Здравейте колеги.
От 2014г. карам б7 2.0тди, 16 в, с предно предаване, 140 кс. Чувах какви ли не неща за глави, дюзи и маховици. Стигнах до заключението, че една кола е приказка стига да се поддържа редовно и на време. От 2014г до сега, съм сменил един съединител и то защото реших да я чипосвам и исках предварително да сложа нов, за да нямам проблеми. Маслото се сменя на 10к км наедно с всички филтри и много важно нещо - карам с добавка. Ходовата част е абсолютен чук. Разбира се не минавам през всяка дупка. И без да преувеличавам - аудито е самолет, а ако реша да карам икономично, лепвам 6та и ми дава 4.5 на 120км/ч
Имам наблюдения и за 1.9тди б6 101кс мисля е, понеже братовчед ми е с такава. И да, по-шумна е, по-бавна е, с 5 скорости е, гори повече. Поддръжката е същата, купето е същото и двете коли са помпа дюза. Неговата също е чипосана, но за вървежа не може да се сравнява изобщо.
Б8, вече е съвсем различен автомобил. Комън рейл е (дюзите са доста по-изискващи), но пък за сметка на това са доста по-евтини. При б8 трябва да сменяш горивната помпа на 150к км, понеже е алуминиева и изтървеш ли я ще си имаш главоболия. Но колата е жестока.
Та надявам се да съм бил полезен. Аз лично ако трябваше сега да избирам, пак бих наклонил везните към 2.0тди двигателя, понеже доста по-пъргав. Всичко друго е що годе същото. Виж, ако искаш по-ново поколение, тук вече трябва да се обърнеш към б8.