Здравейте, колеги!
Доста теми прочетох във форума, но като гледам последните коментари за TFSI са старички (или съм пропуснал по-новите).
Живея в Германия и ми предстои закупуване на автомобил, като съм се спрял на бензинов B8 от порядъка на 2009-2010г. Забелязах, че доста се коментира темата за разхода на маслото при някои модели TFSI, но пък тук (в Германия) ситуацията с дизела е доста сложна и несигурна. Като за начало мислех да е 2.0 TFSI 179 ps, но след толкова четене започнах да се притеснявам. Въпросите ми предполагам са стандартни, както на всички, които искат да се сдобият с автомобил с "фабричен" дефект, но все пак ще ги задам:
1. Кой бензинов двигател е най-добре балансиран от към цена, подръжка, разход?
2. Всички TFSI ли горят масло, и ако да, има ли по-приемлив ремонт освен основен, който ще излезе около 2000 евро (с такива впечатления останах след прочетеното във форумите)?
3. Кои скоростни кутии (освен мултитроник) са препоръчителни?
4. Други особености?
5. Като предимство приемам факта, че тук автомобилите (или поне повечето) имат сервизна история и реални (надявам се) километри. И в тази връзка искам да знам при какви километри какво да проверявам?
П.с. Автомобила ще навърта над 25 000 км годишно (толкова ще е само за придвижване до работа, което си е нормално за тукашните стандарти).
Моля за компетентни отговори от колеги, които са се сблъскали с TFSI.