Jump to content

Gorg

Members
  • Мнения

    5
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Audi A6 Avant, 4G C7

Персонална информация

  • Локация
    Stara Zagora

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

Gorg's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. ... и две седмици след като закупих автомобила и още не му се бях нарадвал и навигацията спря да показва къде съм. Казвам си - продавача голям късмет имаше:) Основно позицията ми беше някъде в атлантическия океан (мисля, че са координатите 0 дължина и 0 ширина) В мрежата пише, че е често срещан проблем с антените на Ауди. Но преди това, имаше два съвета - да се резетира софтуерно навигацията и ако това не помогне, да и се изключи напрежението за няколко минути (или с нейния куплунг, или акумулатора). На мен и двете дейности не ми помогнаха. Ако се четат официалните инструкции за подмяна, е нужно да се свали тавана. Аз нямах толкова време и го направих по съкратената процедура (за Avant моделите). Сваля се панела на тавана, който е между двете задни колони. Той се изтегля по посока назад спрямо автомобила. Самата тапицерия на тавана е закопчана с нещо подобно на винт - завърта се на 90 градуса и се откопчава тапицерията отзад. Като се дръпне надолу и се открива долната част на GPS антената. Вижда се от снимката, че по кабела има корозия. Разкача се кабела. Тук е добре да се провери кабела, като аз лично измерих напрежението между жилото и масата на кабела при даден контакт на автомобила (съответно може да се очаква записана грешка, че антената липсва). След като установих наличие на напрежение, реших че кабела е здрав. Развива се винта с тресчотка (иначе няма място) и се сваля металния елемент с форма на буквата х (или "плюс" - както ви харесва). Под него има един по-тънък метален елемент, който играе ролята на пружина, видим на снимката - той също се сваля надолу. Антената се издъпва нагоре, като се има предвид, че пластмасата има две срещуположно разположени зъбчета, които се виждат на снимката и те трябва да се натиснат навътре леко. Капачето на антената (перката на акула) е захванато с 6 болта, които се развиват. В някои източници изтъкват като неудобство при купуването на нова (или употребявана) антена факта, че трябва капака да се боядиса с цвета на колата. Но с развиването на тези 6 болта, може да си размените капачетата. Тук ще отворя една скоба - антената има два конектора - син и бордо. Синият е за GPS антена, бордото е за GSM антена (ако има телефон) и при американските модели може да има и бял конектор, който е за сателитно радио. След като се отстрани горния капак, се разкрива платката на антената Вижда се, че има две зони, в които уплътнява капака - външната (по външния ръб) и вътрешна (около платката - на снимката е значително по-чиста). Отделно има 4 малки отвора за дрениране на случайно попаднала вода във външната зона. Пиша всичко това, защото четох мнения във форуми да се уплътни антената със силикон, за да не навлиза вода в нея. Според мен това би било крайно неправилно, тъй като ако се запушат дренажните отвори, водата по-лесно би достигнала до платката. При мен единия проблем беше, че отворите се бяха запушили от корозия. Ако решите да свалите платката, първо се разпояват средните жила на двата конектора и после се развиват петте болта. На снимката си личи евентуалната причина за проблема - платката има множество калайдисани полета, които контактуват с корпуса и съответно осигуряват замасяването. Те бяха силно корозирали, както и самия корпус. Аз много се надявах с почистване да се оправи, но при мен не се получи. Поръчах си антена със същия номер и я смених. Нужно беше известно време шофиране, докато намери местоположението, но засега е наред.
  2. Всичко съм купил по eBay. Комплектът с кабели е нов - цента е 63,31 паунда с транспорта. Камерата е втора употреба за 55 паунда и още 6 лв. за доставката. Контролният блок беше 140 паунда (пак употребяван) и 10 лв за танспорт. Принтиране на шаблона за калибриране - 12 лв. По груба сметка, целия ретрофит излезе 585 лв.
