Здравейте на всички. Сдобих се с A3 1.9 tdi 90 коня с код на мотора ALH. Малко след покупката започнаха и проблемите, които трябва да се отстранят и търся съвет какво да правя. Първо за колата - Накратко А3, 1.9 tdi 90 коня ALH, премахнат ЕГР, катализатор, Еко1 и изобщо бангия, но за тези пари (1500) толкова. Нека преминем към проблемите:
1. Стъклата, пасажерското е изключено от тока и подпряно с летва, за да не пада, иначе предния собственик (с който се познаваме, една компания сме) обясни, че механизма сваля стъклото, но при вдигане само прищраква и не се вдига. А шофьорското стъкло както се вдига и изведнъж спира и се сваля надолу. До колкото разбрах някакви водачи трябва да се сменят, но нито разбрах откъде, какви, колко броя и т.н.
2. На диагностиката я тествахме само на 3-та (тъй като тази позволяваше пътя), надува си без проблем, но мен ме притеснява това, че пика е до 1.3, а не както го дават до 1.1, иначе по графиката пика е на 2200-2300 оборота до 1.3, след което явно геометрията се отваря и налягането пада на 1.13, 1.05 и 0.968 си го държи плътно до към 3800 оборота (до толкова позволи пътя).
3. На диагностиката показанията на дюзите не ги помня много добре, но cylinder 1,2,3,4 стойностите бяха +0.12, -0.11, -0.13 и +0.52/4, това което ме притеснява е 4-ти цилиндър, макар, че пишеше от -2 до +2.
Общо взето е това.
Другия ми въпрос е, тъй като колата ми се струва една идея бавна извънградско, има ли смисъл да я чипосвам и това ще промени ли доста динамиката ? Аз на това се чудех още преди да я взема, но така и не се решавам, особено като сега видях показанията на турбината и дюзите. Иначе онзи ден особено с 4 човека и климатик, мале тя душа няма.. Едвам крета, изпреварванията са мит, то набирането, освен на 3-та до към 3-3 и нещо оборота, ако не я изрязвам всеки път (завой, извънградско), то не мога да отлепя..
Като допълнение искам да спомена една странна случка. Прибирам се по магистралата и за хората, които знаят тунела преди Ихтимин (посока София). Преди тунела съм със 130-140 и гледам камиони, решавам да ги задмина преди тунела, мигача, газ до ламарината и колата вдигна до 155, с мъки 160, реших, че нещо си въобразявам или пък е лек наклон нещо. Намалявам на тунела до 80, излизам от тунела газ до ламарината и колата си набира без проблем 130-140-150-160-170-180 (като вече към 180 беше на издихания, но все пак ги вдигна, че даже и задмина с 1-2 км). Та, не знам как да си го обясня това, чак на моменти се чудя дали правилно съм видял и 160 не е било 180, но съм сигурен, че беше 160