ползва и в някой модели на Дженерал Мотърс като Опел в Европа и Сарурн в САЩ, също на някой модели БМВ М5 . Казва се Трионик( има три генерации 5,7и 8 и настройва ъгъла на изпреварване на запалване като ползва свещите за сензори след момента на подаване на искрата .Подава постоянно напрежение от 80 до 200 Волта на електродите на свеща( след подаването на високото напрежение за искрообразуването) и се измерва йонизационния ток ( проводимостта на искровата междина зависи от налягането и температурата в горивната камера) .След като съпостави тази информация с ъгъла на завъртане на коляновия вал решава дали да измести подаването на искрата напред или назад . Перфектният ъгъл при който трябва да се постига максимално налягане в цилиндъра ( при изгаряне на сместа)зависи от геометрията на коляно мотвилковият механизъм на конкретния двигател но в общия случай е някъде между 12 и 15 градуса след ГМТ. https://www.eeuroparts.com/blog/5436/tech-corner-saab-trionic-and-ionization-sensing/ и в Уикипедия също може да погледнете за който се интерисува. Вчера си получих Украинския Тайминг Адванс Процесор и като се прибера в България ще го монтирам но в перспектива мисля да адаптирам подобна система за запалване към моя двигател. Това е най обективният познат метод за оптимизиране на ъгъла на изпреварване по обратна връзка . Малко е капризен към свещите и Опелджиите и Саабаджиите имат проблеми с тези запалителни касети но иначе когато работи няма по-добър,точен и евтин метод за постигане на перфектен авансов ъгъл и абсолютно адаптивен по отношение вариациите на октановото число на горивото! С други думи по ъгъла който изчислява системата в определен режим на работа на двигателя може да познаете какво е октановото число на горивото или в случая на ПБ отношението между двата компонента .
  15. Пробвай тези неща които съм писал на твоята собствена кола ( за по-преки впечатления )и тогава ще говорим пак. Сега няма смисъл да спорим повече . Теорията и практиката са две неразделни части на едно цяло но теорията винаги е водеща. (първо се учиш и тогава прилагаш наученото - това е учене от опита на тези преди теб) обратното е учене за сметка на собствените грешки и много пъти за сметка на клиентите ви също .Знам че на практика се правят много не съобразени с теорията неща в следствие на което се получават и проблемите .
×
×
  • Create New...