Jump to content

MarAnd

Members
  • Мнения

    18
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Audi A8

Персонална информация

  • Локация
    Varna

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

MarAnd's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Е, нали все пак трябва да си продават афтърмаркет продуктите.
  2. Да, има официални предписания за поддръжка от ZF. Качих ги току-що за втори път като съм болдвал важните изрази, подчертаващи че при нормални условия на експлоатация, кутията не се нуждае от обслужване ( maintenance-free ). Такова е препоръчително само при екстремно шофиране. Виж предния пост. И да, Мобил е там. Извинявам се, пропуснал съм го.
  3. Ето оригиналния текст от сайта на ZF, който (явно умишлено) не е преведен много точно в линка, който публикуваш: Maintenance recommendations ZF automatic transmissions: ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. In case of above-average operating conditions, such as: - frequent freeway driving in the upper speed range - offensive, sporty driving style - frequent trailer operation it is recommended to refresh (change) the oil of the automatic transmission every 100,000 km or no later than after 8 years. In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications.
  4. Последвай линка и ще видиш пълния списък на 6 страница.
  5. Нещата не са толкова прости, колега, защото Мобил въобще не присъства в списъка с официално одобрените лубриканти на ZF, камо ли пък да е оригиналното масло за първоначално вграждане в кутиите им, както твърдиш... Lubricant classes and approved trade products: Lubricant class 11A Automatic Transmission Fluid (ATF) Manufacturer (11A) Trade name (11A) ZF approval number ALEXANDRIA MINERAL OILS COMPANY, ALEXANDRIA/EG AMOC POWER ZF001702 AMALIE PETROQUIMICA, MADRID/ES ATF DEXRON II ZF001128 ARAL AG, BOCHUM/DE ARAL GETRIEBEÖL ATF 22 ZF000147 BP PLC., LONDON/GB BP AUTRAN MBX ZF000196 BUCHER AG LANGENTHAL, LANGENTHAL/CH ATF SUPER ZF000593 CASTROL LTD, LONDON/GB CASTROL ATF DEX II MULTIVEHICLE ZF000223 CASTROL LTD, LONDON/GB CASTROL TRANSMAX ATF DX II MULTIVEHICLE ZF003358 CHEVRON LUBRICANTS, SAN RAMON, CA/US TEXAMATIC B ZF001202 CHEVRON LUBRICANTS, SAN RAMON, CA/US TEXAMATIC 4291 ZF001574 ENI S.P.A., ROME/IT AGIP ATF II D ZF000925 EXXONMOBIL CORPORATION, HOUSTON, TX/US MOBIL ATF 220 ZF000033 FABRIKA MAZIVA FAM AD, KRUŠEVAC/RS ATF DII ZF001187 INA MAZIVA LTD., ZAGREB/HR INA ATF SUPER ZF000248 KOCAK PETROL URUNLERI SAN.VE TIC.LTD.STI, KOCAELI/TR SPEEDOL ATF DEXRON II ZF000979 LIEBHERR HYDRAULIKBAGGER GMBH, KIRCHDORF/DE LIEBHERR HYDRAULIC-GEAR ATF ZF002119 LIQUI MOLY GMBH, ULM/DE LIQUI MOLY ATF DEXRON IID ZF002052 MEGUIN GMBH & CO. KG, SAARLOUIS/DE MEGOL HYDRAULIKOEL ATF DEXRON II D ZF001992 MOTUL SA, AUBERVILLIERS/FR MOTUL DEXRON II D ZF001104 OOO "LLK-INTERNATIONAL", MOSCOW/RU LUKOIL ATF IID ZF001759 ORLEN OIL SP. Z O.O., KRAKOW/PL HIPOL ATF II D ZF000081 PETRONAS LUBRICANTS INTERNATIONAL SDN BH, KUALA LUMPUR/MY TUTELA TRANSMISSION STARFLUID HD-ED ZF000992 PRISTA OIL HOLDING EAD, RUSE/BG PRISTA ATF ZF000355 SHELL INTERNATIONAL PETROLEUM COMP. LTD, LONDON/GB SHELL SPIRAX S2 ATF AX ZF000374 UNIL OPAL, SAUMUR/FR MATIC D ZF001071 Дори Приста Ойл присъства, но не и Мобил... Ето линка: https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf Естествено, че официалният представител ще препоръчва смяна на масло - нали това му пълни хладилника?!.. Моето твърдо мнение се базира на предписанията, които дават както автомобилният производител, така и производителят на скоростната кутия. Но ти явно разбираш повече от тях... или си от хората, които обичат да си човъркат по колите през свободното време. Във всичките си постове се опитвам да обясня, че моторното масло, няма нищо общо с трансмисионното и не се налага честата му смяна, освен при проблем в кутията, който налага някакъв ремонт. И че профилактичната му смяна не е препоръчителна. Всичко останало са лични импровизации - като напр. да смениш масло на безпроблемна кутия, която е на под 100к км.... За да видиш, че маслото е леш и магнитите - гъби, значи вече си отворил кутията, заради някакъв проблем, който си усетил при превключването. Но ако нямаш проблеми и още повече колата ти да е под 200к км пробег, няма смисъл да пипаш кутията. Така мисля аз.
  6. Несравнимо е! Няма автомобилен производител, който да съветва да не се сменя масло на двигателя, нали? А тези, които съветват да не се сменя маслото в кутията преобладават.
  7. Моето твърдо мнение е, че ако нямаш проблеми с кутията, по-добре не я разбутвай.
