@P_PETKOV
Благодаря за изчерпателната информация. Ще сменя помпата с нова тогава (но не с оригинална).
Относно цените - ясно ми е, че като се съберат парите от частите трябва да се образува горе-долу цената на нова кола, но предвид годините не всичко е рентабилно. Когато трябва да се смени компонент може да има OEM-level качество при по-евтин aftermarket такъв. Ако не е доказуемо качеството на алтернативната част обаче често може рециклиране или подмяна на оригиналната да е по-добрата опция.
Обичам да се занимавам и да си "човъркам" по автомобилите, но не просто с цел пестене - почти всичко, което някога съм спестил съм инвестирал обратно в инструменти и екипировка. Живея в къща и имам къде да си ремонтирам доста неща по колите и неведнъж съм се изумявал колко често се подменят компоненти с много живот в тях заради нещо дребно и лесно за отстраняване. Пример с настоящата А6-ца е HVAC помпата - като преглеждаха колата в D-Bros ми цитираха около 1300 или 1600лв за смяна, понеже давала грешка (а и отдясно духаше осезаемо по-топло при същата настройка на климатроника). След малко проучване намерих много клипове за този проблем, където хората просто вадят клапаните, почистват ги и ги прибират обратно. Пробвах - работа за 15-20мин беше и всичко работи на 6 от тогава. На Фокуса ми рециклирах вакуум помпа сам за има-няма 10лв и не е правила никакви проблеми или течове вече 15К км.
За момента единственият проблем с А6-цата ми е, че не съм запознат с марката и модела - почти всичко, което съм карал до сега е било на Форд или Пежо и на по 20 години. Имах за кратко една стара S3-ка, но там ремонтите не бяха за домашен майстор - жената строши картера и се наложи основен ремонт на двигателя... Както и да е - отплеснах се
Ако си бях направил труда да разровя повече за трансмисията от рано щях да си сменя сам маслото и да не стигам до епопеята с Gemini 4 сега 🤦♂️ Упътването наистина е писано като за идиоти и всеки може да си свърши работата сам.