  3. Изчетох много по темата, но така и не намерих пълна инструкция от началото до края (още по-малко на български език) и реших да снимам и опиша всяка стъпка. Мога да потвърдя, че посочените компоненти и кодиране работят за въпросния модел автомобил - 2012 г. с RMC мултимедия. За допълнително инсталиране на камера за задно виждане са необходими три компонента: 1. Камера, вградена в бутона за отваряне на задната врата 2. Контролен блок за управление на камерата, трансфериране на сигнала към мултимедията, както и изчертаване на линиите по екрана 3. Свързващи кабели Инструментите, които са необходими – пластмасови инструменти за сваляне на елементите, без да се повредят, камък 8 и 10, както и звезда Т25 и Т35. Камерата, която закупих е с номер 5N0827566AA. Доколкото прочетох, става за много модели на Ауди и съответно има много за продажба в мрежата. По-интересно е с контролния блок - компонентът, който закупих е с номер 4G0907441B - определено тук избора е по-ограничен, тъй като съвместимите модели са А6 и А7 за съответните години от 2011 до 2014. За по-новите (или по-стари) модели търсим друг контролен блок. Кабелите са на Kufatec номер 38241 (отново за модела от 2011-2014 г.). Комплектът съдържа три кабела: от камерата до контролния модул, от контролния модул до мултимедията, третия е комбиниран за захранване, връзка с CAN шината, и захранване на самата камера. Контролният модул се позиционира в отделението от дясната страна на багажника (където са предпазителите), очаквах най-много време да ми отнеме изтеглянето на кабела от контролния модул до мултимедията. Затова започнах със сваляне на капака на предпазителите от дясно на таблото. Всъщност трябваше да започна с разкачване на акумулатора, но тази стъпка я пропуснах, което не е много добра идея, предвид, че се пипа близо до страничните еърбеци. След това и пластмасовия елемент, който е отстрани- до уплътнителя на вратата. Следва жабката - тя има 5 болта - три се виждат като се отвори - на тавана на жабката и още два - в долната и част. Отсъединява се конектора и се отстранява жабката Следва елемента, който е отдолу до предната врата. Тъй като пластмасите са застъпани, следващият елемент е на колоната, от където излиза колана и съответния елемент под него. При монтажа, трябва да се внимава за механизма за регулиране на височината на колана – трябва жлеба на пластмасовия елемент да се напасне с механизма. Продължаваме назад, но за да свалим пластмасата, която е отдясно на задната седалка… …първо сваляме самата задна седалка – повдига се от предната страна, за да се отключи и след това се изтегля напред. Целта на упражнението е да се разкрие болт, който фиксира елемент, позициониран вдясно от облегалката. До момента, само жабката се сваля с развиване на болтове, всички останали елементи са фиксирани с щипки. След развиване на болта, се сваля въпросния елемент - в него се намира и едната от страничните въздушни възглавници. Аз не я отсъединих от кабела, а само я отместих настрана. След това продължих с багажника: сваля се елемента на тавана между двете задни колони. Той е захванат с щипки, но за да се свали, се плъзга назад. Сваля се нишата с мрежата, която затваря отделението с предпазителите – вдясно. След това се сваля пластмасов елемент, който започва от основата на дясната колона и завършва до облегалката на задната седалка (кафевия елемент на снимката). Той е захванат с два болта (освен щипките). Първия е под ръчката за освобождаване на дясната задната облегалка. А втория е под щората за багажника. След това елемента се освобождава и се разкрива долния болт на тапицерията на дясната задна колона. Горният болт е захванат за тавана . Сваля се колоната и пластмасовото капаче на дясната панта на задната врата (то се сваля лесно, като се натисне надясно). Сваляне на климатичния модул. Разкачване на двата му кабела. Развиване на болта на мултимедията и издърпването и. Откача се големия конектор и се изважда синята му част. В нея се добавят двете клеми на кабела за мултимедията – прозрачен (позиция 11) и черен (позиция 5). Зад предпазителите в багажника е разположена стойката за модула за камерата. За да се извади, се развиват три гайки, с които е закрепен, като една от тях фиксира и модула с предпазителите (той се изважда първи). Модулът се монтира в най-ниското отделение. Стойката се монтира обратно. Кабелът от мултимедията се изтегля по съществуващите кабели до модула на камерата. Следва разглобяване на задната врата: отваря се капака и се изважда триъгълника. Под него има два болта. Свалят се двата капака зад светлините и под тях има по един болт. След това има сравнително трудно премахване на целия пластмасов панел. Ние бяхме двама и доста ни затрудни – първо се натиска надолу и след това – назад (спрямо автомобила). Има и една рамка