  8. Колеги, вижте по-долу какво съветват самите ZF в сайта си. А именно: кутиите им се пълнят с необслужваеми специално разработени полу-синтетични ATF масла, предназначени за експлоатация при нормални условия. И по-надолу препоръчват смяна на маслото САМО при шофиране извън нормалните условия, или: - често каране по магистрала с висока скорост - агресивен, спортен стил на шофиране - често да дърпате някой или нещо Самия текст можете да намерите тук: https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf Всичко останало, което пишат с големи букви на началната си страница явно е с цел да си продават Афтърмаркет продуктите. Maintenance recommendations ZF automatic transmissions: ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. In case of above-average operating conditions, such as: - frequent freeway driving in the upper speed range - offensive, sporty driving style - frequent trailer operation it is recommended to refresh (change) the oil of the automatic transmission every 100,000 km or no later than after 8 years. In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications.
  9. Ако бяха материално заинтересовани, нямаше да ме отпратят да си ходя, а щяха да ми сменят маслото, както аз възнамерявах, без да ме предупреждават какво може да последва и после да им стана редовен клиент с повредената си кутия. Така биха ме издоили сериозно. Но хората бяха искрени и ме предупредиха за рисковете, за което съм им благодарен. За това кое е ПЪЛНА ГЛУПОСТ, дали моето мнение за скоростната кутия, което си цитирал или твоя Едит за цената на консумативите - нека всеки участник тук сам прецени... Нямам намерение да продължавам да споря с теб. Не съм започнал темата с такава цел. А и един мъдър човек беше казал, че когато двама души спорят, виновен е по-умният.
  10. Точно това ми казаха от М§Д: "Изчакай да станат по-сериозни проблемите на кутията и тогава ела, ще я ремонтираме и ще сменим маслото. Ако го смениш сега без ремонт, само смяна, проблемът с ритането няма да се реши, но има голяма вероятност да се появят и други проблеми." Затова съм в дилема, дали да предприема смяна и каква да бъде тя - частична или цялостна, или да карам така, докато нещата се влошат... Цанко каза, че моето оплакване било по-скоро маниашко и не си заслужава да се разбутва кутията заради този лек кик. Но и мен, както колегата Carlosr, много ме дразни това притрисане от 3-та на 2-ра.
  11. Колега, по твоята логика "здрава" кутия е само новата... Всяка кутия дори след 10к км употреба вече съдържа някакво количество налепи, отлагания и утайки, които с времето се увеличават и въртящите се елементи от кутията ги натрупват така, че да не им пречат (образно казано). Ако се налее ново масло, то ги отмива и "запраща" на други места, където вече биха могли да създадат проблеми. Това искаше да ми обясни Цанко. Той не е против смяната на маслото, но казва, че това трябва да е съчетано с някакъв ремонт по кутията, а не да се прави с профилактична цел при нормално работеща кутия. Още нещо: Не можеш да сравняваш моторно с трансмисионно масло. Едното работи в агрегат с вътрешно горене, а другото - с вътрешно триене. Запитай се защо повечето производители не препоръчват смяна на масло в автоматиците? Дали не е резултат от негативния опит, който са натрупали от многобройни оплаквания от "разбутали" скоростните си кутии клиенти, вследствие смяна на масло? Какво те кара да мислиш, че М§Д използват неоригинално масло? Имаш ли лични впечатления от услугите им? Засега съм чувал само суперлативи за тях... На мен ми предложиха ZF Lifeguard 6. Казаха, че това е оригиналното масло за кутията ми.
  12. Колега, не си прав! Според Цанко от М§Д ауто, който аз много уважавам, защото реално ти обяснява нещата и наистина звучи логично, смяната на масло в здрава кутия не е препоръчително. Особено ако не е сменяно редовно преди това. Според него, новото масло отлепя и размества всички налепи и боклуци в кутията, които до този момент така да се каже, са си били намерили мястото и не са създавали проблеми. При новото масло обаче, те се разместват и ако не успее да ги отмие промивката и останат вътре в кутията, започват да създават проблеми, изразяващи се най-често в ритане, както е при мен в момента. В някои случаи, може да доведе и до по-сериозни проблеми, както е станало при колегата Krischan. А промивка на кутията направи ли, колега? И на какъв пробег беше? Това първа смяна ли ти е?
  13. Колега, как го смени? Източи от картера и доля колкото излезе или със цялостна смяна на машина? А промивка на кутия + нов филтър? Просто ми е интересен фактът, смяната на масло при безпроблемна кутия води ли до поява на проблеми по-късно, както твърдят от М§Д ауто? Колега, и теб ще те попитам да споделиш каква смяна на маслото направи - частична (колкото изтече през картера) или пълна (на машина до капка)? И направи ли измиване на кутията + нов филтър?
