Това трябва да го обясниш на някой, който си е взел 4М 3.0 ТДИ на 200к, който кара 12-15к на година. Икономията отива по дяволите като затегне мотора щото е сменяла масло на 30к или смени разпределителните валове. Аз съм виждал 4-5 такива моторчета за боклука - 272 коня. Преди години карах по 50к на година и съответно дизел. Сега карам 12-15к и през ум не ми минава за дизел. Няма никакъв смисъл според мен. Всичките ми приятели ме питат ама как така бензинов камион след толкова много дизели... Е няма такъв кеф - звук, липса на вибрации, загрява за минута зимата въобще не се сещам за нито един плюс на дизела спрямо бензина освен разхода, който е фактор само за голям пробег. 3 литра средно на 12 000к на година са 360 литра повече на година. Приел съм факта, че колата ми гори по 72лв повече на месец. Всичко се смята в левове, не в литри.
Относно разхода на 3.0 ТФСИ в 4М - мен ми гори 13-15 в София, но рядко карам в трафик (с изключен старт/стоп, гори доста на място спрямо дизелите). Магистрала 150-160км/ч е към 12-12.5/100. На 160км/ч е на 2050 оборота или нещо подобно. Аз се насочих към това задвижване, понеже също както колегата който пита, карам предимно Цариградско, Околовръстното и извънградско. Градското и да е повече като литри ако е 20-30% от годишния пробег може спокойно да се пренабрегне.
След близо 450к с дизели мога да кажа, че дизел се купува само за голям пробег. Всичко друго е извращение особено Евро 6 дизели и тяхната пословична надеждност и чувствителност към качествената нафта...