на стъклото, която се откопчава, за да премине кабела.. Бутонът за багажника е фиксиран с две гайки, които се развиват и се монтира бутона с камера. Има един конектор, който трябва да се включи. Изтеглят се кабелите за захранване и за сигнала от камерата едновременно от камерата до контролния модул. Свързването към CAN шината става посредством CAN буксата, която се намира в отделение за предпазителите в багажника. Първо се премества розовия елемент за отключване на буксата от стойката в посока назад спрямо автомобила. След това се изважда буксата и се сваля горната и част, като се повдигне розовото лостче. Отвътре има още един заключващ елемент (розов). Самата букса е сива и се изтегля от черния корпус, но има две сиви пъпки, които да се преодолеят (видими на снимката по-долу). Кабелът от модула на камерата е надписан PIN22-H и PIN22-L. Буксата също е надписана и не е трудно да се намерят местата. Остава само захранването – масата се закача на единия от болтовете на стойката за модула. В пакета с предпазители се намира празно място с постоянно +12V и там се свързва кабела за захранване през предпазител 5А. На снимката е първия отляво. Кодиране с VCDS: Избира се 10-Park/Steer Assist (само за автомобили с APS+ - optical park assist или по нашему – парктроник). Coding - 07 Long coding helper -> байт 0 -> бит 5-6 се избира Rear View Camera installed. Избира се 19-CAN Gateway (това вече за всички автомобили). Installation list и се поставя отметка на 6C – Back-up Cam. Избира се адрес 5F – Information electronics -> Coding 07 -> Long Coding Helper Тук има различни възможности: в моя случай с RMC мултимедия, се поставя отметка на Byte 6, Bit 2.За другите MMI пише да се активира Byte 7 Bit 1, но това не мога да го потвърдя. За след 2015 година е Byte 35 Bit 4, но това също само съм го чел, без да тествам. Избира се адрес 6C – Back-up Cam. Отново Coding и тук вече се конфигурира според ситуацията. За щастие има Help меню. Ако не се разкачи акумулатора, след разглобяването на CAN буксата могат да се очакват доста записани грешки, като се случи при мен. След изтриването им останаха две – на Can шината и на Instrument cluster В случай, че се случи: В списъка на инсталирани модули на 19 - CAN gateway (installation list) има два реда 17 – Instruments. Размаркира се горния ред, Save и грешката изчезва. След изключване на колата и отново даване на контакт, модула се инициализира и отново се появява като маркиран в списъка. Последно се рестартира мултимедията. На този етап би трябвало камерата да работи при включен заден ход, но не е калибрирана и не може да се разчита на линиите, които указват траекторията. За да се калибрира е необходимо разпечатване на калибровъчен лист. Той може да се свали от http://www2.zippyshare.com/v/86679736/file.html и се разпечатва с размер 1900х700 мм. Поставя се отзад на автомобила, на около 130 до 180 см. от оста на задните колела. Необходимо е волана да е изправен и листа да е симетричен на автомобила. В някой сайтове пише, че разстоянието се измерва от предния край на листа, но когато го направих по този начин ми върна грешка при калибрирането. Затова се позовах на други източници, които измерват от предния ръб на черната рамка. Преди калибриране е нужно да се измерят – разстоянието от остта на задните гуми до калибровъчния лист и височината, на която листа е поставен. Във VCDS се избира 6C – Backup Camera -> Security Access – 16, въвежда се 22351, за да се позволи Adaptation. Натиска се Adaptation – 10, Channel 5 ->Read и се записва базовата стойност 500 + височината на поставяне на калибровъчния лист от земята. В случай, че калибровъчния лист е на земята, се въвежда 500. Channel 4 -> Read и се записва стойността, изчислена по следната формула: 20 000 – Междуосието на автомобила – Разстоянието между задната ос и калибровъчния лист Във въпросния случай, стойността беше 20 000 – 2 912 – 1500 = 15 588 На канал 1 се задава стойност 1, за започване на калибрирането. Отнема няколко минути. Статуса на калибровка може да се провери на адреса на камерата – Meas. Blocks – 08, избира се блок 130 -> Go При успешно калибриране, в третото поле се изобразява 0х0000. Ако изпише грешка, трябва да се проверят размерите отново. И ето резултата. На мен ми отне около 3 часа, като за разглобяване на задната врата бяхме двама (там е малко по-трудно). И това след около 10 часа сумарно четене и гледане на клипове.
×
×
  • Create New...