  14. Здравейте, колеги! Имам следния проблем: при низходящо превключване на автоматика се усеща леко ритане между 3 и 2 предавка. Прави го само на загряла кутия. При студения старт отсъства... В колебание съм какво да предприема и дали въобще да правя нещо или да я карам така. Колата е на реални 100К и не ми се вярва кутията да е много износена, а и аз съм спокоен шофьор и не съм я юркал. Всъщност проблемът се появи след посещение на оторизирания сервиз за интервално обслужване, където ми казаха, че скоростната кутия има нужда от доливане на масло и са ми сипали литър и половина ATF. Приятели ме посъветваха да сменя маслото в кутията, въпреки че е лайф-тайм и смяна не е необходима. Отидох при Цанко от М§Д ауто - най-реномирания сервиз за автоматици във Варна, който ми каза следното: "След като доливане на литър и половина масло е довело до появата на този лек кик, представи си цялостна смяна какво би предизвикала." И добави, че ще ми смени маслото, само ако му се подпиша, че е по мое изрично желание и не дава гаранция при последвали проблеми. За да се реши генерално проблема ми, той каза, че трябва да се демонтира и тества клапанното тяло, което в най-добрия случай ще се окаже замърсено и почистване с частична смяна на масло ще е достатъчно. Лошият вариант е някакви 7 цилиндърчета по клапанното тяло да са износени или някои от тях, което ще наложи ремонта или подмяната им. Тогава операцията се оскъпява доста и след това задължително се прави цялостна смяна на маслото + филтъра + измиване на кутията. Но в моя случай, той ме съветва да не правя нищо, а да карам докато не станат по-сериозни проблемите и едва тогава да отида при него да я ремонтираме. Друго, което ми каза е, че има вероятност ритането да изчезне от само себе си след известен период от каране, защото кутията била самообучаваща се и понякога след ремонт или смяна на масло или доливане се появявали такива кикове, които с времето изчезвали, след като кутията се нагоди към стила на шофиране на собственика. Затова вероятно ще я покарам известно време така, наблюдавайки как се държи, въпреки че много ме дразни това леко ритане от 3 на 2 предавка. Мисля да отида и в сервиза на доц. Стефанов от МЕИ-то тук във Варна, за да чуя и неговото мнение по въпроса. Интересно ми е дали ще съвпадне с това на Цанко. Моля, споделете мнения и препоръки, изхождайки от личен опит с подобни проблеми. Общо взето, най-много ме учуди твърдението на Цанко, че смяната на масло на автоматика е доста рискована. И то при условие, че самите ZF препоръчват смяна на 60-80К. Аз бях готов да го сменя като почти бях убеден, че това ще премахне кика, но той направо ме отказа...
  15. Благодаря за мненията, колеги! Все пак, все още съм в колебание какво да предприема и дали въобще да правя нещо или да я карам така. Колата е на реални 100К и не ми се вярва кутията да е много износена, а и аз съм спокоен шофьор и не съм я юркал. Всъщност проблемът се появи след посещение на оторизирания сервиз за интервално обслужване, където ми казаха, че скоростната кутия има нужда от доливане на масло и са ми сипали литър и половина ATF. Именно затова Цанко от М§Д ауто ми каза следното: "След като доливане на литър и половина масло е довело до появата на този лек кик, представи си цялостна смяна какво би предизвикала." И добави, че ще ми смени маслото, само ако му се подпиша, че е по мое изрично желание и не дава гаранция при последвали проблеми. За да се реши генерално проблема ми, той каза, че трябва да се демонтира и тества клапанното тяло, което в най-добрия случай ще се окаже замърсено и почистване с частична смяна на масло ще е достатъчно. Лошият вариант е някакви 7 цилиндърчета по клапанното тяло да са износени или някои от тях, което ще наложи ремонта или подмяната им. Тогава операцията се оскъпява доста и след това задължително се прави цялостна смяна на маслото + измиване на кутията. Но в моя случай, той ме съветва да не правя нищо, а да карам докато не станат по-сериозни проблемите. Друго, което ми каза е, че има вероятност ритането да изчезне от само себе си след известен период от каране, защото кутията била самообучаваща се и понякога след ремонт или смяна на масло или доливане се появявали такива кикове, които с времето изчезвали, след като кутията се нагоди към стила на шофиране на собственика. Затова вероятно ще я покарам известно време така, наблюдавайки как се държи, въпреки че много ме дразни това леко ритане от 3 на 2 предавка. Мисля да отида и при доц. Стефанов от МЕИ-то тук във Варна, за да чуя и неговото мнение по въпроса. Интересно ми е дали ще съвпадне с това на Цанко.
×
×
  • Create New...